Spring naar bijdragen

Huiskamer Zaterdag 8 februari


Lynn86

Aanbevolen berichten

46 minuten geleden zei Lynn86:

Mm dat is niet zo fijn idd. Kun je nu wel even je rust pakken misschien of lukt dat niet?

Sterkte 

Moeilijk hier studenten leven snachts met bier en zijn luidruchtig  nu is er weer een aan het timmeren ik kan echt veel hebben maar dit wordt teveel ik ben aan het afbouwen ik zit te hyperventileren angs zit in mijn keel en tinnitus gaat te keer de hele straat bestaat uit studenten ik woon hier nu 46 jaar alles is anders ik wil alleen wat rust  Liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Wilhelmina:

Moeilijk hier studenten leven snachts met bier en zijn luidruchtig  nu is er weer een aan het timmeren ik kan echt veel hebben maar dit wordt teveel ik ben aan het afbouwen ik zit te hyperventileren angs zit in mijn keel en tinnitus gaat te keer de hele straat bestaat uit studenten ik woon hier nu 46 jaar alles is anders ik wil alleen wat rust  Liefs Wilhelmina

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Wilhelmina:

Moeilijk hier studenten leven snachts met bier en zijn luidruchtig  nu is er weer een aan het timmeren ik kan echt veel hebben maar dit wordt teveel ik ben aan het afbouwen ik zit te hyperventileren angs zit in mijn keel en tinnitus gaat te keer de hele straat bestaat uit studenten ik woon hier nu 46 jaar alles is anders ik wil alleen wat rust  Liefs Wilhelmina

Kun je niet even tijdelijk ergens logeren? Zodat je wat op kracht kan komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Lynn86:

Kun je niet even tijdelijk ergens logeren? Zodat je wat op kracht kan komen

Nee en mijn hondje dan die kan ik niet missen die is zo gevoelig ik kan niet ergens logeren met mijn angsten ik moet in mijn omgeving blijven in mijn huis ik wil ook niet met vakantie  krijg ik heimwee  in de toekomst wel maar ik ben nu aan het afbouwen al moeilijk genoeg vroeger ging ik wel  op vakantie die tijd komt weer maar dan neem ik mijn hondje Bracha mee   liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Meisjeamsterdam:

Hi Yollie, het is geen lineair proces helaas... het ene moment denk je dat je er al bent en het volgende moment krijg je een enorme terugval in angst en fysieke verschijnselen. Ben je nog in afbouw of ben je al klaar? 

@Meisjeamsterdamik zit nu op 1mg xanax. Was begonnen met 2. De hele dag vandaag een angstig gevoel. Ik deed alles al sporten huishouden boodschappen vrienden bezoek uitgaan. Zit als een angsthaas de hele dag op de bank. Dat deed ik eerst niet meer. Lijkt alsof het erger wordt door afbouw. Ik wil graag weer werken want pieker me suf thuis. Ik wil mijn oude baan terug. Volgende week naar bedrijfsarts.Nu al de zenuwen. Terwijl het een doodgewone man is die tegenover je zit. Ik ben goed opgeleid en had een goede baan. De uwv vindt dat ik best 4 uurtjes in de fabriek kan gaan werken. Aan mijn hoela. Ik vraag me af of het door afbouw komt. Ik maak me steeds druk op de komende nacht. En ik vraag me af of angststoornis wel overgaat. Ik heb het al 4 jaar. Ik heb bijna zin om weer nu iets kalmerends te slikken maar ben dan terug bij af. Ik tril heel veel inwendig. Sommige mensen zeggen dat ik nog niet toe ben aan werk maar thuis zitten is killing voor mij. Mijn huis is van beneden naar boven al tig keer schoongepoetst. Ik ga uit dansen maar nadeel is als ik ik na 24.00 thuis kom niet meer kan slapen. Ik wil plezier blijven hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Lynn86:

Rook je?

