Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 25-4-2019

bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen Supertjes,

Van harte welkom hier Spirit. fijn dat je er bent. Kanjers Spirit en ik kennen elkaar al zo'n 10 jaar denk ik, van het alc. forum.

Mensen hoe hebben we vannacht gepit?

Ik ga het vandaag weer eens proberen bij de dagbesteding. Aandachtspuntje: rustig aan. Moet lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Welkom Spirit :)

Vreselijk die hoofdpijn @Annie87 ik ben er vanmorgen weer mee opgestaan, het trekt vanuit mijn achterhoofd door mijn hele hoofd heb ik het idee, het is ook net of mijn hoofd los zit op mijn romp, klinkt een beetje vaag haha...hij voelt gewoon heel zwaar...

Rustig aan @bolletje en veel plezier :)

Afgelopen nacht beter geslapen gelukkig.... het was weer een pittig gesprek bij de psycholoog... Ik sta wel achter de behandeling, omdat ik graag wil werken aan bepaalde eigenschappen zoals onzekerheid, vinden dat ik alles zelf moet doen etc, maar ook de angst wil ik mee aan de slag en dan meer hoe ik er mee om kan gaan. Wat ik wel merkte is toen het onderwerp oxazepam ter sprake kwam, dat ze zei nou ja maar je bent ook gewoon heel alert op alles wat je voelt he en dat past echt bij een angst/paniek stoornis. Ik zei namelijk dat ik door de oxazepam achteruit ben gegaan en zo voel ik dat nog steeds, want ik werd echt steeds angstiger en helemaal gedesorienteerd e.d. Ik denk dat ik absoluut last heb van ontwenning, maar ik denk dat ik soms ook doorsla in de angst om niet meer beter te worden, maar ook dat kan vd ontwenning komen. Deze week heb ik weer meer last van depressiviteit, huilen, nervositeit en hoofdpijn. De week hiervoor ging veel beter voor mijn idee... Ik heb het onderwerp oxazepam gelaten voor wat het is en geef de behandeling een kans, ik hoop natuurlijk dat het helpt en dat ik in de tussentijd me steeds iets beter ga voelen... ik kreeg ook een blaadje mee met klachten van een angst en paniek stoornis, ja er kloppen een hoop symptomen, maar daarnaast heb ik ook nog klachten die er niet bij horen, dus dan denk ik dat komt toch gewoon van de ontwenning. Mijn moeder zegt laat die psycholoog gewoon denken wat ze denkt en maak je daar niet te druk over en geef de behandeling een kans, zeker om meer in mezelf te gaan geloven en om mezelf te gaan waarderen. Ik vind het gewoon vervelend dat je niet gelooft word, maar daar weten jullie alles van ;) De eerste twee weken heb ik zeker weten ontwenning gehad en tussentijds ook al, dus waarom zou ik dat na zes weken niet nog steeds hebben pffff... Oke nu moet ik het laten rusten haha....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen @EefjeJ

Hoop dat je er wat aan gaat hebben. De dingen die je opnoemt zoals alles zelf willen doen etc is waarschijnlijk 1 van de redenen waarom je overspannen bent en dat is uiteraard goed om aan te pakken. 

Ik heb mijn psycholoog afgezegd wat je kan nu werkelijk elke stempel op mij plakken geloof ik maar ik herken mezelf niet in een normale angststoornis. Ik voel me vaak angstig en nerveus zonder aanleiding. Daarom weet ik zeker dat het ontwenning is, maar ga dat maar eens uitleggen aan een psycholoog. Ik zou niet weten wat een psycholoog in dit opzicht voor mij kan betekenen. Aan mijn angst werken? Welke angst? Want waarom voel ik me zo nerveus? Dat gaat er bij hun niet in merkte ik. Ik hoop dat het jou gaat helpen en niet teveel frustratie gaat opleveren. 

