Spring naar bijdragen

Angst


Estherdj

Aanbevolen berichten

Ik ga mijn verhaal aanpassen nadat ik de open en eerlijkheid gelezen heb van een aantal. Verhalen die zo herkenbaar zijn. Altijd blijven ontkennen dat er een "probleem" is. Je functioneert toch gewoon "normaal". Overdag gewoon aan het werk en in de avond je fles wijn die open gaat tijdens het koken. Bij de mensen waarvan je niet wilt dat ze weten drink je helemaal niet en is er ook geen druppel alcohol in huis. Die bewaar je dan achter in de auto bv of elders. Nergens lege flessen te bekennen. Mensen opzoeken die niet vies zijn van te veel drinken. Soms zijn er dagen dat ik totaal niet drink maar als ik drink dan gaat de fles leeg. Dat eerste warme gevoel wat je krijgt, de ontspanning en het ontsnappen aan de werkelijkheid. Ik heb eerder pogingen gedaan om hulp te zoeken, maar iedere keer wimpelde ik het af want eigenlijk was het allemaal niet zo erg en dan deed ik weer een of andere zelfcursus. Nu 24/7 op elkaars lip leven in Corona tijd is niet erg bevordelijk en mijn kinderen spreken mij er op aan en dat doet erg veel pijn! Uiteindelijk de huisarts gebeld en wilde eigenlijk dat Naltrexan of hoe dat ook heet. Ik hoorde van iemand dat die daar door eigenlijk heel makkelijk van de drank af kwam. Ja dat had ik ook nodig, alleen wat ik niet wist is dat de huisarts dit niet voorschrijft. Nee ze kon mij doorverwijzen naar een verslavingskliniek. Na ja doe dan maar. De uitnodigingsbrief genegeerd, toch maar liever niet, totdat ze begonnen te bellen. Ik heb uiteindelijk toch maar teruggebeld en volgens mij herkende ik de stem van de persoon aan de andere kant waardoor ik spijt had dat ik mijn eigen naam genoemd had. Allemaal angst angst angst. Wat zullen mensen wel niet denken? Angst om met mijn billen bloot te moeten. Mijn vriend die het niet weet. Wat als ik open kaart speel gaat hij mij dan verlaten???? Ik ben heel bang en dat zijn juist de momenten dat het zo heerlijk is om naar de fles te grijpen en even niet meer te hoeven voelen.

bewerkt door Scotty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Scotty

Toegeven dat je een probleem hebt is volgens mij voor de meeste mensen lastig (en eng). Maar je doet het toch. Top.

Wil je stoppen? Als dat zo is ben je hier volgens mij wel op het goede adres. 

Neem jezelf vooral serieus. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Scotty,

Nog een keer welkom :)

Yep...bang...en dan maar drinken om het niet te hoeven voelen...

Je kinderen hebben het in de gaten, wellicht je vriend ook hoor. Het stiekeme,  vooral ook de schaamte maakte het alleen maar erger. Houdt de  cirkel in stand.

Wat een opluchting om open kaart te spelen, bij mijn partner, de huisarts. Ja, en ook hulp te krijgen via verslavingszorg. 

 

Zellluf doen, maar niet alleen. 

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Scotty.
wat als.....
wat als de angst voor je vragen niet de angst is voor de antwoorden ervan
maar de angst om te stoppen?
dan creeer je met elk (ingevuld) antwoord dus een reden/excuus om toch maar te blijven drinken.
angstgedachten of angstgevoelens?
we zijn meestal bang van de angst zelf
de werkelijkheid is meestal anders dan de doemscenario's die wij bedachten
misschien kun je leren steeds een laagje dieper te zakken als je aan je angsten denkt
en misschien daar hulp bij vragen
angst is meestal een slechte raadgever
behalve als ze je waarscuwt omdat je leven in gevaar is, dan is het goed naar de instincten ervan te luisteren
Dag per dag niet drinken en alles wat dat oplevert is oké, gevoelens, gedachten, ze komen en gaan weer, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Scott. Goed dat je er bent, en dat je je verhaal hebt aangepast. Dat betekent dat je toegeeft dat je een probleem hebt. En das mooi al stap een. De beste stap, als je 't mij vraagt. 

1: je hoeft je niet te schamen voor een verslaving aan een middel dat KEIHARD verslavend is. 

2: stoppen met drinken is moeilijk, maar het beste kado wat je jezelf kunt geven. 

Wees vooral heel erg eerlijk naar jezelf toe, dan kan ook jij stoppen met de alcohol. Kom vooral veel schrijven en lezen hier. Er zitten pareltjes van inzichten tussen, waar je veel aan kunt hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoe dichter bij dort  hoe  rotter het wordt   ook in dit geval de fles..

Herken het wel hoor ' de fles bracht geluk dichterbij   maar the day  after  moest ik weer gewoon verder omdat ik mij nog rotter voelde .

Ik had het van de week met mijn hulpverlener erover dat ik het gevoel had in een trein te zitten die maar doordenderde  en ik niet de halte wist te vinden om uit te stappen  waar het goed was ' alleen de halte gall en gall durfde  ik eruit ..

