Spring naar bijdragen

Nieuw hier: Bernd 49 jaar


Bernd49

Aanbevolen berichten

Hoi @Bernd49 welkom nog van mij.

ik hoop dat ik het mis heb maar ik heb het donkerbruin vermoeden, dat het niet dag 2 is maar dag 0.

Als dat zo is, kan het je misschien helpen door eens te beschrijven,

waarom je van de alcohol af wil,  beschrijf het negatieve,  doe dat niet summier maar in detail.

Realiseer je wat het je heeft ontnomen, en wat je terug wilt in een leven zonder alcohol.

Onderscheid maken tussen bier en sterke drank is onzin,  alcohol= alcohol.

Het heeft mij geholpen, het niet drinken te zien als een positieve  keuze, en niet iets wat me is afgenomen, iets dat ik zou moeten missen.

Heel simpel, haal ik die  gedachte zomaar een paar keer dag  per dag naar voren.  

drinken is dan geen noodzaak meer, hiep hoi.

 

 

bewerkt door brazer
correctie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 2-11-2020 om 11:48 zei brazer:

Hoi @Bernd49 welkom nog van mij.

ik hoop dat ik het mis heb maar ik heb het donkerbruin vermoeden, dat het niet dag 2 is maar dag 0.

Als dat zo is, kan het je misschien helpen door eens te beschrijven,

waarom je van de alcohol af wil,  beschrijf het negatieve,  doe dat niet summier maar in detail.

Realiseer je wat het je heeft ontnomen, en wat je terug wilt in een leven zonder alcohol.

Onderscheid maken tussen bier en sterke drank is onzin,  alcohol= alcohol.

Het heeft mij geholpen, het niet drinken te zien als een positieve  keuze, en niet iets wat me is afgenomen, iets dat ik zou moeten missen.

Heel simpel, haal ik die  gedachte zomaar een paar keer dag  per dag naar voren.  

drinken is dan geen noodzaak meer, hiep hoi.

 

 

Het was wel dag 2, maar dat maakt niets meer uit want ik kan weer opnieuw beginnen. Dag 1 vandaag.

Alcohol = alcohol, klopt heb je gelijk in. Het gaat mij echter om de combinatie bier + sterk.

En dan gaat het niet om een paar glaasjes...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gun het je dat het lukt. Mij hielp het enorm de eerste weken toe te geven aan veel zoet eten . Als vervanging van de alcoholsuikers. 
boodschappen per week binnenhalen en de deur vanaf 6 uur op nachtslot . 
 

bedenk ook jouw hulplijstje . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-11-2020 om 23:06 zei Ella:

Ik gun het je dat het lukt. Mij hielp het enorm de eerste weken toe te geven aan veel zoet eten . Als vervanging van de alcoholsuikers. 
boodschappen per week binnenhalen en de deur vanaf 6 uur op nachtslot . 
 

bedenk ook jouw hulplijstje . 

Inderdaad, ik heb behoorlijk behoefte aan zoetigheden. Dat is iets van de laatste dagen, normaal gesproken heb ik het niet zo op zoetigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...