Spring naar bijdragen

1-6-2019


Aanbevolen berichten

Hé kanjers goeie morgen allemaal,

Doorbijter heb je een beetje kunnen slapen? Hopelijk voel je je vandaag weer beter.

Met de ventilator aan, heb ik weer liggen snurken als de beste. Ja het slapen gaat de laatste tijd weer prima. Dat is altijd wel anders geweest. Kreeg vannacht allemaal kleine baby's in m'n handen gedrukt. En ik maar knuffelen. Toen ik twee-drielingen kreeg, kon ik het niet meer aan. Was wel een hartstikke leuke droom.

Ik MOET vandaag aan de spullen van de markt  gaan beginnen anders kom ik er niet mee klaar. Dus dadelijk gauw alles opruimen en dan beginnen. Heb er veel zin in.

Gaan jullie het weekend doen?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gelukkig prima geslapen. En een rustig dagje vandaag, De jongens zijn bij opa en oma.

Bolletje, succes met knutselen. Vandaag geen plannen hier. Morgen gaat vriendlief met de jongens naar de camping naar zn ouders. Ik nog een dag alleen thuis. Hopelijk knap ik wat op van 2 dagen rust. 

Ik ben dankbaar voor de steun van mijn ouders, die staan altijd klaar voor ons. Ben benieuwd naar de andere dankbaarheidjes.

Ik bedacht me net trouwens wel dat ik me zonder lorazepam nooit zo bar ellendig heb gevoeld als met. Toen was ik ook slecht, maar niet zo drama als de dieptepunten met de lora

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

Heerlijk bolletje dat je zo lekker hebt geslapen :) succes met de voorbereidingen!

Dat is wel even fijn @doorbijter dat je het rustig aan kan doen dit weekend. Erg prettig die steun...ik denk dat ik er heel anders aan toe was zonder de steun van mijn ouders en vriend... Dat herken ik ook dat je je met die zooi slechter voelt dan zonder... En daarom komt het zeker goed! Als je er straks vanaf bent wordt je weer helemaal de oude ^_^

Ik heb ook goed geslapen, heel fijn. Vanmiddag even naar de verjaardag van mijn buurman en morgen de verjaardag van mijn ouders... Verder rustig aan, anders wordt het weer teveel van het goede... Misschien nog ff een wandelingetje. 

Fijn weekend iedereen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Fijne droom @bolletje :) succes met knutselen.

@doorbijter en @EefjeJ ook hier heel veel steun van mijn man en ouders, weet anders echt niet hoe ik het moet doen als het even niet zo lekker gaat. Dat is zeker iets om dankbaar voor te zijn.

Vannacht goed geslapen, vandaag mijn man naar een festival normaal ging ik ook mee maar dat is nu niet verstandig. Vanmiddag gaan we pannenkoeken eten bij oma, ook leuk :D

fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bianca78 Eetsmakelijk :)

Hier snap ik dus gewoon niks van...ik voel me de hele dag best oké en ik zou naar de verjaardag van mijn buurman, maar ik zie al die mensen voorbij lopen die erheen gaan en ik krijg het spaansbenauwd bij het idee dat ik tussen die drukte moet staan...ik kan niet zeggen dat het echt angst is of dat ik bang ben dat er daar iets gebeurt. Maar het voelt zo niet goed om erheen te gaan...afijn dik teleurgesteld weer in mezelf...  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ ik herken dat.

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik wilde dan ook niet meer naar een verjaardag of etentje omdat er zoveel mensen waren. 

Ik heb een tijdje naar mezelf geluisterd en ben ook echt niet gegaan. Hoe erg ik het ook vond maar het was op dat moment het beste voor mij.

Wat anderen daarvan vonden of vinden dat interesseerde me niets meer. Het ging om mijn herstel en deed alles om dat te realiseren.

Het is rot dat je niet kunt gaan maar dat gaat over. Dit gevoel gaat over en dan durf je wel weer. Geef het tijd en wees niet teleurgesteld in jezelf. 

Wees trots op jezelf dat je naar je lichaam luisterd. Het komt goed. Echt!. Xxx lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ zo herkenbaar. Of ergens aankomen en t dan spaansbenauwd krijgen. Zomaar uit t niets, zonder enige aanleiding en zonder dat je je vooraf ergens druk over had gemaakt. Ik denk dat t gewoon bij t proces hoort. Probeer t Te accepteren en wat extra rust te nemen. Naar je lichaam luisteren lijkt me even het allerbelangrijkst. Over een tijdje waait ooi dit voorbij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal, ik zit “lekker” met de voetjes in het zand :)Heb me wel eens beter gevoeld op het strand kan ik me nog ergens vaag herinneren. Maargoed ik ben er toch en Ik ga er gewoon vanuit dat volgend jaar zomer alles weer een beetje genormaliseerd zal zijn.  

@EefjeJ niet teleurgesteld zijn in jezelf. Ik denk niet dat dit alleen door de benzo komt, maar dat dit misschien ook een punt is waar jezelf aan moet werken. Het is heel herkenbaar wat je zegt, dus schaam je er niet voor. Ik denk wel dat het beste nu zou zijn om de stoute schoenen aan te trekken en gewoon te gaan. Doordat te doen worden dit soort dingen in de toekomst alleen maar makkelijker voor je denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei EefjeJ:

@Bianca78 Eetsmakelijk :)

Hier snap ik dus gewoon niks van...ik voel me de hele dag best oké en ik zou naar de verjaardag van mijn buurman, maar ik zie al die mensen voorbij lopen die erheen gaan en ik krijg het spaansbenauwd bij het idee dat ik tussen die drukte moet staan...ik kan niet zeggen dat het echt angst is of dat ik bang ben dat er daar iets gebeurt. Maar het voelt zo niet goed om erheen te gaan...afijn dik teleurgesteld weer in mezelf...  

 Heel herkenbaar Eefje ik kan ook niet tegen te veel mensen ,te veel prikkels ! Heb je dan last van je hoofd  Nek,duizeligheid  of nervositeit en angst ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lynn86 en @doorbijter ik like jullie reactie niet omdat het leuk is natuurlijk, maar ik vind het erg "fijn" om herkenning te lezen...ik heb natuurlijk vd psycholoog te horen gekregen dat ik een angst en paniek stoornis heb, maar daar twijfel ik echt aan, aangezien ze dat heeft vastgesteld tijdens mijn ontwenning...en ik voor mijn oxa gebruik geen last had. En ik verder ook bijna overal gewoon naartoe ga, als ik maar rustig aan doe en de prikkels doseer... Heb net wel even een rondje gewandeld met de kleine :)

 

@RobbinIk heb geen idee of het ook nog ergens anders vandaan komt, ik heb dit werkelijk nog nooit gehad en daarom snap ik het ook niet... Dat maakt me best onzeker, gaat dit nog weg?

@Eleo31 Vandaag had ik uiteraard alweer last van mijn hoofd en iets nerveus, maar verder wel oké... Maar toen ik al die mensen zag die er heen gingen had ik echt zoiets van..oh nee daar ga ik niet heen! Ik kreeg het bij wijze van spreken spaansbenauwd bij het idee om daar in die hitte te staan... Dus toen maar even gewandeld ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ wat zou je doen als het nooit meer weg zou gaan? Je voor altijd verschuilen? Volgens mij herinner ik me dat je een keer schreef dat je vaak onzeker bent, of was jij dat niet? Tuurlijk gaat het over, maar je kan het natuurlijk een handje helpen door juist wel de dingen te doen waar je nu tegen op ziet om ze te doen. Tenzij je je natuurlijk echt heel erg ziek voelt dan zou ik wel rustig aan doen.. 

Zometeen in het programma kassa op ned 1 om 19:05 uur iets over medicijnen en afbouwen geloof ik.. 

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robbin Ja ik ben inderdaad onzeker, maar meer over mijn uiterlijk en mijn kunnen... Ik verschuil me niet echt, tenminste dat vind ik. Ik ben alweer naar een aantal verjaardagen geweest. Het is ook denk ik meer dat ik bang ben om teveel prikkels te krijgen en daardoor een terugval krijg. Morgen heb ik een herkansing, nog een verjaardag ;)

Was het nog wel even fijn op het strand? Goed hè dat ik gestopt ben met mijn regendans :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei EefjeJ:

@Lynn86 en @doorbijter ik like jullie reactie niet omdat het leuk is natuurlijk, maar ik vind het erg "fijn" om herkenning te lezen...ik heb natuurlijk vd psycholoog te horen gekregen dat ik een angst en paniek stoornis heb, maar daar twijfel ik echt aan, aangezien ze dat heeft vastgesteld tijdens mijn ontwenning...en ik voor mijn oxa gebruik geen last had. En ik verder ook bijna overal gewoon naartoe ga, als ik maar rustig aan doe en de prikkels doseer... Heb net wel even een rondje gewandeld met de kleine :)

 

@RobbinIk heb geen idee of het ook nog ergens anders vandaan komt, ik heb dit werkelijk nog nooit gehad en daarom snap ik het ook niet... Dat maakt me best onzeker, gaat dit nog weg?

@Eleo31 Vandaag had ik uiteraard alweer last van mijn hoofd en iets nerveus, maar verder wel oké... Maar toen ik al die mensen zag die er heen gingen had ik echt zoiets van..oh nee daar ga ik niet heen! Ik kreeg het bij wijze van spreken spaansbenauwd bij het idee om daar in die hitte te staan... Dus toen maar even gewandeld ;)

 

Ik heb ook een angst en paniekstoornis. Sommige dingen lukt me wel en vind ik erg fijn en andere druk bezochte plaatsen weer niet. Angst en paniek is er niet continue. Dus het kan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Lynn86:

Ik heb ook een angst en paniekstoornis. Sommige dingen lukt me wel en vind ik erg fijn en andere druk bezochte plaatsen weer niet. Angst en paniek is er niet continue. Dus het kan wel.

Oké...ook paniek als je thuis bent? Ik vind het zo raar dat ik er voor de oxazepam geen last van had... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei EefjeJ:

Oké...ook paniek als je thuis bent? Ik vind het zo raar dat ik er voor de oxazepam geen last van had... 

De medicatie is echt rotzooi. Ook lang na het stoppen kun je zeker nog klachten ervaren. Onthoud altijd iedere dag een stapje dichter bij genezing. Het gaat echt over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

12 uur geleden zei spirit:

Hier een update over het afbouwen van de paroxetine.

Het valt me wat zwaar de afgelopen week. Veel last van mijn maag en buik, grieperig gevoel en die rare duizelingen, die ik al eerder had.

Ook rare dromen. 

Toch wil ik doorzetten, maar stoppen dat word het voorlopig nog niet. Ik blijf nu doorgaan met het slikken van de helft van de dagelijkse dosering. Halfjes dus.

Ik merk nu pas hoe moeilijk het is om te stoppen met AD en dat dit tijd nodig heeft. Vanavond nog een programma erover op TV.

Het schijnt goedkoper te zijn om gewoon maar door te blijven slikken, dan te investeren in behandelingen om af te bouwen.


Met paroxetine moet je heel heel langzaam gaan. Dit betekend ook dat je niet trapsgewijs  met kwarten moet afbouwen maar een wekelijkse microtaper is veel beter te  verdragen. Ik ben eind december begonnen met de venlafaxine afbouw en ben nog niet op de helft, maar wel over 1/3 afbouw heen. Ik heb in feite echt nog bijna geen afbouwklachten. Ik kom van 75 mg , en doe 1 mg per week van mijn medicatie af. Als ik op de helft ben, en ik zou toch wat klachten gaan ervaren, dan ga ik zelfs naar 1 mg per 2 weken, of als langzaam als nodig. Heb je hulp nodig bij de afbouwmethode?

Het programma heb ik nog niet gezien, want ik heb geen tv, maar kan wel op uitzending gemist kijken. Mijn moeder vond het duidelijk ook een aanrader want ze apte me. Jim van Os weet ook echt waar hij het over heeft, want hij degene die met Peter Groot het onderzoek probeert vorm te geven voor de rationaliteit van afbouwstrips/taperstrips en probeert deze vergoed te krijgen via de zorgverzekering.

Geld is zeker een issue. Het is op de lange termijn denk ik goedkoper voor de verzekeraars en de regering om ons te helpen af te bouwen, gezien alle side-effecten van een aangetaste gezondheid. Maar zover kunnen ze geloof ik niet kijken, want ze beslissen zoals ik het  zie steeds op korte termijnkosten.

Rare dromen.... dat is bijzonder.... Bij benzos afbouwen komt dit heel veel voor. bij AD afbouwen had ik dit nog niet gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...