Spring naar bijdragen

Rover


Rover

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Rover:

Ik denk - die term kwam ik hier tegen - dat ik een functionerende drinker ben

Heb twee kids die niks te kort komen en het super doen, een praktijk waar ik mijn kost gemakkelijk mee verdien (met dank aan de lessen van mijn overleden vader) dus geen financiële zorgen, een jongen die ik graag zie, hij mij ook maar hij gaat soms lopen hoewel hij meer issues heeft dan ik)

Ik kan dat gewoon niet, die zen versie van mezelf zijn

Een functionerende drinker dat is een drinker die nog polsslag heeft. Dat wil zo ontzettend niks zeggen die term.

Nou zie je dat het niet gelukkig maakt, een goede baan en een kast van een huis. Je hebt het recht om ongelukkig te zijn. Maar je hebt ook het recht er iets aan te doen :) Niemand anders doet het voor je, meestal. Een goede eerste stap is stoppen met de alcohol want ook daardóór word je ongelukkig.

Vandaag een nieuwe kans. Sterkte!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alcohol biedt helemaal niets,..daar ben ik echt wel over uit. Dat dat zinloze binchen niets brengt was vanaf dag 1 duidelijk. Maar ergens in mijn hoofd dacht ik;...ja maar wijntjes met dates dan? Of op kiningsdag? Of met vrienden in de bar?

Maar ook dat is onzin. Waarom zou ik dat doen? Voor ontspanning? nee het ontspant totaal niet,..alcohol verdoofd. Ik voel me na fles wijn anders dan na dag welness met massage. Omdat ik dan leuker ben? Nee ben helemaal niet leuker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Etty:

Over dat je kinderen niets te kort doen als je te veel drinkt: dat lijkt (achteraf terugkijkend op mijn eigen tijd met mijn kinderen) me onmogelijk.  Misschien gaan ze goed, maar dat zegt alleen iets over dat ze zichzelf goed kunnen redden.   Net als jij.   Ik denk dat je zelf zult merken, als je een tijdje gestopt bent, hoe het contact met je meiden zal veranderen.    

 

Etty, ik weet dat het goed bedoeld is, maar dit leest als een verholen verwijt. Sommige dingen doe ik echt wel goed, en één daarvan is mijn meisjes mooi groot brengen. Dat doe ik zo goed als alleen sinds ze drie en vier jaar zijn. Ze doen het prima op school, doen aan sport en muziekschool (ik rij me daar wekelijks een stuk voor in het rond), hebben veel vriendjes en we hebben, net omdat we zo op elkaar aangewezen zijn een hele dichte band. Ik slaag er bovendien wonderwel in om mijn alcohol- (en sigaretten-) verslaving voor hen verborgen te houden. Ik ga de extra mile voor hen, en omgekeerd denk ik soms dat ik al lang in de goot zou liggen als ik hen niet had.

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden, ben blij dat ik gisteren hier terecht kon. Vandaag begraaf ik me in mijn werk, zodat ik niet te veel moet nadenken. Maar ik besef eens te meer dat er nog veel werk is aan een andere winkel. Hoe ik dat ga doen weet ik nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wil je dit niet  horen @Rover

Ik had ook alles over  voor mijn kinderen. 

Reed  elke  week met ze naar  sporten   net zoals jou .

Zorgde dat  ik elke  morgen met ze mee naar school liep .

We deden leuke  dingen  met ze zoals zwemmen in de weekenden  naar het strand met ze , boten kijken  lekker  patatjes  eten.

Ik verzorgde  de kleding  van  mijn  kinderen  goed .

Elk  jaar op vakantie  met een groot zwemparadijs  en andere dingen    want we deden toch leuke  dingen voor  de kinderen  . 

En nog  meer ..

Echter op emotioneel  gebied  ben ik flink te kort geschoten  op ze en dat mocht  mij niemand  vertellen  in het hoogtij van mijn  verslaving. 

Ik zorgde immers prima voor ze en ze deden het goed.

Mijn kinderen  zijn tijdelijk uit huis geplaatst  en nu achteraf begrijp  ik wat ze bedoelen  met dat ik niet altijd  beschikbaar  ben geweest. 

Beschikbaar zijn en / of goed voor ze zorgen is 2 ledig .

Ik was niet  beschikbaar op gebied  van veiligheid    en emotioneel  maar dat betekende niet  dat ik verder niet  goed voor ze zorgen  deed op andere vlakken . 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht ook dat mn verslaving min of meer niet opviel. Toen vroeg ik mn dochters op een moment van overmoed "en wat zou ik nog beter kunnen doen ten aanzien van het leven hier thuis?" "Minder drinken!!!" knalde er onmiddellijk uit. Shit een knal voor mn kop. Hadden ze nooit eerder over gepraat. Niet met mij dwz.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Etty:

Wat maakt nou dat je denkt: ik wil dit niet meer?

