Spring naar bijdragen

Huiskamer 3 03 20


Louisa

Aanbevolen berichten

Mogguh. Mn moeder en tante kwamen gister. Mn tante is al heel de leven tandartsassistente. Ze had dr tools bij dr. Had geen tandsteen en geen plak. Veel aanslag en wat gaatjes. Teruggetrokken tandvlees. Dat gat moet wel behandeld worden, maar dat laat ik even tot de intake Radboud is geweest en mn pms! Nu nog 3 dagen pfff zwaarder en moeier dan ooit. Er zit echt een downgrade in mijn well being. Het komt dat ik denk moeier word en meer verzwak? Weet niet hoe ver de put is.

Ben ook heel warrig en wazig. Word gewoon in de war wakker. Weet gewoon dingen niet meer te herinneren. Mn hoofd voelt als oververhit en zwaar. Hele moeie ogen. Ik vind dat nog erger dan pijn. Je geheugen is je zijn. Als dat raar doet en load errors geeft is dat gewoon jezelf verliezen... 

Weet niet of t door vermoeidheid of benzos komt? Of beide? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag is redelijk begonnen bij mij, zodra ik uit bed kwam verdwenen er bij mij een hele hoop spanningen. Maar dat is het nu juist ik wil relaxed uit bed komen niet met hoofdpijn of spierpijn, wil gewoon nog eens slapen. Van november tot nu lijkt het gewoon één lange dag. Zonder voor het slapen een mirtazapine te nemen geraak ik zelfs niet in slaap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Louisa:

Mogguh. Mn moeder en tante kwamen gister. Mn tante is al heel de leven tandartsassistente. Ze had dr tools bij dr. Had geen tandsteen en geen plak. Veel aanslag en wat gaatjes. Teruggetrokken tandvlees. Dat gat moet wel behandeld worden, maar dat laat ik even tot de intake Radboud is geweest en mn pms! Nu nog 3 dagen pfff zwaarder en moeier dan ooit. Er zit echt een downgrade in mijn well being. Het komt dat ik denk moeier word en meer verzwak? Weet niet hoe ver de put is.

Ben ook heel warrig en wazig. Word gewoon in de war wakker. Weet gewoon dingen niet meer te herinneren. Mn hoofd voelt als oververhit en zwaar. Hele moeie ogen. Ik vind dat nog erger dan pijn. Je geheugen is je zijn. Als dat raar doet en load errors geeft is dat gewoon jezelf verliezen... 

Weet niet of t door vermoeidheid of benzos komt? Of beide? 

@Louisa wat voor medicatie heb je nog en hoeveel?geheugen verlies heb ik ook en begin nu ook snel moe te worden. Ik snap niet dat je opname zo lang duurt. Ik werd 3x opgenomen maar dat gebeurde direct.

bewerkt door Yollie
Niet af
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Yollie:

@Louisa wat voor medicatie heb je nog en hoeveel?geheugen verlies heb ik ook en begin nu ook snel moe te worden

13.5 mg lorazepam 100 mg sertraline 50 mg quetiapine en 2.5 mg olanzapine. Ja echt dwaasheid. 

Mn man zegt ook daar kan een mens niet goed op voelen. 

bewerkt door Louisa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Yollie:

@Louisa wat voor medicatie heb je nog en hoeveel?geheugen verlies heb ik ook en begin nu ook snel moe te worden. Ik snap niet dat je opname zo lang duurt. Ik werd 3x opgenomen maar dat gebeurde direct.

Ja echt belachelijk slecht!  Had Erik Paling niet gezegd. 8 weken. Geen 4 maanden ruim!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Louisa:

13.5 mg lorazepam 100 mg sertraline quetiapine en olanzapine. Ja echt dwaasheid. 

Mn man zegt ook daar kan een mens niet goed op voelen. 

@Louisa omg dat is veels te veel. Welke gek geeft je zoveel medicatie. Ik heb met je te doen. Ik zou constant aan de telefoon hangen en dreigen dat je niet meer kan. Dit is te gek. Hoe lang slik je al zoveel? Ik denk dat je ook aardig kilos ben aangekomen door quetiapine en olanzapine

bewerkt door Yollie
Niet af
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Yollie:

@Louisa omg dat is veels te veel. Welke gek geeft je zoveel medicatie. Ik heb met je te doen. Ik zou constant aan de telefoon hangen en dreigen dat je niet meer kan. Dit is te gek. 

Nou doen niks. Was bij spoedpost heel vaak toen ik meer energie had en ze sleepte me gewoon weg. Bij crisisdienst werd ik geweigerd op het laatst. Hielp niks. Echt het zal ze niet boeien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Yollie:

@Louisa omg dat is veels te veel. Welke gek geeft je zoveel medicatie. Ik heb met je te doen. Ik zou constant aan de telefoon hangen en dreigen dat je niet meer kan. Dit is te gek. Hoe lang slik je al zoveel? Ik denk dat je ook aardig kilos ben aangekomen door quetiapine en olanzapine

Klopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Louisa:

Nou doen niks. Was bij spoedpost heel vaak toen ik meer energie had en ze sleepte me gewoon weg. Bij crisisdienst werd ik geweigerd op het laatst. Hielp niks. Echt het zal ze niet boeien. 