@Lynn86nee rook niet. Ik dronk af en toe 3glazen wijntjes maar viel verkeerd met mijn medicijnen. Dus ook laten staan. Ik weet niet waarom ik mij zo angstig voel vandaag. Ik tril heel veel inwendig en maak me de hele dag druk of ik ga slapen. Ik gebruik momenteel niks voor het slapen. Ik heb zelf ook antidepressiva voorgeschreven maar voel me niet depressief. Mis wel mijn wijntjes. Wel lekker als je een beetje tipsie voelt in het weekend. Heb je dat ook dat je je de hele dag angstig voelt. Ik wil zo graag een positief antwoord dat dit tijdelijk is en angsstoornis over gaat. Ik word bang van de mensen hier op het forum die jarenlang kwakkelen. Bij 2mg xanax voelde ik geen angst maar sliep helemaal niet. Avond kreeg ik 5 mg lorazepam ook daar sliep ik niet op totdat ik een halfje erbij vroeg in het ziekenhuis op 1 avond daarna kreeg ik niet meer. Toen pas had ik door dat mijn lijf steeds meer vroeg. Toen is het snel in 2 wk afgebouwd.  Ik kreeg thuis quetiapine. Sliep eerst heel goed op maar werd gaande weg minder. De psyhiater zei als ik mijn xanax afbouw ik beter ga slapen. Ik betwijfel het. Ik heb raar genoeg eergistermiddag 2 u geslapen en avond weer nan 23.00 tot 6.30 in 4 jr tijd. Was zo blij maar daarna weer 2 u. Gelukkig vannacht tot 4.30 maar ben zo angstig vandaag. Niks gedaan. Niet buiten geweest. Ik vraag me af of ik de angst en het trillen zelf oproep. Ik wil zo graag dat het over gaat. Ik ben bang dat het echt tussen mijn oren zit. Het slapen is een obsessie voor mij geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Yollie:

@Lynn86nee rook niet. Ik dronk af en toe 3glazen wijntjes maar viel verkeerd met mijn medicijnen. Dus ook laten staan. Ik weet niet waarom ik mij zo angstig voel vandaag. Ik tril heel veel inwendig en maak me de hele dag druk of ik ga slapen. Ik gebruik momenteel niks voor het slapen. Ik heb zelf ook antidepressiva voorgeschreven maar voel me niet depressief. Mis wel mijn wijntjes. Wel lekker als je een beetje tipsie voelt in het weekend. Heb je dat ook dat je je de hele dag angstig voelt. Ik wil zo graag een positief antwoord dat dit tijdelijk is en angsstoornis over gaat. Ik word bang van de mensen hier op het forum die jarenlang kwakkelen. Bij 2mg xanax voelde ik geen angst maar sliep helemaal niet. Avond kreeg ik 5 mg lorazepam ook daar sliep ik niet op totdat ik een halfje erbij vroeg in het ziekenhuis op 1 avond daarna kreeg ik niet meer. Toen pas had ik door dat mijn lijf steeds meer vroeg. Toen is het snel in 2 wk afgebouwd.  Ik kreeg thuis quetiapine. Sliep eerst heel goed op maar werd gaande weg minder. De psyhiater zei als ik mijn xanax afbouw ik beter ga slapen. Ik betwijfel het. Ik heb raar genoeg eergistermiddag 2 u geslapen en avond weer nan 23.00 tot 6.30 in 4 jr tijd. Was zo blij maar daarna weer 2 u. Gelukkig vannacht tot 4.30 maar ben zo angstig vandaag. Niks gedaan. Niet buiten geweest. Ik vraag me af of ik de angst en het trillen zelf oproep. Ik wil zo graag dat het over gaat. Ik ben bang dat het echt tussen mijn oren zit. Het slapen is een obsessie voor mij geworden.

