Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 21-6-2019


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei bolletje:

Moghu iedereen,:lips::heart:

Hi, ik ben wakker geworden met echt verschrikkelijk tinteling in mijn huid. Ik heb nu soms al zo last van ontwenning dat ik me afvraag hoe het gaat worden als ik echt ga afbouwen. Paniek slaat weer toe. Dit komt nooit meer goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Leen:

Hi, ik ben wakker geworden met echt verschrikkelijk tinteling in mijn huid. Ik heb nu soms al zo last van ontwenning dat ik me afvraag hoe het gaat worden als ik echt ga afbouwen. Paniek slaat weer toe. Dit komt nooit meer goed

Toen ik nog oxazepam slikte had ik tussentijds ook last van ontwenning, die was erger dan nu... De eerste weken na het stoppen waren zwaar, maar ik ben cold turkey gestopt, want dat kon wel volgens de assistente vd huisarts. Want ik heb maar max 6 wkn geslikt. Ook de tintelingen had ik erg, die heb ik nu niet meer na 3 mnd. De gedachten het komt niet meer goed, heb ik ook nog wel, maar in mindere mate. Tuurlijk is het zwaar, maar dit ben je niet zelf. Ik vond de tussentijdse ontwenningsverschijnselen eigenlijk erger dan de verschijnselen nu. Het komt echt goed Leen, al voel ik het de afgelopen dagen ook even niet zo. Maar we slepen elkaar er doorheen :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Leen:

Hi, ik ben wakker geworden met echt verschrikkelijk tinteling in mijn huid. Ik heb nu soms al zo last van ontwenning dat ik me afvraag hoe het gaat worden als ik echt ga afbouwen. Paniek slaat weer toe. Dit komt nooit meer goed

Bedoel je  een soort prikkelingen, branderig????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Robbin:

Hallo @Huisvrouw goed geslapen hier, lekker gegeten ook gisteravond. Je mag vaker koken ;)

@Leen het komt echt wel goed hoor. Misschien toch beter om over te gaan op Diazepam? 

Wat een weertje buiten. Fijne dag allemaal ! 

Ja heb ik vandaag besproken met psychiater maar zij gaf ook aan dat ik al had aangegeven hier niet opgereageerd te hebben. Ik werd er meer somber van en dan ook vaak de hele dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Leen:

Ja dat bedoel ik. Het is gewoon baggerspul. Bizar wat het nu met mijn lijf doet. Ik heb het vandaag ook in therapie besproken en men wijt dan grotendeels mijn klachten door hoe ik er mee omga. Hoe staan jullie hierin?? @Kannietmeer 

@eefje @Robbin

Tegen mij zei de psycholoog ook dat ik zelf spanning aanmaakt en dan klachten kreeg...maar dat klopt niet. Ik werd een keer midden in de nacht wakker zwetend, trillend en een racend hart. Ik heb echt toen geen spanning aangemaakt want ik sliep... Ik had ook geen angst om ergens heen te gaan voordat ik aan dat rotspul begon, gelukkig gaat dat nu ook alweer beter... Zowel huisarts als psycholoog zeiden dat ik te gefocust ben op mijn lijf en daarom van alles voel... Tuurlijk ben ik gefocust, maar dat herkennen meerdere mensen hier, maar ik roep geen extra klachten op... Ik ben ook eens gaan letten op of de hartoverslagen gekoppeld zijn aan iets, maar al ben ik heel druk bezig of ik zit rustig op de bank, ze komen heel onverwacht en er is gewoon geen peil op te trekken... 

Ik denk wel dat ik er wat minder over moet piekeren en afleiding helpt daarin zeker, maar het neemt niet weg dat het gewoon een moeilijke tijd is. Maar er is absoluut licht aan het einde van de tunnel :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Leen:

Ik heb het vandaag ook in therapie besproken en men wijt dan grotendeels mijn klachten door hoe ik er mee omga. Hoe staan jullie hierin?? 

Mijn ervaring met therapie is dat ze er niet zoveel vanaf weten. Voorderest probeer ik er positief in te blijven staan. Te accepteren dat het nu zo is en weten dat het niet eeuwig zo blijft. Ik vindt het bij jouw toch een beetje lastig eerlijk gezegd. Je geeft aan dat je klachten hebt op de Lorazepam en dat dat ervoor zorgt dat je niet durft af te bouwen. Je bent bij de psychiater geweest, wat adviseerd die je dan als ik vragen mag? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Robbin:

Mijn ervaring met therapie is dat ze er niet zoveel vanaf weten. Voorderest probeer ik er positief in te blijven staan. Te accepteren dat het nu zo is en weten dat het niet eeuwig zo blijft. Ik vindt het bij jouw toch een beetje lastig eerlijk gezegd. Je geeft aan dat je klachten hebt op de Lorazepam en dat dat ervoor zorgt dat je niet durft af te bouwen. Je bent bij de psychiater geweest, wat adviseerd die je dan als ik vragen mag? 