Bij mij is momenteel elke dag verschillend qua ontwenning; nu weer derealisatie en depersonalisatie klachten. Bij mij gaat het momenteel echt zo; 1 a 2 dagen per week duizelig, 1 a 2 dagen per week dr/dp klachten, 1 dag hoofdpijn met een heel raar gevoel in mijn hoofd. Heb meerdere keren gelezen dat mensen zo’n rare hoofdpijn hebben dat ze het gevoel hebben alsof ze een beroerte krijgen. Erg herkenbaar want het is geen normale hoofdpijn en de eerste keer dacht ik dit ook. De nervositeit is er vrijwel elke dag en komt in golfbewegingen. Gister had ik de hele dag een gejaagd gevoel met hartkloppingen pfff. Maar in het begin had ik echt elke dag al deze klachten en nu komen ze los van elkaar voor, dus ik probeer het als een teken van vooruitgang te zien; elke klacht komt namelijk minder vaak voor. 

Hoop dat iedereen een fijne dag heeft dikke knuffel voor jullie kanjers 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Annie87:

Ik voel me vaak angstig en nerveus zonder aanleiding. Aan mijn angst werken? Welke angst? Want waarom voel ik me zo nerveus? 

Gister had ik de hele dag een gejaagd gevoel met hartkloppingen pfff. 

Hoop dat iedereen een fijne dag heeft dikke knuffel voor jullie kanjers 

Dat heb ik echt precies al dagen lang nu... 

Ik ga 1 mei wel weer naar de psycholoog, voor de 2e keer. Weet ook niet of ze mij wel kan helpen omdat mijn klachten waarschijnlijk (?) ontwenningsverschijnselen zijn. Maar geef het toch maar een kans.

Jullie ook allemaal succes met alles en een fijne dag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei MIKE261:

Dat heb ik echt precies al dagen lang nu... 

Ik ga 1 mei wel weer naar de psycholoog, voor de 2e keer. Weet ook niet of ze mij wel kan helpen omdat mijn klachten waarschijnlijk (?) ontwenningsverschijnselen zijn. Maar geef het toch maar een kans.

Jullie ook allemaal succes met alles en een fijne dag :)

Ja het is zo’n naar gevoel en wordt maar heeeeeel langzaam minder pffff. Maar ik weet dat het de ontwenning is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 Ja ik hoop ook dat het helpt, ik geef het in ieder geval maar een kans en ik zie het wel...ik ben ook gewoon compleet het vertrouwen in mijn lichaam kwijt en elke keer als dat iets terug komt, heb ik weer een paar rotdagen lijkt wel. Maar het komt vast ooit goed ;)                            pfff die gejaagdheid is al irritant, laat staan ook nog eens met hartkloppingen. De nervositeit komt bij mij idd ook in golven, vaak compleet zonder aanleiding, dus dat is dan toch echt ontwenning lijkt mij... Ik hoop echt dat je je gauw beter voelt! 

@MIKE261 sterkte! Wel een beetje kunnen slapen? 

Net bij mijn paard geweest met mijn dochter en daarna moest ze naar de kapper en nog een boodschap gedaan... Dat ging allemaal best goed, gewoon rustig aan. Het is alleen als ik aan mijn situatie denk, dan krijg ik een soort paniek gevoel, beetje benauwend zeg maar. Niet heel heftig hoor, maar dat valt me wel op. Ik probeer er geen aandacht aan te schenken verder en dan ebt het weer weg. Vraag me af of dat ontwenning is of dat dat toch mijn angst is... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen Supertjes,

Van harte welkom hier Spirit. fijn dat je er bent. Kanjers Spirit en ik kennen elkaar al zo'n 10 jaar denk ik, van het alc. forum.

Mensen hoe hebben we vannacht gepit?

Ik ga het vandaag weer eens proberen bij de dagbesteding. Aandachtspuntje: rustig aan. Moet lukken.

Ha @bolletje, inderdaad: kalm aan, en rap een beetje! 

Welkom @spirit en @MIKE261

Aan @EefjeJ en @Annie87: ik ben het hartgrondig met jullie eens dat de nervositeit en de angst zonder aanleiding komen, chemische angst dus. Inderdaad ene gevolg van de ontwenning, het zenuwgestel weet het niet meer zo goed zo zonder benzo's of met minder benzo's en reageert. Heel vervelend, maar het gaat over. 

Wat de diagnose angststoornis betreft: psychiaters kijken alleen naar je klachten en houden geen of te weinig rekening met de achtergrond. Bij de 1e afbouw van Lorazepam vertrouwde ik mijn lichaam niet meer, kreeg rare klachten en werd daar bang voor. Diagnose: gegeneraliseerde angststoornis. Toen ik eenmaal van de Lorazepam af was kreeg ik een andere behandelaar. Die was het oneens met de diagnose en zwakte het af tot  "angststoornis in remissie". Ook bij mij was er lang niet altijd een reden voor de angst. Ik ga er nog steeds vanuit dat dat overgaat, ook na 16 maanden ontwenning zoals bij mij. Het is al een stuk beter dan eerst, maar helemaal weg is het zeker nog niet. Het kan soms lang duren voordat het zenuwgestel weer in balans is. Het zij zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

@Annie87 Ja ik hoop ook dat het helpt, ik geef het in ieder geval maar een kans en ik zie het wel...ik ben ook gewoon compleet het vertrouwen in mijn lichaam kwijt en elke keer als dat iets terug komt, heb ik weer een paar rotdagen lijkt wel. Maar het komt vast ooit goed ;)                            pfff die gejaagdheid is al irritant, laat staan ook nog eens met hartkloppingen. De nervositeit komt bij mij idd ook in golven, vaak compleet zonder aanleiding, dus dat is dan toch echt ontwenning lijkt mij... Ik hoop echt dat je je gauw beter voelt! 

@MIKE261 sterkte! Wel een beetje kunnen slapen? 

Net bij mijn paard geweest met mijn dochter en daarna moest ze naar de kapper en nog een boodschap gedaan... Dat ging allemaal best goed, gewoon rustig aan. Het is alleen als ik aan mijn situatie denk, dan krijg ik een soort paniek gevoel, beetje benauwend zeg maar. Niet heel heftig hoor, maar dat valt me wel op. Ik probeer er geen aandacht aan te schenken verder en dan ebt het weer weg. Vraag me af of dat ontwenning is of dat dat toch mijn angst is... 

Ik heb wel redelijk geslapen, maar overdag word ik gek van mijn onrust en hartkloppingen die ik zowat elk half uur heb.....

Als ik afleiding heb, gaat het ook wel goed. Maar het is zo vervelend dat afleiding moeilijk is omdat ik bijna nergens anders aan kan denken...

Ik ga zo uit eten, hopelijk is dat afleiding genoeg om er even niet aan te denken..

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ ik lees ook vaak in jouw verhalen dat als je iets onderneemt zoals vandaag dus, dat het wel goed gaat. Super! Ik denk dat doordat je in het begin die vreemde angst voelt van de ontwenning, de fout gaat maken door te denken; o jee waarom voel ik me nu angstig? Dus stel je ging in het begin naar je paard en kreeg daar ontwenningsklachten, dan ga je ineens denken; ben ik opeens bang voor mijn paard? Ik had dat soort gekke dingen ook. Totdat het me begon op te vallen dat ik het nerveuze gevoel thuis op de bank ook kreeg zonder aanleiding. 

@Cyclad58 hoe gaat het nu? Ben je oxa vrij? Heb je veel klachten weer of valt het mee? Ik denk dat je na 16 maanden nog steeds klachten van de ontwenning destijds hebt. Dat is helemaal niet ongewoon lees ik. Het duurt lang voordat de schade zich herstelt heeft. 

@Deligaf1 hoe gaat het inmiddels met je? Je was opeens zo duizelig na de griep. Wordt dat al minder? Hoop het wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei MIKE261:

Ik heb wel redelijk geslapen, maar overdag word ik gek van mijn onrust en hartkloppingen die ik zowat elk half uur heb.....

Als ik afleiding heb, gaat het ook wel goed. Maar het is zo vervelend dat afleiding moeilijk is omdat ik bijna nergens anders aan kan denken...

Ik ga zo uit eten, hopelijk is dat afleiding genoeg om er even niet aan te denken..

Fijne avond allemaal.

Ik weet het kan ook nergens anders echt mee bezig zijn. Maar de hartkloppingen worden steeds minder echt waar. Artsen hebben makkelijk praten door te zeggen zoel afleiding etc. Ik zeg het zelf ook. Maar ECHT afleiding vinden lukt niet. Want je voelt al je symptomen constant wat je ook doet. Dus ik snap wat je zegt. Maar toch denk ik wel dat het beter is dan de hele dag op de stoel zitten voor ons uitkijken. Bij wijze van. We moeten toch wat dingen proberen om deze tijd door te komen. Hoop dat je een beetje kan genieten van je etentje. Eet smakelijk alvast 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Annie87:

@Cyclad58 hoe gaat het nu? Ben je oxa vrij? Heb je veel klachten weer of valt het mee? Ik denk dat je na 16 maanden nog steeds klachten van de ontwenning destijds hebt. Dat is helemaal niet ongewoon lees ik. Het duurt lang voordat de schade zich herstelt heeft. 

Ha @Annie87

Ja, sinds vorige week geen Oxa meer genomen. heb daarvan geen klachten meer ervaren, weekend ging zelfs super. Ik ben wel vroeg wakker in de ochtend, maar kom toch wel aan 6 uur slaap gemiddeld. 

De ontwenning van destijds zal best nog een rol spelen, maar ook bepaalde privégebeurtenissen hebben mij teruggeworpen. Het zal een combi zijn, onbelangrijk voor welk deel de ontwenning verantwoordelijk is en voor welk deel de privébeslommeringen. Ik deal er maar mee en zie wel hoe het afloopt. De afgelopen week ging het echt goed, dat geeft mij veel moed. Afgelopen 2 dagen zijn iets minder,  klachten die ik ervaar zijn lichte buikklachten en soms wat lichte onrust. Als ik het vergelijk met 16 maanden geleden is het echt al veel beter. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha @Annie87

Ja, sinds vorige week geen Oxa meer genomen. heb daarvan geen klachten meer ervaren, weekend ging zelfs super. Ik ben wel vroeg wakker in de ochtend, maar kom toch wel aan 6 uur slaap gemiddeld. 

De ontwenning van destijds zal best nog een rol spelen, maar ook bepaalde privégebeurtenissen hebben mij teruggeworpen. Het zal een combi zijn, onbelangrijk voor welk deel de ontwenning verantwoordelijk is en voor welk deel de privébeslommeringen. Ik deal er maar mee en zie wel hoe het afloopt. De afgelopen week ging het echt goed, dat geeft mij veel moed. Afgelopen 2 dagen zijn iets minder,  klachten die ik ervaar zijn lichte buikklachten en soms wat lichte onrust. Als ik het vergelijk met 16 maanden geleden is het echt al veel beter. 

Super Ad! Fijn dat je al een week niks gebruikt en nu minimale ontwenningsklachten hebt. Hoop dat het zo blijft en weer in stijgende lijn omhoog gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 Dat ervaar ik eigenlijk ook deels, dat ik angst heb voor mijn klachten, vooral 's nachts dat hartbonzen, zweten en trillen... Daarnaast ben ik nog steeds bang om nooit meer de oude te worden... Fijn dat je van de oxa af bent :) en dat het slapen best goed gaat!

@MIKE261 Ik heb dat ook dat ik veel met mijn klachten en situatie bezig ben, ik zoek afleiding en dat gaat redelijk, maar dan nog ben ik erover aan het nadenken. Ik hoop dat je kan genieten van je etentje en eet smakelijk :)

@Annie87 Ik had meer dat ik dan klachten kreeg idd bij mijn paard of in de supermarkt en dat ik dan dacht oh nee he daar gaan we weer, dit komt nooit meer goed, wat heb ik in godsnaam etc... Daardoor durfde ik amper meer iets te ondernemen uit angst voor weer die klachten en als ik er alleen al aan dacht om iets te gaan doen, werd ik angstig en nerveus. Maar dat gaat toch wel een stuk beter. Wat ik nu wel nog ervaar is dat ik bang ben om teveel te doen, zodat ik weer meer klachten krijg, want ik dacht dat het daar steeds aan lag. Dat zei de huisarts ook dat ik rustig aan moest doen anders krijg je een terugval mbt overspannenheid.... Op dit moment ben ik meer angstig voor de symptomen die ik ervaar vooral dat snelle bonkende hart icm zweten en trillen en soms de duizeligheid...

Ik word ff gestoord van de hoofdpijn vandaag zeg...weer vanuit mijn nek en het zit bij mijn voorhoofd en jukbeenderen...toen ik buiten bezig was, ging het wel beter, maar ja ik kan niet de hele tijd buiten bezig blijven haha ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er , ff kijken…., 1 1/2 vanaf geloof ik. Wat ik je zou willen aanraden is, vragen aan b,v, K.N.M. of Cyclad, hoe je het  minderen het beste kan aanpakken want ineens 10 mg. eraf is teveel. K.N.M. is een van onze super raadgeefster en weet als geen ander hoe je dat het beste kan doen. Maar ook anderen kunnen je goed advies geven.

En ga nu niet ineens als een gek te keer omdat het van de week fout is gegaan. Rustig afbouwen is beter.

Jouw idee van O dat doe ik wel even, gaat niet op hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spirit:

Hoi Bol, hoelang ben jij inmiddels van de oxa af?

Omdat ik nog erg nerveus ben, neem ik vanavond nog wel even de 20 mg in.

Mijn doel is om volgende week te beginnen met de 10 mg. Dat doe ik dan als ik er een keertje vroeg uit moet.

Dat zal waarschijnlijk van dinsdag op woensdag zijn. 

Ben het eens met bolletje, 

van 20 naar 10 is een erg grote stap. 

Ik zou voorzichtig afbouwen. Eerst naar 17,5 Mg bijvoorbeeld. Een kwartje ervanaf. Als dat 1 of 2 weken goed gaat (of totdat je een beetje gewend bent) dan weer een kwartje ervanaf. Afbouwen is niet iets wat je snel doet helaas. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei EefjeJ:

@Cyclad58 Dat ervaar ik eigenlijk ook deels, dat ik angst heb voor mijn klachten, vooral 's nachts dat hartbonzen, zweten en trillen... Daarnaast ben ik nog steeds bang om nooit meer de oude te worden... Fijn dat je van de oxa af bent :) en dat het slapen best goed gaat!

@MIKE261 Ik heb dat ook dat ik veel met mijn klachten en situatie bezig ben, ik zoek afleiding en dat gaat redelijk, maar dan nog ben ik erover aan het nadenken. Ik hoop dat je kan genieten van je etentje en eet smakelijk :)

@Annie87 Ik had meer dat ik dan klachten kreeg idd bij mijn paard of in de supermarkt en dat ik dan dacht oh nee he daar gaan we weer, dit komt nooit meer goed, wat heb ik in godsnaam etc... Daardoor durfde ik amper meer iets te ondernemen uit angst voor weer die klachten en als ik er alleen al aan dacht om iets te gaan doen, werd ik angstig en nerveus. Maar dat gaat toch wel een stuk beter. Wat ik nu wel nog ervaar is dat ik bang ben om teveel te doen, zodat ik weer meer klachten krijg, want ik dacht dat het daar steeds aan lag. Dat zei de huisarts ook dat ik rustig aan moest doen anders krijg je een terugval mbt overspannenheid.... Op dit moment ben ik meer angstig voor de symptomen die ik ervaar vooral dat snelle bonkende hart icm zweten en trillen en soms de duizeligheid...

Ik word ff gestoord van de hoofdpijn vandaag zeg...weer vanuit mijn nek en het zit bij mijn voorhoofd en jukbeenderen...toen ik buiten bezig was, ging het wel beter, maar ja ik kan niet de hele tijd buiten bezig blijven haha ;)

Hoi Eefje,

Vervelend is dat he... Het etentje bracht wel wat afleiding, heb er redelijk van kunnen genieten.

Gaat vandaag ook iets beter dan van de week. Heb vrienden wel afgezegd voor Koningsdag, anders werd het toch weer bier drinken en dat doet me niet goed denk ik.

Ben bij de dokter geweest en hij heeft mij nu 2mg Diazepam voorgeschreven omdat dat volgens hem veel makkelijker af te bouwen is dan met de Bromazepam. Omdat Dia langwerkend is en Broma kortwerkend. Hij vond het wel een hele prestatie dat ik in mijn eentje binnen 6 weken afgebouwd/gestopt ben. Maar twijfel nu om die Dia te nemen of gewoon "lekker" zo door ga zonder pillen....  Wat denken jullie ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MIKE261:

Hoi Eefje,

Vervelend is dat he... Het etentje bracht wel wat afleiding, heb er redelijk van kunnen genieten.

Gaat vandaag ook iets beter dan van de week. Heb vrienden wel afgezegd voor Koningsdag, anders werd het toch weer bier drinken en dat doet me niet goed denk ik.

Ben bij de dokter geweest en hij heeft mij nu 2mg Diazepam voorgeschreven omdat dat volgens hem veel makkelijker af te bouwen is dan met de Bromazepam. Omdat Dia langwerkend is en Broma kortwerkend. Hij vond het wel een hele prestatie dat ik in mijn eentje binnen 6 weken afgebouwd/gestopt ben. Maar twijfel nu om die Dia te nemen of gewoon "lekker" zo door ga zonder pillen....  Wat denken jullie ?

Ha Mike, wat fijn dat je van je etentje hebt kunnen genieten en verstandig dat je voor vanavond hebt afgezegd. 

De dokter heeft wel redelijk gelijk dat dia over het algemeen beter af te bouwen is. Maaaaarrrrr je bent al gestopt. Ik zou de dia niet innemen. Probeer het niet zonde. Bovendien loop je gevaar op kindling. Dat houdt in dat als je steeds weer opnieuw een verslavende stof neemt, in dit geval een benzo, het steeds moeilijker wordt om hiermee te stoppen omdat elke keer de ontwenningsverschijnselen nog erger worden. Google maar eens; “kindling benzo” of “kindling withdrawal”. Het komt overigens ook bij alcohol en andere stoffen voor. Ik zeg ga gewoon zo door en geen dia. Je kan het! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MIKE261 dokters weten vaak echt te weinig er vanaf. Er zijn op dit gebied weinig goede artsen. 

Misschien zijn dit wat interessante Posts om te lezen;

https://benzowithdrawalhelp.com/recovery/when-doctors-double-the-damage/

https://benzowithdrawalhelp.com/recovery/when-the-doctor-tells-you-that-you-are-an-addict/

https://benzowithdrawalhelp.com/withdrawal-symptoms/what-we-want-doctors-to-know-about-benzo-withdrawal/

https://benzowithdrawalhelp.com/recovery/misinformation-we-hear-at-the-doctors-office/

Is van Jennifer leigh, ze heeft het zelf meegemaakt en heeft inmiddels haar werk ervan gemaakt om anderen bij te staan die door hun withdrawal gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Annie87:

Ha Mike, wat fijn dat je van je etentje hebt kunnen genieten en verstandig dat je voor vanavond hebt afgezegd. 

De dokter heeft wel redelijk gelijk dat dia over het algemeen beter af te bouwen is. Maaaaarrrrr je bent al gestopt. Ik zou de dia niet innemen. Probeer het niet zonde. Bovendien loop je gevaar op kindling. Dat houdt in dat als je steeds weer opnieuw een verslavende stof neemt, in dit geval een benzo, het steeds moeilijker wordt om hiermee te stoppen omdat elke keer de ontwenningsverschijnselen nog erger worden. Google maar eens; “kindling benzo” of “kindling withdrawal”. Het komt overigens ook bij alcohol en andere stoffen voor. Ik zeg ga gewoon zo door en geen dia. Je kan het! 

Ben af en toe ook wel verstandig... :)

Bedankt voor je advies. Ik ga er vanaf proberen te blijven! En ga eens googlen op “kindling benzo” of “kindling withdrawal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Annie87:

@MIKE261 dokters weten vaak echt te weinig er vanaf. Er zijn op dit gebied weinig goede artsen. 

Misschien zijn dit wat interessante Posts om te lezen;

https://benzowithdrawalhelp.com/recovery/when-doctors-double-the-damage/

https://benzowithdrawalhelp.com/recovery/when-the-doctor-tells-you-that-you-are-an-addict/

https://benzowithdrawalhelp.com/withdrawal-symptoms/what-we-want-doctors-to-know-about-benzo-withdrawal/

https://benzowithdrawalhelp.com/recovery/misinformation-we-hear-at-the-doctors-office/

Is van Jennifer leigh, ze heeft het zelf meegemaakt en heeft inmiddels haar werk ervan gemaakt om anderen bij te staan die door hun withdrawal gaan. 

Bedankt voor de links, ga ze nog een keer goed lezen maar wat er nu erg opvalt is;

Alcohol, vitamin D, B, magnesium and fish oil have all been known to increase benzo withdrawal symptoms. Also, chamomile, kavinace, kava kava, valerian, and phenibut, work on GABA and should be avoided during benzo withdrawal.

Dat betekent dat de vitamines, magnesium en visolie die ik elke dag slik het alleen maar erger maken ?! Is dat echt zo.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei MIKE261:

Bedankt voor de links, ga ze nog een keer goed lezen maar wat er nu erg opvalt is;

Alcohol, vitamin D, B, magnesium and fish oil have all been known to increase benzo withdrawal symptoms. Also, chamomile, kavinace, kava kava, valerian, and phenibut, work on GABA and should be avoided during benzo withdrawal.

Dat betekent dat de vitamines, magnesium en visolie die ik elke dag slik het alleen maar erger maken ?! Is dat echt zo.....

Hoeft niet, er zijn zeer verschillende ervaringen mee. Ik heb het gevoel dat magnesium mij juist heel goed helpt. Ik ben heeeeel ziek geweest tijdens het afbouwen; ernstige hartritmestoornissen en kon niet meer lopen op den duur. Echt niet. Toen moest ik nog 2 weken afbouwen. Toen heb ik mijn magnesium weer opgepakt en na 5 dagen merkte ik al verschil. Ik kon weer hele kleine beetjes lopen en mijn hartslag werd rustiger terwijl ik nog aan het afbouwen was! 

Ik zou geen dingen slikken die op je GABA receptoren werken zoals valeriaan, alcohol en kamille etc. Dat lijkt me niet goed. Wat mij opvalt is dat verder iedereen zeer verschillend reageert op supplementen. De ene zegt dat magnesium of vitamines klachten verergeren en de ander dat het helpt. Ik denk dat het vooral goed is te luisteren naar je eigen lichaam. Elk lichaam is anders. Iedereen heeft een andere soort benzo gehad, iedereen verschilt sowieso in wat ie kan verdragen etc etc, iedereen heeft een andere tijdsduur gehad qua gebruik en andere ontwenningssymptomen.... wel zit er veel verschil in magnesium. Je moet ervoor zorgen dat het aan een organische verbinding zit. Velen slikken magnesiumoxide en dat is een van de slechtste soorten. Dat wordt gebruikt als laxeermiddel en is zeer slecht opneembaar door ons lichaam. Zelf gebruik ik de citraat vorm van magnesium.

mijn tip is; lees, Google en bestudeer alles wat je slikt voortaan. En luister naar je lichaam, heb je het idee dat je klachten krijgt of dat bestaande klachten erger worden, stop dan. 

Wees wel voorzichtig en neem niet teveel vitamines. Ook niet van de b vitamines. Aangezien te lang hoge doseringen ook schade aan het zenuwstelsel kan brengen. 

Binnenkort ga ik zelf een keer bloed laten prikken op al mijn vitamines en mineralen omdat ik niet wil dat ik boven bepaalde grenzen kom. 

Veel liefs 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Annie87:

Hoeft niet, er zijn zeer verschillende ervaringen mee. Ik heb het gevoel dat magnesium mij juist heel goed helpt. Ik ben heeeeel ziek geweest tijdens het afbouwen; ernstige hartritmestoornissen en kon niet meer lopen op den duur. Echt niet. Toen moest ik nog 2 weken afbouwen. Toen heb ik mijn magnesium weer opgepakt en na 5 dagen merkte ik al verschil. Ik kon weer hele kleine beetjes lopen en mijn hartslag werd rustiger terwijl ik nog aan het afbouwen was! 

Ik zou geen dingen slikken die op je GABA receptoren werken zoals valeriaan, alcohol en kamille etc. Dat lijkt me niet goed. Wat mij opvalt is dat verder iedereen zeer verschillend reageert op supplementen. De ene zegt dat magnesium of vitamines klachten verergeren en de ander dat het helpt. Ik denk dat het vooral goed is te luisteren naar je eigen lichaam. Elk lichaam is anders. Iedereen heeft een andere soort benzo gehad, iedereen verschilt sowieso in wat ie kan verdragen etc etc, iedereen heeft een andere tijdsduur gehad qua gebruik en andere ontwenningssymptomen.... wel zit er veel verschil in magnesium. Je moet ervoor zorgen dat het aan een organische verbinding zit. Velen slikken magnesiumoxide en dat is een van de slechtste soorten. Dat wordt gebruikt als laxeermiddel en is zeer slecht opneembaar door ons lichaam. Zelf gebruik ik de citraat vorm van magnesium.

mijn tip is; lees, Google en bestudeer alles wat je slikt voortaan. En luister naar je lichaam, heb je het idee dat je klachten krijgt of dat bestaande klachten erger worden, stop dan. 

Wees wel voorzichtig en neem niet teveel vitamines. Ook niet van de b vitamines. Aangezien te lang hoge doseringen ook schade aan het zenuwstelsel kan brengen. 

Binnenkort ga ik zelf een keer bloed laten prikken op al mijn vitamines en mineralen omdat ik niet wil dat ik boven bepaalde grenzen kom. 

Veel liefs 

Fijn om te horen dat magnesium bij jou goed heeft geholpen.  Ik heb op het moment ook erg last van hartkloppingen, heel vervelend, hoop dat dit snel minder wordt.

Geen alcohol is vooral in het weekend erg lastig maar hoop dat dit mijn eerste alcoholvrije weekend (in tijden) wordt :)  Ik heb magnesium bisglycinaat, geen idee of dat aan een organische verbinding zit ?! Maar ik zal de komende dagen wat minder supplementen slikken om te kijken of ik verschil merk..

Bloed prikken een keer is misschien wel een goed idee!

Bedankt weer en liefs terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei MIKE261:

Fijn om te horen dat magnesium bij jou goed heeft geholpen.  Ik heb op het moment ook erg last van hartkloppingen, heel vervelend, hoop dat dit snel minder wordt.

Geen alcohol is vooral in het weekend erg lastig maar hoop dat dit mijn eerste alcoholvrije weekend (in tijden) wordt :)  Ik heb magnesium bisglycinaat, geen idee of dat aan een organische verbinding zit ?! Maar ik zal de komende dagen wat minder supplementen slikken om te kijken of ik verschil merk..

Bloed prikken een keer is misschien wel een goed idee!

Bedankt weer en liefs terug

https://www.gezondheidsnet.nl/vitamines-en-mineralen/magnesium-de-ene-soort-is-de-andere-niet

ik zie die er niet tussen staan. Wellicht kan je even opzoeken of het een organische verbinding is. Dat schijnt belangrijk te zijn. (Zie artikel) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Annie87:

https://www.gezondheidsnet.nl/vitamines-en-mineralen/magnesium-de-ene-soort-is-de-andere-niet

ik zie die er niet tussen staan. Wellicht kan je even opzoeken of het een organische verbinding is. Dat schijnt belangrijk te zijn. (Zie artikel) 

Ik ga dit lezen als ik thuis ben :)

Dit is de omschrijving van diegene die ik heb:

Het magnesiumbisglycinaat van BULK POWDERS™ is de meest biologisch beschikbare vorm van magnesium. Het wordt gemaakt van hoogwaardig magnesium dat dan verbonden wordt met 2 glycinemoleculen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...