Spring naar bijdragen

Geen alcoholist wel een gewoontedrinker


Slowhand1963

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Slowhand1963:

Btw: hoe kan je zinnen apart koppelen uit een citaat of reactie? Ik heb steeds het hele bericht :/ 

Bedoel je zoiets als wat ik nu doe? Selecteer daarvoor de gewenste tekst en klik op het ballonnetje "citeer dit" dat rechts onder de geselecteerde tekst verschijnt.

En overigens: welkom hier op het forum en succes gewenst met het bereiken van je doelstellingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Slowhand. 9 flesjes pils + 6 duvel, dat is zo'n 26 standaard glazen drank. Dat is een serieuze hoeveelheid en ik heb begrepen dat het niet zonder gevaar is om daar zo abrupt mee te stoppen. Er zijn mensen die daar een insult van krijgen, misschien geen slecht idee om je huisarts op de hoogte te brengen?

Ik had in het begin ook een alternatief drankje nodig om de gebruikelijke borreltijd door te komen. Voor mij was dat koud bruisend water gemengd met cranberrysap, heerlijk. 

Veel succes en hou ons op de hoogte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Yana:

Welkom Slowhand. 9 flesjes pils + 6 duvel, dat is zo'n 26 standaard glazen drank. Dat is een serieuze hoeveelheid en ik heb begrepen dat het niet zonder gevaar is om daar zo abrupt mee te stoppen. Er zijn mensen die daar een insult van krijgen, misschien geen slecht idee om je huisarts op de hoogte te brengen?

Ik had in het begin ook een alternatief drankje nodig om de gebruikelijke borreltijd door te komen. Voor mij was dat koud bruisend water gemengd met cranberrysap, heerlijk. 

Veel succes en hou ons op de hoogte 

Hoi Yana, van harte bedankt voor uw reactie.

Raar hoe mensen zolang zo slecht kunnen leven, dit uit gewoonte. Ik moet voor mijn bloeddruk bellen en dan ga ik het zeker ook vermelden van mijn drankmisbruik. Jou drankje ga ik zeker ook eens uitproberen en laat het dan zeker weten ;) . 

Van harte bedankt en nog een fijne dag toegewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei GewoonDoen:

Het zuur krijg je van alcohol en verkeerd eten. Dus gewoon water drinken en een goed ontbijt, middag en avondeten zou al wonderen kunnen verrichten

Hoi GewoonDoen

Dit is altijd mijn probleem geweest. Door mijn werkuren, zo goed als altijd de nacht gedaan, heb ik er slechte eetgewoonten aan overgehouden. Meestal ontbijt ik niet.
Maar stoppen met drinken is ook een andere levensstijl aangaan, heb ik nu nog gemerkt. Dus ook dit ontbijt zal er zeker komen ;) . 
Van harte bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @Slowhand1963 , ik heb je verhaal zojuist gelezen en maak daaruit op dat bier een belangrijk onderdeel is in jouw leven. Je hebt je niet voor niets gemeld op het forum om de verslaving de baas te zijn.  Ik wens je sterkte en innerlijke wijsheid toe. Ik ben vandaag precies 5 weken alcohol vrij en ik dronk een fles wijn per dag, daarmee was is alcohol zeker niet de baas. Mijn avonden, weekenden, etentjes, feestjes stonden in het teken van wijn. Ik zorgde ervoor dat ik altijd wijn in huis had, want stel je voor dat  ik mis zou grijpen. Ik sportte niet meer, ik sprak niet meer af...wilde geen auto rijden want ik moest wijn drinken...

Nu precies 5 weken later, na jarenlange alcoholmisbruik moet mijn lichaam nog steeds herstellen van de roofbouw. Het lichaam is vergiftigd met schadelijke stoffen en schreeuwt nu om de juiste voeding. Maar hey... ik ben echt apetrots en zie mijn huid gezonder worden. Ik heb geen katers meer, mijn hoofd is helderder, ik heb tijd over, het contact met mijn kinderen is veel liefdevoller, ook al dacht ik dat dat wel goed zat... ook de liefde was ik aan het verdoven.   

