Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 14-2-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Moghu Kanjers,

Iedereen uitgeslapen? Het wordt vandaag een zonnige dag, dus we gaan richting lente, heerlijk en het wordt tijd. Er zijn zoveel mensen moe.

Ik ben gisterenavond om 18.15 naar bed gegaan en heb met tussenpozen tot vanochtend 6.30 geslapen. Was zooooo immens moe, niet meer normaal. Deels komt dat door het herseninfarct. Ik heb nog maar de helft over van de energie die ik vroeger had, en door  ingehouden kwaadheid.

Nou vandaag eens kijken of het wat geholpen heeft, want ik wil lekker aan de gang. Wat gaan jullie doen?

 

   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bolletje:

Moghu Kanjers,

Iedereen uitgeslapen? Het wordt vandaag een zonnige dag, dus we gaan richting lente, heerlijk en het wordt tijd. Er zijn zoveel mensen moe.

Ik ben gisterenavond om 18.15 naar bed gegaan en heb met tussenpozen tot vanochtend 6.30 geslapen. Was zooooo immens moe, niet meer normaal. Deels komt dat door het herseninfarct. Ik heb nog maar de helft over van de energie die ik vroeger had, en door  ingehouden kwaadheid.

Nou vandaag eens kijken of het wat geholpen heeft, want ik wil lekker aan de gang. Wat gaan jullie doen?

 

   

Wat fijn dat je zo geweldig lang geslapen hebt! Klokje rond! Ik hoop zeker dat het je het geholpen heeft en dat je er vandaag weer van kan genieten. En  kwaadheid inhouden is inderdaad ook een killer. Soms helpt het om de boosheid er in jezelf wel uit te gooien, dus echt te erkennen en te zeggen waar je allemaal boos over bent. Als je dan alles waar je boos over bent hebt verteld aan jezelf, geeft dat heel vaak ook al lucht en kan je makkeljker een oplossing bedenken hoe je om moet gaan met de situatie.
Ben wel blij voor je dat je het er pas gewoon wel uit gegooid hebt.

Ik wordt af en toe gek van mijn verwardheid. Ik vergeet echt nog zoveel dingen en ik weet niet waar het aan ligt. Ik heb het gevoel dat met de AD afbouw die ik nu doe, ik echt een bepaalde chaos in mijn hoofd heb die ik eerder niet had. Minder gestructureerd, soms heel veel gedachten en ideeen, die het volgende moment totaal van de kaart zijn geveegd en pas dagen later een "oh ja..." veroorzaken, om vervolgens ook weer een week te verdwijnen. Ik snap er niets van en vind het maar disfunctioneel. En omdat ik er zoveel last van heb en het toch niet meer kan bedenken, ga ik dan maar netflixen of zo. Gelukkig ben ik geduldig met mijzelf en weet ik dat ik het niet moet pushen of overhaasten, maar vraag me wel af of ik iets kan verzinnen dit te ondervangen. Voelt nu ook als een hersenbschadiging, en het heeft ook echt veel raakvlak. Wat denk jij Bol? Gewoon laten gaan en geduldig zijn, of heb jij een tip om deze choas, waar ook veel goeds in zit, op te vangen en te gebruiken en te ordenen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Hier gaat het ook niet zo optimaal. 

Mijn lichaam is helemaal uitgeput mentaal voel ik me wel goed. Ik krijg nu ook veel meer last van hoofden nek pijnen. Ik slaap wel maar ben nooit niet echt uitgerust. Als ik aan het werk ben of ergens anders ben dan thuis krijg ik veel lichamelijke klachten zoals duizeligheid, angst klachten en dissociatie en me gedachtens nemen een loopje met me.

Als ik richting huis rij van het werk dan ben ik zo dood moe en eenmaal thuis lig ik op bed en kan ik niet slapen. Het is ook niet goed om te doen anders raak ik helemaal me ritme kwijt. 

De afgelopen 40 dagen sinds dat ik gestopt ben heb ik ook veel van mijn lichaam en geest ver eist. Het herstellen van benzo’s, 2x trauma verwerking met daarbij de emotional detox. Een poging gewaagt van 14 dagen om te stoppen met roken. Bij het GGZ een grote aanvaring gehad. En weer gaan werken en naar school. Poh

Nu zit ik in 2 strijd met mezelf om het verdriet verder te verwerken want daar komen ook al die pijnen vandaan of even afwchten tot het weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag, hier iemand die de dag mocht beginnen met buikgriep! en dat wanneer het eindelijk weer een beetje knap weer is! ach ja volgende keer beter.

