Spring naar bijdragen

Maverick


Maverick

Aanbevolen berichten

37 minuten geleden zei Maverick:

Is ook zo @bumperjim weet ook niet waarom het dit met mij deed. Stond er zelf ook wel verbaast van eigenlijk.

Omdat het in je hoofd een heel belangrijk en fundamenteel iets is blijkbaar. Ik snap dat wel dat het dan ten onrechte toch iets met je doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Klaartje:

Toch effe melden. Lumc kon mij na aantal onderzoeken melden dat er geen uitzaaiigen  in de longen zijn na de longoperatie zijn. Dankbaar. Groetjes.  Dit is het mooiste wat ik mocht hopen. Lieve groet

Dat is zeker goed nieuws @Klaartje wat fijn! Het staat op mijn draadje maar goed nieuws mag er altijd op hoor ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh @Maverick ik kan me helemaal indenken hoe verwarrend dat moet zijn geweest. Vooral omdat je er totaal niet op was voorbereid. Het lijkt me dat dat van alles losmaakt. Maar goed, jij kan hier helemaal niks aan doen en natuurlijk doet het niks af aan die 4.5 jaar. Hoop dat je het snel weer los kan laten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee Dit was zeker verwarrend, het was mij tot nu toe nog nooit overkomen. Het heeft mij ook wel weer wat geleerd, nl dat voor mij het mechaniek nog steeds niet helemaal weg is, ook niet na al die tijd. Het triggerde direct weer het gevoel van meer en het verborgen willen houden.

Dank je wel voor je bericht, ik ga het loslaten en wil bij mijn besluit blijven dat ik nuchter beter af ben.

 

 

bewerkt door Maverick
Spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @Klaartje ,

Geeft niks laat maar lekker staan hoor! Ik vind het ontzettend gaaf nieuws wat je hebt gekregen en kan mij voorstellen hoe blij en opgelucht je moet zijn na zo’n periode van spanning en onzekerheid pffff.

Alle goeds voor de toekomst, lekker doorgaan :rose:

bewerkt door Maverick
Spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Maar weer eens mijn draadje opgevist, had vandaag echt een mooi moment.

Vandaag merkte ik ineens bij mijzelf op dat mijn kinderen de laatste tijd veel meer met mij delen en ook mij om hulp en advies vragen. Ik werd daar zo blij om!


Toen ik uit mijn gebruik kwam merkte ik pas hoeveel ik afwezig was geweest ondanks dat ik er wel was. 
Mijn vrouw was er wel altijd voor ze en daar deelde ze ook alles mee of kregen hulp/ advies. In mijn toen nog nieuwe nuchtere beginperiode voelde ik mij regelmatig buitengesloten en wilde graag weer meedoen en meer contact en helpen. Helaas kwam er al snel achter dat ik niet zomaar kon veranderen dat wat ik zelf had veroorzaakt.

Vertrouwen gaat te paard en komt te voet en dat is ook met dit weer gebleken. 
Ik denk wel dat het weer terug is, ik vind het mooi dat ze me opzoeken, advies vragen en dat ik in staat ben om ze te helpen. Ik hou van ze en ben dan ook zo blij dat mijn eigen herstel ook dat grotendeels heeft weten te herstellen.

Het heeft een aantal jaren geduurd om met elkaar zover te komen maar dat is nog altijd veel korter dan alle jaren dat ik er niet was.

Jep, ik ben een blij mens, in ieder geval vandaag!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Maverick:

Maar weer eens mijn draadje opgevist, had vandaag echt een mooi moment.

Vandaag merkte ik ineens bij mijzelf op dat mijn kinderen de laatste tijd veel meer met mij delen en ook mij om hulp en advies vragen. Ik werd daar zo blij om!


Toen ik uit mijn gebruik kwam merkte ik pas hoeveel ik afwezig was geweest ondanks dat ik er wel was. 
Mijn vrouw was er wel altijd voor ze en daar deelde ze ook alles mee of kregen hulp/ advies. In mijn toen nog nieuwe nuchtere beginperiode voelde ik mij regelmatig buitengesloten en wilde graag weer meedoen en meer contact en helpen. Helaas kwam er al snel achter dat ik niet zomaar kon veranderen dat wat ik zelf had veroorzaakt.

