Spring naar bijdragen

Zaterdag 10 Juli 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Thanks! Laatste ochtend op de hondenclub. Ik heb een professionele hondentrainster geboekt die ons een les komt geven. Dat brengt hopelijk een beetje frisheid en moderniteit in de groep. De trainers draaien een beetje treurig hun lesjes af zonder nieuwe ideeën. Ik ben zelf wel steeds op zoek naar nieuwe dingen voor mijn groepje maar ik kan niet creatief zijn in de plaats van de anderen. En hopelijk wat moderniteit in de zin van hoe je omgaat met je hond. Minder "old school" zo van de hond moet gehoorzamen, maar meer een vertrouwensrelatie opbouwen met je hond, waarbij hij natuurlijk ook moet gehoorzamen maar de benadering is anders. Geen hijs aan die riem geven omdat je geen beter idee hebt. Dusss. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk JIm. Ik ben zelf met onze huidige hond ook jarenlang lid geweest van de hondenclub, ik mis het nog steeds best op de zaterdochtend. 
Alles er omheen ook trouwens, was daar de voorzitter en een soortement van manusje van alles, dus meer dan alleen de zaterdagen... 
Maar je schrijft 'laatste ochtend' .... betekent dat jij daar stopt? 

Goedemorgen Reacher.... ben je weer aardig opgeknapt inmiddels??? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Reacher:

Gaaf @bumperjim! Dat is nog eens fijn om te lezen! 

Ja tis leuk maar best een klus om bepaalde mensen mee te krijgen want die hebben echt nog het idee dat hun hond een soort robot is. En als ie kan zitten en liggen op commando dan denken ze nou istie opgevoed. Nou das wel ongeveer het minst belangrijk. Hoe meer je aan die riem staat te hijsen hoe minder graag hij bij je komt als je met de riem in de hand klaar staat.

Honden zijn niet gek ;) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Yvonne:

Leuk JIm. Ik ben zelf met onze huidige hond ook jarenlang lid geweest van de hondenclub, ik mis het nog steeds best op de zaterdochtend. 
Alles er omheen ook trouwens, was daar de voorzitter en een soortement van manusje van alles, dus meer dan alleen de zaterdagen... 
Maar je schrijft 'laatste ochtend' .... betekent dat jij daar stopt? 

Goedemorgen Reacher.... ben je weer aardig opgeknapt inmiddels??? 
 

Nee hoor, zomervakantie, na half augustus gaan we weer van start ;) 

Ik wou er een tijdje geleden mee stoppen maar ach ik zou het ook missen idd. Ik ga weer lekker door. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bumperjim:

Nee hoor, zomervakantie, na half augustus gaan we weer van start ;) 

Ik wou er een tijdje geleden mee stoppen maar ach ik zou het ook missen idd. Ik ga weer lekker door. 

Aha, ja natuurlijk... wij stopten ook altijd tijdens de zomervakantie... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei bumperjim:

Nee hoor, zomervakantie, na half augustus gaan we weer van start ;) 

Ik wou er een tijdje geleden mee stoppen maar ach ik zou het ook missen idd. Ik ga weer lekker door. 

Klinkt ook alsof de honden je nodig hebben. Dat plotse geruk aan die riem altijd. :angry: En zo’n hond laat vaak niet blijken dat het pijn doet. 
Argument dat andere honden elkaar ook zo corrigeren gaat vaak niet op omdat veel van die riemen ook de druk rondom de keel opvoeren, niet alleen de nek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Yvonne:

In de boeken van Piet Aspe (misdaadauteur) werd de hoofdpersoon Pieter van In vaak door zijn vrouw Hannelore 'onnozelaar' genoemd, dat was een soort koosnaampje... 
 

Ah zoiets als ‘sukkel’ een vrij negatieve term die liefkozend gebruikt kan worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Reacher:

Klinkt ook alsof de honden je nodig hebben. Dat plotse geruk aan die riem altijd. :angry: En zo’n hond laat vaak niet blijken dat het pijn doet. 
Argument dat andere honden elkaar ook zo corrigeren gaat vaak niet op omdat veel van die riemen ook de druk rondom de keel opvoeren, niet alleen de nek. 

Wij kunnen honden niet corrigeren zoals ze elkaar corrigeren. Dat gaat veel te snel daar zijn wij niet handig genoeg voor.

En ik heb nog nooit een hond een andere hond aan zn hals zien trekken om m netjes mee te laten lopen. Een beetje voorzichtigheid met die nekwervels kan geen kwaad :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...