@Louisaomg verschrikkelijk. Ik dreigde met zelfmoord en werd opgemen in umcu maar ze gingen niet afbouwen. Toen ik op 5mg lorazepam nog niet sliep heb ik zelf gevraagd om af te bouwen. Dat is snel in 2 wk afgebouwd. Laatste opname was 2 mnd. Thuis sliep ik nog niet en vroeg de dr weer om quetiapine om te slapen. 1 keer goed opgeslapen toen wilde mijn lijf steeds meer en meer. Ik probeer ze ook niet meer aan te raken want krijg er ook nachtmerries door. Hoe lang slik je deze rotzooi?je moet er echt vanaf. Ik was ook heel erg agressief geworden maar ik weet niet welke medicatie dat veroorzaakte? Ben je ook angstig?

bewerkt door Yollie
Niet af
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Yollie:

@Louisaomg verschrikkelijk. Ik dreigde met zelfmoord en werd opgemen in umcu maar ze gingen niet afbouwen. Toen ik op 5mg lorazepam nog niet sliep heb ik zelf gevraagd om af te bouwen. Dat is snel in 2 wk afgebouwd. Laatste opname was 2 mnd. Thuis sliep ik nog niet en vroeg de dr weer om quetiapine om te slapen. 1 keer goed opgeslapen toen wilde mijn lijf steeds meer en meer. Ik probeer ze ook niet meer aan te raken want krijg er ook nachtmerries door. Hoe lang slik je deze rotzooi?je moet er echt vanaf. Ik was ook heel erg agressief geworden maar ik weet niet welke medicatie dat veroorzaakte? Ben je ook angstig?

Ja heel angstig en doodmoe. Mn brein werkt niet meer zoals het deed en dat maakt me bang die breinsensaties. 

Ik slik de Lora nu vanaf vorige lente zo hoog. De rest gebruik ik al langer maar had geen klachten. Beetje meer seroquel. Maar denk echt dat die lora de grote boosdoener is in mn oorlog in mn hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

13.5 mg lorazepam 100 mg sertraline 50 mg quetiapine en 2.5 mg olanzapine. Ja echt dwaasheid. 

Mn man zegt ook daar kan een mens niet goed op voelen. 

Hi @Louisa, dit is echt wel heel veel. De dokter die je daar ooit op heeft gezet mag zich schamen! Hopelijk kun je snel terecht in het Radboud, zodat je daar een gedegen afbouw kunt krijgen, want dit is ook geen houdbare situatie lijkt me. 

Ik heb afgelopen jaar toen ik te snel afbouwde met diazepam ook quetiapine gekregen, maar dat deed me meer slecht dan goed, ik sliep er heel kort op en kreeg er inderdaad veel nachtmerries door. 

Ik kan je beloven, je brein komt weer terug, ik heb afgelopen jaar regelmatig geroepen dat ik gek werd, constant zat te trillen en echt wilde dat ik de boel kon uitzetten, en dacht dat mijn hersens het nooit meer zouden doen, ik ben opnieuw begonnen aan een afbouw, maar nu heel langzaam. Het is een stuk beter te doen en ik voel ook mijn helderheid en scherpheid weer terugkomen. Het komt dus goed, maar het moet op een hele langzame manier gebeuren die jij aankunt! Laat je dus vooral niks aanpraten!

Ik slaap niet altijd goed en voel me ook niet altijd goed, maar kan weer werken, sporten en ben nu op 2,8 mg diazepam, waar ik er ooit een stuk meer had (14). Het gaat goedkomen, maar het gaat tijd kosten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Meisjeamsterdam:

Hi @Louisa, dit is echt wel heel veel. De dokter die je daar ooit op heeft gezet mag zich schamen! Hopelijk kun je snel terecht in het Radboud, zodat je daar een gedegen afbouw kunt krijgen, want dit is ook geen houdbare situatie lijkt me. 

Ik heb afgelopen jaar toen ik te snel afbouwde met diazepam ook quetiapine gekregen, maar dat deed me meer slecht dan goed, ik sliep er heel kort op en kreeg er inderdaad veel nachtmerries door. 

Ik kan je beloven, je brein komt weer terug, ik heb afgelopen jaar regelmatig geroepen dat ik gek werd, constant zat te trillen en echt wilde dat ik de boel kon uitzetten, en dacht dat mijn hersens het nooit meer zouden doen, ik ben opnieuw begonnen aan een afbouw, maar nu heel langzaam. Het is een stuk beter te doen en ik voel ook mijn helderheid en scherpheid weer terugkomen. Het komt dus goed, maar het moet op een hele langzame manier gebeuren die jij aankunt! Laat je dus vooral niks aanpraten!

