Spring naar bijdragen

Drank is zeg maar teveel mijn ding...


Ties

Aanbevolen berichten

Weet je ik wil je niet nog banger maken hoor maar.... ik wed 100 euro dat iedereen op je werk het al weet, want je ruikt het :) 

Maar je ruikt het nu niet meer. Je bent nu op de goede weg. Laat de angst maar lekker de angst, als je diep in je hart maar weet dat je nu goed bezig bent. 

Todd Trainer moet ik ff opzoeken :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Todd Trainer niet echt van de subtiele of zo :) 

Mijn favoriete drummers zitten een beetje in de driehoek Chad Smith / Stewart Copeland / Dave Garibaldi, maar nou doe ik er weer een twintigtal tekort door ze niet te noemen, het is zo'n universum :) 

Chad is natuurlijk de king ook al is het lang niet De Beste officieel goedgekeurd door de forums en de bladen.

Nou heb ik zin om ook even een half uurtje te shredden... Tot later

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee subtiel is anders, ik ben ook niet zo van de subtiele muziek... 

Was wel weer een ervaring vanochtend intake bij de verslavingszorg, alleen de wachtkamer al. Wat een verschillende mensen, en wat een hoop leed in een klein hokje. 

Ik ga in therapie over 2 weken eerste afspraak. Nu voel ik me prima heb geen zin in drank en snap ook niet zo goed waarom ik ooit nog zou drinken. Maar ik ben hier eerder geweest. Dit is de euforie van een week droog, dat kan zo weer veranderen. Dus ik geniet nu met mate van mijn nuchterheid, ben nog teveel op mijn hoede. Gelukkig ga ik morgen werken en dan is drank niet aan de orde. En morgen werk ik met een aardig persoon samen (die zijn redelijk dun gezaaid op mijn werk) dat scheelt ook weer. Misschien moet ik nu maar even stoppen met piekeren... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik dronk niet dagelijks een aantal glazen, maar 1 a 2 keer in de maand als ik een paar dagen vrij was ofzo dan dronk ik 2 flessen... 

Een echte Binger ben ik, daarom gaat een week nuchter me denk ik relatief makkelijk af, het wachten is op het volgende binge moment en kijken of ik dat dan kan weerstaan... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Ties:

Nou ik dronk niet dagelijks een aantal glazen, maar 1 a 2 keer in de maand als ik een paar dagen vrij was ofzo dan dronk ik 2 flessen... 

Een echte Binger ben ik, daarom gaat een week nuchter me denk ik relatief makkelijk af, het wachten is op het volgende binge moment en kijken of ik dat dan kan weerstaan... 

Oke. Het verbaast me dat als je maar paar dagen in de maand 2 flessen wijn dronk dat je dan toch last hebt van beven. Dat zit dan niet mee. Om eerlijk te zijn zou dat voor mij ideaal zijn; 1 keer per maand 2 flessen wijn. Maar ik snap dat je er genoeg van hebt. Ik ga voor je duimen dat je er voorgoed vanaf kunt blijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bilo Nou 1 of 2 keer per maand een periode van 2 flessen per dag en dat dan voor een dag of 3 a 4. Die dagen bestaan dan alleen uit drinken slapen drank halen weer slapen weer drank halen etc.

Niet eten of iets anders en me ziek melden. Dus ik heb het denk ik verkeerd verteld heb hierboven... 

bewerkt door Ties
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke ik begrijp het Ties. Raar he, hoe dat bij iedereen anders werkt. Ik vind alcohol alleen maar leuk als ik dat met vrienden kan doen. of alleen thuis als ik kan gamen of films kijken/ muziek luisteren. Door de alchol voel ik me vrolijker en komt alles fijner 'binnen' . En helaas drink ik dan wel 2 a 3 flessen wijn wat veels te veel is. maar alleen in  bed met alcohol lijkt me niets. Net zoals 2 dagen achter elkaar drinken;..heb ik nog nooit gedaan. Ik voel me dan zo brak de dag erna dat ik al misselijk word van de gedachte aan alcohol. Maar na 2 dagen kateren heb ik dan de 3de of 4de dag erna weer zin.

