Spring naar bijdragen

Alcolverslaving van 3 jaar


Puk86

Aanbevolen berichten

Puk, kun je een grote pot rustgevende thee zetten, even dat bier aan de kant. Een leuke serie of film aanzetten? Iets lekkers erbij om te eten. evt die lorazepam of diazepam zoals voorgeschreven nemen en dan proberen te genieten voor het moment? Het kan per moment, per halfuur of per uur. Zoals ik je lees zou ik niet te ver vooruit denken. Maar even jezelf wat rust geven. Letterlijk. Zou dat je lukken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je oprecht bent naar jezelf, wat voor ontwenning heb je na bijvoorbeeld een halve dag zonder alcohol? Ik wil niks bagatelliseren maar het lijkt nu heel erg heftig maar het lijkt erop dat je het binnen enkele dagen op 'enkel' een beetje diazepam en lorazepam moet gaan doen. Dat is mi. geen doen als het je nu niet lukt om een dag minder alcohol te nemen. Zeg het gerust als ik het mis heb, maar heb ik het zo mis? Je lijkt nu door te gaan tot je zometeen medisch noodzakelijk moet worden opgenomen in een ziekenhuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je doorgaan met stoppen of minderen tot je werkelijk een epileptische aanval voelt? Ik voel met je mee. Mijn ervaring is dat het meevalt. En ik dronk ook zoveel als jij. Zou zeggen, probeer het. Je kan altijd weer beginnen. Gezien je financiële situatie is het wel een beetje uitgesloten en om opeens op enkel benzo's over te stappen. Lijkt me in jouw situatie erg moeilijk vooral. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Alcoholgebruik en zeker misbruik zorgt voor verlies van vitaminen en mineralen, waaronder zink, magnesium en vitamine B. Zorgen voor wat extra's kan dus schelen in de ontwenningsverschjnselen. En zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel, door geen losse koolhydraten te eten. Eventueel Kambo om te ontgiften en de receptoren te sluiten.

En eens kijken wat er onder die verslaving zit. Vaak een leegte die je niet wil voelen. Soms een verloren tweelinghelft. Dan start je als tweeling in de baarmoeder maar valt er eentje al snel weg, wat je onbewust toch voelt.

Benzo's remmen de aanmaak van melatonine en zorgen, net als alle medicijnen, voor verlies van vitaminen en mineralen. Een stofje als gaba kan je lichaam zelf aanmaken als je zorgt voor volwaardige voeding plus wat voedingssupplementen. Zo helpen creatine en glutamine voor de aanmaak van gaba.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

 Nog twee weken en dan wordt ik opgenomen in een kliniek. Ik heb zo nu en dan kleine terugvallen gehad. Afgelopen weekend weer alle dagen gedronken en maandag weer gestopt. Meteen weer slapeloze nacht gehad en maak me druk over vannacht, ga niet meer drinken komende week. Weekend gaat weet risico worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...