Spring naar bijdragen

Droogkalender?


Davve

Aanbevolen berichten

De laatste maanden hield ik dagelijks in een excelbestand bij welke dagen ik gedronken had en welke niet. Ook de dagen dat ik echt wel sterk over de grens was gegaan.

Dit om mijn gebruik te analyseren en me het gevoel te geven, ah een week niets dus nu kan het wel weer.

Tijdens mijn eerste stop gedurende 8 maanden hield ik een kalender bij van het de dagen dat ik droog was. Als motivator. Lekker elke avond een kruisje kunnen plaatsen op die dag.
Maar na een maand of twee was het niet drinken vrij normaal en ben ik daarmee gestopt.

Ik ben nu aan dag 12 en ik zet weer elke dag een kleurtje op de dag dat ik de avond droog heb gehaald. Dan voel ik me trots en het geeft me moed om de volgende dag hetzelfde kunnen doen.

Wie houdt er ook zo'n kalender bij. Of een ander systeem. Een app? Of helemaal niets? Misschien is er al een draadje hierover. In dat geval sorry dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Quinn:

@Kohtje schreef in z'n agenda altijd. 

ja dat heb ik eenjaar of tien gedaan, was meer een tick dan nuttig op het laatst.

m'n motivatie haalde ik voornamelikk uit het bezoeken van mmetings vaan aa en na en actief zijn binnen aa en na.

een soort van onderdompelen in de wereld van herstel met gelijkgestemden.

nu gaat niet-drinken als vanzelf en komt de neiging naar alcoholgebruik niet eens meer bij me op maar zijn er wel alternatieven

voor in de plaaats gekomen die me bij lange na niet zo in een vervelende hoek drukken als alc. deed.

maar vooral in het begin iets doen om je prestatiegroei voor jezelf zichtbaar/voelbaar te maken hielp me wel om dat stoppen

niet totaal zinloos en nutteloos te laten lijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...