Spring naar bijdragen

Pubquiz vragen


Vocatus

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden zei knakker:

Andere drummer? Je bedoelt wie Keith Moon verving in de jaren 80? Dat tel ik persoonlijk eigenlijk niet meer mee als The Who.

Moon is ook al eens vervangen door een willekeurig iemand uit het publiek :D 

https://everyrecordtellsastory.com/2013/11/20/40-years-ago-today-keith-moon-replaced-by-fan-from-crowd/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben geen actieve forummer meer. En vor vele een zonde haha. Maar ik werd vannacht om 4 uur wakker met een vraag voor de pubquiz (ik ben nuchter en geen woord aan gelogen),..dus ff tusenvraag:

hoe heet een inwoner van monaco?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Monegask

easy

Dat is trouwens echt een standaard pubquizvraag in Frankrijk: hoe heten de inwoners van (noem maar een franse stad of regio). Het antwoord is meestal vergezocht.

Bv hoe heten de inwoners van St Etienne?

antwoord les stéphanois, dat raad je dus nooit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Vocatus:

Hahha crap,...en hier werd ik wakker voor. Dacht serieus dat het een goede vraag was " moody face" 

Was het ook wel, maar als je hier 17 jaar woont dan ken je op een gegeven moment de meest gangbare "hoe heten de inwoners van" wel uit je hoofd :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bumperjim:

Was het ook wel, maar als je hier 17 jaar woont dan ken je op een gegeven moment de meest gangbare "hoe heten de inwoners van" wel uit je hoofd :) 

had je deze vraag dan niet ff kunnen skippen ;). Ik moest eraan denken omdat ik formule 1 aan het kijken was en die kerel nonstop zei "madagask". Dus ik dacht,..madagascar?? (hoe heet een inwoner daar??). Anyway,...ik kom na 2 weken terug voor deze vraag en teleurstellend hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Quinn:

Nee joh, sinds Max Verstappen is het begrip "Monegask" best wel algemeen geworden. 

hahaha okay okay,..kunnen we het erover eens zijn dat mn return to forum vraag ruk was? Geef me 2 weken,..kom ik met top vraag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Vocatus:

dat wist je uit je hoofd?

Ja :huh:

Eerste vriendje van mn jongste dochter (toen ze 3 was) was malgache. "Ze zijn malgache" of zo zei de Stier. Ik zei watte? Toen zei ze het nog 3 keer en ik zei ik hoor je wel maar ik weet niet wat dat is. Die komen uit Madagascar. OK.

En nu weet ik het nog.

Malgache hebben meestal ellenlange achternamen. Zoiets als Antanananarivo

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Quinn:

@Vocatus

En @bumperjim weet vaak maffe dingen. 

als je hier woont en tv kijkt dan weet je op een gegeven moment alles wat met Frankrijk en voormalige kolonieën te maken heeft.

Maar je weet VERDER NIKS.

Ik heb meerdere malen de vraag gehad wat voor taal men in Nederland spreekt. I kid you not. Wat voor taal spreekt men eigenlijk in Nederland? Ik zeg nou doe eens een gok, nee geen idee. Ze weten nog net dat in België de taalsituatie ingewikkeld is, Nederland is nog een land verder weg, nou daar weten we niks van hoor.

Ik zeg wil je wel geloven dat ELKE Nederlander weet dat men in Frankrijk frans spreekt?

Dat is iets heel anders zeggen ze dan :D :D

Mn dochters voelen zich een beetje multiculti aliens hier op het platteland. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Quinn:

Nee joh, sinds Max Verstappen is het begrip "Monegask" best wel algemeen geworden. 

Dat denk ik niet. Ik volg t goed maar heb die term in de verslagen nog nooit gelezen. Nou heb ik geen Ziggo, dus het Nederlandse commentaar moet ik (niet geheel per ongeluk) missen.....

En de term Monegask is volgens mij meer gaan leven in het buitenland sinds de komst van Grace Kelly and her stunning daughters.

dezowellammersopzandvoortalsmaxopspagezienhebbendeoudesnellelul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...