Waarom ik dit allemaal deel? Ik gun jou ook deze ervaringen van het alcoholvrije leven. Mijn doel nu is 100 dagen stoppen, maar steeds meer neig ik naar een alcoholvrije leven voor altijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sensitief:

Welkom @Slowhand1963 , ik heb je verhaal zojuist gelezen en maak daaruit op dat bier een belangrijk onderdeel is in jouw leven. Je hebt je niet voor niets gemeld op het forum om de verslaving de baas te zijn.  Ik wens je sterkte en innerlijke wijsheid toe. Ik ben vandaag precies 5 weken alcohol vrij en ik dronk een fles wijn per dag, daarmee was is alcohol zeker niet de baas. Mijn avonden, weekenden, etentjes, feestjes stonden in het teken van wijn. Ik zorgde ervoor dat ik altijd wijn in huis had, want stel je voor dat  ik mis zou grijpen. Ik sportte niet meer, ik sprak niet meer af...wilde geen auto rijden want ik moest wijn drinken...

Nu precies 5 weken later, na jarenlange alcoholmisbruik moet mijn lichaam nog steeds herstellen van de roofbouw. Het lichaam is vergiftigd met schadelijke stoffen en schreeuwt nu om de juiste voeding. Maar hey... ik ben echt apetrots en zie mijn huid gezonder worden. Ik heb geen katers meer, mijn hoofd is helderder, ik heb tijd over, het contact met mijn kinderen is veel liefdevoller, ook al dacht ik dat dat wel goed zat... ook de liefde was ik aan het verdoven.   

Waarom ik dit allemaal deel? Ik gun jou ook deze ervaringen van het alcoholvrije leven. Mijn doel nu is 100 dagen stoppen, maar steeds meer neig ik naar een alcoholvrije leven voor altijd. 

Hoi Sensitief, van harte bedankt voor uw reactie.

Heel fijn om jou ervaringen met mij te willen delen. Wat betreft, in mijn situatie dan, zorgde ik er ook steeds voor dat er bier in huis was. Nu is er nog steeds bier in huis omdat ik wel zoiets heb van: "Het is niet omdat ik wil stoppen met alcohol te nuttigen dat anderen dit ook moeten doen." Maak ik het mezelf hiermee moeilijk? Hopelijk niet maar dit zal de toekomst uitwijzen.

Dit van roofbouw op jou lichaam herken ik wel, maar dit is pas sinds gisteren eigenlijk dat ik mij hier ten volle van bewust ben. Sinds gisteren ben ik mij hier vaak tegengekomen, hoe raar het ook is. Moeten wij daar zo oud voor geworden zijn? 

Het zijn ook vaak gewoontes die je moet vermijden en op dat moment iets anders nemen of doen. Maar gemakkelijk gezegd van mij, ik hoop van harte dat ik dit ook binnen 5 weken kan zeggen ;) 

Van harte gefeliciteerd Sensitief met jou alcoholvrije weken, nu hop naar die jaartjes ;) .

Jou kinderen en partner zullen heel trots zijn op jou !!!

Fijne nachtrust toegewenst en doe zo verder :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-2-2020 om 23:11 zei Slowhand1963:

Nu is er nog steeds bier in huis omdat ik wel zoiets heb van: "Het is niet omdat ik wil stoppen met alcohol te nuttigen dat anderen dit ook moeten doen." Maak ik het mezelf hiermee moeilijk? Hopelijk niet maar dit zal de toekomst uitwijzen

Volgens mij is dit een riskant achterdeurtje. Voor nu staat er maar 1 ding op de eerste plaats, niet drinken. Zet jezelf op 1. Spreek alleen het hoogstnodige af, bij voorkeur buiten de deur. Als je eenmaal wat verder komt wordt het makkelijker, maar in het begin.... waarom zou je dat doen.  Dat koppige vasthouden aan toch alcohol in huis hebben is volgens mij een teken van twijfel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte  met het stoppen , 

AA vreemd de reactie   iedereen die de gewoon wilt stoppen met alcohol drinken moet welkom zijn !

En ik sluit mij aan het makkelijkste is gewoon   GEEN drank alcohol in huis hebben  voor je het weet is de verleiding groot en neem je toch de eerste !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...