Bij iedereen is dat anders denk ik. Maar we hebben allebei goede  voornemens iig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bingen daar heb ik altijd wat moeite mee om goed aan te voelen want ik was precies het tegenovergestelde, een dagelijkse gewoontedrinker dwz elke dag een halve à een hele fles wijn plus biertjes. 

Ik kan me wel iets voorstellen bij bingen maar ik heb niet een gouden tip voor je of zo. Terwijl ik voor gewoontedrinken een hele serie tips heb die iig voor mij goed werkten. 

Maar er zijn nog veel meer ex bingers hier, lees de diverse wie is wie draadjes maar, die zitten boordevol nuttige info en ook veel ellende helaas. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja voordeel is dat ik de dagen dat ik niet drink prima functioneer en niet dagelijks een kater heb of zoiets. Nadeel is dat ik ergens door getriggerd word en ik niet weet wat, dan denk ik neem 1 wijntje en bam 3 dagen later lig ik trillend en doodsbang in bed. Niet die eerste nemen dus... Maar God wat is dat makkelijker gezegd dan gedaan... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Check! Maar woon een beetje in het paradijs voor een alcoholist... Boven een supermarkt, tegenover een slijter.... Kunst wordt om daar niet naar binnen te lopen als ik het op mijn heupen krijg, maar het gewoon op mijn heupen te krijgen en te accepteren dat dat ook oké is denk ik... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Etty:

Omdat je vaak  (al of niet vermeende) ellende bij jezelf of anderen veroorzaakt omdat of terwijl je stomdronken bent,  blijf je er ook nadat je kater is uitgewerkt mee bezig .  Je schuldig , bang voelen, je schamen, daar gaan veel piekeruren in zitten.   Piekeren over hoe mensen over je zullen denken,  je zorgen maken over wat je hebt verpest met je gedrag.    Wat je zonder drank verborgen kunt houden overdag, wat we niet durven te laten zien van onszelf (terwijl het de wereld waarschijnlijk veel mooier zou maken als we dat wel zouden doen),  dat komt er  vermenigvuldigd, vervormd, en vaak volledig verkeerd uit als we dronken zijn.   En dan kun je zo weer een maand bezig zijn met je koest houden, piekeren, en het gevoel van controle weer terug proberen te krijgen.  Die controle, die normaal van levensbelang lijkt, heb je gewoon ff onder de bus gegooid,   je kunt jezelf dus niet vertrouwen, en al helemaal niet beschermen tegen de sociale afwijzing die op je af lijkt te komen in je piekerhoofd.  Ik drink nooooit meer!   Zeggen we dan.  

Het resultaat is dat je nuchter eigenlijk steeds  somberder, angstiger, krampachtiger  en braver wordt,  en steeds uitbundiger en dramatischer als je beschonken bent.  Ja, dan leef je pas, eindelijk weer even dat juk kwijt.  Dit ben ik echt, wauw...  Het verlangen naar dat ''wauw' wordt steeds groter.  Totdat er weer een moment komt waarop je voor de bijl gaat. 

  dat is mooi omschreven Etty

bewerkt door Bilo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo koffertje gepakt, op naar congres. Congressen zijn altijd het excuus om je vol te laten lopen. Ik ga niet mee doen. Dat wordt best moeilijk denk ik. Heb al een aantal plausibele verklaringen bedacht waarom ik het deze keer niet ga doen. Heb me de afgelopen dagen zo goed gevoeld zonder alcohol, volhouden wordt het decreet! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou zo lekker de zon in naar de beestenboel toe. Ik ga vandaag niet drinken, geen last van drank zucht vandaag, stom he, op sommige dagen weet ik het gewoon zeker en is het prima, vandaag geen drank dag en daar ga ik van genieten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer afspraak gehad bij de verslavingszorg. Toch stom dat mijn brein dan gelijk weer gaat bedenken wanneer ik weer wel zou kunnen gaan drinken. 

Gisteren had ik best een moeilijke dag, wilde ik wel graag drinken omdat ik me verveelde denk ik. Niet gedaan, veel afleiding gezocht. Best wel trots op. Nu weer vrolijk verder en hopen dat het drankmonster even koest blijft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...