Vervolgens kreeg ik het terug    ' dat ik ws niet geleerd heb om alleen de halte te vinden   maar dat ik hulp moet leren aanvaarden en vertrouwen moet scheppen in de ander.    En zo kan ik het station vinden .. halte gall en gall is voor mij gesloten    staat soms op een kier maar kan hem steeds beter handelen . 

   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lieke7777:

Ja hoe dichter bij dort  hoe  rotter het wordt   ook in dit geval de fles..

Herken het wel hoor ' de fles bracht geluk dichterbij   maar the day  after  moest ik weer gewoon verder omdat ik mij nog rotter voelde .

Ik had het van de week met mijn hulpverlener erover dat ik het gevoel had in een trein te zitten die maar doordenderde  en ik niet de halte wist te vinden om uit te stappen  waar het goed was ' alleen de halte gall en gall durfde  ik eruit ..

Vervolgens kreeg ik het terug    ' dat ik ws niet geleerd heb om alleen de halte te vinden   maar dat ik hulp moet leren aanvaarden en vertrouwen moet scheppen in de ander.    En zo kan ik het station vinden .. halte gall en gall is voor mij gesloten    staat soms op een kier maar kan hem steeds beter handelen . 

   

Mooi beschreven.... zo ongeveer dus. Op een gegeven moment spring je van die rijdende trein en zie je wel weer hoe het verder gaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Lieke het is net nu je er aan over wilt geven en het probleem aanvaarden alsof het in ene ook echt een probleem is waar je 24/7 mee bezig bent en het in ene je zo diep raakt. In je hoofd al de voorbereidingen aan het doen bent van gesprekken die je moet voeren en al denkende word je steeds banger en weinig vertrouwen. Als je leest dat alcoholisme een ziekte is dan hoop je op begrip, maar daar ben ik heel bang van van niet en dat het een eenzame weg gaat worden. Zo veel respect dat het je gelukt is Lieke en dat hoop ik ook ooit eens te kunnen melden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Estherdj:

Hi Lieke het is net nu je er aan over wilt geven en het probleem aanvaarden alsof het in ene ook echt een probleem is waar je 24/7 mee bezig bent en het in ene je zo diep raakt. In je hoofd al de voorbereidingen aan het doen bent van gesprekken die je moet voeren en al denkende word je steeds banger en weinig vertrouwen. Als je leest dat alcoholisme een ziekte is dan hoop je op begrip, maar daar ben ik heel bang van van niet en dat het een eenzame weg gaat worden. Zo veel respect dat het je gelukt is Lieke en dat hoop ik ook ooit eens te kunnen melden. 

Klopt ik kan niet oordelen of spreken over een ander maar door mijn nuchterheid ben ik juist beter in staat mijn voorbereidingen  te doen .  In mijn hoofd zitten enorme kluwen die ik niet kon ontwarren want continue raakten ze verder in de knoop..     nu ik nuchter ben kan ik die knopen er uit halen.   Maar heb om heel erg  veel verbanden te leggen te zoeken ..     mede door opschrijven lukt mij dat veel beter .     En ja mijn weg is eenzaam    mijn behandelaar vroeg mij 2 weken geleden voel je je eenzaam   mijn antwoord hierop was een enorme huilbui vanuit mijn tenen .. mede door haar reactie   voelde ik mij  niet alleen even met deze last ..    En merk dat ik mij ook kan openstellen het duurt nog wel even voor dat verder lukt maar in de behandelkamer bij mijn therapeut lukt het aardig ..  

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-6-2020 om 21:21 zei lady jane:

welkom Scotty.
wat als.....
wat als de angst voor je vragen niet de angst is voor de antwoorden ervan
maar de angst om te stoppen?
dan creeer je met elk (ingevuld) antwoord dus een reden/excuus om toch maar te blijven drinken.
angstgedachten of angstgevoelens?
we zijn meestal bang van de angst zelf
de werkelijkheid is meestal anders dan de doemscenario's die wij bedachten
misschien kun je leren steeds een laagje dieper te zakken als je aan je angsten denkt
en misschien daar hulp bij vragen
angst is meestal een slechte raadgever
behalve als ze je waarscuwt omdat je leven in gevaar is, dan is het goed naar de instincten ervan te luisteren
Dag per dag niet drinken en alles wat dat oplevert is oké, gevoelens, gedachten, ze komen en gaan weer, succes!

Lady Jane, angst is idd een slechte raadgever. Met een knoop in mijn maag ben ik open en eerlijk naar mijn partner geweest en het tegenovergestelde gebeurde. Hij was heel lief en begripvol waardoor ik vol zelfvetrouwen het traject in stap. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat heerlijk voor je,
mijn moeder had er een rijmpje voor;

de mens die lijdt het meest
voor het lijden dat hij vreest
dat nimmer op komt dagen
zo krijgt hij meer te dragen
dan hij te dragen kreeg

en er is een 2e couplet, maar dat ken ik niet uit mijn hoofd
als ik het briefje vind waar het op staat bewerk ik hier nog wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...