haddock Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Charles de Gaulle? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 13 uur geleden zei Moeps: Ik mag eigenlijk ook nog (tussenvraag?), want ik had de voor mij nogal makkelijke vraag van BJ goed. En om toch maar in Franse sferen te blijven wil ik jullie graag een quote voorleggen van een Franse president : Wie zei: "Ça m'en touche une sans faire bouger l'autre" en wat is de betekenis? @Yana en @bumperjim mogen eigenlijk nog niet direct meespelen.... vind ik. Hahaa ja prachtig. Zo maken ze ze niet meer tegenwoordig. Oeps geef ik per ongeluk een hint maar Macron is geen begenadigd spreker ook al denkt hij zelf van wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Jacques Chirac? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moeps Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Yess Nancy! nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Gokje. Maar nu de vertaling nog..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Frankly, my dear... Toen de politiek nog niet politiek correct was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 11 minuten geleden zei Quinn: Frankly, my dear... Toen de politiek nog niet politiek correct was. Was waarschijnlijk niet voor de microfoons bedoeld denk ik. Net als "casse-toi alors pauvre con" van Sarko. Neemt niet weg dat het een pareltje van elegantie is je zou er zelfs hier op het forum mee wegkomen. Quinn reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Probeer het eens @bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 1 uur geleden zei Quinn: Probeer het eens @bumperjim Ik heb alweer een opmerking gehad vandaag over "geen prettig taalgebruik". "Schuttingtaal" snap ik wel maar niet prettig daarmee gaan we wel een beetje een mistbank in wat mij betreft. Maar ik doe mn best Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Mijn schoolfrans is bepaald niet toereikend..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Ook met google translate ga je dit niet redden. Tussen de regels Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Nou @Moeps waag je je aan een vertaling van deze haiku? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Eerlijk gezegd heb ik het net gegoogled, ik wilde het nou wel eens persé weten. Inderdaad kwam ik Chirac tegen, maar ook de vertaling van de tekst die Moeps aanhaalde. Hèhè, dat geeft weer rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 (bewerkt) Ik zou niet weten hoe je t in 1 zin zou kunnen schrijven in het NL, dat het hetzelfde betekent en pikant en toch elegant en kort. Vertaler is toch een echt vak. Het frans heeft zo veel ontzettend prachtige uitdrukkingen die vaak kantjeboord zijn. "Elle a du chien" las ik vanochtend. Schitterend maar kan eigenlijk maar nauwelijks. 28 mei 2021 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moeps Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 (bewerkt) Ik hoopte eigenlijk dat jij me voor zou zijn @bumperjim. De letterlijke vertaling is niet zo moeilijk, maar ik weet niet of het me gaat lukken de subtiliteit aan te geven. Ik denk er eventjes over na. 28 mei 2021 bewerkt door Moeps Lees net bj... Hoop vervlogen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 6 minuten geleden zei Moeps: Ik hoopte eigenlijk dat jij me voor zou zijn @bumperjim. De letterlijke vertaling is niet zo moeilijk, maar ik weet niet of het me gaat lukken de subtiliteit aan te geven. Ik denk er eventjes over na. Ik wil wel een gooi doen. Het moeilijke aan deze is dat HET woord zelf niet wordt genoemd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 EN DAN NU......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 @bumperjim ja, ik las het. Erg mistig. Ik lees hier zo vaak niet plezierig taalgebruik waar niets mee gedaan wordt, beetje een kwestie van slakken en zout. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Ja, sjeezus Quinn, al dat tromgeroffel naar de mallemoer! denietplezierigetaalgebruikert nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Sorry @haddock. Wat heb ik precies verkloot? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Mijn post boven de jouwe, de aankondiging van de grande finale: Jim’s vertaling! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Merde. Sacré tonnerre. 14 minuten geleden zei haddock: EN DAN NU......... @bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 (bewerkt) Ik krijg het gewoon niet voor elkaar ik ben geen goede native speaker meer misschien. Ik mis de juiste uitdrukking met het k woord erin, wat ik dan vervolgens niet moet gebruiken. Net als dat een leeg stuk in een foto of schilderij eloquenter kan zijn dan dat je t allemaal schools volschildert. Putain... 28 mei 2021 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Jim bouwt de spanning nog wat op! Vraag de stier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 28 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 28 mei 2021 Ik ben wel al zoekend langs een website met de allermooiste citaten met het k woord tegengekomen, de meeste uit literatuur van eind jaren 60 tot begin jaren 80... uiteraard.. zo maken ze ze niet meer zoals ik al zei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden