Spring naar bijdragen

onze h. kamer 29-2-2020


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen Zwoegers,

Nou, gisteren toch maar ff naar de h. arts geweest. Hoogstwaarschijnlijk ligt de vermoeidheid enz. aan de simvastatine. Wat een rottroep zeg. Dat ik daar al 4 jaar zoveel klachten van heb. Nu 14 dagen stoppen en dan verder kijken. Voel nu al verschil met gisteren.  

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen Zwoegers,

Nou, gisteren toch maar ff naar de h. arts geweest. Hoogstwaarschijnlijk ligt de vermoeidheid enz. aan de simvastatine. Wat een rottroep zeg. Dat ik daar al 4 jaar zoveel klachten van heb. Nu 14 dagen stoppen en dan verder kijken. Voel nu al verschil met gisteren.  

Ha @bolletje, ik ken simvastatine zelf niet, maar mijn moeder gebruikt het al jaren. Ik moet zeggen gebruikte, want ook zij voelde zich heel vermoeid en had veel spierpijn na jaren gebruik. In overleg met de arts is zij daarmee gestopt en ze voelt zich een stuk beter. Hopelijk gebeurt dat jou ook! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge eergister een hemelse dag, gister een helse. Hoe kan t zo verkeren? Ik snap t niet. Ik wilde t goede gevoel vasthouden, maar merkte vanaf de ochtend al dat ik me minder goed voelde - voelde een druk in mn hoofd, maar dat het zo erg werd? 

Na het middag rusten beroerd en ik kreeg om 16 u pijn in mijn hersenen tot wel 17 u. Non stop oh oh au. Ik had t niet meer. Trillende benen, wilde niet stoppen. 

Half 6 ging ik zitten. Pijn leek weg. Nou in de avond kwam t weer op. Vréselijk zware avond. Zo zwaar brein heb ik niet eerder gevoeld. Ik lag in bed maar kon geen houding vinden of verlichting. Zelfs naar de muur staren was teveel. Lopen had ik ook geen puf voor meer. Dus liggend lijden. Ik was doodmoe maar viel moeizaam in slaap.

Werd nu wakker met een hoofd pfff gewoon zorgwekkend. Alsof ik doodga. Ik dacht gisteravond ook met slapen. Vannacht krijg ik een tia zo'n venijn in mn hersenen. Dat gaf gek genoeg rust. Dan heb ik eindelijk rust dacht ik. Maar ik werd weer wakker met een brein pffff. Hou op schei uit. Niet te harden. Hele moeie ogen. Alsof ik ze niet open kan houden. Wazig zien. 

Ben doodmoe en die hersenen zijn zwaar doen pijn. Ik weet niet meer hoe ik dit overleef. Ik weet ook niet wat het brein heeft? Gister ook heel erg wazig en in de war. Het is ochtend maar dat hoofd voelt nu al drukkend en pijnlijk. Niet te doen. Word er misselijk van.

De dag daarvoor was t zoveel beter. Ja ik had een moe gevoel in mn hoofd en was in de avond moe, maar het was draaglijk. Dit is niet draaglijk. Maar goed we moeten t dragen. Geen keus. De dag doorkomen van minuut tot minuut. Misschien zit er nog een minuut verlichting in. Geen goed begin van het weekend... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo een zonnetje vandaag! Ik heb redelijk geslapen en ben gisteren nog met vrienden uit eten geweest. Nu staat een lange duurloop op het programma voor mijn halve marathon volgende week. 

@Louisa, hopelijk gaat het zo snel mogelijk weer zo goed als eergisteren en @bolletje, hopelijk krijg je snel verlichting van het stoppen (?) met die medicatie! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal.Wat ik waardeloos vindt is dat ik me verschrikkelijk angstig voel de hele dag maar nergens bang voor ben. Weer een goeie nacht geslapen zonder slaapmedicatie. Ik ga wel altijd heel erg nerveus naar bed en wordt ook nerveus wakker.Bang dat het niet gaat lukken. Trillen gaat maar door. Zijn dat afbouwklachten? Ligt het aan mezelf? Iemand zelfde ervaring? Gaat het ooit over? Ik heb echt heel veel steun nodig om dit te overleven

bewerkt door Yollie
Niet af
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik ben behoorlijk kapot na het lopen, maar het was wel lekker! Altijd een stress release. Ik ben verder wel moe nu... nu lekker verder relaxen vandaag. Hoop dat ik door hard te lopen ook beter slaap. Je bewust zijn van je ademhaling vond ik ook altijd een ding, zeker als je hartslag verhoogd is (dat is hij bij mij nooit, maar ik voel hem dan altijd heel erg), vooral als ik probeer te slapen... Had vannacht ook dat ik vier keer naar de wc moest om te ***-en en toen heb ik maar Immodium genomen, anders was ik blijven gaan... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Cyclad58:

Ha @bolletje, ik ken simvastatine zelf niet, maar mijn moeder gebruikt het al jaren. Ik moet zeggen gebruikte, want ook zij voelde zich heel vermoeid en had veel spierpijn na jaren gebruik. In overleg met de arts is zij daarmee gestopt en ze voelt zich een stuk beter. Hopelijk gebeurt dat jou ook! 

Dank  je wel lieverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Doorgaan:

Goedemorgen bolletje 

Wat fijn dat je nu al verschil voelt met het niet nemen van de simvastatine.  Volgens mij geven die zeker klachten na langdurig gebruik. Hopelijk kan je zonder blijven. Het is een cholesterol verlager toch? 

 

 

Klopt ja. Maar niemand kan bewijzen dat een hoog cholesterol slecht is. Maar ze verdienen er miljarden aan.:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei JohannaEliesje:

@bolletje Hoeveel mg Simvastatine slikte jij? Ik heb 20 mg daags omdat ik Diabetes rype 2 heb. Waarschijnlijk erfelijk, want nooit overgewicht gehad. Eerder had ik 40 mg., maar omdat mijn choleterolwaarden met de bloedtesten altijd prima waren, hebben ze het naar 20 mg. teruggebracht. 

Hé J.E. ik slik 40 mg. per dag.  I.p.v. dat ze het langzaam opbouwen, nee duwen ze gelijk 40 mg. door je strot. Hoeveel duizenden euro's artsen alleen al verdienen aan medicatie überhaubt  weet niemand maar je zou er hele mooie reizen mee kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Louisa:

Tjonge eergister een hemelse dag, gister een helse. Hoe kan t zo verkeren? Ik snap t niet. Ik wilde t goede gevoel vasthouden, maar merkte vanaf de ochtend al dat ik me minder goed voelde - voelde een druk in mn hoofd, maar dat het zo erg werd? 

Na het middag rusten beroerd en ik kreeg om 16 u pijn in mijn hersenen tot wel 17 u. Non stop oh oh au. Ik had t niet meer. Trillende benen, wilde niet stoppen. 

Half 6 ging ik zitten. Pijn leek weg. Nou in de avond kwam t weer op. Vréselijk zware avond. Zo zwaar brein heb ik niet eerder gevoeld. Ik lag in bed maar kon geen houding vinden of verlichting. Zelfs naar de muur staren was teveel. Lopen had ik ook geen puf voor meer. Dus liggend lijden. Ik was doodmoe maar viel moeizaam in slaap.

Werd nu wakker met een hoofd pfff gewoon zorgwekkend. Alsof ik doodga. Ik dacht gisteravond ook met slapen. Vannacht krijg ik een tia zo'n venijn in mn hersenen. Dat gaf gek genoeg rust. Dan heb ik eindelijk rust dacht ik. Maar ik werd weer wakker met een brein pffff. Hou op schei uit. Niet te harden. Hele moeie ogen. Alsof ik ze niet open kan houden. Wazig zien. 

Ben doodmoe en die hersenen zijn zwaar doen pijn. Ik weet niet meer hoe ik dit overleef. Ik weet ook niet wat het brein heeft? Gister ook heel erg wazig en in de war. Het is ochtend maar dat hoofd voelt nu al drukkend en pijnlijk. Niet te doen. Word er misselijk van.

