Spring naar bijdragen

Nieuw, voorstellen


SNM1417

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

ik ben nieuw hier en wil me voorstellen. 
dertiger, vrouw met een gezin met jonge kinderen en een baan en opleiding.

altijd al een problematische relatie met alcohol gehad (als tiener/twintiger meerdere keren in ziekenhuis beland na avond “zuipen”).

laatste jaren bij stress veel gaan drinken, wat resulteerde in het afgelopen jaar ongeveer 5 dagen per week een glas of 6 (altijd wijn of bier), stiekem drinken, lege flessen verstoppen.

Na een “psychose” en bezoek van de crisisdienst drie weken geleden nog even door gegaan met drinken maar nu 15 dagen geleden mijn laatste glas alcohol op.

ik hoop dit vol te kunnen houden, het niet drinken gaat me makkelijker af dan ik dacht, maar ik voel me mentaal en lichamelijk nog niet goed. Mijn partner steunt me enorm en motiveert me vol te houden. 
Ook sta ik op de wachtlijst voor behandeling bij een psycholoog, vanwege depressieve klachten, stemmingswisselingen en woede-uitbarstingen.

ik hoop hier terecht te kunnen met vragen en voor het delen van ervaringen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! En gefeliciteerd met alweer 15 dagen.

Dat je je nog niet goed voelt is wel gebruikelijk, je lichaam is aan het detoxen, dat kan een aantal weken duren.

Vervolgens moet je leren om de stress te managen, dat is een heel project, tis eigenlijk nooit helemaal klaar trouwens. Succes vandaag!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op ons forum.

Lastige detoxtijden maken straks het proces extra waardevol.

We dronken niet voor niets, maar blijken beter zonder te funktioneren op den duur.

Bij mij bleken al die klachten weg te ebben na het stoppen en ik bleek daar geen uitzondering in te zijn

Oogst al jaren van een veel stabielere fase.succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom, goed dat je hier gekomen bent.

het  forum kan je goed helpen om je motivatie om echt wat te doen aan je probleem op peil te houden.

moeilijk momenten zullen zeker komen, maar herstel is mogelijk dat bewijzen hier velen.

15 dagen droog is al een mooi begin, en nu doorzetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...