@robbin die ontkent niet dat ik last heb van tussentijdse ontwenning en steunt me ook om af te bouwen. Maar geeft wel aan dat ik meer vertrouwen moet hebben in mezelf dat het goed komt en ik dit aan kan. Anders blijf ik in een vicieuze cirkel.  Ze is van mening dat mijn klachten dan ook minder op de voorgrond zullen zijn en mogelijk beter te verdragen zijn. Ik durf wel af te bouwen maar vindt het gewoon heel spannend. Wat vindt je bij mij lastig??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Leen:

Wat vindt je bij mij lastig??

Nou eigenlijk dat je geen vertrouwen hebt in Diazepam. Dat is wel jammer om veel redenen. Je moet inderdaad wel vertrouwen hebben in de afbouw, dat ben ik wel eens met de psychiater. Als je redelijk stabiel op Diazepam zo zijn denk ik dat het dat stukje vertrouwen ook wel geeft. Jij voelt je niet stabiel op 1 inname Lorazepam, maar geeft aan dat dit je enige optie is. Dat is een beetje wat ik bedoel met “lastig”. Maar als dat voor jouw zo is zou ik zeggen ga er voor en wie weet gaat het wel heel goed. Heb je de vorige keer de Diazepam wel de tijd gegeven? In het begin is het heel goed mogelijk dat je wat klachten ervaart namelijk. Het is dan zaak om door te zetten en zullen de tussentijdse klachten verdwijnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Leen:

Ja dat bedoel ik. Het is gewoon baggerspul. Bizar wat het nu met mijn lijf doet. Ik heb het vandaag ook in therapie besproken en men wijt dan grotendeels mijn klachten door hoe ik er mee omga. Hoe staan jullie hierin?? @Kannietmeer 

@eefje @Robbin

@Leen, ik heb zo nu en dan ook onrust en die prikkelende, brandende huid herken ik wel. Mijn behandelaar zei altijd dat het tussen mijn oren zat, maar afgelopen maandag gaf hij wel toe dat de benzo's nog lang na afbouwen een dergelijk effect kunnen hebben. Het zal er best mee te maken hebben hoe we ermee omgaan, als we de klachten accepteren wordt het een stuk makkelijker. maar ja, dat lukt niet iedereen.

Wat de Diazepam betreft: ik weet, dat sommigen Diazepam niet zo goed verdragen. Dat komt voor. Als je er geen vertrouwen in hebt werkt zo'n overstap sowieso niet. Diazepam moet wel de tijd krijgen, je lichaam moet daaraan wennen. Als je daar doorheen kunt raken is het echt het beste middel om mee af te bouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei spirit:

Geen oog dicht gedaan vannacht, maar dat is ook wel logisch.

Geen oxa en weer aan de AD. 

Slikte altijd 20 mg oxa voor het slapen gaan en sliep daar wel redelijk op. Nu moet ik ineens zonder, omdat ik er verleden week teveel heb genomen.

Tja, dan krijg je ze simpelweg niet meer. Misschien ook wel weer goed. 

Voorheen deed ik er alles voor om ze toch te krijgen zelfs voor 100 euro een pakje.

Nu heb ik zoiets van: ik heb het niet in huis, dus het kan niet.

Eigenlijk net als met alcohol. Dat heb ik ook nooit in huis. Het geeft mij een rustig en veilig gevoel.

Hoop vannacht toch wel iets beter te slapen, maar verwacht geen wonderen.

Wel een druk dagje gehad vandaag, dus best wel moe!

