Spring naar bijdragen

Woensdag 2 oktober 2019


nancy

Aanbevolen berichten

Heftig Cleo, zou ik ook door van streek raken. Zoals je wel eens hoort: met zulke vrienden heb je geen vijanden met nodig :(

Sterk van je dat je niet aan je impuls hebt toegegeven, dat is ze toch echt niet waard!

Sterkte morgen ook! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was geen fijne dag. Voelde me heel klein en niet goed genoeg. Wiebelig ook. En zo was het vandaag. Te veel ijs gegeten. Was Lars nog maar even hier.

Tranen en mezelf 'een slechte werknemer voelend. Alsof ze me afkeuren. Het is niet zo. Ik voel het wel. Ik keur mezelf af. Dat is het.Eigenlijk. Geeft niets, mag best. En los....

Slaap lekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 Nog een voorbeeld.

Ik was koud 4 maanden uit de kliniek dat ik bij mijn moeder op bezoek was en aan de tafel zat.

Komt ze met met twee flessen wijn aan en drukt deze in mijn handen met de vraag of ze nog wel te drinken waren want ze lagen al zo lang in het rek. :rolleyes:

wtf ma, zal ik er eentje opentrekken en even proeven? Ik was echt boos en verdrietig tegelijk, hoe kon mijn eigen moeder dit doen? Hoe onnadenkend kan je zijn? @Myle Ghollem! ;)

Later snapte ik het wel, voor haar moest het over zijn, ik was verslaafd, ben naar een kliniek geweest en nu was ik genezen, zo simpel stond ze erin. Ik kan het haar nu ook niet echt meer kwalijk nemen, alleen lotgenoten weten echt wat het inhoudt, andere weten totaal niets af van deze belevingswereld, ook je beste vrienden, familie of in mijn geval mijn eigen moeder.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei knakker:

 

Het idee dat gedonder van een verslaving je hele leven achter je aan te zeulen bezwaart mij wel eens.

Maar dat waardoor de verslaving kwam, daar kunnen we iets mee! Dan hoeven we dat niet meer te zeulen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei knakker:

Het idee dat gedonder van een verslaving je hele leven achter je aan te zeulen bezwaart mij wel eens

Ja, dat is het! Dat is precies de reden dat ik steeds weer ben gaan drinken. Geen alcohol is het probleem niet eens, maar dat gezeul met dat gedoe waar ik dan even helemaal klaar mee ben. 
Mwa, weet toch niet of er meer achter zit, maar goed, verder maar eens naar bed. Ajax leuk gewonnen, maar dat maakt eigenlijk achteraf ook al niets uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lika:

Maar dat waardoor de verslaving kwam, daar kunnen we iets mee! Dan hoeven we dat niet meer te zeulen.

Dat is de spijker op zijn kop @Lika mooi gezegd!

Herstel is niet alleen stoppen met gebruiken, het is het nuchter aangaan van de oorzaak van gebruiken, uiteindelijk wordt de last lichter te dragen dan daarvoor! Mooi inzicht, dank je :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha jemig ja. Ik kan 't beestje nu niks kwalijk nemen. Ze gaat alleen nog steeds op de geïmproviseerde bak. Morgen even een nieuwe halen, dat wel. Ik was/ben toch nog erg duizelig en heb een HB tekort. Maar daar heeft poes natuurlijk niks mee te maken. Zij wil gewoon haar dagelijkse routine. Ik kan trouwens zo genieten van dat oprollen, geaaid willen worden enz. Zo lief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droge afmelding

Vond het even lastig, maar heb het netjes bij warme thee gehouden

En veel te laat voor mij geworden

Lig normaal al twee uur te pitten

Maar ja uit eten, spelletje, nog een spelletje

Echte spelletjes mensen zijn het, terwijl ik na een half uur al mijn concentratie begin te verkliezen. hoe dan ook , ik duik mijn bed in en ga een gat in de dag slapen

Proberen dan hè

Cleo, voel met je mee

Bij mij werd er ook teleurgesteld gereageerd toen ik geen wijn nam, dus durfde niet eens te zeggen dat ik eigenlijk op tijd naar huis wilde

Jij durft dat tenminste nog

Goed hoor

Myle en Smaragd, ik hoop dat jullie lekker slapen vannacht

Welterusten allemaal en morgen fris weer op

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk wil ik gewoon slapen en probeer ik dat ook nu iets meer dan een half uur. Maar het gaat niet. Ik lig niet alleen te woelen maar ik staar ook soms in het 'niks' , om vervolgens wakker te worden in het jaar 1997. (ofzo). Hopeloos voelt dit maajrja, de wereld draait door en morgen is een nieuwe dag. De nacht duurt nog even maar het wordt weer dag. Dan is het allemaal beter. Jeetje. Alsjeblieft zeg. Waar is die drank? Waar is ergens verdoving of iets wat helpend is? Het is nergens. **zooi. Sorry hoor. Ik voel me niet erg geweldig.

bewerkt door Myle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe poging nu en wat meer positief. De nacht was niet fijn. Maar er is niks gebroken. Ik heb een goed gesprek gehad met een verpleegkundige die een gastrick bypass heeft ondergaan. Dat was dezelfde persoon aan wie ik voor het eerst openheid gaf over mijn alcoholmisbruik. Nu blijkt dat zij ook zeker wel het eea. aan alcohol heeft weggewerkt. Naar om haar verhaal te horen. Wel voelt het begrepen. Veel drinken en/of eten gaan soms hand in hand. Ik vond het fijn dat ze mij in vertrouwen nam. Ookal is zij de begeleiding en ik de "patient". Ze gaf wel aan dat er weer toegang is voor een echt normaal leven. Net als mijn persoonlijk begeleider. Ik ga hieraan werken de komende tijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Myle:

Eigenlijk wil ik gewoon slapen en probeer ik dat ook nu iets meer dan een half uur. Maar het gaat niet. Ik lig niet alleen te woelen maar ik staar ook soms in het 'niks' , om vervolgens wakker te worden in het jaar 1997. (ofzo). Hopeloos voelt dit maajrja, de wereld draait door en morgen is een nieuwe dag. De nacht duurt nog even maar het wordt weer dag. Dan is het allemaal beter. Jeetje. Alsjeblieft zeg. Waar is die drank? Waar is ergens verdoving of iets wat helpend is? Het is nergens. **zooi. Sorry hoor. Ik voel me niet erg geweldig.

''s nachts op een telefoon/beeldscherm zitten is slecht voor je slaap, en zeker als je al slaapproblemen hebt meis.
Misschien is het goed om een andere gewoonte te kiezen voor zo'n tijdstip? Heb je vast al geprobeerd, maar ik
zie je toch erg vaak 's nachts op adb, dus wil je er toch maar even aan herinneren nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...