Spring naar bijdragen

Slapeloos/leverpijn/verhuizen/triggers


Soberbunny31

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Als er iemand wakker is.

Veel gedronken jaar in jaar uit zowziezo overmatig veel van 2010 t/m 2017. Sinds 2017 ben ik alcohol steeds meer zat geworden en heb ook lange tijd niet gedronken met een paar uitschieters hier en daar. Ik ben bang. Ik ben het zat. Ik heb geen zin meer in die rotfeesten van familie waar altijd op z'n engels gedronken word. Ik zit er zelfs aan te denken om dat gewoon helemaal te skippen.Vooral omdat de laatste x ook nog eens mijn dronken oom tegen mij aan ging rijden wat ik echt heel vernederend vond! Iedereen zag het en maar lachen. 

Gelukkig is dit niet de tijd van drukke verjaardagen bezoeken dus dat scheelt weer.

Ik kan niet slapen vanwege een zeurend gevoel rechter flank onder mijn onderste rib. Ik ben er helemaal klaar mee, en enorm geïrriteerd. Dit is de zoveelste keer dat ik dit heb.

Altijd ga ik naar de huisarts en er blijkt dan nooit iets mis met mijn leverwaarde te zijn. Gelukkig maar, maar..Dit patroon gaat al jaren zo. Iedere x denk ik "ohh zie je ik ben nog jong valt allemaal wel mee" Omdat ik dan weer kan drinken en rechtvaardigen dat het allemaal wel goed komt.

En ook mijn huisarts die zegt ja de lever kan heel wat hebben.

Ik geloof het allemaal maar ik ben gewoon bang. Ik voel mij ondanks dat ik beter en beter ga een trein die zonder rem op een muur afrijd. Want het lijkt iedere keer wel als ik de tafel eenmaal in elkaar gezet heb ik de poten weer omver moet schoppen.

Het liefst vermijd ik eigenlijk mensen die mij triggeren. Ik heb weinig behoefte om langs familie te gaan maar ik vind dit toch ingewikkeld.

Ik ben heel benieuwd hoe anderen op dit forum hiermee dealen:.. overmatig drinkende fam/vrienden

Ik vind dat de realiteit nu hard kan binnen komen, mensen hebben zich toch een beeld van mij gevormd de afgelopen jaren terwijl ik black outs had en over andere hun grenzen heen ging met mijn goede ideeen in dronken buien en dramatische gedrag. Ook ben ik zelf in situaties beland die ik niemand toewens.

Allemaal is dit gebeurd in dezelfde woonomgeving. Ik denk daarom heel vaak sterk aan verhuizen en opnieuw beginnen. Ergens waar niemand je herkent en de teller staat op nul. Mensen vormen zich dan een beeld van wie ik nu ben. 

Misschien heeft iemand hier ervaring mee, ergens anders overnieuw beginnen?

Of bijvoorbeeld nieuwe vrienden, andere relatie en nieuwe sociale contacten?  Omdat je gewoon merkt dat het niet meer werkt... 

Inmiddels ben ik nog steeds niet moe, heeft wel geholpen om dit even van me af te schrijven. Nu maar even op youtube dan.. 

03:52 is het en mijn mld kanaal is nog steeds aan het aangeven dat ze al lange tijd klaar was met mijn lifestyle. Ik denk dat ik ook weer een bloed test ga laten doen.

Weltrusten.

Goedemorgen.

En dankjwel voor het lezen.

 

 

 

 

 

 

 

bewerkt door Soberbunny31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Soberbunny31,

wat een gepieker, zo midden in de nacht. Een voornemen tot een betere leefstijl is altijd goed en levert al snel mooie waardes op, ook van de lever (alat, asat en gamma gt). Zet je voornemen om in daden: stop met de familiebezoeken die je vervelend vindt of spreek daar uit wat je dwars zit. Wees trots op de nieuwe, gezonde ik waar je naar op zoek bent. Verstop je niet. Blunders uit het verleden zijn snel vergeten, sta fier achter je besluit en houd vol. Een besluit om niet te drinken is gemakkelijker vol te houden dan minderen met alcohol. Dan moet je iedere dag met jezelf in onderhandeling. Doe mee met het dagpact of het jaarpact. 
Zet vandaag de eerste stap, drink niet en maak licht verteerbare maaltijden. Lever en maag zijn daar blij mee. Besluit genomen? Hoofd leegmaken en trots je bed in. 
Slaap lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maja

5 uur geleden zei Maja:

stop met de familiebezoeken die je vervelend vindt of spreek daar uit wat je dwars zit. 

Ja dat is een goede tip, thnx.

Ik denk dat ik het houd bij een thee bezoek in de middag bij dit type familie.

Besluiten niet naar feesten en partijen te gaan is bij ons een doodzonde maar dan bega ik maar de zoveelste doodzonde hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66

1 uur geleden zei Cleo66:

Ik WILDE dat niet meer,  had er zoveel last van . Het denigrerende gedrag,  het zatte geouwehoer en de seksistische grappen en uitspattingen.  Mijn leven nu zou je kunnen omschrijven als saai . Ik merk gewoon dat ik hier beter op gedij,  gelukkiger ben.   Gezond eten, gezond leven,  op tijd naar bed Geen drama meer , het is goed zo .  

Ja, ik vind het heel herkenbaar wat jij schrijft.

