lady jane Geplaatst 22 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2020 niet vloeken hier Penny Yvonne reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2020 anderen kunnen aanleiding zijn GD en oorzaken zitten meestal in onszelf maar hoe dan ook, jouw gedachtes zijn niet wat je bent je bent, zoals ik je hier ken, juist iemand die zelf zoekt, werkt en oogst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 22 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2020 4 uur geleden zei GewoonDoen: Ik ben de schuldige dus ik moet het oplossen. Je bent deel van een groter geheel. Het besef daarvan is overgave. Aan het leven, de mensheid, de natuur, het wonder ervan. Je daarmee verbonden voelen en niet in je eentje aanmodderen. Dat is het idee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 22 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2020 Ik heb het vandaag ook gekeken. Knappe laagdrempelige docu, leuk om zo een inkijkje te krijgen. Enige wat voor mij niet goed voelt is zo’n groepshug. Groepsgevoel dat bij deelname ontstaat is heel belangrijk en waardevol, maar dat laatste voelt erg opgelegd. Die spreuk kan vast ook gewoon in de kring Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2020 Dan lees je me 'verkeerd'. Ik bedoel: als passagier van je leven neem je het leven zoals het voorbij komt, inclusief alle ups en downs. Als bestuurder van je leven probeer je uit alle macht de weg, de omstandigheden, naar jouw hand te zetten. Ik ben ook mijn eigen baas, d.w.z. ik ben verantwoordelijk voor de effecten die mijn handelen teweeg brengt. Als ik ga drinken omdat ik niet wil voelen wat het leven me 'aandoet' dan ben ik zelf verantwoordelijk voor alle gevolgen die dit drinken heeft. Ik ben ook zelf verantwoordelijk voor mijn keuze om wel of niet te drinken. Maar ik ben veelal niet verantwoordelijk voor de situaties waarin ik terecht kom of kan komen waar ik de keuze van wel of niet drinken zou kunnen maken. De wetten van de natuur(kunde) gaan mijn vermogen om te sturen vaak ver te boven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 23 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2020 Tis net als op de weg, je bent bestuurder maar je hebt de andere weggebruikers en omstandigheden niet in de hand. Toch moet je je er zo goed mogelijk doorheen zien te sturen. Of zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 23 januari 2020 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2020 Ik zou zeggen dat m'n partner een lintje verdient omdat ze me los liet. Het huis uit. Zoek het zelf maar uit. Dát heeft me wakker geschud en zelf hulp laten zoeken. Ze liet me los en ging met háár herstel aan de gang. We waren beiden in de ban van mijn verslaving maar zijn er ieder op onze eigen manier uit gekomen. Pas toen konden we weer samen verder. Niet de een op sleeptouw bij de ander maar naast elkaar. Penny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden