Spring naar bijdragen

Afbouw oxazepam


Alina

Aanbevolen berichten

Hoi angstmetbenzos@

Dankje voor de duidelijke uitleg. 

Wat bedoel je lichaam kan wennen aan de sedatieve werking van Quetiapine, niet aan de werking zelf van het middel

ik begrijp dat het sedatieve minder wordt. Maar het werkte in het begin ook voor de angst Of voor het denken/ piekeren. Daar werkt het ook niet meer goed tegen. Ah ik ga proberen vandaag zonder te slapen. 

Liefs 

alina 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi doorgaan@

Jij gaf aan dat je ook een burnout hebt en microafbouw doet. Merkte jij in het begin met afbouw en elke keer bij mindere ook weer verergering. Ik heb eergisteren weer een stukje geminderd en nu maar een kwart. Mijn lichaam en voor al mijn boven benen en zijkanten onder benen doen sinds gisteren avond erg pijn. En ineens ook moeite af en toe met slikken en schouders staan steeds hoog dus erg gespannen ondanks dat ik buikadem oef doe. 

Ik wil gauw op de 20 mg zitten dan kan ik het omzetten naar diazepam de huisrarts wil het niet beide voorschrijven. Ik wilde 20 dia d9en en die 5 op oxazepam laten staan. Want 25 is moeilijk in die te zetten zei de apotheker en in de Aston Manuel staat liever geleidelijk om laten zetten. 

Ik vind het erg moeilijk dat het voelt dat ik weer hard ben terug gevallen in een burnout. Ik wil zo graag leuke dingen doen en het huishouden draaiende houden. Een balans is zo moeilijk met een groot gezin zonder backup.  En dan met de afbouw word ik zo onzeker met alle sensaties die ik erbij voel.

Liefs alina 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Alina:

Hoi angstmetbenzos@

Ik heb gebeld naar Erik paling, zij zijn van een hele andere regio. Ik woon in Eindhoven. Jammer zij wist ook niemand in noord brabant.

 

Hey Alina,

 

Jammer. Ik wist niet dat er een regio was waar ze mee verbonden waren. Ik kom ook niet uit Alphen aan de rijn en ik kon daar ook terecht. Ik hoefde slechts 1 keer langs te komen voor intake en de rest via telefonisch consult. Ik had overigens via de mail als eerste contact met hem, ik sprak hem dus direct en geen assistente. 

 

Wennen aan de werking zelf bedoel ik aan het anti psychotische. Daar is dit middel voor bedoelt. Voor slaapproblemen wordt het off label gebruikt, omdat je er erg suf van wordt. Voor angst naar mijn weten uberhaupt niet, dan krijg je meer te maken met SSRI's ( anti depressiva ). 

 

Maar je kan dan met je afbouwplan naar de dokter gaan toch? Zou geen reden zien waarom dat wordt afgewezen. 

bewerkt door angstmetbenzos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi alina

Ja het klopt dat als je een stukje minder van het tabletje neemt dat je ontwennings klachten daardoor toenemen. Ik heb dat een aantal keer gedaan en vond dat niet zo prettig. Dan dacht ik maar afwachten wat ik nu weer ga voelen. Sinds ik op 8.5 mg kwam ben ik steeds in ministapjes gaan afbouwen en dat ging rustiger. En je blijft ook gemotiveerd want je vijlt er steeds iets af. Ik heb overigens gisteren voor het eerst nu zonder oxazepam geslapen. Dat ging redelijk. Niet veel anders dan andere nachten. 

Het is overigens wel verstandig om hulpverlening te krijgen naast de afbouw. Dan kan je werken aan die burn-out klachten. Ik heb er zolang op moeten wachten dat ik allerlei boeken heb gelezen hierover om aan mezelf te werken. Ook is psychomotorische therapie heel goed om je bewust te worden van je spanning en wat je kunt doen om dat te verlagen. Dat heet pmt en valt onder je alternatieve zorg in het aanvullend pakket. Alle beetjes helpen. 

