Spring naar bijdragen

Huiskamer zaterdag 27 juni 2020


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Cri:

Dank je wanhopige.... zo voel ik mij de hele dag.... ik ben een vrouw en heb best veel klachten, vanmiddag maar eens opgezocht of t onhoudingsverschijnselen konden zijn van oxazepam .... nou er ging wereld voor me open maar ook best eng en ik heb juist veel angst

Hoe lang gebruik je al. Hoeveel per dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Cri:

Dank je wanhopige.... zo voel ik mij de hele dag.... ik ben een vrouw en heb best veel klachten, vanmiddag maar eens opgezocht of t onhoudingsverschijnselen konden zijn van oxazepam .... nou er ging wereld voor me open maar ook best eng en ik heb juist veel angst

Dan ben je hier aan het goede adres. Heel veel mensen hebben angst en onthoudings of afkickverschijnselen van de medicijnen.  Het elkaar steunen, maar ook ervaringen op doen, en herkenning vinden vind ik zelf het prettige van deze reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 mg Lorazepam noemen de artsen een standaardosering, vergelijkbaar met 10 mg Diazepam. Afkickverschijnselen tijdens gebruik kan taalkundig niet, alleen wanneer je afbouwt. Wat wel kan (en dat kan hetzelfde voelen) is tolerantie, gewenning. Het werkt dan niet goed meer en je lichaam en brein vragen dan om meer. 

Wat de rechtstreekse afbouw van Lorazepam betreft: ik heb dat ook gedaan, ook mijn arts was geen voorstander van omzetting naar Diazepam. Het is mij gelukt, bedenk wel dat een kwart er af in het begin nog wel lukt, maar als je er bijna bent kan het te veel zijn, zo dat je tussenstapjes moet inlassen. Blijf daarover in gesprek met de huisarts! Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-6-2020 om 20:29 zei Mientje:

Dan ben je hier aan het goede adres. Heel veel mensen hebben angst en onthoudings of afkickverschijnselen van de medicijnen.  Het elkaar steunen, maar ook ervaringen op doen, en herkenning vinden vind ik zelf het prettige van deze reacties...

bewerkt door Xxxx
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @Cri, ja, je hebt overduidelijk last van ontwenning. Je bent ineens gestopt, daar reageert je lijf en geest op. Je kunt daar best nog een tijdje last van hebben. Je kunt er voor kiezen om er doorheen te gaan. Als je het echt niet trekt kun je weer beginnen met slikken en vervolgens rustig afbouwen. Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Cyclad58:

1 mg Lorazepam noemen de artsen een standaardosering, vergelijkbaar met 10 mg Diazepam. Afkickverschijnselen tijdens gebruik kan taalkundig niet, alleen wanneer je afbouwt. Wat wel kan (en dat kan hetzelfde voelen) is tolerantie, gewenning. Het werkt dan niet goed meer en je lichaam en brein vragen dan om meer. 

Wat de rechtstreekse afbouw van Lorazepam betreft: ik heb dat ook gedaan, ook mijn arts was geen voorstander van omzetting naar Diazepam. Het is mij gelukt, bedenk wel dat een kwart er af in het begin nog wel lukt, maar als je er bijna bent kan het te veel zijn, zo dat je tussenstapjes moet inlassen. Blijf daarover in gesprek met de huisarts! Sterkte!

Dank je voor je antwoord. Ik voel me op dit moment heel slecht en zit het liefst op mijn bed. Doe overdag mijn taken in huis maar dat gaat met veel moeite. Ik heb net een stuk van een Amerikaanse arts gelezen, een cardiologie, die veel ellende heeft gehad met stoppen met Lorazepam. Tussentijdse ontwenningsverschijnselen. Ik hoop dat wat zij beschrijft mij niet zal overkomen want dat lijkt me een horrorscenario.  Ik ben nu erg bang geworden. Is er iemand die mij kan geruststellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Cri:

Ik kon t niet meer verdragen en heb net weer een oxazepam ingenomen voel me vreselijk, ik zit in zo’n lastige situatie, ben zo angstig daarom ben ik aan de oxa begonnen ruim een half jaar geleden

