Spring naar bijdragen

onze h.kamer 24-9-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Hoi,

Voor allen die het ellendig zwaar hebben, onthoudt..... Elke dag is een dag dichter bij de dag dat je je beter voelt..... Het is nu echt zwaar k...., maar ook jullie komen hier doorheen.

Zelf heb ik vannacht voor t eerst weer lang geslapen. Dat mindere slapen komt echt van de afbouw, daar ben ik nu wel achter. Ga vandaag na 2 weken op 15 weer ietsje minderen.

Vanmorgen om half 8 wakker gemaakt en vervolgens de jongens naar school gebracht. Pfff, dat viel me heel erg zwaar. Blij dat ik inmiddels weer thuis op de bank lig. Blijft toch vreemd dat t s ochtends bagger is en pas tegen de avond weer een beetje opknapt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Spinder  Je bent niet alleen

Ook ik weet niet waar ik het zoeken moet en ben 24/7 aan het overleven. Ik ben veel te snel van de rivotril afgehaald en mijn leven is nu een hel

Ik heb helse pijnen en kan wel over de grond kruipen van ellende.  Het is vreselijk en ook ik denk vaak was ik maar dood.

Het is een hel. Rivotril is een duivel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Verbloemen en @Spinder Mijn hart huilt tranen voor jullie. Geef het niet op en vecht je er door heen. Huil, schreeuw, vloek, kruip, zoek en vraag en smeek, maar geef het niet op. Nooit!

Die vuile farmaceuten hebben deze rotzooi ontworpen en de waarheid zo verdraaid, en een mooie beloning voor arsten erbij gestopt,  waardoor artsen het massaal gingen voorschrijven. En ze weten heus wel dat mensen er daardoor veel te lang opzitten, maar dat was precies het idee.... dan verkoop je meer. Laat de pillen niet winnen en bevrijd jezelf van dit monster, die Verbloemen zo typerend de duivel noemt. De duivel die je martelt in de hel. Al deze woorden zijn op verschillende momenten door mensen gebruikt om de ontwenning te beschrijving en het is dus echt een metaforische hel. Maar dat betekend niet dat het niet te overleven is of dat jullie gek zijn. We zijn hier allemaal in meer of mindere mate geweest en hebben ons er doorheen moeten worstelen.
Nu ook jullie. Hier weten we van jullie pijn en hier lezen meer mensen over de bijna ongemogelijke strijd. Maar geef het niet op want je zal echt genezen. Het is een kwestie van tijd en dan zal er ook voor jullie een andere tijd aanbreken. Laat ze niet winnen hoor,  zet je in voor jezelf, want je krijgt er je leven voor terug. Zeker weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 jij hebt daar ook nog steeds last van dus. Terwijl je al een tijdje van de benzos af bent dus, mmm

Ik heb het wel vaker gelezen en weet dat ook @Cyclad58 er last van heeft gehad. 

T is gewoon erg vervelend om ellendig wakker te worden, 2 stuiterballen in huis te hebben die klaar gemaakt moeten worden voor school en dan ook nog moeten worden weggebracht. Ik loop echt als een zombie over dat schoolplein, haha en ben vooral erg blij dat ik weer thuis ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei doorbijter:

@Deligaf1 jij hebt daar ook nog steeds last van dus. Terwijl je al een tijdje van de benzos af bent dus, mmm

Ik heb het wel vaker gelezen en weet dat ook @Cyclad58 er last van heeft gehad. 

T is gewoon erg vervelend om ellendig wakker te worden, 2 stuiterballen in huis te hebben die klaar gemaakt moeten worden voor school en dan ook nog moeten worden weggebracht. Ik loop echt als een zombie over dat schoolplein, haha en ben vooral erg blij dat ik weer thuis ben

Als ik gewoon voldoende slaap heb ik daar geen last van als ik een keer extra vroeg op moet heb ik daar wel last van dus zorg ik dat ik voldoende slaap. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve superhelden ik ben weer thuis,

Tja raar dat het in de loop van de dag beter gaat hé? Ik weet dat dat in het verleden bij mij toen ik flink depressief was ook het geval was. 's Ochtends kon ik m'n bed niet uitkomen. Ik zag zo tegen de dag want ik wist dat er weer en dag aan kwam waarin het erg moeilijk en zwaar was. In de loop van de dag werd het rotgevoel vaak minder, en 's avonds wilde ik niet naar bed en zo lang mogelijk genieten. Misschien is het ook zo met ontwenningsverschijnselen. Misschien gaat ontwennen gepaard met een fikse depressie. Zou zo maar kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei doorbijter:

@Deligaf1 jij hebt daar ook nog steeds last van dus. Terwijl je al een tijdje van de benzos af bent dus, mmm

Ik heb het wel vaker gelezen en weet dat ook @Cyclad58 er last van heeft gehad. 

