Spring naar bijdragen

voorstellen


roos26

Aanbevolen berichten

goedemorgen ik zal me even voorstellen. Ben na 6 jaar gestopt te zijn de laatste 2 jaar steeds meer gaan drinken some wel 2 flessen witte wijn.

Lijkt nu onmogelijk om te stoppen terwijl het in die 6 jaar heel erg gemakkelijk was. Baal enorm van mezelf en wil nog 1 poging wagen .

Vandaag ga ik stoppen. hoop hier steun en inspiratie op te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Roos,
misschien moet de knop in je hoofd nog echt om?
Dat helpt erg om deze ene poging tot echt de laatste te maken.
Kom op de dagdraad (bij ditjes en datjes) meeschrijven, daar
is bijna altijd wel aanspraak en soms is de afleiding al genoeg
om door de trekmomenten heen te komen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet 'm op Roos.. Je bent nog jong en zolang was je nog niet verslaafd.. Je trekt het best wel.. Ik was 40 jaar verslaafd en dan is het een hele strijd om af te kicken. Toch ben ik er in geslaagd.. Toen mijn echte verslaving begon was ik 27.. Daarvoor dronk ik ook,  maar dat was nog met mate en kon er makkelijk van af blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd zet em op Roos.  Ik heb verleden jaar 5a6 maanden totaal niets gedronken.  Begin dan bij eentje.  Na een paar dagen nog eentje, tot in december ond 5 per dag.  Het kwam zover dat ik ’s morgens bij het koffie zetten op mijn uurwerk keek wanneer het 17u zou zijn, dan dronk ik mijn eerste.  En eigenlijk een leugen, want voor het volhouden tot 16u, begon ik aan mijn eerste biertje.

Die ene ochtend op 21 dec 2020 bij het koffiezetten, ben ik geschrokken, en onmiddellijk gestopt. Ik heb ook onmiddellijk alles leeggegoten wat ik nog in huis had.

Manmanman, wat was de eerste week moeilijk. Niet lichamelijk, daar heb ik niet veel last van had, maar emotioneel.  Zelfs enorm veel lastiger dan bij mijn eerste stopperiode.  Zowel zin hebben in een biertje, zelfverwijten omdat ik terug begonnen was, op alles en iedereen steken dat ik terug begonnen was.  Zeker ook de twijfels of ik het zou uithouden. Ik had wel 1 ’voordeel’, met mijn enkeloperatie op 28 december, heb ik verplichtte platrust gekregen.  Ik kon aan geen alcohol geraken.  Wel soms erover nagedacht.  

De maand erna ging het wat beter, want dan probeerde ik me op te trekken aan de positieve dingen van het niet drinken.  Op 28 jan heb ik deze forum gevonden en vind ik meer afleiding en rust. 

DUS PROBEER OOK VOL TE HOUDEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei roos26:

hallo Yana , het is gelukt de kop is er af, wat aardig dat je er naar vraagt. Ben jij al lang gestopt?

Fijn! Veel plezier met dag 2, maak je geen zorgen als je trek hebt, die gaat vanzelf weer over. Hoe zekerder je voor jezelf weet dat je niet gaat drinken hoe makkelijker het is.

Het is al bijna drie jaar geleden dat ik de ommekeer maakte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...