Spring naar bijdragen

Huiskamer zaterdag 27 juni 2020


Aanbevolen berichten

49 minuten geleden zei karin123:

Bedankt dat ik mag zeuren:) Dat is best veel op een dag, dat red ik niet allemaal. Je zegt minimaal 1 uur lopen, doe jij dat ook? En helemaal alleen? Ik ga als het minder warm is wel naar het bos met man en hond en dan loop ik 2,4 km en vind dat al ver, helemaal kapot dan. Toch doen dan? Ben jij niet bang voor het virus in de winkels? Als ik naar mijn schoonouders ga b.v. heb ik daar zoveel zenuwen dat ik het liefst weer weg ga, herken je dat? Kun jij wel gewoon op bezoek gaan?

Blijven doen. Soms alleen soms samen. We lopen 1  uur tot anderhalve uur.

bewerkt door Wanhopige
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Wanhopige:

Blijven doen. Soms alleen soms samen. We lopen 1 tot anderhalve uur

Wat ver. Als ik over ben slaat mijn hoofd helemaal op tilt, ik bouw veel spanning op onderweg. Ik denk steeds zo en zo ver nog en dan ben ik bij de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei karin123:

Bedankt dat ik mag zeuren:) Dat is best veel op een dag, dat red ik niet allemaal. Je zegt minimaal 1 uur lopen, doe jij dat ook? En helemaal alleen? Ik ga als het minder warm is wel naar het bos met man en hond en dan loop ik 2,4 km en vind dat al ver, helemaal kapot dan. Toch doen dan? Ben jij niet bang voor het virus in de winkels? Als ik naar mijn schoonouders ga b.v. heb ik daar zoveel zenuwen dat ik het liefst weer weg ga, herken je dat? Kun jij wel gewoon op bezoek gaan?

 

Blijven doen. Soms alleen soms samen. We lopen 1 tot anderhalve uur

Ik ben tot nu toe niet bang voor het virus. Ik hou wel afstand. Ik ga ook alleen boodschappen doen ondanks mijn getril. Ik rij soms naar mijn zus of vriendin ondanks mijn getril. 

bewerkt door Wanhopige
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Wanhopige:

Blijven doen. Soms alleen soms samen. We lopen 1 tot anderhalve uur

Ik ben tot nu toe niet bang voor het virus. Ik hou wel afstand. Ik ga ook alleen boodschappen doen ondanks mijn getril.

Dank je wel. Ik ben ontzettend bang voor het virus vooral in de winkel als ik soms mee ga. Ik kan niet alleen dan begint echt alles te tollen en te draaien en ben bang dat ik flauwval. Ik kan ook geen auto rijden nu, veel te gevaarlijk. Vind dat zo jammer omdat ik het graag deed.

Ik ben denk ik ook geestelijk en fysiek uitgeput omdat ik niets meer kan verdragen. Rijd jij zelf auto?

bewerkt door karin123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@karin123 , doe gewoon wat je aankunt, en druk een piep klein beetje door zodat je trots op jezelf mag zijn. Maar luister naar je lijf, te veel is niet goed. Maar moe is prima, na een flinke sportwedstrijd is een mens ook moe, daar is niets mis mee. Pak dan je rust, ga lekker op de bank met een muziekje, een tijdschrift of whatever je leuk vindt, of doe een dutje. Zie het als een beloning voor de inspanning. Daarmee maak je de inspanning een positief iets waarvoor je jezelf beloond. En dat is een goed mechanisme naar mijn idee. Maar maak het niet te gek. Ik zeg het wel vaker, wees een beetje lief voor jezelf. Het is rete zwaar allemaal. Vreselijk toch? En dat is prima. Sta jezelf toe een gewoon ziek te zijn, want dan ben je tenslotte ook, als je een flinke griep hebt is dat heel normaal dus waarom nu niet?. De chemie in je lijf is ziek. Als je leert om te accepteren dat het voor een groot deel je lijf is wat tegenspartelt omdat het minder of geen benzo's meer krijgt dan geeft dat bij mij een beetje rust en berusting. Ook al voelt dat natuurlijk niet zo. Dat is de ellende met gevoel. Eerst komt de gedachte en pas enorm veel later volgt je gevoel. En dat is echt k*t maar zo werk het wel .......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bellie:

