Jozette Geplaatst 16 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2020 (bewerkt) Hoi allemaal. Ik heb gisteren even meegeschreven op het topic van Anneflow..nu toch zelf maar 1 gemaakt. Ik stel mezelf later wel wat uitgebreider voor. Heel in het kort.. net 40+, 1 kind en aan het afkicken!!! Vanavond 1 week droog. Maar nu..vanavond geen plannen..kind heeft vriendin over de vloer en ik..ik moet iets doen...IETS. Ben blij als het 22.00 is.... Ik moet nu even mijn telefoon afstaan want ze willen een spelletje hierop doen.. kom straks zeker terug. Bedankt voor het lezen! Dit gaat geen eenvoudige weg worden, zoveel is me al wel duidelijk,((( 11 augustus 2020 bewerkt door Jozette Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 16 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2020 Zet een grote pot thee. Of bedenk eens een ander drankje. Eet wat, of neem een kopje bouillon. Begin vast met de voorbereidingen voor het eten. Lees en schrijf hier. Oftewel... zoek afleiding. Deze avond gaat voorbij. Bedenk eens hoe je je morgenochtend zult voelen. Zonder drinken houd je sowieso tijd over. Dus je kunt ook alvast gaan bedenken hoe je die tijd gaat invullen. Online cursus? Hobby? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sensitief Geplaatst 16 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2020 Een filmpje of serie kijken? Boek lezen of schrijven over je drankgebruik? Wanneer begon je, met wat en wat maakte dat het meer werd. Wat en welk gevoel wilde jij verdoven? Mij heeft het geholpen om juist in het begin veel bezig te zijn met stoppen; lezen, schrijven, programma’s hierover kijken etc. Succes en go for it. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jozette Geplaatst 16 mei 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 mei 2020 Ik begon nadat ik wegging bij mijn verslaafde ex...6 jaar geleden. Van hem was ik af, maar de verslaving heb ik helaas overgenomen.. Denk gemiddeld een fles per dag. Soms wat meer, soms wat minder. Heb net gekookt voor de kids.. mn nagels gelakt (...), mn oefeningen gedaan,de tuin is aan de kant..straks na de afwas de auto maar eens poetsen;). Wat blijk je veel te kunnen doen op een dag lol. Morgen starten met een financieel plan. Het is een kleine chaos geworden. En vanaf maandag nog eea recht te zetten op het werk;( Lonster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 16 mei 2020 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2020 Hoi Jozette, welkom! Je bent goed bezig, hou vol hoor. Ik vind het leven echt veel leuker zonder die dagelijkse fles drank, al was het in het begin wel moeilijk soms. En ja, wat blijken we veel te kunnen hè op een dag. Als je eenmaal gewend bent aan het leven zonder drank kun je ook weer gewoon lekker niks doen hoor, lui op de bank met pot thee en goed boek... heerlijk. Zet 'em op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jozette Geplaatst 10 augustus 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 Daar was ik weer. 3 maand geleden voor het laatst.. daarna ging het na 2 weken? gigantisch mis. Met als dieptepunt gisteravond. Alles maar dan ook alles kwam er uit. Grootste pijnpunt blijkt mijn scheiding, 7 jaar geleden..blijkbaar...want ik was me daar niet eens van bewust. Sinds die tijd alles weggezopen en dus voor weggelopen. Gisteren met zatte kop zelfs de vader van kind geappt.. dat ik er beter niet had kunnen zijn. Niet best. Mijn hele lijf doet pijn...over de mentale pijn nog maar te zwijgen Maar weglopen gaat niet meer. Ik moet dit nu doen...Dit aangaan.. En dus ook nooit meer wijn.. anders overleef ik dit niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pytje Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 Poeh Jozette, heftig! De bodem is nu goed geraakt lijkt het.... dan kun je nu echt beginnen met (nuchter) opbouwen. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 Welkom terug. Schrijf het allemaal maar op. Gooi het er hier maar uit. Maar drink niet. Soms.je diep gaan voordat het stoppen lukt. Blijkbaar is dat nu. Nuchter kun je aan de slag met je leven. Waar je staat, wat je wil. Het gaat niet vanzelf, maar het leven wordt zéker rijker en jij trotser en tevredener. Houd vol en zet 'm op!