T is gewoon erg vervelend om ellendig wakker te worden, 2 stuiterballen in huis te hebben die klaar gemaakt moeten worden voor school en dan ook nog moeten worden weggebracht. Ik loop echt als een zombie over dat schoolplein, haha en ben vooral erg blij dat ik weer thuis ben

Klopt @doorbijter, ik heb dat soms nu nog. Vannacht bijvoorbeeld. Dan val ik in slaap en wordt al vrij snel wakker door een hoestbui. Vervolgens krijg ik de hoest niet weg en ben ik pas om 4 uur in slaap gevallen. Om kwart voor 7 moest ik er weer uit. Gevolg: een rotdag, onrustig en gespannen. Het hoesten is gelukkig wel weer over  :)
Soms lukt voldoende slaap niet omdat ik de dag daarop toch verplichtingen heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Cyclad58,

Wat me zo te binnenschiet, heb jij je ijzerwaarden weleens laten checken? Volledig bloedbeeld? (Ook incl ijzerverzadiging, transferrine, gewoon ijzer, etc). Jouw klachten doen me soms denken aan een te hoge ijzerwaarde. Dat is voor vooral mannen een heel realistische mogelijkheid. Kun je trouwens heel simpel oplossen door bloed te doneren paar keer per jaar. Of doe jij dat al?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ELL:

Hoi @Cyclad58,

Wat me zo te binnenschiet, heb jij je ijzerwaarden weleens laten checken? Volledig bloedbeeld? (Ook incl ijzerverzadiging, transferrine, gewoon ijzer, etc). Jouw klachten doen me soms denken aan een te hoge ijzerwaarde. Dat is voor vooral mannen een heel realistische mogelijkheid. Kun je trouwens heel simpel oplossen door bloed te doneren paar keer per jaar. Of doe jij dat al?

Bloed is zeker meerdere malen gecheckt, op ijzerwaarden durf ik zo niet te zeggen. Bloed doneren doe ik niet. 

Ik denk zelf dat het met ijzerwaarden niets te maken heeft, ik doe het zelf. Soms gaat het slapen niet goed , daar ga ik niet goed mee om en het gevolg is een onrustige dag. Op goede dagen heb ik daar totaal geen last van. Ik weet het zelf, blijft mijn zwakke punt.

Dank je wel voor het meedenken! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @ELL, ik heb even gegoogled op ijzerstapeling. 

Dit lees ik: Symptomen voor chronische ijzerstapeling (hemochromatose) zijn meestal vaag: chronische vermoeidheid, gewrichtsklachten, diabetes, buikklachten, impotentie, hart- en vaatziekten, verhoogde leverenzymenconcentraties en huidpigmentatie.

De buikklachten herken ik in de vorm van een onrustig gevoel, maar onrust wordt niet als symptoom genoemd. Voor zover ik weet heb ik van de overige symptomen geen last. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Verbloemen:

Lieve mensen......is het normaal dat de ontwenning steeds erger wordt? Voor mij lijkt het wel zoik hou het soms niet uit en ben bang dat ik de strijd ga verliezen

Hennie heb ik ook dat het steeds erger wordt ik zit nu op 2 en een kwart zaterdag wil ik naar 2 gaan is dat wel verstandig of toch doen   liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wilhelmina:

Afgelopen zaterdag dank je wel voor de reactie

is je kwartje,  een kwart pil  van 2 mg Diazepam die je  zelf breekt?

Als dat zo is dan is dat  0,5 mg. Als ik jou was zou ik niet sneller gaan in deze fase dan 0,5 mg per 2 weken.  Gezien de hoeveelheid klachten zou ik dan wel aanraden door te gaan.
Is het voor jou niet te overwegen om een taperingstrip aan te vragen of een weegschaal met vijltje te proberen? Dat is nog milder voor je lichaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Kannietmeer:

is je kwartje,  een kwart pil  van 2 mg Diazepam die je  zelf breekt?

Als dat zo is dan is dat  0,5 mg. Als ik jou was zou ik niet sneller gaan in deze fase dan 0,5 mg per 2 weken.  Gezien de hoeveelheid klachten zou ik dan wel aanraden door te gaan.
Is het voor jou niet te overwegen om een taperingstrip aan te vragen of een weegschaal met vijltje te proberen? Dat is nog milder voor je lichaam.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...