Oke dan denk ik dat jou lorazepam afbouw de boosdoener is. Als die veel te snel is afgebouwd dan weet ik wel hoe jij je eigen nu voelt. Ik leefde toen ik dat deed in een eigen bubbel. Durfde niet meer alleen te zijn. Kon niks meer niet slapen niet eten alleen nog maar huilen. Toen ben ik op 8mg lora gezet en daarna ging het goed. Nu langzaam aan het afbouwen.

Ik heb doordat ik 1x Weer alcohol dronk mijn dosis moeten verdubbelen. Omdat ik helemaal gek werd. Ik raak nooit geen druppel alcohol meer aan icm medicatie. Dat moet je echt niet willen. 

Maar het wordt echt beter. Iedereen die hier afbouwd gaat door een hell. En allemaal moeten we er doorheen. We kunnen niet links omheen en ook niet rechts omheen. We moeten er dwars doorheen. 

Maar 1 tip bouw zo langzaam en klein mogelijk af

 

 Je mag me altijd een bericht sturen als je behoefte hebt om te praten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lynn86:

Oke dan denk ik dat jou lorazepam afbouw de boosdoener is. Als die veel te snel is afgebouwd dan weet ik wel hoe jij je eigen nu voelt. Ik leefde toen ik dat deed in een eigen bubbel. Durfde niet meer alleen te zijn. Kon niks meer niet slapen niet eten alleen nog maar huilen. Toen ben ik op 8mg lora gezet en daarna ging het goed. Nu langzaam aan het afbouwen.

Ik heb doordat ik 1x Weer alcohol dronk mijn dosis moeten verdubbelen. Omdat ik helemaal gek werd. Ik raak nooit geen druppel alcohol meer aan icm medicatie. Dat moet je echt niet willen. 

Maar het wordt echt beter. Iedereen die hier afbouwd gaat door een hell. En allemaal moeten we er doorheen. We kunnen niet links omheen en ook niet rechts omheen. We moeten er dwars doorheen. 

Maar 1 tip bouw zo langzaam en klein mogelijk af

 

 Je mag me altijd een bericht sturen als je behoefte hebt om te praten. 

Ow ik tril ook en ben regelmatig dizzy. @Yollie

Zorg dat je voldoende water drinkt en op tijd goed eet

bewerkt door Lynn86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Lynn86:

Oke dan denk ik dat jou lorazepam afbouw de boosdoener is. Als die veel te snel is afgebouwd dan weet ik wel hoe jij je eigen nu voelt. Ik leefde toen ik dat deed in een eigen bubbel. Durfde niet meer alleen te zijn. Kon niks meer niet slapen niet eten alleen nog maar huilen. Toen ben ik op 8mg lora gezet en daarna ging het goed. Nu langzaam aan het afbouwen.

Ik heb doordat ik 1x Weer alcohol dronk mijn dosis moeten verdubbelen. Omdat ik helemaal gek werd. Ik raak nooit geen druppel alcohol meer aan icm medicatie. Dat moet je echt niet willen. 

Maar het wordt echt beter. Iedereen die hier afbouwd gaat door een hell. En allemaal moeten we er doorheen. We kunnen niet links omheen en ook niet rechts omheen. We moeten er dwars doorheen. 

Maar 1 tip bouw zo langzaam en klein mogelijk af

 

 Je mag me altijd een bericht sturen als je behoefte hebt om te praten. 

 

20 minuten geleden zei Lynn86:

Ow ik tril ook en ben regelmatig dizzy. @Yollie

Zorg dat je voldoende water drinkt en op tijd goed eet

 

21 minuten geleden zei Lynn86:

Ow ik tril ook en ben regelmatig dizzy. @Yollie

Zorg dat je voldoende water drinkt en op tijd goed eet

@Lynn86Dank je lieve Lynn86. Ik ben zo blij met een positief antwoord. Slaap je al zonder medicatie. Ik raak ook geen druppel alcohol meer aan. Met kerst en oudjaar wel gedaan. Leek alsof ik de volgende dag gek werd. Oh ik ga snel een kopje kamille thee drinken. Ik heb pas maar 1 kop koffie gedronken vandaag besef ik nu pas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Yollie:

 

 

@Lynn86Dank je lieve Lynn86. Ik ben zo blij met een positief antwoord. Slaap je al zonder medicatie. Ik raak ook geen druppel alcohol meer aan. Met kerst en oudjaar wel gedaan. Leek alsof ik de volgende dag gek werd. Oh ik ga snel een kopje kamille thee drinken. Ik heb pas maar 1 kop koffie gedronken vandaag besef ik nu pas

Ik slaap nog met lora die gaat als allerlaatste weg. Goed zo goed drinken en liever geen koffie. En als je thee pakt kies dan voor caffeine vrij. Rooibos caffeine vrij drink ik soms

Koffie maakt je ook gek en angstig door de caffeine 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yollie:

@Meisjeamsterdamik zit nu op 1mg xanax. Was begonnen met 2. De hele dag vandaag een angstig gevoel. Ik deed alles al sporten huishouden boodschappen vrienden bezoek uitgaan. Zit als een angsthaas de hele dag op de bank. Dat deed ik eerst niet meer. Lijkt alsof het erger wordt door afbouw. Ik wil graag weer werken want pieker me suf thuis. Ik wil mijn oude baan terug. Volgende week naar bedrijfsarts.Nu al de zenuwen. Terwijl het een doodgewone man is die tegenover je zit. Ik ben goed opgeleid en had een goede baan. De uwv vindt dat ik best 4 uurtjes in de fabriek kan gaan werken. Aan mijn hoela. Ik vraag me af of het door afbouw komt. Ik maak me steeds druk op de komende nacht. En ik vraag me af of angststoornis wel overgaat. Ik heb het al 4 jaar. Ik heb bijna zin om weer nu iets kalmerends te slikken maar ben dan terug bij af. Ik tril heel veel inwendig. Sommige mensen zeggen dat ik nog niet toe ben aan werk maar thuis zitten is killing voor mij. Mijn huis is van beneden naar boven al tig keer schoongepoetst. Ik ga uit dansen maar nadeel is als ik ik na 24.00 thuis kom niet meer kan . Ik wil plezier blijven hebben. 

Yollie ik begrijp dat je ook veel angsten heb maar je kan best wel veel poetsen ik kan amper de vloer stofzuigen ben kapot kan verder niet veel ik ben natuurlijk ouder maar kan niet dansen en komt je om 12 uur thuis dan kan je niks meer ja logis is dat ik wou dat ik dat ook kon  maar jij bent jong geniet ervan   liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yollie:

@Meisjeamsterdamik zit nu op 1mg xanax. Was begonnen met 2. De hele dag vandaag een angstig gevoel. Ik deed alles al sporten huishouden boodschappen vrienden bezoek uitgaan. Zit als een angsthaas de hele dag op de bank. Dat deed ik eerst niet meer. Lijkt alsof het erger wordt door afbouw. Ik wil graag weer werken want pieker me suf thuis. Ik wil mijn oude baan terug. Volgende week naar bedrijfsarts.Nu al de zenuwen. Terwijl het een doodgewone man is die tegenover je zit. Ik ben goed opgeleid en had een goede baan. De uwv vindt dat ik best 4 uurtjes in de fabriek kan gaan werken. Aan mijn hoela. Ik vraag me af of het door afbouw komt. Ik maak me steeds druk op de komende nacht. En ik vraag me af of angststoornis wel overgaat. Ik heb het al 4 jaar. Ik heb bijna zin om weer nu iets kalmerends te slikken maar ben dan terug bij af. Ik tril heel veel inwendig. Sommige mensen zeggen dat ik nog niet toe ben aan werk maar thuis zitten is killing voor mij. Mijn huis is van beneden naar boven al tig keer schoongepoetst. Ik ga uit dansen maar nadeel is als ik ik na 24.00 thuis kom niet meer kan slapen. Ik wil plezier blijven hebben. 