Niet doen Cri. Je gaat de verkeerde kant op. Je gaat steeds tolerantie bereiken en meer nodig hebben. Niet doen. Uiteindelijk krijg je slapeloosheid en heb je meer nodig. Niet doen. 

bewerkt door Wanhopige
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieverds, wat een narigheid toch allemaal voor ons hè? Ik voel zo met iedereen mee. En ook een beetje met mezelf. Cyclad legt het goed uit. Bij het gebruik van benzos komt er vrijwel altijd een moment waarop je lijf gewend is geraakt aan de voorgeschreven dosering. Dan kun je feitelijk twee dingen doen: ophogen of afbouwen. Bij ophogen komt er ook weer een moment dat je tolerantie bereikt voor die hogere dosering enzovoort. Ergens op die weg zegt de dokter: genoeg. En hoe hoger je gedoseerd bent hoe langer de weg terug. Of en hoe rot je je gaat voelen, wie zal het zeggen. Steeds maar ophogen vind ik eigenlijk spelen met vuur. Afbouwen is dan de te bewandelen weg, heel lastig soms en verschilt per persoon. De één voelt zich vreselijk bij de afbouw van 1 mg Lora, de ander bouwt met gemak 25 mg diazepam af. Hoe moeilijk ook, we hebben een gemene deler, we moeten van dit spul af, er zit echt niets anders op. Hoe eng en pijnlijk ook, we moeten er doorheen. Er bestaat geen magic pill, geen geheime therapie of wat ook. Een stevige vuist, op de tanden bijten, flink huilen, er zit niets anders op. Ik doe het ook en ik ben echt ook ten einde raad geweest, slaan op mijn buik, m’n hoofd tegen de muur, de details zal ik jullie besparen, maar ik moet en zal dit gevecht winnen. En jullie ook, samen doen we dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei karin123:

Dank je Frankk. Ik ben nog niet eens zoveel afgebouwd maar mijn zenuwen staan op springen. Kan niets meer aan en daardoor ben ik uitgeput denk ik. Bij alles wat ik doe denk ik na, zelfs een glas opbeuren en hoe dat dan voelt en of ik het wel kan, het is van de gekke. Moet nog 1 oxa en 12,5 mg Diazepam afbouwen en nu is het al niets meer. Ik ben soms bang voor weer een opname, mijn man word ook gek van mij onderhand, ik zeur zo hard. Bedankt voor het meedenken.

Lieve schat, afbouwen is afbouwen, mijn arts zegt: het boeit me niet hoeveel je afbouwt, ALS je maar afbouwt. Neem je tijd, probeer ook een beetje kwaliteit van leven te creëren voor jezelf, nogmaals wees lief voor jezelf. En als afbouwen even niet lukt, blijf dan 1 of 2 weken even staan. Prima, kom even bij, rust uit, stabiliseer. 
en je zeurt alleen als je steeds zegt dat je zeurt. Stoppen met het slecht maken van jezelf. Als er hier iemand vindt dat je zeurt dan lazert hij of zij lekker op toch? Kop op meid, geef jezelf een beetje credit en rust. Je doet het goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bellie:

Inderdaad @Frankk. Ik zei ook al tegen @karin123; niemand hier is een zeur.  We zitten verdorie allemaal in het zelfde schuitje en we zijn hier om elkaar te ondersteunen, om ff je frustratie kwijt te kunnen, je goede momenten de delen want dat geeft de anderen ook weer hoop en voor advies. Daarom is dit forum!

Dus @karin123 beloof me dat  je vanaf nu niet meer zegt dat je een zeur bent.  Je haalt jezelf naar je beneden en je hoeft je nergens om te schamen.  Dat moeten de artsen doen,  die moeten zich kapot schamen. Hoe meer jij negatief bent over jezelf, hoe moeilijker deze strijd is. Probeer je man duidelijk te maken dat je ziek bent.  De echte jij niet,  maar de Benzo's jij.  En dat als hij de echte Karin weer terug wil,  jij zijn steun hard nodig hebt. Hoe moeilijk het ook voor hem is. Mijn man heeft het er ook moeilijk  mee. Hij heeft mij in 4 maanden tijd zo zien veranderen. Voor de mannen is dat emotioneel ook zwaar.  Praat erover,  dat is zo belangrijk. Echt meid,  je kunt het.  Maar niet meer zeggen dat je zeurt of een  zeur bent hoor!:heart::heart::heart:

@Bellie:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Frankk:

Lieve schat, afbouwen is afbouwen, mijn arts zegt: het boeit me niet hoeveel je afbouwt, ALS je maar afbouwt. Neem je tijd, probeer ook een beetje kwaliteit van leven te creëren voor jezelf, nogmaals wees lief voor jezelf. En als afbouwen even niet lukt, blijf dan 1 of 2 weken even staan. Prima, kom even bij, rust uit, stabiliseer. 
en je zeurt alleen als je steeds zegt dat je zeurt. Stoppen met het slecht maken van jezelf. Als er hier iemand vindt dat je zeurt dan lazert hij of zij lekker op toch? Kop op meid, geef jezelf een beetje credit en rust. Je doet het goed!

Dank je wel @Frankk.Ik heb nogal de neiging om mezelf naar beneden te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Frankk:

Hoi lieverds, wat een narigheid toch allemaal voor ons hè? Ik voel zo met iedereen mee. En ook een beetje met mezelf. Cyclad legt het goed uit. Bij het gebruik van benzos komt er vrijwel altijd een moment waarop je lijf gewend is geraakt aan de voorgeschreven dosering. Dan kun je feitelijk twee dingen doen: ophogen of afbouwen. Bij ophogen komt er ook weer een moment dat je tolerantie bereikt voor die hogere dosering enzovoort. Ergens op die weg zegt de dokter: genoeg. En hoe hoger je gedoseerd bent hoe langer de weg terug. Of en hoe rot je je gaat voelen, wie zal het zeggen. Steeds maar ophogen vind ik eigenlijk spelen met vuur. Afbouwen is dan de te bewandelen weg, heel lastig soms en verschilt per persoon. De één voelt zich vreselijk bij de afbouw van 1 mg Lora, de ander bouwt met gemak 25 mg diazepam af. Hoe moeilijk ook, we hebben een gemene deler, we moeten van dit spul af, er zit echt niets anders op. Hoe eng en pijnlijk ook, we moeten er doorheen. Er bestaat geen magic pill, geen geheime therapie of wat ook. Een stevige vuist, op de tanden bijten, flink huilen, er zit niets anders op. Ik doe het ook en ik ben echt ook ten einde raad geweest, slaan op mijn buik, m’n hoofd tegen de muur, de details zal ik jullie besparen, maar ik moet en zal dit gevecht winnen. En jullie ook, samen doen we dat.

Hallo frank

wat je hebt geschreven vindt ik echt dapper van je en motiveerd samen gaan we het doen ik zat vorig week mij behandelaar te bedelen voor ophoging lora. Als dat mogelijk is ze zei nee je moet afbouwen is maar goed ook dat ze het niet gedaan heeft denk ik maar wat ik nu slik 2 Mg helpt niet meer ik moet ermee kappen eerst afbouwen ook al lijkt het moeilijk dan maar angst onrust uit eindelijk komt het wel weer goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Frank86:

Hallo frank

wat je hebt geschreven vindt ik echt dapper van je en motiveerd samen gaan we het doen ik zat vorig week mij behandelaar te bedelen voor ophoging lora. Als dat mogelijk is ze zei nee je moet afbouwen is maar goed ook dat ze het niet gedaan heeft denk ik maar wat ik nu slik 2 Mg helpt niet meer ik moet ermee kappen eerst afbouwen ook al lijkt het moeilijk dan maar angst onrust uit eindelijk komt het wel weer goed

Weet je al hoe je de Lorazepam af gaat bouwen, @Frank86

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Frank86:

Hallo frank

wat je hebt geschreven vindt ik echt dapper van je en motiveerd samen gaan we het doen ik zat vorig week mij behandelaar te bedelen voor ophoging lora. Als dat mogelijk is ze zei nee je moet afbouwen is maar goed ook dat ze het niet gedaan heeft denk ik maar wat ik nu slik 2 Mg helpt niet meer ik moet ermee kappen eerst afbouwen ook al lijkt het moeilijk dan maar angst onrust uit eindelijk komt het wel weer goed

Van wie is dit bericht. Kan het niet zien. Bovenstaande met hallo frank. Yollie

bewerkt door Wanhopige
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...