Ik ben ook interesse gaan krijgen in energetische therapievormen.  Sensitherapie is een erg fijne vorm. Mijn energie werd hiervan verhoogd tijdelijk dan want als je nog niet zoveel reserves hebt hou je het niet lang vast.

Zorg meer voor jezelf. Geef je grenzen aan. Aan jezelf en aan de ander. Het is misschien een open deur maar zo kom je meer tot jezelf. 

Als je het gedoseerd aanpakt en niet te snel gaat gaat het zeker lukken. Maar wees je meer bewust van de dingen wat ze met je doen en stop en luister dan naar dat gevoel iedere keer weer met vallen en opstaan. Dan hoeft een burn-out niet meer terug te komen. Het is een heel proces. 

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi alina 

En concentreer je op jouw herstel. Die leuke dingen komen wel weer wanneer je hier doorheen bent. En balans is er ook niet nu. Maar het is nu zo. Probeer dat te accepteren.  Ik heb er 5 maanden over gedaan om mijn burn-out te accepteren en om mezelf over te geven aan rust en zogenaamd nietsdoen. Want acceptatie geeft ook weer rust. Je geeft jezelf toestemming om te kiezen voor jezelf. Gebruik deze maanden dan ook want je tweeling kan zo lopen en dan heb je weer meer energie nodig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Doorgaan ik lees toevallig u berichtje. Ik ben nieuw hier :) ik zie dat u ook een burn out heeft? Het accepteren heb ik heel moeilijk. Hoe heeft u het ervaren en hoe gaat het nu? Weet niet of ik dit zo mag vragen anders sorry alvast ;) heb zelf net een nieuw vraag gesteld namelijk ook over medicijnen. Groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi doorgaan@

Ja het accepteren is ook moeilijk. Ik heb me voorgenomen om aan een vast wandel route te houden een langzaam wandelen met de kinderwagen. Ik kan met momenten dan echt genieten. Gelukkig woon ik mooi waar veel groen is en lekker rustig waar ik wandel. Ik ga niet naar de winkels ook al wil ik dat zo graag. En ik verplicht me zelf om echt maar beetje bij beetje het huishouden te doen. Vandaag weer erg overprikkeld en dat rotte down gevoel was er weer ineens. En om geen enkel reden angstig of nerveus. Het blijft zo grillig van energie tot instorten. En dan ook nog ernaast die gekke klachten sensaties van het afbouwen. 

Ik zit nu op 22.5 mg. Ik had er paar dagen terug weer een kwart af gehaald. Een kwart heb ik nu verspreid over twee momenten op de dag. Een beetje gepuzzel met snijden. Ik merk dat ik minder last heb nu ik iets van oxazepam overdag neem. Dus 20 mg in de nacht en 2.5 mg overdag.

In 3 weken tijd van 30mg nu 22.5mg. Daar ben ik super trots op. 

En over die Sensitherapie daar zal ik eens naar gaan kijken. Door de carona had ik een excuses om thuis te blijven voelde wel prettig. Maar nu zal ik toch over die drempel heen moeten om onder de mensen te komen. 

Hoe maak jij de overweging om meer te gaan doen. Soms denk ik, ik wil gaan winkelen of op bezoek bij iemand. Maar ik weet dat ik daar achteraf de prijs voor kan betalen. Maar ik merk ook een angst om iets te gaan doen puur wat als ik dan instort of weer dagen van pampus lig. 

En super dat je nu van de oxazepam afbent. Wat zal dat ook weer onwennig zijn, nu valt er niks meer te vijlen hahaha

Ik hoop echt dat er geen lange naweeën zullen volgen van de oxazepam.

 

Liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen dootje 

Ik heb ook even je andere bericht gelezen. Over de sertraline gelezen. Ik heb daar geen ervaring mee. Ik denk als je je prettig voelt bij 12.5 mg waarom niet? Ik durfde in het begin ook geen oxazepam te nemen. Omdat ik niet wist wat voor gevoel dat zou geven. En om de verslavende werking enz. Maar na 3 maanden vrij weinig kunnen slapen en constant in een zeer verhoogde adrenaline te zitten ben ik het gaan slikken en ook niet de 10 mg. Die werd aanbevolen maar 5 mg. En uiteindelijk ben ik toch bij die 10 mg gekomen. Ik wilde in ieder geval niet meer slikken.