 

2 uur geleden zei Yollie:

@Lynn86nee rook niet. Ik dronk af en toe 3glazen wijntjes maar viel verkeerd met mijn medicijnen. Dus ook laten staan. Ik weet niet waarom ik mij zo angstig voel vandaag. Ik tril heel veel inwendig en maak me de hele dag druk of ik ga slapen. Ik gebruik momenteel niks voor het slapen. Ik heb zelf ook antidepressiva voorgeschreven maar voel me niet depressief. Mis wel mijn wijntjes. Wel lekker als je een beetje tipsie voelt in het weekend. Heb je dat ook dat je je de hele dag angstig voelt. Ik wil zo graag een positief antwoord dat dit tijdelijk is en angsstoornis over gaat. Ik word bang van de mensen hier op het forum die jarenlang kwakkelen. Bij 2mg xanax voelde ik geen angst maar sliep helemaal niet. Avond kreeg ik 5 mg lorazepam ook daar sliep ik niet op totdat ik een halfje erbij vroeg in het ziekenhuis op 1 avond daarna kreeg ik niet meer. Toen pas had ik door dat mijn lijf steeds meer vroeg. Toen is het snel in 2 wk afgebouwd.  Ik kreeg thuis quetiapine. Sliep eerst heel goed op maar werd gaande weg minder. De psyhiater zei als ik mijn xanax afbouw ik beter ga slapen. Ik betwijfel het. Ik heb raar genoeg eergistermiddag 2 u geslapen en avond weer nan 23.00 tot 6.30 in 4 jr tijd. Was zo blij maar daarna weer 2 u. Gelukkig vannacht tot 4.30 maar ben zo angstig vandaag. Niks gedaan. Niet buiten geweest. Ik vraag me af of ik de angst en het trillen zelf oproep. Ik wil zo graag dat het over gaat. Ik ben bang dat het echt tussen mijn oren zit. Het slapen is een obsessie voor mij geworden.

Hi Yollie,

Je verhaal komt me bekend voor. Ik ben ook benzo's gaan slikken door angst om niet te slapen. Hier vind je mijn verhaal vanaf het begin tot nu; ik ben nu bezig met taperingsstrips en had tot voor kort enorme paniek, maar kon met veel moeite wel dingen doen (moest bij mijn oude werkgever na een rotsituatie met leidinggevende die me niet wilde laten reintegreren, uiteindelijk kon ik dat ergens anders binnen het bedrijf, maar uiteindelijk moest het binnen 6 weken om niet in de ziektewet bij het UWV te belanden), ik bleef wel proberen vrienden te zien en naar buiten te gaan. Maar heb bijna een half jaar bij mijn ouders gebivakkeerd voordat ik dat uberhaupt kon, toen ging ik ook amper naar buiten, sliep niet en had constant paniekaanvallen. 

Het was constant angst dat het blijvend was en na een te snelle afbouw in een kliniek in Portugal, was ik ervan overtuigd dat ik mijn geheugen permanent verloren was. Ik was bijna klaar met afbouw maar ben door in het ziekenhuis te belanden in het buitenland weer terug op 8 mg, nu inmiddels na 3 weken afbouw op 5. Ik ben net begonnen in een nieuwe baan en alles doet het weer! Ik ben af en toe nog onzeker, maar ik slaap (ineens) weer, ik heb in het verleden ook allerlei dingen voorgeschreven gekregen, mirtazepine (een antidepressivum) en seroquel (quetiapine) om te slapen, dat deed ik er een paar uur op, maar dan werd ik weer in totale paniek wakker. Die paniek bleef, ondanks de lapmiddelen. 

Ik ben bij een goede therapeute beland en heb een paar sessies EMDR gehad, dat heeft denk ik wel geholpen, ik ben weer terug in mijn eigen huis, durf weer alleen te zijn, ben niet meer constant bang, slaap weer, heb weer energie om 's avonds dingen te doen na werk en te sporten, maar probeer wel op tijd in bed te liggen, om een ritme aan te houden. Geloof me, dit is tijdelijk en voor iedereen anders, hoe lang het duurt. 

Niks kan gegarandeerd worden qua tijdsduur, maar je wordt beter! Ik hou ook van een glas wijn, maar drink nu expres tijdens mijn afbouw alleen 0.0 bier, omdat ik niet op het spel wil zetten hoe ik me nu voel. Taperingsstrips kunnen jou misschien ook helpen, ze worden niet vergoed, maar maken het draaglijker. Ik reageerde veel heftiger op 2 mg afbouw in een keer (per 5 dagen) dan nu met 0.2 mg per dag. Des te meer medicijnen erbij, des te langer het uiteindelijk duurt om af te bouwen met alles, tenzij je de rest van je leven met medicijnen door het leven wil, en dat wil volgens mij niemand hier. 

Ik weet niet of de paniek bij mij weer terugkomt, maar ik herken weer mijn oude zelf die kan genieten van dingen en veel minder angstig is dat alles mislukt, ik alles kwijtraak en in allerlei doemscenario's denkt. Ik heb weer normale emoties, durf weer tv en films te kijken en afspraken voor de langere termijn te maken. Het is het waard! Maar de afbouw is voor velen van ons gewoon hel. 

Dat met die slaapobsessie herken ik heel erg. Als ik niet slaap, raakte ik in paniek. Ik heb het hele jaar 2019 bagger geslapen, soms 31 keer per nacht wakker (ik ben mijn meethorloge ook af gaan doen 's nachts). 

Blijf vooral leuke dingen doen, maar luister ook naar je lichaam. Ik miste mijn werk ook heel erg toen ik thuis zat en merk dat het me nu extra motivatie geeft. 

Fijne avond en ik hoop dat je slaapt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Lynn86:

Voor degene die er behoefte aan hebben 

Dit zijn de ingrediënten voor een goed werkend systeem in je hersenen.

Vlees
Vette vis
Scharreleieren

Aardappelen:
Bruine rijst

Groene groenten:
Brocolli
Spinazie
Avocado

Overige groenten:
Bloemkool
Tomaten
Komkommer
Witte bonen
Bruine bonen

Fruit: Bananen
Appels
Kiwi
Sinaasappels

Melkproducten Magere yoghurt
Magere kwark
Melk
Uien

Noten:
Walnoten
Cashewnoten
Zonnebloempitten
Pinda's

Ik lust niet alles hiervan maar ik heb er lang over gedaan om tot de juiste lijst te komen. Door onderzoek op internet. 

Hoop dat jullie er wat aan hebben.

En echt laat aub de koffie cola ook de zero variant. (Zoetstoffen) eten/drinken met aspartaam dus. Thee, energie drankjes, en kauwgom staan.

Geraffineerde suikers  snoep koek enz zo min mogelijk.

Is moeilijk maar het gaat je zeker helpen. 

Als je je er echt strikt aan houdt.

 

Ik eet dit allemaal 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Lynn86:

Ik slaap nog met lora die gaat als allerlaatste weg. Goed zo goed drinken en liever geen koffie. En als je thee pakt kies dan voor caffeine vrij. Rooibos caffeine vrij drink ik soms

Koffie maakt je ook gek en angstig door de caffeine 

@Lynn86 ik drink alleen smorgens 1 kopje caffeine vrije koffie. Maar die is nu op. Ik ga zo even thee zetten. Ik had ook lora maar had steeds een grotere hoeveelheid nodig. Ik zat al op 5 1/2 mg. Toen heb ik het op mijn verzoek laten afbouwen. Maar dat is in rap tempo gebeurt. De xanax van 2 mg zakte de angst maar nu 1 mg niet meer. Psyhiater zegt als ik met de xanax stopt mijn slaap terug komt. Ik heb heel erg mijn twijfels.

bewerkt door Yollie
Niet af
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Yollie:

@Meisjeamsterdamik zit nu op 1mg xanax. Was begonnen met 2. De hele dag vandaag een angstig gevoel. Ik deed alles al sporten huishouden boodschappen vrienden bezoek uitgaan. Zit als een angsthaas de hele dag op de bank. Dat deed ik eerst niet meer. Lijkt alsof het erger wordt door afbouw. Ik wil graag weer werken want pieker me suf thuis. Ik wil mijn oude baan terug. Volgende week naar bedrijfsarts.Nu al de zenuwen. Terwijl het een doodgewone man is die tegenover je zit. Ik ben goed opgeleid en had een goede baan. De uwv vindt dat ik best 4 uurtjes in de fabriek kan gaan werken. Aan mijn hoela. Ik vraag me af of het door afbouw komt. Ik maak me steeds druk op de komende nacht. En ik vraag me af of angststoornis wel overgaat. Ik heb het al 4 jaar. Ik heb bijna zin om weer nu iets kalmerends te slikken maar ben dan terug bij af. Ik tril heel veel inwendig. Sommige mensen zeggen dat ik nog niet toe ben aan werk maar thuis zitten is killing voor mij. Mijn huis is van beneden naar boven al tig keer schoongepoetst. Ik ga uit dansen maar nadeel is als ik ik na 24.00 thuis kom niet meer kan slapen. Ik wil plezier blijven hebben. 

@Yollie om eerlijk te zijn vind ik het niet heel vreemd dat je je angstig en ellendig voelt. Er zijn volgens mij al meerdere mensen die hebben aangegeven dat je echt te veel doet. Je lichaam is bezig met een erg zwaar proces en kan al die activiteiten er niet bij hebben. Maar je blijft eigenwijs en gaat van alles doen. En vervolgens kom je wel weer hier klagen. je neemt gewoon niets aan van wat je geadviseerd wordt en trekt je eigen plan. Dat is prima, maar klaag dan niet dat je je slecht voelt. Dat vind ik nl een logisch gevolg. Ik snap dat je dingen wilt doen, dat zou ik ook zo graag willen. Ik heb pvd 2 kinderen waar ik niks mee kan, je moest eens weten hoe dat doe moeder zijnde voelt, maar ik accepteer dat voor nu en zit ook niet hele dagen daarover te klagen. Ik kom misschien een beetje bot over, maar er zijn mensen die het volgens mij veel zwaarder hebben dan jij en die hoor ik ook niet de hele dag klagen. Accepteer voor nu dat je even niks kan, richt je volledig op je afbouw net zoals de meesten van ons doen. En natuurlijk mag je hier ventileren en steun zoeken, daarvoor zijn we hier, maar kom niet klagen dat je allerlei klachten hebt, nadat je weer veel te veel gedaan hebt. Dat is een logisch gevolg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei doorbijter:

@Yollie om eerlijk te zijn vind ik het niet heel vreemd dat je je angstig en ellendig voelt. Er zijn volgens mij al meerdere mensen die hebben aangegeven dat je echt te veel doet. Je lichaam is bezig met een erg zwaar proces en kan al die activiteiten er niet bij hebben. Maar je blijft eigenwijs en gaat van alles doen. En vervolgens kom je wel weer hier klagen. je neemt gewoon niets aan van wat je geadviseerd wordt en trekt je eigen plan. Dat is prima, maar klaag dan niet dat je je slecht voelt. Dat vind ik nl een logisch gevolg. Ik snap dat je dingen wilt doen, dat zou ik ook zo graag willen. Ik heb pvd 2 kinderen waar ik niks mee kan, je moest eens weten hoe dat doe moeder zijnde voelt, maar ik accepteer dat voor nu en zit ook niet hele dagen daarover te klagen. Ik kom misschien een beetje bot over, maar er zijn mensen die het volgens mij veel zwaarder hebben dan jij en die hoor ik ook niet de hele dag klagen. Accepteer voor nu dat je even niks kan, richt je volledig op je afbouw net zoals de meesten van ons doen. En natuurlijk mag je hier ventileren en steun zoeken, daarvoor zijn we hier, maar kom niet klagen dat je allerlei klachten hebt, nadat je weer veel te veel gedaan hebt. Dat is een logisch gevolg. 

@Hoi nee ik voel me niet aangevallen en ik wil ook niet klagen. Ik zoek alleen steun en herkenning bij lotgenoten. Ik wil er achter komen of het niet tussen mijn oren zit. En ik moet van cognitieve therapie alles gewoon blijven doen anders stapel ik de angst alleen maar op van mijn psyholoog. De psyhiater en psyholoog vinden dat ik juist voorruit ben gegaan. Ik wil gewoon de dingen blijven doen die ik leuk vindt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yollie Het probleem is dat psychologen, psychiaters trouwens ook, geen flauw benul hebben van wat het afbouwen van een benzo met je doet. Je angsten moet je van hen idd aangaan, ook dat ken ik, maar ze hebben geen flauw idee dat al die prikkels killing zijn in benzo ontwenning. Ik zeg niet dat je niks moet doen, maar meer moet doseren. Gelukkig ziet de mijne in dat we eerst de afbouw doen en prikkels reduceren en daarna met angst aan de slag gaan. Al denk ik dat die er dan niet meer is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Cyclad58:

Is je zoon weer snel thuis, @Wilhelmina
Nu zal het stormachtige weer ook niet voor rust zorgen. Hopelijk voel je je iets comfortabeler als je zoon er weer is. Sterkte! 

Ben zo angstig geef dat niet  ben bang om dood te gaan vreselijk trillen en het duurde een poosje wees niet boos ben zo bang lieve mensen schijf me iets. Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Wilhelmina:

Ben zo angstig geef dat niet  ben bang om dood te gaan vreselijk trillen en het duurde een poosje wees niet boos ben zo bang lieve mensen schijf me iets. Wilhelmina

@Wilhelmina, angst is heel vervelend en voelt aan alsof het nooit meer over gaat. Ik snap dat je bang bent, maar angst is een emotie en geen ziekte. Kortom, hoe vervelend het ook is, het is niet schadelijk voor je. Als straks je zoon thuis is zakt de angst vast weg en voel je je weer wat beter. Probeer zo rustig mogelijk te blijven en heb vertrouwen in jezelf, je kunt het. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Wilhelmina:

Ben zo angstig geef dat niet  ben bang om dood te gaan vreselijk trillen en het duurde een poosje wees niet boos ben zo bang lieve mensen schijf me iets. Wilhelmina

Ik ben al mijn hele leven bang om dood te gaan en ik weet dat dat vreselijk voelt. 

Je gaat niet zomaar dood lieverd.

Ik tril ook nog sinds ik wakker ben.

Probeer een beetje afleiding te zoeken. Al is het maar iets kleins.

En goed proberen te eten en drinken. Soms kun je ook trillen door dat je te weinig eet of drinkt.

Liefs lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei doorbijter:

@Yollie Het probleem is dat psychologen, psychiaters trouwens ook, geen flauw benul hebben van wat het afbouwen van een benzo met je doet. Je angsten moet je van hen idd aangaan, ook dat ken ik, maar ze hebben geen flauw idee dat al die prikkels killing zijn in benzo ontwenning. Ik zeg niet dat je niks moet doen, maar meer moet doseren. Gelukkig ziet de mijne in dat we eerst de afbouw doen en prikkels reduceren en daarna met angst aan de slag gaan. Al denk ik dat die er dan niet meer is

Als de prikkels gereduceerd worden wordt de angst inderdaad minder. Of het helemaal over gaat weet je niet, maar dat zou best kunnen en dat zou prima zijn, dan heb je die therapie niet meer nodig straks. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...