Spring naar bijdragen

Drunkie


Saveq

Aanbevolen berichten

hoi lieve mensen van het forum,

Mogelijk niet het beste moment maar ik heb al de nodige bier en wijn op.

Ik ben hier omdat ik vaak heb meegelezen maar nog niet weet of ik wil stoppen of doorgaan. Wel weet ik dat ik, knock out raken en katers gebruik om onder dingen uit te komen. Ik vertrouw mensen niet. Jammer om dat zo te zeggen maar het is hoe ik mij voel tegenover de meesten.

Mijn ideale situatie is soms drinken en weer vertrouwen hebben, angsten reguleren rond andere mensen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarschijnlijk ben je zelf ook niet echt te vertrouwen als je knock out drinkt?
zoals de waard is.........
hoe meer je drinkt hoe meer paranoide je kunt worden he, ik heb dat meegemaakt
van nabij helaas.
Als je echt ooit wilt kiezen raad ik je aan 1 jaar niks, voor je zelfs maar kunt denken aan minderen
vanuit de situatie nu is alles gedoemd te mislukken.
in elk geval ben je nu hier, dus dat is een mooi begin, welkom dus
en veel succes en kracht bij wat je nu aangaat, het loont heel erg, mits je doorzet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lady jane, ik weet niet hoe ik je antwoord moet opvatten het klinkt nogal onheilspellend dat als ik niet stop, ik gedoemd ben.. 

Ik ben sowiezo niet te vertrouwen want ik laat mjj leiden door drank. Ik durf mij niet kwetsbaar op te stellen. Ik wil dit wel maar mensen zijn fucked up lady jane.. ik ben overal bang voor nu ,en nu?

1 jaar is een mooi voornemen ik kan hier nu niet op ingaan want ik ben dronken. Ik ben al blij als ik morgen mijn schema kan uitvoeren maar eerlijk hoop ik dat ik nooit meer wakker word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jezelf  kwetsbaar opstellen  is moed voor nodig  ' ik heb  geleerd  mijzelf kwetsbaarder  op te stellen  maar dit lukte pas na meerdere nuchtere  weken  maanden .   Ik vind  het  nog steeds moeilijk  en ben hier  met behandelaar in een veilige  omgeving  mee bezig. 

Je laten  leiden  tot drank ken ik maar al te goed  dacht  dat ik dan kwetsbaarheid  of te wel verdoofheid had en sprak  ik dingen  uit of kreeg dronkemantranen  .

Nu weet  ik dat deze niet echt  waren maar wel een groot stuk behoefte  vrijgooide wat ik nodig had..heb ..

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Saveq:

Hoi lady jane, ik weet niet hoe ik je antwoord moet opvatten het klinkt nogal onheilspellend dat als ik niet stop, ik gedoemd ben.. 

Ik ben sowiezo niet te vertrouwen want ik laat mjj leiden door drank. Ik durf mij niet kwetsbaar op te stellen. Ik wil dit wel maar mensen zijn fucked up lady jane.. ik ben overal bang voor nu ,en nu?

1 jaar is een mooi voornemen ik kan hier nu niet op ingaan want ik ben dronken. Ik ben al blij als ik morgen mijn schema kan uitvoeren maar eerlijk hoop ik dat ik nooit meer wakker word.

als ik je bijdrage op de dagdraad lees, ja dat is nogal onheilspellend
voor wie is het helpend? Misschien nog eens nalezen nuchter?
en je laatste zin, geen idee hoe serieus ik die bedoeld is.
het is wel duidelijk dat je er nog lang niet bent. ik gun je zoveel beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Het is helpend voor degene die durven te kijken naar wat het -symptoom- te veel drinken hun verteld. 

Te veel drinken is slechts een symptoom dat er iets gebeurd in je leven dat je eigenlijk niet wilt. Als je alle aandacht laat gaan naar het symptoom, kom je niet bij de oplossing.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Saveq:

De enige echte oorzaak is altijd een gebrek, een gemis aan een gezonde relatie met jezelf en anderen.

Als je compleet en vol in verbinding staat met jezelf en anderen heb je NOOIT, ik herhaal,

-NOOIT -een verslaving nodig.

 

En je kan het ook omdraaien. 

Een verslaving staat zo'n verbinding juist in de weg. Stoppen met de verslaving is de eerste stap van de oplossing. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...