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jozette Geplaatst 10 augustus 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 Dank allen. Voor nu eerst slapen zo. Ben kapot na gisteren en toneel spelen vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 10 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2020 Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 11 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2020 Op 10-8-2020 om 11:53 zei Jozette: En dus ook nooit meer wijn Ja natuurlijk, na zo'n rotavond zegt iedereen dat. Hoe weet je dat je nu door gaat zetten? Juist als het rot gaat is de roes van de wijn verleidelijk. Of ligt het excuus vlakbij. Vanavond een etentje, een barbecue, een vriendin waarmee het zo fijn bijpraten is met een glas erbij... you name it. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 11 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2020 Op 16-5-2020 om 15:46 zei Jozette: Dit gaat geen eenvoudige weg worden, zoveel is me al wel duidelijk Dit, samen met de titel, "Help", al gaat het maar om de titel... waar ga jij de kracht vandaan halen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 11 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2020 En bovenstaande is een uitnodiging om daar op in te gaan. Niet dat ik dat per se moet weten, maar ik vraag het me af. Omdat het zo herkenbaar is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jozette Geplaatst 11 augustus 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2020 Omdat ik, als Ik het nu niet doe, dood ben over een paar jaar. En ik heb een kind..dat kan niet. Dus moet ik. Nu. Ik moet verder. Verwerken wat er de afgelopen 10 jaar is gebeurd. De titel wilde ik overigens al aanpassen maar weet niet hoe dat moet. Want ik voel me momenteel niet hulpeloos. Vertel eens wat over jouzelf als je wilt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 11 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2020 Dat bedoelde ik eigenlijk niet, de reden waarom je niet wilt drinken. Of wat er moet. Goed dat je je niet hulpeloos voelt, daar gaat het volgens mij om. De vraag hoe je door gaat zetten. Je kunt je titel overigens aanpassen door terug naar je eerste bericht terug te gaan, daar kun je dat wijzigen. Ik heb hier ook een topic, maar dat zakt steeds weg als je het niet onderhoudt. Nu in de vakantietijd lukt het me goed om niet te drinken, hoewel ik wel alert moet blijven. Ik drink graag gemberdrankjes, en nu had ik een frisdrank met elderflower. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jozette Geplaatst 11 augustus 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2020 (bewerkt) Ik ga nu doorzetten omdat ik dit niet meer wil. Niet voor mezelf en al.helemaal niet voor kind. Het leven is zo vreselijk ellendig als je elke dag zuipt 11 augustus 2020 bewerkt door Jozette Lonster reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tevaakteveel Geplaatst 11 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2020 He Jozette heel goed dat je doorzet nu. Ik durf het bijna niet te zeggen maar mijn moeder is opgenomen in een Korsakov kliniek dus ik weet wat het is als kind zijnde om een moeder te hebben die teveel drinkt. Gek genoeg zou je denken dat ik daarom dus niet zou gaan drinken zelf.. tenslotte heb ik het directe voorbeeld hoe slecht het is.. Niets is helaas minder waar geweest. Ik ben niet zoals mijn moeder vaak was laveloos en agressief. Misschien dacht ik onbewust dus dat ik “ anders dronk”. Maar linksom of rechtsom dronk ik ( tot een week geleden) gewoon teveel... en ik heb daarin niet het goede voorbeeld gehad. Heel goed dat je nu dus stopt en je kind het goede voorbeeld geeft. Alcohol is veel teveel geaccepteerd in de maatschappij. Maar net als alle andere drugs gewoon heel slecht... hou vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 11 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2020 Hoi jozette ' inderdaad stoppen met drinken ' alcohol en kinderen is geen goede combinatie . Lang heb ik gedacht dat deze combo het juiste was . Maar ik gleed steeds verder en dieper. Mijn jongens zijn uit huis geplaatst een jaar geleden ' dit is een diepte punt van mijn leven geweest en nog. Ik ben nu bijna 7 maanden nuchter ik heb het niet makkelijk maar weet wel dat blijvende stoppen de keus is en de keus blijft. Met het lezen van je bericht vraag ik mij af of je externe hulp hebt in de vorm van verslavingszorg om daar te zoeken naar de kern van je probleem en deze cognitief kan omzetten naar andere keuzes. Of iig hulp bij het verwerken van omgeving factoren ' ik ben er nu achter dat veel afkomstig is vanuit ervaringen waarvan ik niet dacht dat deze een rol zouden spelen bij mij. Ik ben er nog niet maar heb leren vertrouwen in mijn behandelaar en samen met haar bewandel ik de weg verder... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jozette Geplaatst 12 augustus 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2020 Dank voor jullie berichten.. ontzettend heftige verhalen! Wat goed Tevaakteveel, dat je de beslissing hebt gemaakt om ook te stoppen. Lieke..jouw bericht is wel binnen gekomen. Zij n je kinderen uit huis geplaatst als gevolg van alcoholgebruik? Is er kans, dat nu je al een lange periode nuchter bent, ze bij je terug komen?? Ik kan nog niet nadenken over welke steken ik precies allemaal heb laten vallen. Te confronterend..ook ontzettend moe ..En zweten als een idioot..Detoxen ?! Eerst aan het werk..laterrz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jozette Geplaatst 12 augustus 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2020 Tav verslavingszorg. Ik doe dit alleen..dat wil ik graag. Ik heb niet heel lang geleden al veel hulp gehad als het het gaat om mijn emotieregulatiestoornis , want ja, die heb ik. Helaas. Dus heb mezelf al wel soort van ontrafeld. Maar ik heb wel de afspraak met mezelf. Als dit niet lukt laat ik me in oktober (dan heb ik vakantie) een periode opnemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 12 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2020 Hoi jozette ' ja ten gevolgen van alcohol gebruik en vervelende situaties die zijn ontstaan. Ja ze komen terug zijn bezig met een terug werk plan helaas heeft dit erg lang allemaal geduurd maar we zitten in een opbouw ze zijn 1 keer per week 8 uur thuis en over 1.5 week slapen ze voor het eerst een nachtje thuis vanuit daar werken we verder aan opbouw . Eind okt hebben we weer een zitting rechtbank en hopen we dat de rechter beslist dat ze weer thuis mogen wonen tis gewoon een lang verhaal schrijf ik hier niet zomaar op. Je schrijft over emotie regulatie problemen op moment volg ik zelf een vers training dat is gericht op deze problematiek vervolgens zit we voor mij meer in . Mijn behandelaar is aan overleggen of ik nog verder ga met trauma behandeling of schema therapie. Ben dus wel bijna 7 mnd nuchter maar behandeling is nog niet klaar . Wel is mijn cognitieve behandeling mbt alcohol een hele goede richting in geslagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 12 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2020 Mbt opname ' je schrijft okt bedenk wel dat je niet zomaar in oktober opeens kan zeggen ik laat mij even opnemen je moet je van tevoren wel aanmelden intake gesprekken en dan is er een wachtlijst. Want hoe lang heb je dan vakantie ? Probeer iig al van te voren toch ambulant hulp te gaan zoeken het gaat je zoveel meer opleveren en je hoeft het niet alleen te doen. Dat is zo eenzaam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jozette Geplaatst 12 augustus 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2020 Nee ik ben mij ervan bewust. Mocht ik telgen begin september niet slagen zal ik eea in werking zetten. Wat fijn dat er toegewerkt wordt naar terug naar huis voor je kinderen..kan me niet voorstellen door wat voor hel je gegaan moet zijn gegaan de afgelopen jaren. En ook bekend dus met emotieregulatieproblematiek.. Ik heb schematherapie en EMDR gevolgd en hier wel veel aan gehad. Grote vraag voor mij is op dit moment in hoeverre alcohol de afgelopen jaren van invloed is geweest op het reguleren van mijn emoties. Ik denk van hele grote ..maar dat moeten we afwachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 13 augustus 2020 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2020 Het zijn geen jaren maar 1 jaar ' maar het was een hel vooral omdat ik ze in het begin niet mocht zien. Gelukkig is daar verandering in zie ze nu ook 2 weken niet omdat ik op vakantie ben . Ja bekend met emotie regulatie ' vooral nu ik niet meer drink maar ook komen er veel andere dingen naar voren . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 22 december 2020 Rapport Share Geplaatst 22 december 2020 (bewerkt) Welkom terug @Jozette las dat je op de dagdraad geschreven had ... laat 2022 jouw jaar worden ' jouw jaar samen met de kinderen .. 22 december 2020 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden