Spring naar bijdragen

Huiskamer Zaterdag 8 februari


Lynn86

Aanbevolen berichten

Pfff die pms. Vandaag moet het doorkomen. Had vannacht gehoopt. Gister zoveel krampen maar niks... Viel in slaap maar werd rond 3 u wakker. Weet niet waarom ik wakker werd... Ik wilde geen extra lora nemen, maar na 2 u woelen en mn pmsbrein dacht ik en nu word ik gek en nam een lora. Na mn pms mag ik dat niet meer doen. Het stomme is. Dan val ik meteen in slaap zonder dat het kan werken. Psychisch placebo! Rotpillen. 

Nou ja pms krampen overgevoelig janken snikken doodmoe... hoop dat t gauw doorzet... wordt nu wel heel zwaar. Dus voor mij weer een knokdag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lynn86:

Goede morgen lieverds,

Hoe gaat het met iedereen?

Een beetje kunnen slapen?

Xxxx lynn

@ Lynn86. Ja beetje geslapen van 24.00 tot 4.30. Gisteren bij de psyhiater geweest. Het ging helemaal goed met mij. Althans 90%. Vandaag stort ik weer helemaal in. Vreselijke angst. Was nooit zo erg en ik denk voor het eerst depri. Ik zie het niet meer zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Louisa:

Pfff die pms. Vandaag moet het doorkomen. Had vannacht gehoopt. Gister zoveel krampen maar niks... Viel in slaap maar werd rond 3 u wakker. Weet niet waarom ik wakker werd... Ik wilde geen extra lora nemen, maar na 2 u woelen en mn pmsbrein dacht ik en nu word ik gek en nam een lora. Na mn pms mag ik dat niet meer doen. Het stomme is. Dan val ik meteen in slaap zonder dat het kan werken. Psychisch placebo! Rotpillen. 

Nou ja pms krampen overgevoelig janken snikken doodmoe... hoop dat t gauw doorzet... wordt nu wel heel zwaar. Dus voor mij weer een knokdag. 

Ik heb dit ook altijd met mijn maandelijkse feestje. Je bent dan gevoeliger ivm de HORMONEN. Ik word ook knettergek dan hoor. Daarom plan ik het afbouwen altijd om de periode heen. Of blijf een paar extra dagen op dezelfde hoeveelheid. Het valt niet mee @Louisa heb het echt met je te doen. 

Mag ik vragen wat je door de dag heen eet en drinkt? Dit vraag ik omdat het een wereld van verschil kan maken in hoe je je voelt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Yollie:

@ Lynn86. Ja beetje geslapen van 24.00 tot 4.30. Gisteren bij de psyhiater geweest. Het ging helemaal goed met mij. Althans 90%. Vandaag stort ik weer helemaal in. Vreselijke angst. Was nooit zo erg en ik denk voor het eerst depri. Ik zie het niet meer zitten.

Jeetje wat heftig. Mag ik jou ook vragen wat je eet en drinkt door de dag heen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Lynn86:

Jeetje wat heftig. Mag ik jou ook vragen wat je eet en drinkt door de dag heen 

@Lynn86Crackers kwark fruit vlees en groenten. Het ligt nu niet aan afbouw denk ik. Maar zit tussen mijn oren. Ik deed al heel veel huishouden hond uitlaten boodschappen doen uitgaan bios naar vrienden. Bezoek familie. Sporten.Ik was me aan het voorbereiden om weer te gaan werken maar ik stort in een keer weer in. Ben steeds bang niet te slapen. Ik moet volgende week naar de bedrijfsarts en dat brengt grote spanning met zich mee. Thuis wil ik niet zitten want ik pieker alleen maar en voedt de angst. En de psyhiater had gisteren gelijk. Ik tril in mijn linkerbeen en borstkas. Hij zegt dat ik het zelf veroorzaakt. Klopt ik dacht er vanmorgen niet aan en was weg. Ik denk er nu weer aan en de ellende begint opnieuw. En alles wat ik van plan was lukt me niet. Vanmorgen in bed liggen janken. Zo een grote teleurstelling. Ik dacht dat ik er al was. Puinhoop. Durf nu niet eens naar buiten. 

bewerkt door Yollie
Niet af
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is echt niet niks. En idd kan ons lichaam veel zelf veroorzaken. Afleiding blijft het beste. Maar daar heb je niet altijd de puf voor om het zo maar te zeggen. 

Met je voeding bedoelde ik consumeer je Caffeine? Cola koffie thee (ja ook daar zit het in) chocolade. Geraffineerde suikers?? Zoetstoffen, kauwgum enz.

Dit zijn namelijk de dingen die er voor zorgen dat je je angstig gaat voelen.

Ik drink alleen water, eet rijstwafels met kipfilet, eieren, kip, fruit (vooral banaan en appel) groenten: komkommer paprika wortel Brocolli) gezonde ongezouten noten, magere franse kwark en savonds vaak tomaat in een roerei met komkommer erbij of aardappels met kip en Brocolli. 

Ik heb veel research gedaan naar voeding en je brein. 

Alle voedingsmiddelen die zorgen voor een goed werkend systeem heb ik opgezocht

vooral de serotonine aanmakers en wat ermee samenwerkt. 80% wordt namelijk in je darmen aangemaakt en niet in je hoofd.

Ik heb nu in de afgelopen afbouw een beetje geëxperimenteerd met of het echt zo is als ik bijv chocolade of brood  (granen houden de aanmaak van serotonine tegen) at of ik me dan anders zou voelen en dat klopt. Ik werd er wel degelijk angstiger van. En als ik me aan mijn schema hou gaat het wel gewoon goed.

Misschien heb je er wat aan.

 

Xxx 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor degene die er behoefte aan hebben 

Dit zijn de ingrediënten voor een goed werkend systeem in je hersenen.

Vlees
Vette vis
Scharreleieren

Aardappelen:
Bruine rijst

Groene groenten:
Brocolli
Spinazie
Avocado

Overige groenten:
Bloemkool
Tomaten
Komkommer
Witte bonen
Bruine bonen

Fruit: Bananen
Appels
Kiwi
Sinaasappels

Melkproducten Magere yoghurt
Magere kwark
Melk
Uien

Noten:
Walnoten
Cashewnoten
Zonnebloempitten
Pinda's

Ik lust niet alles hiervan maar ik heb er lang over gedaan om tot de juiste lijst te komen. Door onderzoek op internet. 

Hoop dat jullie er wat aan hebben.

En echt laat aub de koffie cola ook de zero variant. (Zoetstoffen) eten/drinken met aspartaam dus. Thee, energie drankjes, en kauwgom staan.

Geraffineerde suikers  snoep koek enz zo min mogelijk.

Is moeilijk maar het gaat je zeker helpen. 

Als je je er echt strikt aan houdt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Lynn86:

Ja het is echt niet niks. En idd kan ons lichaam veel zelf veroorzaken. Afleiding blijft het beste. Maar daar heb je niet altijd de puf voor om het zo maar te zeggen. 

Met je voeding bedoelde ik consumeer je Caffeine? Cola koffie thee (ja ook daar zit het in) chocolade. Geraffineerde suikers?? Zoetstoffen, kauwgum enz.

Dit zijn namelijk de dingen die er voor zorgen dat je je angstig gaat voelen.

Ik drink alleen water, eet rijstwafels met kipfilet, eieren, kip, fruit (vooral banaan en appel) groenten: komkommer paprika wortel Brocolli) gezonde ongezouten noten, magere franse kwark en savonds vaak tomaat in een roerei met komkommer erbij of aardappels met kip en Brocolli. 

Ik heb veel research gedaan naar voeding en je brein. 

Alle voedingsmiddelen die zorgen voor een goed werkend systeem heb ik opgezocht

vooral de serotonine aanmakers en wat ermee samenwerkt. 80% wordt namelijk in je darmen aangemaakt en niet in je hoofd.

Ik heb nu in de afgelopen afbouw een beetje geëxperimenteerd met of het echt zo is als ik bijv chocolade of brood  (granen houden de aanmaak van serotonine tegen) at of ik me dan anders zou voelen en dat klopt. Ik werd er wel degelijk angstiger van. En als ik me aan mijn schema hou gaat het wel gewoon goed.

Misschien heb je er wat aan.

 

Xxx 

 

@Lynn86 ik gebruik niks met caffeine erin. Eet koolhydraat arm brood en verder alleen slaappthee melk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha @Lynn86, afgelopen nachten behoorlijk geslapen, vanmorgen sta ik wel hoestend en proestend op. 
Verder mag ik niet klagen. Fijne dag! 

Heerlijk weer geslapen  wat fijn. 

Dat hoesten dat heerst nu overal niet fijn. Beterschap. Fijne dag xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lynn86:

Ja het is echt niet niks. En idd kan ons lichaam veel zelf veroorzaken. Afleiding blijft het beste. Maar daar heb je niet altijd de puf voor om het zo maar te zeggen. 

Met je voeding bedoelde ik consumeer je Caffeine? Cola koffie thee (ja ook daar zit het in) chocolade. Geraffineerde suikers?? Zoetstoffen, kauwgum enz.

Dit zijn namelijk de dingen die er voor zorgen dat je je angstig gaat voelen.

Ik drink alleen water, eet rijstwafels met kipfilet, eieren, kip, fruit (vooral banaan en appel) groenten: komkommer paprika wortel Brocolli) gezonde ongezouten noten, magere franse kwark en savonds vaak tomaat in een roerei met komkommer erbij of aardappels met kip en Brocolli. 

Ik heb veel research gedaan naar voeding en je brein. 

Alle voedingsmiddelen die zorgen voor een goed werkend systeem heb ik opgezocht

vooral de serotonine aanmakers en wat ermee samenwerkt. 80% wordt namelijk in je darmen aangemaakt en niet in je hoofd.

Ik heb nu in de afgelopen afbouw een beetje geëxperimenteerd met of het echt zo is als ik bijv chocolade of brood  (granen houden de aanmaak van serotonine tegen) at of ik me dan anders zou voelen en dat klopt. Ik werd er wel degelijk angstiger van. En als ik me aan mijn schema hou gaat het wel gewoon goed.

Misschien heb je er wat aan.

 

Xxx 

 

Vannacht 2uurtjes geslapen studenten boven ons aan het timmeren lopen je hoort alles in ons oude huisje tot  3uur in de nacht waren ze bezig nu harde tinnitus ben kapot 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lynn86:

Poetsen thuis, wandeling in het park maken met de kids en de hond. En straks gezelschapsspel doen met de kindjes. En jij @bolletje?

Heu????? O.... ik hoorde m'n naam noemen. Ik heb m'n wasmachine van de kant gehaald gepoetst want heb een nieuwe gekocht. verder heb ik m'n racemonster ingepakt voor de storm, en nog meer dingen, alles buiten opgeruimd,  1 uur gerust en nu ben ik aan het denken wat ik ga doen. Verder in de schuur of gaan zitten gamen. Ik denk het laatste wahant als met die storm m'n schuurtje naar de filestijnen  waait heb ik voor niets gewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Wilhelmina:

Vannacht 2uurtjes geslapen studenten boven ons aan het timmeren lopen je hoort alles in ons oude huisje tot  3uur in de nacht waren ze bezig nu harde tinnitus ben kapot 

Ben zo bang voor ruzie hoe moet ik het aanpakken als mijn zoon weer  thuiskomt zal hij niet blij blij zijn ze zitten precies boven hem slaapkamer en de mijne  en hij moet werken kan dat lawaai ook niet hebben liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Yollie:

@Lynn86Crackers kwark fruit vlees en groenten. Het ligt nu niet aan afbouw denk ik. Maar zit tussen mijn oren. Ik deed al heel veel huishouden hond uitlaten boodschappen doen uitgaan bios naar vrienden. Bezoek familie. Sporten.Ik was me aan het voorbereiden om weer te gaan werken maar ik stort in een keer weer in. Ben steeds bang niet te slapen. Ik moet volgende week naar de bedrijfsarts en dat brengt grote spanning met zich mee. Thuis wil ik niet zitten want ik pieker alleen maar en voedt de angst. En de psyhiater had gisteren gelijk. Ik tril in mijn linkerbeen en borstkas. Hij zegt dat ik het zelf veroorzaakt. Klopt ik dacht er vanmorgen niet aan en was weg. Ik denk er nu weer aan en de ellende begint opnieuw. En alles wat ik van plan was lukt me niet. Vanmorgen in bed liggen janken. Zo een grote teleurstelling. Ik dacht dat ik er al was. Puinhoop. Durf nu niet eens naar buiten. 

Hi Yollie, het is geen lineair proces helaas... het ene moment denk je dat je er al bent en het volgende moment krijg je een enorme terugval in angst en fysieke verschijnselen. Ben je nog in afbouw of ben je al klaar? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei bolletje:

Heu????? O.... ik hoorde m'n naam noemen. Ik heb m'n wasmachine van de kant gehaald gepoetst want heb een nieuwe gekocht. verder heb ik m'n racemonster ingepakt voor de storm, en nog meer dingen, alles buiten opgeruimd,  1 uur gerust en nu ben ik aan het denken wat ik ga doen. Verder in de schuur of gaan zitten gamen. Ik denk het laatste wahant als met die storm m'n schuurtje naar de filestijnen  waait heb ik voor niets gewerkt.

Wat een fijn gevulde dag. Het gaat morgen heel hard stormen idd. Dus ik ga zo ook vast wat spullen binnen zetten. Anders vliegt het morgen de lucht in ;) haha 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Wilhelmina:

Vannacht 2uurtjes geslapen studenten boven ons aan het timmeren lopen je hoort alles in ons oude huisje tot  3uur in de nacht waren ze bezig nu harde tinnitus ben kapot 

Mm dat is niet zo fijn idd. Kun je nu wel even je rust pakken misschien of lukt dat niet?

Sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lynn86:

Voor degene die er behoefte aan hebben 

Dit zijn de ingrediënten voor een goed werkend systeem in je hersenen.

Vlees
Vette vis
Scharreleieren

Aardappelen:
Bruine rijst

Groene groenten:
Brocolli
Spinazie
Avocado

Overige groenten:
Bloemkool
Tomaten
Komkommer
Witte bonen
Bruine bonen

Fruit: Bananen
Appels
Kiwi
Sinaasappels

Melkproducten Magere yoghurt
Magere kwark
Melk
Uien

Noten:
Walnoten
Cashewnoten
Zonnebloempitten
Pinda's

Ik lust niet alles hiervan maar ik heb er lang over gedaan om tot de juiste lijst te komen. Door onderzoek op internet. 

Hoop dat jullie er wat aan hebben.

En echt laat aub de koffie cola ook de zero variant. (Zoetstoffen) eten/drinken met aspartaam dus. Thee, energie drankjes, en kauwgom staan.

Geraffineerde suikers  snoep koek enz zo min mogelijk.

Is moeilijk maar het gaat je zeker helpen. 

Als je je er echt strikt aan houdt.

 

Ik eet niet alles, en drink geen energiedrankjes enzo, maar wel koffie (cappuccino met veel melk) en thee... dat heeft op mij geen invloed gehad tot nu toe (niet gemerkt in ieder geval)... maar verzadigde vetten zijn sowieso goed voor je, en magere producten ook en uiteraard fruit en groente. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lynn86:

Ik heb dit ook altijd met mijn maandelijkse feestje. Je bent dan gevoeliger ivm de HORMONEN. Ik word ook knettergek dan hoor. Daarom plan ik het afbouwen altijd om de periode heen. Of blijf een paar extra dagen op dezelfde hoeveelheid. Het valt niet mee @Louisa heb het echt met je te doen. 

Mag ik vragen wat je door de dag heen eet en drinkt? Dit vraag ik omdat het een wereld van verschil kan maken in hoe je je voelt

Veel noten en zaden groenten kamillethee gezonde avondvoeding. Probeer er op te letten. Wat eet jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...