Ben al bijna 2 weken van de benzo's af en ervaar geen nare klachten. slaap komt beetje bij beetje terug en val ook weer makkelijker terug inslaap. ik mag volgens mij echt in mijn handjes knijpen dat het stoppen nu wel goed gaat! 

Ik heb nu wel een smoes om op de bank te hangen en hopelijk genieten jullie wel van het weertje 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Deligaf1:

Goedemorgen,

Hier gaat het ook niet zo optimaal. 

Mijn lichaam is helemaal uitgeput mentaal voel ik me wel goed. Ik krijg nu ook veel meer last van hoofden nek pijnen. Ik slaap wel maar ben nooit niet echt uitgerust. Als ik aan het werk ben of ergens anders ben dan thuis krijg ik veel lichamelijke klachten zoals duizeligheid, angst klachten en dissociatie en me gedachtens nemen een loopje met me.

Als ik richting huis rij van het werk dan ben ik zo dood moe en eenmaal thuis lig ik op bed en kan ik niet slapen. Het is ook niet goed om te doen anders raak ik helemaal me ritme kwijt. 

De afgelopen 40 dagen sinds dat ik gestopt ben heb ik ook veel van mijn lichaam en geest ver eist. Het herstellen van benzo’s, 2x trauma verwerking met daarbij de emotional detox. Een poging gewaagt van 14 dagen om te stoppen met roken. Bij het GGZ een grote aanvaring gehad. En weer gaan werken en naar school. Poh

Nu zit ik in 2 strijd met mezelf om het verdriet verder te verwerken want daar komen ook al die pijnen vandaan of even afwchten tot het weekend

lieve Tim,

Soms heb ik het gevoel dat ik je moet herinneren aan het feit dat je lichaam na deze lange afbouw van de benzo, echt nog behoorlijk wat tijd nodig zal hebben om het CZS echt weer goed te laten functioneren. Alles wat je doet, legt druk op het CZS. Werken, school, gesprekken, autorijden, emoties.... Alles moet verwerkt worden zoals een computer elke druk op de knop moet verwerken. Het lijkt er voor mij op dat je nogal veel van jezelf vraagt, terwijl je nog maar 40 dagen benzo vrij bent. Gemiddeld genezen mensen tussen de 6 tot 18 maanden na de laatste benzo. Natuurlijk zijn er ook veel mensen die dat veel eerder al doen, en anderen doen er langer over. Maar gezien je hele proces adviseer ik je geen haast te hebben met alles en niet je zenuwstelsel te overbelasten. De gevolgen kan je daarvan niet overzien en mogelijk ben je dan veel verder van huis. Neem je rust, duik niet volledig in het leven alsof je al helemaal gezond bent. Los van het verwerken van verdriet, moet je ZS het wel aankunnen... gewoon fysiek heb ik het over. Slow down please buddy! Haast met alles is niet nodig. Stap voor stap, van rust moment naar rustmoment komt je er ook.

Je doet het allemaal al geweldig, dus zorg goed voor jezelf. Dikke knuffel!

Liz

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei muurbloempje:

Goede middag, hier iemand die de dag mocht beginnen met buikgriep! en dat wanneer het eindelijk weer een beetje knap weer is! ach ja volgende keer beter.

Ben al bijna 2 weken van de benzo's af en ervaar geen nare klachten. slaap komt beetje bij beetje terug en val ook weer makkelijker terug inslaap. ik mag volgens mij echt in mijn handjes knijpen dat het stoppen nu wel goed gaat! 

Ik heb nu wel een smoes om op de bank te hangen en hopelijk genieten jullie wel van het weertje 

 

Ik lig in de zon achter het raam. Lovely!
Ben blij voor je dat het zo goed gaat! Geweldig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal, wat een weertje! 
Maandag neem ik vrij, het blijft tot na het weekend mooi, dus ik moet het er maar een beetje van nemen. 

Even blijk van herkenning geven bij het verhaal van Tim @Deligaf1.
Ik wilde ook te snel en kon daarbij niet goed accepteren dat de klachten maar niet over gingen. Het is zo begrijpelijk, maar ook tegelijkertijd niet helpend. Uiteindelijk komt het goed, en dan nog zitten er mindere momenten of dagen tussen. Het is zoals het is en misschien is het wel : c'est la vie. 

Aan alle benzowarriors: jullie zijn dapper en vooral erg goed bezig! Ieder dag kom je 24 uur dichter bij je herstel! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...