De dag daarvoor was t zoveel beter. Ja ik had een moe gevoel in mn hoofd en was in de avond moe, maar het was draaglijk. Dit is niet draaglijk. Maar goed we moeten t dragen. Geen keus. De dag doorkomen van minuut tot minuut. Misschien zit er nog een minuut verlichting in. Geen goed begin van het weekend... 

@Louisa wat erg dat we zo moeten lijden. Schijnt geen eind aan te komen. Was een weekje bij mijn zoon in letland. Ik vlieg vandaag terug. Gek genoeg hier wel goed geslapen. Ik voel gelukkig nog niks aan mijn hoofd. Ik heb ook geen tinnititus maar tril als een gek van binnen de hele dag door. Ik ben weer angstig. Hoe lang houden we dit nog vol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi bolletje 

De waardes van cholesterol hebben ze de afgelopen jaren dacht ik naar beneden toe bijgesteld. Zo konden meer mensen medicatie krijgen.  

Yollie

Bij je zoon heb je ook afleiding gehad. Ik krijg de indruk dat dat je goed gedaan heeft.  Thuis komt alles weer terug. Straks als het beter weer wordt kunnen we wat makkelijker naar buiten en geeft de zon ook wat meer energie.  

Louisa

Ik hoop dat je snel kunt gaan afbouwen via het radboud op een tempo dat bij jou past. 

Ikzelf zit vanavond op 4.5 mg oxazepam 

Het geeft mij momenteel veel vermoeidheid ook naweeën van griep. ik merk ook nog dat mijn emoties nog deels geblokkeerd zitten. Dan zou ik eigenlijk om iets willen huilen en dan lukt dat niet. Ben net gestart met intake therapie daar hoop ik goed aan mezelf te kunnen werken.  Van hoofd naar gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yollie allereerst knap dat je naar Letland bent gegaan, dat is denk ik de juiste beslissing. Afleiding doet goed. Je schreef dat je nergens bang voor bent, maar wel bang bent voor de gevolgen. Ik herken dat wel. Het is inderdaad geen "echte" angst, maar een soort chemische, gekoppeld aan een gebrek aan vertrouwen naar de toekomst en een gebrek aan vertrouwen in je eigen lichaam. Je weet nu dat afleiding je helpt, dus eigenlijk is er behalve de ontwenning niet zo heel veel aan de hand. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Doorgaan:

Hoi bolletje 

De waardes van cholesterol hebben ze de afgelopen jaren dacht ik naar beneden toe bijgesteld. Zo konden meer mensen medicatie krijgen.  

 

Dat heb ik ook gelezen Doorgaan schofterig hé? Als je weet wat de bijwerkingen zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yollie:

@bolletje wat heb jij allemaal meegemaakt aan symptomen. Heb je nog medicatie en zo ja wat? wat voor symptomen heb je nog?

Angst, paniek, moe en heel onzeker omdat ik toen niet wist dat dat kwam van het afkicken. Toen ik dat wel wist kon ik het accepteren en werd het dragelijker. Ik slik nu niets meer w.b. kalmeringstabletten. D'r helemaal van af. Heb dus geen symptomen meer daarvan denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

@Yollie allereerst knap dat je naar Letland bent gegaan, dat is denk ik de juiste beslissing. Afleiding doet goed. Je schreef dat je nergens bang voor bent, maar wel bang bent voor de gevolgen. Ik herken dat wel. Het is inderdaad geen "echte" angst, maar een soort chemische, gekoppeld aan een gebrek aan vertrouwen naar de toekomst en een gebrek aan vertrouwen in je eigen lichaam. Je weet nu dat afleiding je helpt, dus eigenlijk is er behalve de ontwenning niet zo heel veel aan de hand. 

@Cyclad58 Dank je. Ik las op internet dat de imipramine de trillingen kan veroorzaken. Ik zal met de psyhiater overleggen. Ik ben blij hier in Letland toch 4 goeie nachten gehad te hebben. Hopelijk zet het door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...