@Wanhopige geen van allen.  Een orthomoleculaire arts kijkt voornamelijk naar de darmen. Die worden je 2e hersens genoemd. Ik heb al jaren last van mijn darmen sinds een etentje in een wokrestaurant. Haar vermoeden is dat daar wat zit wat er niet hoort en daardoor mijn immuunsysteem al jaren tegen aan het vechten is. Nu ik in februari ziek ben geworden, overspannen werd, door privé situaties al jaren lang,  en in de overgang zit is het teveel geworden.  We gaan oa kijken met een zeer uitgebreide ontlasting onderzoek wat er mis is met mijn darmen. Voor nu voeding advies gekregen om sowieso mijn darmen niet te prikkelen met bijvoorbeeld snelle  suikers en veel koolhydraten. En supplementen om tekorten die bij het bloed prikken van de huisarts naar voren kwamen aan te vullen. Qua vitaminen en schikdklier, lever enz. zitten mijn waardes tegen de ondergrens aan. Ook dat geeft veel klachten. Als je darmen niet goed zijn kan dat ook veel psychische klachten geven. Zie de link hieronder. Langdurig medicijn gebruik geeft ook darm problemen. Ze heeft mij ook iets gegeven om de afbouw van de Benzo's te ondersteunen. Ik hoop dat het mij allemaal gaat helpen. Slechter zou het niet worden in ieder geval. 

https://www.darmgezondheid.nl/darmgezondheid/darm-en-brein/

Wat heeft ze je gegeven dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allen,

Even een vraagje aan jullie. Gisteren zei  de apotheker dat ik 1 mg lorazepam  kon omzetten naar diazepam maar nu is mijn huisarts het er niet mee eens. Ik krijg nu voor een maand 0,75 mg lorazepam en daarna 0,5 etc. Ik doe het in overleg met de huisarts. Dan duurt het wel lang voordat ik klaar ben. Heb nu 7 weken 1 mg voor slapen gebruikt. En kan het zijn dat je na 7 weken ontwenning krijgt. Ik heb last van een soort steen, knoop in mijn maag en ben tot niet veel in staat. Het voelt niet fijn. Ben daarnaast ook nog lang herstellende van Corona en door slaapproblemen kreeg ik dit middel. Bedankt alvast voor het lezen en fijn dat jullie andere mensen kunnen adviseren. Ik wens jullie veel herstel toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Frankk:

@karin123 , doe gewoon wat je aankunt, en druk een piep klein beetje door zodat je trots op jezelf mag zijn. Maar luister naar je lijf, te veel is niet goed. Maar moe is prima, na een flinke sportwedstrijd is een mens ook moe, daar is niets mis mee. Pak dan je rust, ga lekker op de bank met een muziekje, een tijdschrift of whatever je leuk vindt, of doe een dutje. Zie het als een beloning voor de inspanning. Daarmee maak je de inspanning een positief iets waarvoor je jezelf beloond. En dat is een goed mechanisme naar mijn idee. Maar maak het niet te gek. Ik zeg het wel vaker, wees een beetje lief voor jezelf. Het is rete zwaar allemaal. Vreselijk toch? En dat is prima. Sta jezelf toe een gewoon ziek te zijn, want dan ben je tenslotte ook, als je een flinke griep hebt is dat heel normaal dus waarom nu niet?. De chemie in je lijf is ziek. Als je leert om te accepteren dat het voor een groot deel je lijf is wat tegenspartelt omdat het minder of geen benzo's meer krijgt dan geeft dat bij mij een beetje rust en berusting. Ook al voelt dat natuurlijk niet zo. Dat is de ellende met gevoel. Eerst komt de gedachte en pas enorm veel later volgt je gevoel. En dat is echt k*t maar zo werk het wel .......

Dank je Frankk. Ik ben nog niet eens zoveel afgebouwd maar mijn zenuwen staan op springen. Kan niets meer aan en daardoor ben ik uitgeput denk ik. Bij alles wat ik doe denk ik na, zelfs een glas opbeuren en hoe dat dan voelt en of ik het wel kan, het is van de gekke. Moet nog 1 oxa en 12,5 mg Diazepam afbouwen en nu is het al niets meer. Ik ben soms bang voor weer een opname, mijn man word ook gek van mij onderhand, ik zeur zo hard. Bedankt voor het meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei karin123:

Ik weet het niet hoor. Ik ben ook doodsbang voor die hitte en denk dat dat het probleem is.

 

2 uur geleden zei Wanhopige:

Wie heeft baat bij een natuurarts. Wat doet die. Voordat ik daar zomaar geld aan verspil. Yollie

Ik ben bij een natuurgeneeskundige geweest omdat ik last had van darm- en buikklachten. Daar ben ik in elk geval aardig vanaf. Ook voor het slaapprobleem had ze wel een middeltje. Dat leek even te helpen, maar uiteindelijk verviel ik weer in mijn oude slechte slaappatroon. Een consult kostte mij 75 euro, ik heb er 3 gehad. Toch geen spijt van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei karin123:

Dank je Frankk. Ik ben nog niet eens zoveel afgebouwd maar mijn zenuwen staan op springen. Kan niets meer aan en daardoor ben ik uitgeput denk ik. Bij alles wat ik doe denk ik na, zelfs een glas opbeuren en hoe dat dan voelt en of ik het wel kan, het is van de gekke. Moet nog 1 oxa en 12,5 mg Diazepam afbouwen en nu is het al niets meer. Ik ben soms bang voor weer een opname, mijn man word ook gek van mij onderhand, ik zeur zo hard. Bedankt voor het meedenken.

@karin123 je hebt overduidelijk klachten, dus je zeurt zeker niet. 

Qua oxazepam ben je er al bijna. Probeer het zo te zien: als je de oxazepam hebt afgebouwd kun je dat in elk geval afstrepen en dan resteert de Diazepam nog. Je hebt dan een medicijn klein gekregen, dat is dan sowieso een prestatie om trots op te zijn. En als je eenmaal alleen op Diazepam zit ga je je waarschijnlijk ook wat gelijkmatiger voelen en minder chemisch angstig, de kortwerkende Oxazepam is dan weg. Sterkte, ik vind je zeker geen zeur, je bent een doorzetter, want je doet het toch maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Cyclad58:

@karin123 je hebt overduidelijk klachten, dus je zeurt zeker niet. 

Qua oxazepam ben je er al bijna. Probeer het zo te zien: als je de oxazepam hebt afgebouwd kun je dat in elk geval afstrepen en dan resteert de Diazepam nog. Je hebt dan een medicijn klein gekregen, dat is dan sowieso een prestatie om trots op te zijn. En als je eenmaal alleen op Diazepam zit ga je je waarschijnlijk ook wat gelijkmatiger voelen en minder chemisch angstig, de kortwerkende Oxazepam is dan weg. Sterkte, ik vind je zeker geen zeur, je bent een doorzetter, want je doet het toch maar!

Ga denk ik dan  morgen naar een halve Oxazepam. Was er eigenlijk al af maar toen begon de hitte en werd ik doodsbang en zo gaat het elk voorjaar en zomer dan word ik weer naar beneden getrokken. Dank dat je me geen zeur vind:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Bellie:

 Het is jammer dat je huisarts niet mee wil werken. Hopelijk reageren er nog anderen hier op het forum die je raad kunnen geven

Is 1 mg lorazepam veel? En kun je tijdens gebruik al afkickverschijnselen hebben? Ik weet echt niets over dit middel dus vandaar mijn vraag.

bewerkt door Greta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Cri:

Ik snap niet hoe t werkt ik zie niemand meer schrijven

Cri je mag hier zoveel schrijven als je wilt. Ik snapte er ook niks van maar er is altijd wel iemand die je even op weg wil helpen. Het gaat hier over verslavingsproblemen met medicijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Bellie:

Ben gisteren voor het eerst bij haar geweest en vandaan pas begonnen met dit supplement. Als ik nu al baat zou hebben dan was het een wondermiddel! :D 

Laat mij maar even jullie proef konijn zijn. Horen jullie de komende 3 weken helemaal niks meer van mij op het forum dan is het niet goed bevallen. :P. Nee zonder gein, ik weet het echt niet. De orthomoleculaire arts heeft goede resultaten gezien bij andere klanten en ik vertrouw haar dat ze me niks aan smeert. Ze is de moeder van een kennis van mij,  dus dat scheelt. 

Ok houd ons op de hoogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Greta:

Is 1 mg lorazepam veel? En kun je tijdens gebruik al afkickverschijnselen hebben? Ik weet echt niets over dit middel dus vandaar mijn vraag.

@Greta meid pfff. Ik heb  op 12mg lorazepam gezeten en sliep nog niet. Dus hartstikke weinig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...