@spirit, ik herhaal het even omdat ik het goed wil begrijpen: je slikte lang 20 mg Oxazepam voor het slapen en nu ineens niet meer omdat je het niet meer krijgt? Je hebt het dus niet voorgeschreven gekregen. Je bent nu dus als het ware Cold Turkey gestopt, dan is het voor mij helaas vrij logisch dat dat o.a. je slaap aantast. 
Is het geen optie om met een arts je probleem te bespreken, te stabiliseren op Diazepam om vervolgens te gaan afbouwen? Je bent erg hard voor jezelf om te zeggen: ik heb het niet in huis, dus kan ik het niet nemen. Waar natuurlijk, maar voor je lichaam en geest niet de beste redenatie. 
Het is niet aanvallend bedoeld, ik wil je juist meedenken.
Sterkte en als je meer wilt weten dan lezen we het wel! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei spirit:

Ja, Cold Turkey, het is niet anders. Volgende week kan ik het pas weer bestellen.

Leuk is anders, maar heb geen zin om te smeken bij de huisarts. Op de dag heb ik geen last maar de nachten zullen wel lang worden.

Ik slik het idd al een poosje en altijd voor het slapen gaan. Dat was ik zo gewend.

@spirit, ga je de Oxazepam dan weer slikken? Dat is niet het beste idee. Ik moet bekennen dat ik, nu ik Lorazepamvrij ben, heel soms als ik niet kan slapen een Temazepam neem, maar de dag daarna heb ik daar spijt van (onrustig, wellicht tussentijdse onttrekking). 
Als je overdag geen last ervaart is het wellicht een idee om door de zure slaapappel heen te bijten? Je slaap komt uiteindelijk echt wel terug, daarvan heb ik me inmiddels ook laten overtuigen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei spirit:

Voorheen deed ik er alles voor om ze toch te krijgen zelfs voor 100 euro een pakje.

Nu heb ik zoiets van: ik heb het niet in huis, dus het kan niet.

 Eigenlijk net als met alcohol. Dat heb ik ook nooit in huis. Het geeft mij een rustig en veilig gevoel.

Wat fijn voor jouw zeg dat je het zo kan bekijken, ik hoop dat het werkt voor je en dat het klaar is zo. Voor de mensen o.a hier, die echt in benzo ontwenning zitten is het helaas onmogelijk om er zo mee om te gaan. Mensen in benzo ontwenning hebben het niet voor hun plezier in huis. Wij hebben het in het huis omdat we heel ziek zijn door benzo’s en het heel rustig af moeten bouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Leen:

Ja dat bedoel ik. Het is gewoon baggerspul. Bizar wat het nu met mijn lijf doet. Ik heb het vandaag ook in therapie besproken en men wijt dan grotendeels mijn klachten door hoe ik er mee omga. Hoe staan jullie hierin?? @Kannietmeer 

@eefje @Robbin

ze hebben werkelijk geen idee. Ik was super kalm tussen mijn oren, terwijl de klachten mijn oren uitspuiten.  Er was niets mis met mij. 
Wat je lichaam niet kan handelen, heeft niets met je gedachten te maken.  Klachten die je ervaart KUNNEN versterkt worden doordat je je zorgen maakt en dus de hormonen in je lichaam nog verder uit balans brengen. Maar uiteindelijk wordt alles veroorzaakt door het tekort aan gabareceptoren en de tussentijdse ontwening. Ik durf er in de meeste gevallen mijn geld op in te zetten dat er niets mis is met de mensen zelf, maar dat het lichaam schade heeft opgelopen door de benzo. Niets meer en niets minder. Laat je niets wijs maken en geloof in jezelf.

Het is waar wat @Robbin zegt: geloof in jezelf, je bent niet gek. Vertrouw de overstap naar Diazepam, verdraagde ellende van de overstap en daarna heb je een veel beter uitgangspunt om af te bouwen en zal je minder klachten ervaren omdat de tussentijdse ontwenning zal verdwijnen. f

 

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Kannietmeer:

ze hebben werkelijk geen idee. Ik was super kalm tussen mijn oren, terwijl de klachten mijn oren uitspuiten.  Er was niets mis met mij. 
Wat je lichaam niet kan handelen, heeft niets met je gedachten te maken.  Klachten die je ervaart KUNNEN versterkt worden doordat je je zorgen maakt en dus de hormonen in je lichaam nog verder uit balans brengen. Maar uiteindelijk wordt alles veroorzaakt door het tekort aan gabareceptoren en de tussentijdse ontwening. Ik durf er in de meeste gevallen mijn geld op in te zetten dat er niets mis is met de mensen zelf, maar dat het lichaam schade heeft opgelopen door de benzo. Niets meer en niets minder. Laat je niets wijs maken en geloof in jezelf.