Wat Lieke7777 hierboven schreef raakt me.

Het gaat me gemakkelijk af om de 'usual business' van de dag af te handelen.

Maar om op je vraag te antwoorden. Ik scherm mezelf enorm af. Ben een 'binnenvetter', zoals ze dat in de Kempen noemen. Over het eerlijke antwoord op je vraag moet ik nog even nadenken.

@bumperjim dat komt binnen, welke leeftijd hebben jouw dochters?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Etty:

Aanvulling: achteraf gezien had ik de verdoving nodig om alle ballen in de lucht te houden, om er voor iedereen te zijn behalve voor mezelf.   Dat had best een tandje minder gekund. Dat ook dus. 

Heel herkenbaar -

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Rover:

Wat Lieke7777 hierboven schreef raakt me.

Het gaat me gemakkelijk af om de 'usual business' van de dag af te handelen.

Maar om op je vraag te antwoorden. Ik scherm mezelf enorm af. Ben een 'binnenvetter', zoals ze dat in de Kempen noemen. Over het eerlijke antwoord op je vraag moet ik nog even nadenken.

@bumperjim dat komt binnen, welke leeftijd hebben jouw dochters?

Die waren toen 15 en 13

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Rover:

Wat Lieke7777 hierboven schreef raakt me.

Het gaat me gemakkelijk af om de 'usual business' van de dag af te handelen.

 

En dat was ook wat bij mij gebeurde  ik kon drinken en gewoon  as usual mijn werk doen , mijn kinderen  verzorgen. 

Gewoon the power vrouw uithangen  .. voor het oog niemand  wist  verder hoe ik mij voelde  verstrengeld  raakte in de alcohol  roes  waarin in leefde  .

Ik kan nu veel meer voor mijn kinderen  beschikbaar zijn ze ondersteunende zijn  .

Want om alcohol leef ik mijn leven niet meer wel om het verbeteren  van mijn  eigen ik,  mijn kwetsbaarheid  aangaan  , mijn  gevoelens  uiten . Als ik dat doe kan in dat ook openstellen  naar de kinderen  .

Ik kan nu op geestelijk  gebied  ook  veel  beter voor ze zorgen. 

Mijn kinderen  hebben  geen trauma,s iig ze zijn  niet verwaarloost  en totaal aan hun lot overgelaten  geweest maar dat  lees ik ook niet in jouw  verhaal. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Lieke7777:

En dat was ook wat bij mij gebeurde  ik kon drinken en gewoon  as usual mijn werk doen , mijn kinderen  verzorgen. 

Gewoon the power vrouw uithangen  .. voor het oog niemand  wist  verder hoe ik mij voelde  verstrengeld  raakte in de alcohol  roes  waarin in leefde  .

Ik kan nu veel meer voor mijn kinderen  beschikbaar zijn ze ondersteunende zijn  .

Want om alcohol leef ik mijn leven niet meer wel om het verbeteren  van mijn  eigen ik,  mijn kwetsbaarheid  aangaan  , mijn  gevoelens  uiten . Als ik dat doe kan in dat ook openstellen  naar de kinderen  .

Ik kan nu op geestelijk  gebied  ook  veel  beter voor ze zorgen. 

Mijn kinderen  hebben  geen trauma,s iig ze zijn  niet verwaarloost  en totaal aan hun lot overgelaten  geweest maar dat  lees ik ook niet in jouw  verhaal. 

 

Dan staan we samen sterk, Lieke7777

Heb je ook dochters? Met zonen ook ervaring, heb een plus zoontje van negen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je mag weten, ik lag in onenigheid met mijn lief

mijn schoonvader stuurde een bericht waarin stond dat ik me moet laten opnemen.

mijn vriend en ik, wij gaan drie jaar terug. hij komt uit een boerenfamilie met veel geld.

ik kom uit een, ok ook uit een rijke familie, maar ik heb geleerd om niet op te scheppen.

de woorden die mijn schoonvader gebruikte, blijven me storen. 

Dus we zitten binnenkort in Zuid-Afrika, en ik moet weer doen of er niks aan de hand is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga je mee naar Zuid Afrika voor je lief, om iets liefs te doen voor hem en zijn familie? Weet ie dat en waarom het je zoveel moeite kost? Hoe lief zou het van zijn kant zijn om je dit te besparen? Hoe lief zou je voor jezelf zijn om jezelf dit niet aan te doen? Of klopt de vraag op de dagdraad en ga je om een andere reden naar Zuid Afrika?

Je klinkt zo boos en verdrietig en haast radeloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...