Accepteren is volgens mij het eerste begin wat je nodig hebt. Overgave dat wat je hebt er is. Verzet er tegen kost zoveel energie en blokkeert je. Dus dat levert geen energie op. Ik kwam ook geen steek verder en ik dacht al door te rusten ik goed bezig was. Maar het is alles. Ik ben boeken gaan lezen en ook dat moest ik niet teveel doen. Voor mij geldt dat ik alles teveel doe. Dus over mijn grenzen heen ga. Minder afspraken minder doen minder denken en dat niet erg gaan vinden. Het was en is een proces. De eerste 3 maanden waren het heftigste. Via een zware griep in de burn-out gekomen. Wist dus eerst niet dat ik het had. Ik voelde me vreselijk en het voelde letterlijk alsof ik geen levensenergie meer had. Heel eng en in zo'n stadium ben je ook gevoelig voor angst en paniek. Omdat je nergens meer vat op hebt. En de vermoeidheid van het niet slapen. Dus het is helemaal niet gek of raar omdat te krijgen. 

Wat ik naast de oxazepam nam waren ook tabletten van dr. Vogel ter ontspanning overdag en ik had contact opgenomen met een orthomoleculair en hiervan heb ik ook voedingsupplementen van gekregen. Dit heeft mij ondersteund. Ook ben ik naar een magnetiseur gegaan. Die man streek de spanning van mij af. Dat gaf verlichting. En daar heb ik baat bij. Anders had ik het voor mijn gevoel echt niet gered. Ik heb ook pmt gedaan. Hier krijg je oefeningen die je helpen te ontspannen en om meer bij jezelf te komen. Ook dit hielp. Maar het is een proces steeds. 

Het wordt wel veel tekst nu er is zoveel te vertellen. Ik ben nu een jaar verder en ben eindelijk uit het diepe dal en zit aan de goede kant van de opbouw.  Nadat ik ook merkte dat ik rustiger was en beter sliep rond de 5 tot 6 uur. Ben ik gaan afbouwen.  Zelf omdat huisarts zei dat ik gewoon kon stoppen. Dus daar had ik niets aan en ook omdat ik hier op dit forum kwam en las hoe anderen dit deden. Ondertussen heb ik diverse alternatieve behandelingen gedaan die mij allemaal een stukje dichter bij mezelf heeft doen komen. En inzicht in jezelf krijgen welke patronen je met je meedraagt en hoe dat te veranderen.  Dat laatste daar ben ik nu klein beetje bij aangekomen maar die is het meest lastige. Want elk facet van je persoonlijkheid kun je onderzoeken en je komt jezelf dus tegen. En keer op keer leren anders te handelen en voelen enz. 

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi alina

Jezelf verplichten om kleine beetjes te doen en dus niet meer is heel goed. En je hoeft niet perse onder de mensen te komen als dat niet lekker voelt.  Dat is weer geen verplichting.  

Goed weten wat je van jezelf allemaal moet en waarom en kijken wat je kunt schrappen.  Ik wilde mezelf altijd bewijzen het zo goed mogelijk doen om waardering te krijgen. Uiteindelijk hoor je jezelf te waarderen en dat bij jezelf te leren vinden klinkt allemaal als een cliché maar zo is het wel. Alleen hoe doe je dat? Dat is een weg van vallen en weer opstaan. Bij mij dan. En zo zijn er natuurlijk nog veel meer dingen die meespelen. Angst voor het leven hebben. Bij mij dan en waar komt dat vandaan. Mag en kan dat worden losgelaten en hoe doe je dat dan? Lief zijn voor jezelf ook je mindere kanten. Perfectionisme waar komt dat vandaan. Wat levert het op en wat niet. Dat speelt bij mij allemaal mee. Daar wordt aan gewerkt. Maar ook leren plezier te hebben en te kunnen genieten. 

Doe kleine stapjes zetten en soms even niks mag allemaal. Durf te luisteren naar je lichaam. Ja dit is eigenlijk mijn verhaal maar misschien heb je er wat aan.

Sensitherapie is erg fijn. Zoek een goede uit waarmee je een klik hebt. Meestal wordt dit vergoed vanuit aanvullend pakket. 

En inderdaad fijn dat ik nu 4 dagen niets meer slik maar ik voel wel wat meer spanning. Het slapen gaat met veel wakker worden en licht slapen. Het is allemaal ontwenning. Dus dan ben je er ook nog niet helemaal.  Mijn lichaam krijgt nu helemaal niets meer. Maar nu kan het verder herstellen. 

De vele fluctuaties in je lichaam worden minder. Herstel van burn-out telt hier ook in mee.

Groetjes en in de zon zitten doet ook goed.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi alina

En wees maar trots op jezelf dat je al minder slikt. Heel goed. 

Afweging maken om wel of niet iets te doen. Dat was in het begin erg moeilijk. Ik pakte het toen ook verkeerd aan. Dacht toen zodra ik energie had ik wel iets kon doen. Nee dus ik zakte meteen weer diep weg. Dus op een gegeven moment alleen maar liggen en naar de wc gaan eten drinken bank en eventjes lezen bellen tv kijken weer liggen. In de tuin zitten. En maar wachten tot dat ik me beter ging voelen. En voor mijn kind er zijn voor zover dat kon. Mijn ouders zijn veel geweest. 

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorgaan 

Ontzettend bedankt voor je bericht! Super fijn :) ik heb 2 kids thuis en corona heeft het niet makkelijker gemaakt. Daardoor nog meer angst en paniek klachten bij mijn burn out gekregen. zelf jong mijn ouders verloren overlijden schoonvader enzo heb ik ook nog problemen mee. Ik was bang voor corona ook, vooral omdat dan mijn kids jong ook hun moeder verliezen. Ben overigens 33 jaar. Na 3 maanden heeft de huisarts die sertraline voor geschreven want hij maakt zich erg zorgen. Heb hulp bij de praktijk ondersteuner. Maar voel me na 3 maanden nog slecht. Slaap slecht, afgevallen spierpijn ga zo maar door. Hoop dat iemand nog ervaring heeft met sertraline en mij kan helpen. Ik slik op dit moment halve oxazepam per dag soms 2. Gisteren voor het eerst voor het slapen gebruikt. Heb daardoor wel iets beter kunnen slapen. Had jij dat ook? Bedankt voor je tips en je verhaal!! :)  groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi dootje 

Ja uiteindelijk hielp de oxazepam wel. Maar kijk uit. Ga niet meer nemen en slik het niet te lang. Ik ben na 4 maanden gaan afbouwen en heel langzaam anders krijg je mogelijk te veel ontwenningsverschijnselen. Bovendien moet je kijken of je die wel mag combineren met sertraline.  Wat dient het middel te doen? Ga niet meer slikken dan nodig is. Ben geen dokter. 

Heb je wat aan de praktijjondersteuner?

En ik snap je helemaal dat met kinderen thuis zitten extra stress oplevert. Dat is niet helpend.  Heb ik ook gehad.

Ja je hebt nog veel te verwerken. Oxazepam geeft wat rust maar bij ontwenning kunnen er ook weer angstklachten komen. Weet dat dat dan ontwenning is. Ik vind het zo rot om steeds te lezen dat iedereen dan verdovende middelen krijgt. Je zal naar oorzaken burn-out moeten kijken en verwerking van je verleden. Vraag om goede psycholoog. Is ook nog een weg.