Het is waar wat @Robbin zegt: geloof in jezelf, je bent niet gek. Vertrouw de overstap naar Diazepam, verdraagde ellende van de overstap en daarna heb je een veel beter uitgangspunt om af te bouwen en zal je minder klachten ervaren omdat de tussentijdse ontwenning zal verdwijnen. f

 

 

@robbin en @Kannietmeer dat is ook waar ik op koers. Vertrouwen in mezelf!!! Ik ga dit gewoon doen. Ik zou echt met liefde overstappen naar diazepam. Het lastige is alleen dat bij mijn vorige afbouw en de overstap naar diazepam echt nog dieper in mijn depressie terecht ben gekomen. Ik herkende mezelf echt niet meer. Het heeft echt tot een grote crisis geleid met opname. Ik heb toen 2,5 week diazepam geslikt en ben toen weer terug gegaan naar lorazepam. Langzaam stabiliseerde ik weer. Of deze crisis alleen door de diazepam is gekomen weet ik niet, er waren vast ook nog andere omstandigheden maar daardoor zit de schrik er goed in en deal ik liever met de tussentijdse ontwenning. Die ken ik nu en weet ik meestal goed mee om te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Leen:

@robbin en @Kannietmeer dat is ook waar ik op koers. Vertrouwen in mezelf!!! Ik ga dit gewoon doen. Ik zou echt met liefde overstappen naar diazepam. Het lastige is alleen dat bij mijn vorige afbouw en de overstap naar diazepam echt nog dieper in mijn depressie terecht ben gekomen. Ik herkende mezelf echt niet meer. Het heeft echt tot een grote crisis geleid met opname. Ik heb toen 2,5 week diazepam geslikt en ben toen weer terug gegaan naar lorazepam. Langzaam stabiliseerde ik weer. Of deze crisis alleen door de diazepam is gekomen weet ik niet, er waren vast ook nog andere omstandigheden maar daardoor zit de schrik er goed in en deal ik liever met de tussentijdse ontwenning. Die ken ik nu en weet ik meestal goed mee om te gaan. 

ik kan me goed voorstellen dat je daar voor wegschrikt. Ik zou mogelijk hetzelfde doen.

Als je niet kan overstappen, kan je ook een watertaper doen. Je pilletje in water oplossen en afgepaste hoeveelheid in mm weghalen met een spuitje, en dan  de rest over de dag verdelen.

Als je ervoor kiest om het zo te laten en gewoon de ontwenning die je nu ook ervaart, te accepteren, dan kan dat ook natuurlijk.  We adviseren dit omdat je zelf aangeeft dat je bang bent omdat je nu al ontwenning hebt en dat je je er zorgen over maakt en paniek ervaart ( wat ook getriggerd wordt door de ontwenning zelf he!)
Ik vind de onzekerheid die je voelt heel normaal, en ik denk dat we die allemaal wel hebben ervaren. Dus dat je dat voelt, maakt je geen minder kansrijke kandidaat voor een succesvolle afbouw. Het maakt je een moedige vrouw, die ondanks de angst en klachten, toch haar doel wil bereiken. Moed is alleen nodig in een situatie waar je angstig van zou worden en waar je iets buitengewoons moet doen, niet als je alle vertrouwen hebt en het makkelijk is. Dat is wat we hier allemaal doen. Moed verzamelen en dapper zijn en doorbijten, ondanks de onzekerheid en angst en klachten die ons ziek maken.
Als jij erin gelooft Heleen, dan kan je het ook. Ogen op je doel gericht, en niet laten afleiden door klachten of paniek. Recht op je doel af. Heel veel succes! Je kan weer helemaal beter worden als je deze afbouw voor elkaar krijgt. :rose: En dat is wat telt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Spirit hier gaat het ook weer dezelfde kant op als bij het adb. forum. Klagen,  klagen en nog eens klagen, al 13 1/2 jaar zijn we met je bezig, en er is niets veranderd. Wanneer neem je zelf eens de verantwoording over je gedrag? Klagen heeft een functie, maar niet als het alleen bij klagen blijft.

Maar ach wijfie je weet het allemaal al, je weet het al 13 1/2 jaar. Maar de drive om te veranderen mis ik bij jou.

Als ik je vraag omdat het weer eens fout is gegaan, "wat ga je er aan doen, reageer je niet, nooit. Jij moet veranderen, jij moet willen stoppen.

Zolang die wil er alleen is als het weer eens fout is gegaan ( EN DAT GEBEURD DE LAATSTE TIJD WEER VEEL) blijf je hangen.

Sterkte meid. Ik heb met je te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...