Spring naar bijdragen

dag vijf


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag,

Dag vijf is aangebroken. De eerste dag ben ik gaan slapen met 1,5 oxazepam en dag 2 en 3 met 1 en gisteren al zonder en heb de hele week geslapen als een baby. Hoop dat het zo blijft. Gedachten gaan wel heen en weer, zin in een pilsje maar dan maar een alcoholvrije genomen......ben ik wel verslaafd gaat wel makkelijk zo.....waarom zou ik er geen mogen nemen heb al heel erg mijn best gedaan of ik zou wel niets meer mogen. Tot nu toe vervangen door  alcoholvrij en eetbuien. Dadelijk ga ik het voor het eerst deze week eruit, odoen en misschien ergens een kopje koffie drinken. Zie wel op tegen een reünie binnenkort.  Wens jullie allemaal een fijne dag toe...groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kanikhet, je klikt op je eigen naam, op het draadje wat je eerder hebt aangemaakt. Dan zet je je bericht erónder. Je hoeft dus geen nieuw draadje/onderwerp/discussie te starten, js hebt er één. Nu twee :D

Maar waar het om gaat is dat ik lees dat je al een week geslapen hebt als een baby en dat het dus goed gaat! En nu ga je eropuit, gaat je lukken, lekkere capucchino nemen, of zo. Zet ' em op. En die reünie moet nog komen, toch? Even van je afzetten dan maar, komt tijd komt raad. Stap voor stap. Voor nu ook een fijne dag gewenst! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BIJNA iedereen bedoel je misschien?
Daar had jij ook bij kunnen horen;)
verleidingen zullen er altijd zijn, nu al 5 dagen
in de toekomst nog honderden dagen, dus als
je jezelf serieus neemt maak een plan, schakel hulp in,
neem mensen in vertrouwen zodat ze je kunnen steunen
en vooral; neem die eerste niet. Je wordt sterker naarmate
je verleidingen een minder grote rol geeft in je leven.sterkte en succes daarmee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-7-2019 om 21:44 zei lady jane:

BIJNA iedereen bedoel je misschien?
Daar had jij ook bij kunnen horen;)
verleidingen zullen er altijd zijn, nu al 5 dagen
in de toekomst nog honderden dagen, dus als
je jezelf serieus neemt maak een plan, schakel hulp in,
neem mensen in vertrouwen zodat ze je kunnen steunen
en vooral; neem die eerste niet. Je wordt sterker naarmate
je verleidingen een minder grote rol geeft in je leven.sterkte en succes daarmee!

Goeiemorgen, dank je ….. gisteren gewoon de draad weer opgepakt kreeg zelfs een compliment van mijn man en zoon dat het zo goed gegaan is deze week dus evengoed wel een beetje trots op mezelf. Misschien is sociaal drinken in de toekomst toch iets voor mij, de tijd zal het leren. Fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-7-2019 om 00:40 zei nancy:

Zet ' em op, Kanikhet ( ja, je zit hier goed :D), opnieuw weer opstarten en ervoor gaan. Dit hoort er ook wel een beetje bij. Vijf dagen droog was al mooi! En nu doorrrr....

Dank je ja ben gisteren gewoon weer door  gegaan en heerlijk geslapen weer dat geeft moed:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Op 19-7-2019 om 14:09 zei ikkanhet:

Goeiemiddag,

Dag vijf is aangebroken. De eerste dag ben ik gaan slapen met 1,5 oxazepam en dag 2 en 3 met 1 en gisteren al zonder en heb de hele week geslapen als een baby. Hoop dat het zo blijft. Gedachten gaan wel heen en weer, zin in een pilsje maar dan maar een alcoholvrije genomen......ben ik wel verslaafd gaat wel makkelijk zo.....waarom zou ik er geen mogen nemen heb al heel erg mijn best gedaan of ik zou wel niets meer mogen. Tot nu toe vervangen door  alcoholvrij en eetbuien. Dadelijk ga ik het voor het eerst deze week eruit, odoen en misschien ergens een kopje koffie drinken. Zie wel op tegen een reünie binnenkort.  Wens jullie allemaal een fijne dag toe...groetjes

Weet niet eens of ik hier goed zit. Maar moeilijke dag vandaag....ben een beetje wild, met gedachten kom op zou wel niets meer mogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is dat een beetje je best of misschien zelfs heel veel je best doen om weinig of liefst niets te drinken niet goed werkt. Want steeds kom je in de verleiding en ga je de discussie met jezelf weer aan. En die hopef je maar één keer te verliezen en je schenkt er weer één in. Want het is lekker, helemaal als je een paar dagen niets hebt gehad. Spreek af dat je een maand, drie maanden (wat je wilt) niet drinkt. Gewoon helemaal niets drinken. Accepteer dat dat af en toe klote is, dat je er af en toe heel veel zin in hebt, maar weet ook dat dat gevoel steeds weer wegebt. Soms na een minuut, soms na een kwartier. Of een uur. En als je pech hebt pas na twee uur. Ga dan naar bed, ga eten. Of hardlopen. Of zwemmen. Of bellen, televisie kijken, boodschappen doen... Na een maand (of wat je dan ook hebt afgesproken met jezelf) ga je maar eens evalueren. En hopelijk nieuwe plannen maken.

Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
1 uur geleden zei ikkanhet:

Ook ik mag weer met de billen bloot en opnieuw beginnen. Heftig weekend geweest of ik maak het heftig maar goed de mist ingegaan weer.
Maar begin weer met goede moed opnieuw. Mijn man heeft me vanmorgen uit laten slapen en op mijn verzoek alle drank weg gedaan.

Vervelend Ikkanhet. Mooi dat je goede moed hebt. Ik ben ook vandaag gestopt, misschien kunnen we samen oplopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rosee:

Oh dat is balen Ikkanhet. Zag je het al aankomen of niet echt? Goed dat je de draad weer oppakt. Vallen= niet erg, blijven liggen wel heb ik hier ooit gelezen. Sterkte met de kater en kom op he:rose:

Ja voelde het eigenlijk wel aankomen dat die drankduivel me weer overhaalde. Een geluk is dat elke keer als ik de mist inga ik het wel steeds  duidelijker voor mezelf heb  dat ik dat leven absoluut niet meer wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Descartes33:

Tjah familie, je moet er mee leven. Wel een  factor voor je denk ik. 
Ik besefte laatst dat ik drank vroeger vooral gebruikte om me af te zetten tegen mijn ouders. Nu is dat beter maar nu gebruik ik het om me tegen de rest af te zetten. 
Blijf sterk @ikkanhet!

Ja hier ook wel zoiets en kom uit een familie die allemaal echt niet vies zijn van drank. Terwijl mijn kinderen alle twee niets van alcohol drinken, gelukkig maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...