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi dootje 

Afvallen is ook bij mij gebeurd. 7 kg. Was iets te mager. Maar ik ben weer op gewicht. Ga niet teveel tabletjes slikken. Spreek met jezelf een maximum af. Ik combineerde oxazepam met natuurlijke rustgevers. Geen valeriaan. Die combi met oxazepam werkte niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorgaan  ik slik de oxazepam omdat sertraline de angst klachten in  het begin verergeren. Anders is het soms niet te doen met de kinderen erbij. Ik heb 6 april een doosje gehad van 30 stuks en daar heb ik er nog 5 van. Dus ik dacht valt mee toch? Ik probeer het ook te beperken maar was zo uit geput gisteren. Wilde even beetje normaal slapen. Die sertraline als die zijn werk gaat doen heb ik geen oxazepam meer nodig als het goed is. Hoeveel gebruikte jij? En hoe deed je dat met afbouwen? Praktijkondersteuner is een lieve vrouw en onderzoekt mijn klachten. Maar 1 keer in de twee weken afspraak vind ik zelf wat weinig. Wil graag door verwezen worden naar een psycholoog. Groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi dootje

Fijn dat je een prettige vrouw hebt om mee te praten. Meestal is dat niet langdurig. Het ik ook gehad. En 1 keer in de 2 weken is ook weinig vond ik ook. Dus een doorverwijzing vragen voor een psycholoog is verstandig zeker gezien de wachtlijsten en mogelijke vakanties.

En fijn dat de combi mag en kan. Ja natuurlijk snap ik dat je de oxazepam hebt genomen om die angsten te verminderen. Je neemt die afweging ook voor je kinderen. Let wel op hou je medicatie in de gaten in tijdsduur en hopelijk gaat die sertraline werken. 

Ik ben gaan afbouwen met een precisie weegschaaltje. Hiermee kun je in microstapjes afbouwen. Het weegt niet altijd super nauwkeurig. Maar je komt een heel eind. Zo verminder je ontwenningsverschijnselen. En je doet het in je eigen tempo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorgaan, ja ik hoop dat de sertraline gaat werken en ik dan kan stoppen met de oxazepam. Hoeveel nam jij als ik vragen mag? En voor het slapen? Heb ik gisteren voor het eerst gedaan. Verwijzing psycholoog wil ik idd graag. Ja medicijnen heb ik lang tegen gehouden, maar kon amper voor mezelf laat staan voor mijn kids zorgen en dat doet pijn al 3 maanden lang. Groetjes! Trouwens vind het nogmaals super dat je zo lief reageert elke keer! Heel fijn begrip vol ook:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorgaan 

Ik heb nog even is goed gelezen en zie dat je al antwoord had gegeven over je oxazepam gebruik. Sorry :) soms kan ik mezelf niet concentreren. Heb trouwens gisteren en eergisteren een halve oxazepam ingenomen voor het slapen. Hielp best wel! Vandaag om 9 uur 1 halve op en verder niks. Maar nu ik zo in bed lig zou ik hem willen nemen.. Maar probeer van niet. Hoe gaat het met je? 

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi dootje

Ik voel me eigenlijk steeds beter. De eerste dagen was het wennen zonder iets en voelde ik nog spanning van ontwenning. Ook lichtjes trillen van binnen. Maar dat zakt nu steeds meer weg. Slapen is nog niet op orde. Werd vannacht meerdere keren wakker na een uur. Maar viel dan toch weer redelijk snel in slaap. Ik heb wel wat last van een beetje hyperventilatie in de nacht na een droom. Heb ik eerder ook wel last van gehad. Niet heftig maar ook dat is ontwenning.  Maar zoals ik al zei. Ik ga me iets beter voelen en meer mezelf. Het komt dus allemaal gewoon terug je eigen gevoel. 

Ik heb nog wel gedacht. Je kunt toch niet zomaar ineens stoppen met oxazepam als je de sertraline neemt. Dan moet je die oxazepam toch gaan afbouwen?  Fijn dat een halve tablet goed werkt dan hou je de dosering laag. 

Volgens mij is het belangrijk om medicatie op steeds dezelfde tijden in te nemen. Beter voor het ritme van je systeem en bij afbouwen is dat ook beter.

