Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 25-6-2019


Aanbevolen berichten

Yihahooooow daar zijn we weer uitgeslapen en wel. Nog wel wat moe, en dus heb ik de dagbesteding weer afgebeld. 'T wordt vandaag 37 gr. dan blijf ik liever thuis.

Hebben jullie een beetje kunnen pitten met die warmte? Doen jullie  het vandaag ook een beetje rustig aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, kan me heel goed voorstellen dat je slecht slaapt door deze hitte. Zelf redelijk geslapen, wel vroeg wakker. En nu al zweten, bah, wat warm. En ik moet op t heetst van de dag ook nog op de fiets. Gelukkig naar en van t ziekenhuis, daar is t dan weer lekker koel, dat scheelt. Hoop dat ik me niet al te belabberd voel dan. 

iedereen heel rustig aan doen. Tis gelukkig maar 1 dagje dan is de ergste hitte weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook slecht geslapen, te warm en nog steeds keelpijn. Bijna geen stem meer. Vanochtend al het meeste werk gedaan en net terug van boodschappen.  Rest vd dag maar op ape-gapen en in blijde verwachting van de wind uit zee die dan fijn als eerste hier is :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag :)

Hier 5 a 6 uur geslapen en weer lekker gedroomd ;) vanmorgen al bij mijn paard geweest, hem even onder de douche gezet en daarna mezelf even afkoelen in de supermarkt... 

Pfoe @Kannietmeer dat is warm! Heb je nog wat kunnen slapen? 

Succes @doorbijter rustig aan x

Ik zit ook met smart op een verfrissend windje te wachten :)

Fijne dag allen! Relaxxx 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Huisvrouw:

Rest vd dag maar op ape-gapen en in blijde verwachting van de wind uit zee die dan fijn als eerste hier is :-)

Mooie coping, goede verwachting, rustige aanpak van de situatie die gewoon niet te veranderen valt! :heart:




Ik kan me voorstellen dat dagen als deze slecht te verdragen zijn voor de mensen in afbouw.  Door zelf  zo goed als niet te slapen en dus niet tot rust te komen, icm met de psm ben ik zelf ook behoorlijk gespannen en besefte me dat ik hele absurde gedachten vormde zoals: "ik kom hier niet meer uit", "en "ik kan dit niet meer aan." Hele overdreven gedachten, met waarschijnlijk als grootste boosdoener nu de pms, wat ook puur hormonaal is.  Niet slapen is voor mij echt een trigger voor direct meer klachten en dat voel ik nu in de vorm van diepe spanning. 18 maanden zonder benzo's, met een zeer zeer gevoelig zenuwstelsel.

 

Door de gedachten te stoppen en heel bewust mijn lichaam te ontspannen, mijn buikspanning los te laten, voel ik me minder naar....  ik voel me namelijk ook echt een beetje onwel. Ik moet om 14.00 uur wat ophalen in Schiedam, misschien dat ik daarna even naar mijn ouders rijd. Beter dan hier mijzelf te blijven poffen als popcorn.


 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kannietmeer:

Mooie coping, goede verwachting, rustige aanpak van de situatie die gewoon niet te veranderen valt! :heart:




Ik kan me voorstellen dat dagen als deze slecht te verdragen zijn voor de mensen in afbouw.  Door zelf  zo goed als niet te slapen en dus niet tot rust te komen, icm met de psm ben ik zelf ook behoorlijk gespannen en besefte me dat ik hele absurde gedachten vormde zoals: "ik kom hier niet meer uit", "en "ik kan dit niet meer aan." Hele overdreven gedachten, met waarschijnlijk als grootste boosdoener nu de pms, wat ook puur hormonaal is.  Niet slapen is voor mij echt een trigger voor direct meer klachten en dat voel ik nu in de vorm van diepe spanning. 18 maanden zonder benzo's, met een zeer zeer gevoelig zenuwstelsel.

 

Door de gedachten te stoppen en heel bewust mijn lichaam te ontspannen, mijn buikspanning los te laten, voel ik me minder naar....  ik voel me namelijk ook echt een beetje onwel. Ik moet om 14.00 uur wat ophalen in Schiedam, misschien dat ik daarna even naar mijn ouders rijd. Beter dan hier mijzelf te blijven poffen als popcorn.


 

Je beschrijft precies wat ik ook ervaar na een slechte nacht. Wat dat betreft absoluut herkenbaar. Nu heb ik geen last van PMS natuurlijk, maar het gevoelige zenuwgestel hebben we absoluut gemeen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik kan uit eerste hand vermelden dat het windje er nog niet is. Tweede helft vd middag zeiden ze. Nou dan hebben ze nog een kwartier. Hier in de kamer is het 28.7. In de tuin en de serre 32.8. Pfff. Truc die ik hanteer is een stukje stof (liefst van een oude tshirtje) nat te maken en dat in de nek te dragen. Mijn puberzonen doen dat ook. Zo nu en dan weer even onder de koude kraan houden (en uitwringen), heerlijk verfrissend. 

