Spring naar bijdragen

Stoppen met alcohol en roken tegelijk.


Erizo

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het minderen/stoppen met alcohol. Het liefst wil ik helemaal stoppen maar dat wil nog niet lukken. Ik wil stoppen voor mijn gezondheid maar ik heb ook een rookverslaving. En daar knelt bij mij de schoen. Volgens mij is roken nog ongezonder dan drinken. Telkens ik een paar dagen niet heb gedronken denk ik van mijn gezondheid gaat niet echt verbeteren als ik blijf roken. Aldus ik wil van beide af.

Is dit iemand gelukt? En hoe hebben jullie dat gedaan?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eerst gestopt met roken, en pas een paar jaar later met drinken. Stoppen met roken voelde "logischer" aan omdat het zo onbetwistbaar slecht is voor je gezondheid. Ik merkte ook dat de trek in een volgende sigaret eigenlijk vrij snel ophield toen ik er mee gekapt was en dat mijn adem en mijn hele huis frisser werd. Dat maakte het dus vrij makkelijk om gestopt te blijven, ook al ben ik toch eerst nog wel een paar keer teruggevallen. Nu hoef ik er niet meer over na te denken: ik vind dat sigaretten vies zijn, heel ongezond en ook nog eens belachelijk duur geworden. Geen haar op mijn hoofd die er nog over peinst weer te gaan roken.

Met drinken ben ik ook om gezondheidsredenen gestopt, maar dat was omdat ik de hoeveelheid niet goed meer kon reguleren. Uiteindelijk bleek het makkelijker dan ook maar helemaal niets te drinken, maar eerst probeerde ik wel het te matigen, zonder veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eerst gestopt met drinken. Vier maanden later gestopt met roken. Ik wilde nergens meer aan verslaafd zijn. Wat mij goed hielp is het boek De opluchting van Jan Geurtz. Misschien ook iets voor jou. Inmiddels meer dan 1 jaar met roken gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eerst gestopt met drinken en twee weken later met roken. Tegen het advies van de verslavingszorg waar ik in behandeling was.  Maar er was voor mij zo'n duidelijke koppeling dat het voor min gevoel zo moest.  Daarvoor was ik al heel vaak gestopt met roken en weer begonnen.  Nu gaat het al 1jaar en 5 maanden heel goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja voor mij ook een duidelijke koppeling. Als ik nu zou gaan drinken zou ik waarschijnlijk meteen ook de behoefte krijgen om te roken. Ook je wilskracht wordt minder als je drinkt dus lijkt mij dat je eerder naar een sigaret grijpt als je nog drinkt. Maar goed ieder op zijn eigen manier. Hoop dat jij ook van het roken afkomt Erizo, zo'n rotverslaving vind ik het. Hoe langer je bent gestopt, hoe makkelijker het wordt!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb nooit gerookt gelukkig, maar als ik dat zou doen zou ik eerst met drinken stoppen.
Drank haalt je discipline onderuit en al is de wil sterk, je vlees verzwakt☺
en omdat je de hele dag door rookt (zonder meteen naar drank te smachten mag ik hopen)
is dat de moeilijkste verslaving voor de meeste mensen, hoor ik al jaren. En daar zijn natuurlijk uitzonderingen op
(die de regel bevestigen☺)
drinken doen de meesten pas na een bepaalde tijd, probeer dan als je stopt niet extra te gaan roken, maar wel wat
meer te gaan eten (gezond) zodat je een verzadigd gevoel krijgt.
En eenmaal gestopt voel je waarschinlijk wel aan wanneer je je sterk genoeg voelt voor de 2e stap.
Maar omdat je nog worstelt met drinken lijkt 2 tegelijk bij voorbaat onmogelijk.
Kleine stapjes en mild voor jezelf Erizo. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst roken en een maand later drinken. Het één en het andere gingen samen voor mij. Geen speciale aanpak. Alleen een besluit. 

Was wel de zoveelste poging tot stoppen met roken. En de enige die bleek te werken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst met roken en 10 maanden later met drinken. Ik drink af en toe wel alcohol en dan steekt de behoefte naar roken ook direct weer de kop op. Maar het is nu na bijna 2 jaar niet roken makkelijk om over die behoefte heen te stappen. Ik wil het echt niet meer en het heeft me erg veel moeite gekost om er vanaf te komen. Ik vind nicotineverslaving een echte drugsverslaving. Afkicken daarvan heeft me geholpen om de gelijkenis in de alcoholverslaving te zien, hoewel die milder is. De smoesjes die je gebruikt om je verslaving vol te houden zijn hetzelfde.

Gestopt met roken: cursus 'ik stop ermee' (één avond, heeft perfect gewerkt voor mijn motivatie) en tabex voor de lichamelijke ondersteuning.

Veel mensen die veel drinken, roken ook. Nu ik wat minder onder de drinkers verkeer, valt het me op dat er bijna geen rokers meer te zien zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar dat je met beiden wil stoppen.

Ik ben zelf eerst gestopt met roken en een half jaar later met alcohol.

Was best zwaar alsof mijn wereld verging.na het stoppen met roken dronk ik nog meer ..de rem was helemaal weg

Huisarts gaf ook advies om niet alles tegelijk te doen.

Groot gevecht maar zo de moeite waard.

Succes jij...met wat je ook doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...