Ik deed regelmatig overdag rustgevende tabletjes van dr. Vogel en in de avond oxazepam. Dit lukte.  Zorg dus voor ritme. Dat geeft je lichaam ook meer rust. In de avond consequent de oxazepam. Ook al denk je het gaat best goed. Als het een maand goed blijft gaan dan zachtjes afbouwen is mijn idee. 

Het is namelijk zo dat ik in het begin ook tussendoor in de nacht nog iets nam. Als ik niet kon slapen. En toen is me geadviseerd om gewoon in de avond de dosering te nemen van de oxazepam en in de nacht niet ook al wordt je wakker.  Dan ontspanningsoefeningen doen net zolang totdat je weer in slaap komt. Duurde toch vaak anderhalf uur.  Maar ik merkte dat dit rustiger voor mijn lichaam was. Ook al wordt je in de nacht wakker.  Dat heeft onder andere ook te maken met de korte werkingsduur van het middel en ik kreeg ook tussentijdse ontwenning omdat ik niet meer ging slikken maar op dezelfde dosis bleef van 10 mg.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Heel veel sterkte nog! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorgaan.

Fijn dat het iets beter gaat. Ik bewonder je positieve teksten! Ik wil niet structureel oxazepam slikken. Doe het al weken zo dus ene dag niks dan 2 of 1 halve enzo. Vannacht zeer slecht geslapen heb ieder uur gezien maar heb geen oxazepam ingenomen sinds gister ochtend 9 uur. Vanmorgen slecht wakker misselijk maagpijn en gelijk naar de wc :(

ben bang dat ik te afhankelijk word van oxazepam. Zou het liefst vanavond echt wel weer een halve willen nemen voor het slapen.

 

mag ik vragen wat voor boeken je ging lezen? 

Ik begrijp wat je bedoel. Je deed iedere avond voor het slapen gaan 10mg oxazepam toch? En dat paar maanden? 

 

de sertraline moet ik wel op vaste tijdstip innemen. Doe ik iedere ochtend om half 9. Gisteren behoorlijk misselijk geweest kon bijna niet eten en moe. Dag 5 nu.. hoopte dat iemand hier mij kon vertellen Hoe lang de bijwerkingen aan houden en hoe het werkt. 

 

dankjewel! Vind het fijn je berichten te lezen. Als je het niet al te vervelend vind :) voel me best eenzaam hierin deze situatie.

 

oja oxazepam afbouwen zal ik idd is navragen bij mijn huisarts! Want ze zeggen als sertraline zijn werk doet je oxazepam vaak niet nodig hebt meer. Ik heb 6 april doosje gekregen van 30 stuks. Zitten er nog 3 in. Best netjes denk ik toch?

 

groetjes!

 

bewerkt door Dootje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi doorgaan@

Lief dat je aan me denkt. 

Vandaag heel erg overstuur en verdrietig. Ik ben weer erg overprikkeld en moe opgestaan. En vandaag kan ik er even niet meer tegen. Ik wil zo graag van alles alleen nu denk ik wel eens zo wil ik  niet meer verder. Heel erg. Ik moest gisteren een auto weg brengen, Wat voorheen altijd normaal was een stukje auto rijden. Was het nu met spanning en alles was teveel. Stoplichten, auto.s de warmte in de auto maar met raam open hoorde ik weer teveel geluiden. Gisteren ook naar kruitvat geweest. Ben al weken niet meer in een winkel geweest. Ik wilde gewoon zo graag even eruit. En nog mijn vaste wandelingetje gedaan. Dat was allemaal teveel. In had na dat auto rijtje al niks meer moeten doen. Maar ja de dag duurt dan zo ellendig lang. 

Ik heb ook al paar dagen last van mijn tanden of wat het ook is. Ik ben vorige week naar de tandarts geweest en gaatjes gevuld. En nu heb uit het  niets last aan die kant. Een soort bot of zenuwpijn. En ik zweet nog steeds heel erg dat is ontstaan in de zwangerschap. En het gekke is het stinkt ook erg dat is ook nooit zo geweest. Ik denk veel afvalstoffen. 