Net even op de bank gelegen en half uurtje geslapen, ben een beetje naar wakker geworden, voel me in ene zo moe, zwaar hoofd en misselijk. Bah, wat is dat nu weer. Maar even wat gaan doen, de gedachten verzetten, doekje in de nek en een watermeloensalade voorbereiden.

Sterkte allemaal. Hoop op een heerlijk verfrissende nachtrust.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer heel herkenbaar hoor na slecht slapen... Zeker in de periode rondom mijn menstruatie, dan lijkt alles nog donkerder... Goed van je dat je het zo bewust kan loslaten. Vanmiddag nog wat tot rust kunnen komen?

@Huisvrouw pfoe lekker warm... Hier binnen ook 28 graden, ik heb twee koelelementen voor de ventilator gezet, best lekker... Zo onvoorspelbaar kunnen de klachten zo ineens opkomen, maar ze gaan ook weer weg onthoud dat... Goed dat je afleiding zoekt... Eetsmakelijk alvast :)

Ja hoor @spirit die schokken zijn zeer herkenbaar als ontwenningsverschijnsel... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Je beschrijft precies wat ik ook ervaar na een slechte nacht. Wat dat betreft absoluut herkenbaar. Nu heb ik geen last van PMS natuurlijk, maar het gevoelige zenuwgestel hebben we absoluut gemeen. 

Voor mij ook heel herkenbaar. Vandaag zoveel stress gehad in mn lichaam zoveel gedachten gingen door mn hoofd. Ik was benauwd en daardoor werd ik angstig. Mijn gedachten waren voornamelijk ook ow help ik kan dit niet meer. Ik hou dit niet meer vol. Precies hetzelfde als jij hier omschrijft. Het weer speelt een grote rol hierin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@spirit precies wat @EefjeJ zegt, die schokken horen er ook bij, staat zo in de Ashton Manual "Mensen kunnen het moeilijk vinden om in te slapen en kunnen last hebben van het „rusteloze benen syndroom‟, plotse spierschokken (myoclonus) op het moment dat ze inslapen of schrikken plots van een hallucinatie van een luide klap (hypnagogische hallucinatie) die hen terug wakker maakt. Deze ongemakken kunnen ook verschillende weken aanhouden, zelfs maanden." Ik neem aan dat jij het over die spierschokken bij het inslapen hebt.

Ik kan jullie zeggen dat we hier vlak aan de kust rond 7 uur het windje uit zee kregen, we hebben nu buiten een aangename 25 graden (binnen nog 28.5) maar alles staat op dus kom maar op met die lekkere nachtrust. Ik hoop dat het windje bij iedereen aankomt en iedereen dus een heilzame nachtrust heeft!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei EefjeJ:

er heel herkenbaar hoor na slecht slapen... Zeker in de periode rondom mijn menstruatie, dan lijkt alles nog donkerder... Goed van je dat je het zo bewust kan loslaten. Vanmiddag nog wat tot rust kunnen komen?

Ik ben naar mijn ouders gereden, na mijn "opdrachten" voor vandaag te hebben afgerond. Eenmaal buiten was het toch beter te doen, dan de druk  van de hitte in huis. Mijn ouders vertrokken precies op het moment dat ik aankwam, maar dat maakte me niet uit. Het was bij hun in huis 26 graden en dat vond ik prima, heerlijk temperatuurtje. Maar wat ik niet prettig vond te ervaren, was toen ik op de bank probeerde te rusten, dat ik met hartkloppingen en spierschokken gespannen gevoelens had bij het wakker worden, terwijl ik niet eens echt sliep. Deze klacht van hoge spanning/angstgevoelens heb ik al bijna 2 jaar niet meer gehad, dus dat moest ik even verwerken. De remedie voor mij is gaan bewegen en iets anders gaan doen, dus gewoon stoppen met rusten. Toen zakte het redelijk af, maar ik was duidelijk van de leg vandaag.
 

Ik hoop dat ik vanavond nog ongesteld word, al is dat ook net zo goed irritant<_<

 

3 uur geleden zei spirit:

Tot die tijd is het idd even heel ongemakkelijk voor mij nu ik ineens niets meer slik voor ik ga slapen.

Iedere keer die schokken, net voordat ik in slaap wil vallen. Is dat afkick en gaat dat wellicht over?

Lieverd, lijkt me zeer verstandig als je er gewoon af blijft misschien vanaf nu!? Je bent al zo lang bezig. Misschien dat dit de enige manier is om de circel te doorbreken?
De schokken zijn inderdaad ontwenningsverschijnselen, maar niet omdat de stof uit je lichaam moet, maar omdat je lichaam zich weer moet aanpassen aan de situatie en dus moet genezen. Dat duurt soms even, maar zal zeker gebeuren.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hola, daar ben ik weer!

hoe is t mer jullie ? Ik heb het ontzettend druk met van alles, vandaar dat ik niet meer zo vaak op het forum kom. Maar ik blijf wel aan jullie denken !

met mij gaat t eigenlijk wel goed . Heb nog paar vervelende dingen van de dia ontwenning want ik ben nu al 5 weken dia vrij! Maar het gaat elke dag beter, hoop ook voor jullie dat het beter gaat!

liefs Hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...