Ik dacht eerst dat het verkeerd was om deze mensen te vermijden maar nu ik het zo bij jou lees denk ik wel van, het is je goed recht!

Als je er gezonder van word, gelukkiger van word, dan maar zo.

Ik vind het heel sterk dat jij gewoon doet wat jij wilt en wat je gelukkig maakt.

:heart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cleo66:

Ik heb ook mijn pad daar in moeten vinden ..... Je bent ermee opgegroeid , "iedereen " doet het . Maar JIJ moet doen wat goed is voor jou . Jou lichaam en geest zeggen al een tijdje tegen je :  "dit is niet jou pad ". En ja is heb er best verdriet van soms dat ik "mijn vriendschappen " kwijt raak omdat ik niet meer gezellig ben (lees mee zuip ) . Nou , dat stelde dan blijkbaar niet zoveel voor .  Ga bij een sportclub ontmoet nieuwe mensen met een gezondere levensstijl ..... jij bent het waard !:heart:

Ja het klopt ook dat ik de afgelopen jaren me in allerlei bochten heb gewrongen om om te gaan met mensen die eigenlijk gewoon niet bij mij passen. 

Ik moet nog even wachten met de sportschool maar ik ben wel mijn netwerk aan het uitbreiden met nieuwe mensen die beter bij mij passen.

Dat mensen je alleen gezellig vinden als je mee zuipt en dat je vaak word aangemoedigd om ook mee te doen dat vind ik ook zo jammer. Het is logisch te verklaren dat mensen niet graag toegeven dat ze zelf ook wel een glaasje minder mogen drinken. Op dit moment voelt het helaas voor mij nog alsof ik iets mis als ik niet mee drink. 

Voorbeeld: Mijn vriend kwam gisteren thuis en stonk naar tequilabier. Hierdoor had ik het gevoel dat ik iets was misgelopen.

 Ik zag mezelf meteen voor me samen op het  balkon kletsen en drinken en dan vind ik het dus moeilijk omdat zo een dagdroom vrij onschuldig lijkt maar aanspoort tot de eerste stap. 

Uiteindelijk drink ik niet omdat het geen optie is maar wat zou ik alcohol graag zien als totaal overbodig.

Cleo je zei dat je je pad heb moeten vinden, hoelang heb je daar over gedaan?  En wat deed je op moeilijke momenten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker mis je iets. Alcohol heeft een bepaald effect, dat mis je. Ik denk niet dat je van jezelf moet verwachten dat je een soort verlichte toestand moet bereiken waarin alcohol totaal overbodig is. Misschien bereik je die wel, maar daar is veel tijd voor nodig. 
OK je mist de roes, maar daarmee mis je ook de katers, niet meer herinneren wat je gedaan hebt, dronken appjes gestuurd waar je gigantisch spijt van hebt, de schaamte, je pafferige rode kop en je kegel, het feit dat alles erom draait, dat je 's avonds niet meer met goed fatsoen iemand kan bellen of gebeld worden (omg!) omdat je onzin uitkraamt...

Het is een drug en het is altijd verleidelijk en je hebt de neiging de neveneffecten te vergeten. Er is een draadje daarvan wat altijd goed is om ff weer te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soberbunny, de sportschool moet nog wachten idd,
maar dat let je niet om alvast meer te gaan wandelen, fietsen of wat haalbaar is en bij jou past.
Het kan helpend zijn om te leren dat je niet persé een roes hoeft na te streven of een kick,
ook niet zelfs bij sporten. Het kan wel en is heerlijk, maar er tussenin zitten op een heel ander niveau
ook heerlijke dingen die gezonder zijn en meer haalbaar. We hebben nogal eens de neiging om
dingen over te willen slaan op weg naar ons doel. Ik ook, nog steeds soms.
Voor mij is de natuur helend, fietsen en wandelen komen dichtbij Mindful leven en bijv. volleybal doe ik
echt voor de kick, soms het ego(winnen)en vooral de uitputtende voldoening. Voel ik me zo 20 jaar jonger.
Maar nu alles op zijn gat ligt, vermaak ik me weer prima met een bezadigdere invulling. En straks mag ik weer los☺....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-6-2020 om 01:53 zei Renaldo61:

Misschien is dit. totaal misplaatst. Als jij wilt stoppen met drinken, dan zou je partner best ook stoppen. Succes ermee. 

Ik vind het niet misplaatst Renaldo, het zou het voor mij een stuk makkelijker maken ook. Ik heb het er wel vaak met hem over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Sandro:

Absoluut @Soberbunny31 de waarde van bewegen is gigantisch. Het is een ondergesneeuwd aspect in onze huidige maatschappij, maar wij mensen hebben dagelijks voldoende beweging nodig om optimaal te kunnen functioneren en gelukkig te kunnen zijn.

Het is jammer dat dit een ondergesneeuwd aspect is he, het zou zoveel problemen voorkomen voor mensen. Het zou eigenlijk in arbeidsvoorwaarden moeten opgenomen worden, zeker in kantoren, fabrieken en weet ik veel waar je zo een beetje altijd standaard zit.

Ik doe zelf verschillende dingen: krachttraining, dansen, wandelen. Elkaar afwisselend. 

Je hebt ook gelijk dat het echt gelukkig maakt dat voel ik ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...