Het zit allemaal niet mee. Zoals ik je al vroeg hoe je toch een balans creëert, als je in de ochtend al -10 Staat. 

Ik hoop dat het met jouw beter gaat, jij kan echt trots zijn dat je nu eindelijk van die rommel afbent. Nu kan jouw herstel alleen nog maar omhoog. 

Dootje@

Ga echt niet aan de pammetjes, die geven meer ellende. Ook al denk je die heb ik nodig voor het slapen. Niet doen. Ik had een slaapangst ontwikkeld en ik was nog nooit opgeknapt van een burnout voor de zwangerschap. En na de bevalling is het weer erg hard terug gekomen. 

Ik slikte 3 oxazepam in de nacht ( nu 2, ben aan het afbouwen) en het heeft al die 4 mnd niet voor gezorgd dat het slapen veel beter werd. Je kan ook veel bijwerkingen krijgen die op burnout of depressie of angst lijken. En je kan er ook slechter van gaan slapen. Ik wist dit ook allemaal niet toen ik er mee begon.

Nu heb ik een burnout een baby en 3 oudere kids. En ik ben aan het afbouwen want het heeft me zieker gemaakt. Echt slik ze niet. Ik kan bijna niks als ik me slecht voel. En dat is pas kut... vast zitten in je eigen lichaam en hoofd. 

 

Liefs alina 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Alina

Jemig wat naar om te lezen dat je je zo voelt :( is niet makkelijk met kinderen. Ik voel met je mee. Al 3 maanden voel ik me zo slecht moe uitgeput gespannen, ben ook al 8 kilo afgevallen. 

Knap dat je naar de winkel bent geweest! Ik ben al 3 maanden in geen ene winkel geweest. Kom bijna niet buiten ook door  mijn paniek aanvallen. Alleen met een oxazepam halve 5 mg zakt dat iets.

Mijn oxazepam gebruik is wisselend. Zoals gisteren ochtend om 9 uur halve 5 mg ingenomen. Sindsdien tot nu niks. Dus ik gebruik het wisselend. Voor het slapen 2 keer gedaan wederom 5 mg. Bedankt voor je waarschuwing. Ben ook bang voor verslaving daarom probeer ik het beperkt te houden. En hopelijk gaat sertraline werken.

Wil zo graag weer is met mijn 2 meiden wat doen. Even wandelen of spelen.. of gewoon is slapen. Slaap 3 uur per nacht van de buikspanning en ochtend gelijk wc en paniek. 

Gaat het nu iets beter met je? 

 

Groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi dootje@

Ook naar voor jou dat je er al 3 mnd last van hebt. Ik denk altijd dat ik de enigste ben die nauwelijks buiten komt en dat ik me aanstel en dat het gewoon niet klopt dat een mens zo moe kan zijn. Dan zit ik zoals vandaag erg vast in me hoofd. Omdat ik niks van verwerken alle geluiden zijn zo hard. En ik heb ook een angst na de Zwangerschap meer een gedachten. Dat als ik weinig slaap en veel wakker word met dromen dat ik dan dood ga of dat er iets gaat gebeuren. Ik weet ergens dat het totaal nergens op slaat. Maar elke keer ploppen die gedachtens zich op en soms is die gedachte er niet. Maar zoals vandaag wel, terwijl ik beter heb geslapen. Ik word gewoon naar van die uitputting. Zelfs even ontspannen voelt al uitputtend. En dan voel ik me erg opgesloten. 

En ergens wil ik me vaak bewijzen dat ik wel naar een winkel kan of iets dergelijks want dat doet ieder mens toch denk ik dan. En ik wil zo graag leuke dingen doen. 

Maar zoals vandaag is de down gevoel erg overheersend. Als het goed is moet mijn menstruatie een deze dagen komen. 

Ik zit letterlijk de dag uit. bah. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...