Vertrouwen gaat te paard en komt te voet en dat is ook met dit weer gebleken. 
Ik denk wel dat het weer terug is, ik vind het mooi dat ze me opzoeken, advies vragen en dat ik in staat ben om ze te helpen. Ik hou van ze en ben dan ook zo blij dat mijn eigen herstel ook dat grotendeels heeft weten te herstellen.

Het heeft een aantal jaren geduurd om met elkaar zover te komen maar dat is nog altijd veel korter dan alle jaren dat ik er niet was.

Jep, ik ben een blij mens, in ieder geval vandaag!
 

Heel fijn om te horen @Maverick, vooral voor beginnelingen zoals ik. Heel fijn dat je nu leven leidt dat je wilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Cleo66:

Fijn hè maverick.  Ook ik moet schoorvoetend toegeven dat dit hier het geval is . Ik 'dacht ' nog dat het bij ons wel meeviel . Mijn jongste met down , daar heb ik een zoveel beter contact mee , die heeft me gewoon niet vertrouwd toendertijd denk ik.  Was gewoon vaak "afwezig" terwijl ik dacht dat hij er niets van merkte.   Schaam me daar ook best wel voor.  Damn hoe heb ik dat toch zo kunnen laten liggen .  En dan was ik 'maar' een jaar of 7 verslaafd 

De realisatie komt ook pas echt als je uit gebruik weet te blijven. De wreedheid van actieve verslaving zit ‘m  in de verkreukelde realiteit die je op dat moment ervaart. Ik wist niet beter en dacht echt dat het misschien allemaal wel meeviel. Bagataliseren is dan ook één van de strategieën om in gebruik te kunnen blijven. En dat wat wel doorkomt, wat niet klopt en pijnlijk is, probeer je te verdoven. 

Ik herken de schaamte Cleo, misschien is dat ook wel de reden waarom het in het begin zo lastig is om niet terug te vallen. Het voelt beroerd en dat beroerde gevoel moet weg. Zo heeft nu eenmaal het mechanisme jarenlang gewerkt.

Verdriet ligt altijd aan iets uit het verleden en angst ligt aan iets in de toekomst, het is dus maar beter om in vandaag te blijven. Vandaag probeer ik er het beste van te maken, om mee te beginnen drink ik niet :)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hier  ook veel op te bouwen met mijn jongens  al lijken  ze behoorlijk  flexibel  met de  situatie  om te gaan.  Ze starten vanaf volgende week wel met een afsluitende therapie genoemd  op het boek af te sluiten en de periode af te sluiten onder begeleiding  van  professionals.     

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777 Zoals ik je lees ben je super bezig met je herstel. “Het werkt als je eraan werkt” zit bij jou wel snor denk ik.

De kunst van in herstel zijn en blijven is mede te blijven (h)erkennen wat het je nog steeds brengt en al heeft gebracht.

Ik denk dat jij ook al een hele lijst kan maken van wat het nuchtere leven je heeft opgeleverd ondanks dat het zeker niet altijd meevalt.

Niets valt te forceren in herstel daar ben ik wel achtergekomen maar er blijft meer dan genoeg over wat uiteindelijk weer goed kan komen. 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Txs   ja idd het heeft mij  al veel opgeleverd  en klaar voorlopig  nog niet . Maar het is wat je zegt  het werkt  als je er aan werkt. 

Neem nu samen met mijn sponsor  het werkboek door van NA  heb daar veel aan ook het contact  met sponsor  doet mij enorm  goed . 

Van de week sprak ik iemand  op mijn  werk psycholoog  en die gaat  weg ivm uitbreiden  contract 2 de baan  .

Ze vertelde  ik heb veel nagedacht  en uiteindelijk   bedacht   waar  wordt ik het  gelukkigste  van  in mijn keuze   dit  sprak  mij  erg aan .

Heb namelijk  zelf  ook wat keuzes  te maken  en deze gedachte  neem ik ook mee .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed @Lieke7777 

Meestal maken we keuzes alleen op rationele gronden en passeren we maar al te vaak ons gevoel en/of intuïtie.

Kiezen vanuit intuïtie en gevoel vergt wat meer moed en vertrouwen in jezelf maar kan zeker verrassend goed uitpakken.

Succes met je te maken keuzes, volg je hart het klopt altijd ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...