Ik slaap niet altijd goed en voel me ook niet altijd goed, maar kan weer werken, sporten en ben nu op 2,8 mg diazepam, waar ik er ooit een stuk meer had (14). Het gaat goedkomen, maar het gaat tijd kosten. 

Dat geeft moed! Ik hoop ook dat met benzo verminderen dat het geheugen weer herstelt! Ik hoop t echt. De bedoeling is heel langzaam. Het is spannend want je komt erachter wat de benzos nu echt doen in je hoofd. 

Helderheid en scherpte oh dat klinkt als muziek in de oren. Zo was mn brein. Heel scherp georganiseerd en helder. Ik hoop echt dat weer terug te krijgen! Concentratie. Energie. Geheugen. 

Sommige dagen geloof ik gewoon het komt weer terug. Andere dagen Ben ik bang dat het niet omkeerbaar is en ik als een kasplant moet leven.

Ik weet nu dat ik nee ga zeggen tegen alle verhogingen en nieuwe pillen die ze mij willen aansmeren. Hoe zwaar afbouw ook gaat worden. Niks erbij. Alleen eraf. 

Liefs en dank voor je bericht dikke kus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yollie:

Ik ben bang dat als ik ben afgebouwd mijn klachten blijven bestaan. Is het zo hoe meer je afbouwt hoe erger je klachten worden?

@Yollie

Het is niet hoe meer je afbouwd dat je klachten erger worden, eerder hoe dichter je bij de 0 komt dat je klachten erger worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yollie, ga je zeker weten niet overstappen naar Diazepam? Ik ben overgestapt naar Diazepam en heb 11 maanden afgebouwd.

Mijn klachten werden richting de 0 anders. De moeheid en niks kunnen werd erger, maar andere klachten waren de eerste maanden van de afbouw erger, zoals angst, wakker schrikken en niet meer kunnen slapen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Deligaf1:

Het is niet hoe meer je afbouwt dat je klachten erger worden, eerder hoe dichter je bij de 0 komt dat je klachten erger worden. 

Ja, dit zit ik nu uit te testen.
Op 12 februari heb ik een dag op 0 gezeten, dat beviel mij niet.
Vervolgens terug naar 2 mg voor 14 dagen.
Drie dagen 3 x 0,5 mg.
Sinds gisteren zit ik op 2 x 0,5 mg diazepam.
Gisteren ging dat goed.
Vandaag heel heftig oorsuizen en knellende band om mijn hoofd.
Dat gaat bij mij op en neer.

Ik heb best eerst grote sprongen gemaakt, dat ging redelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ELL:

@Yollie, ga je zeker weten niet overstappen naar Diazepam? Ik ben overgestapt naar Diazepam en heb 11 maanden afgebouwd.

Mijn klachten werden richting de 0 anders. De moeheid en niks kunnen werd erger, maar andere klachten waren de eerste maanden van de afbouw erger, zoals angst, wakker schrikken en niet meer kunnen slapen. 

@ELL ik zal het met de psyhiater overleggen vrijdag. Ik zal het ook hebben over flumazil. Dat gebruikt Erik Paling ook. Ik heb afgelopen week goed geslapen zonder medicatie maar angst en trillen zijn heftig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Yollie:

Ik ben bang dat als ik ben afgebouwd mijn klachten blijven bestaan. Is het zo hoe meer je afbouwt hoe erger je klachten worden?

Mijn klachten zijn ook anders dan in het begin, de erge angst en zenuwen zijn wat op de achtergrond, er zijn wel andere klachten voor teruggekomen. 

@Roberto, is jouw oorsuizen dan ook intenser bij iedere stap afbouw?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Ja, dit zit ik nu uit te testen.
Op 12 februari heb ik een dag op 0 gezeten, dat beviel mij niet.
Vervolgens terug naar 2 mg voor 14 dagen.
Drie dagen 3 x 0,5 mg.
Sinds gisteren zit ik op 2 x 0,5 mg diazepam.
Gisteren ging dat goed.
Vandaag heel heftig oorsuizen en knellende band om mijn hoofd.
Dat gaat bij mij op en neer.

Ik heb best eerst grote sprongen gemaakt, dat ging redelijk.

@Roberto

In het begin heb ik ook grote sprongen gemaakt dat ging bij mij ook redelijk. Voor de laatste stap naar nul heb ik eerst alles laten stabiliseren en toen de stap gemaakt. Als je op nul komt dan stabiliseer je niet meer omdat je niks meer slikt en je ervaart dan alleen waves en windows.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Vallenenopstaan1:

, is jouw oorsuizen dan ook intenser bij iedere stap afbouw?

Dat weet ik niet precies.
Wel merk ik dat stress mijn oorsuizen verergerd.
Overigens is mijn hyperacusis (overgevoelig voor geluiden) sinds een week verdwenen.
Mijn linkeroor is slechthorend, daar zit ook de tinnitus.
Vreemd genoeg is die slechthorendheid ook licht verbeterd.
Eerst dacht ik dat mijn muziek harder stond, maar het bleek mijn gehoor te zijn.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...