Spring naar bijdragen

Mocktail


Mocktail

Aanbevolen berichten

@Pelle2 Acceptance en Commitment Therapy.

 

Ja, dat las ik Mocktail. Ik heb ook veel gelezen..veel zelfhulpboeken, ervaringsverhalen...euh...beetje onmatig ja...:blush::) 

Wat me vooral helpt naast het lezen is het te gaan DOEN...ACT dus haha! En dan de krenten uit de pap vissen..wat is werkzaam voor mij?

Nu stap ik over op romans en thrillers...is meer ontspannen...af en toe 'pauze van mezelf'...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Mocktail:

Ik zit hier even over na te denken ...

Moeilijk? Tot nu toe gaat het. Ongeveer 2-3 cravings per dag. Als ik van mijn werk naar huis rijd, tijdens het koken/eten en soms wat later op de avond. Maar, it's doable. Al 2 keer eerder 3-4 maanden gestopt dus dit gevoel/proces is mij bekend en ik weet dat ik het kan. Tot nu toe ook niet zoveel sociale gelegenheden gehad of mensen gezien waarbij er vragen kwamen of ik iets moet "uitleggen". Het meeste dronk ik alleen en thuis.

Ik ben mij er bewust van dat de strijd nog niet gestreden is, ik verwacht nog wel echt moeilijke momenten. Een aantal afspraken die er staan (in een sociale omgeving waar veel gedronken wordt) waar ik nu al tegenop zie, om geen wijn te kunnen drinken. Aan de ene kant denk ik daar heel bewust over na (ter voorbereiding), maar als het mij onrustig maakt dan denk ik: dag voor dag Mocktail, dag voor dag, komt tijd, komt raad.

Ook het feit dat het nu (relatief) makkelijk gaat, zie ik als mijn grootste valkuil. Onder het mom: "Ach, ik kan vandaag best drinken, morgen stop ik weer, dat is tenslotte héél makkelijk."
Niet dus! Alleen al dát ik weer zou drinken maakt dat ik moet beseffen dat het dus niet zo "héél makkelijk" is!  

Moeilijk? Ja, bij tijd en wijle. Ik wil daar op dit moment niet veel aandacht aan besteden. Ik wil juist focus houden op elke overwinning, de euforie, het heldere en positieve gevoel. Ik denk dat dat mij beter helpt om door te zetten als (te veel) aandacht geven aan moeilijke momenten.

Zo sta ik er op dit moment in. Wellicht dat dat gaat veranderen in de loop van het proces. Ik heb ervaring tot 4 maanden, ik ben nieuwsgierig wat er daarna gaat komen.  

Ik vind dat je er heel sterk mee omgaat. Wat ik niet goed ingeschat had was dat je toch heel regelmatig met cravings te maken hebt. Ik lees zoveel wat ik herken, maar ik ken het verschijnsel "craving" niet sterk. Hooguit die trek in een sigaret die ik na het stoppen jaren geleden weleens had. En wat je schrijft over je valkuil: het is zo gemakkelijk, dus het is voor mij niet gevaarlijk soms eens een wijntje te pakken": dat is inderdaad een heel verraderlijke valkuil. Zo denk ik, ik was ervan overtuigd dat dat voor mij niet gevaarlijk zal zijn, maar in wezen heb ik geen idee...

Jij realiseert je dat wel, en volkomen terecht! Het is krachtig om de focus op de overwinningen te houden, dat is juist datgene dat de overwinning op de cravings kan betekenen.

Dank dat je dit zo duidelijk verwoordt: voor mij heel belangrijk omdat ik me nu juist realiseer dat dat toch echt mijn valkuil zou kunnen zijn!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-1-2019 om 15:01 zei Mocktail:

Ik ben mij er bewust van dat de strijd nog niet gestreden is, ik verwacht nog wel echt moeilijke momenten. Een aantal afspraken die er staan (in een sociale omgeving waar veel gedronken wordt) waar ik nu al tegenop zie, om geen wijn te kunnen drinken. Aan de ene kant denk ik daar heel bewust over na (ter voorbereiding), maar als het mij onrustig maakt dan denk ik: dag voor dag Mocktail, dag voor dag, komt tijd, komt raad.

Ik vind je zo leuk Mocktail (al ken ik je niet - behalve van dit forum), en ik hoop zo dat je die momenten die gaan komen goed kan doorstaan! Kunnen wij je nog helpen om jouw drankbitch een ferme trap onder haar kont te geven? 

bewerkt door Annasterre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Annasterre:

Kunnen wij je nog helpen om jou drankbitch een ferme trap onder haar kont te geven? 

Ik ben bang van niet @Annasterre maar het schrijven en lezen op het forum geeft al een heleboel steun. Ook weten dat ik niet de enige ben die aan het "knokken" is.

Buiten dat, ik geloof wel in: "Keep your friends close and your enemies closer." Hoe meer ik DrankBitch van mij afduw, hoe meer aandacht zij wil, ze blijft maar gillen: WIJN, WIJN, WIJN! Als ik haar gewoon met een open houding verwelkom omdat ze een deel van mij is en dat altijd zal blijven, door haar aanwezigheid te (h)erkennen en te accepteren (een deel van ACT/Acceptance and Commitment Therapy) is zij veel minder schreeuwerig.

bewerkt door Mocktail
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-1-2019 om 17:25 zei Mocktail:

Nee, flessen blijven netjes in de kast staan. 1: een partner die drinkt. 2: eventueel visite. 3: ik vind dat ik moet kunnen omgaan met verleidingen, anders kan ik de deur niet meer uit. Niet naar m'n kroegje, niet meer uit eten, niet meer naar feestjes, niet meer op visite bij vriendinnen die wel drinken. Voor mij hoort het weerstaan van al deze verleidingen bij het proces om echt alcoholvrij door het leven te kunnen.

En jij? Hoe voel je je nu? Heb je inzicht gekregen waardoor je op dag 4 getackeld bent? Heb je je nu al weer hervat? Kan je bedenken wat je volgende keer kunt doen in zo'n zelfde situatie? 

Sterkte! 

Mocktail, dit is weer precies zoals ik het ook benader. Drank hoort gewoon bij het leven, net als gebak eten, ik noem maar wat...Het zal niet voor iedereen te doen zijn, maar ik vind het prima om drank in huis te hebben. Soms komt er bezoek, en die willen dan bier of wijn en ik vind het prima. Het is nu eenmaal zo dat de meeste mensen wel alcohol drinken en wie ben ik om daar tegenin te gaan. 

Doet het jou wat wanneer anderen gezellig aan de wijn zitten? Mij maakt het niets uit, ik krijg er geen zin in drank van.

De grens is bij mij wel bereikt als mensen dronken worden. Dat vind ik heel naar, daar wil ik niet bij zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎21‎-‎1‎-‎2019 om 07:55 zei Etty:

Hoe ging dat de voorgaande keren? Was je toen ook van plan om er helemaal mee te stoppen?  

Na een aantal herhalingen/terugvallen bespeur ik bij mezelf geen euforie meer.  Wel een beetje jammer maar de magie is eraf:).  Beetje als: ik weet dat Sinterklaas bestaat maar kan nog wel van het feest genieten.  Misschien ook wel relaxter, ergens.  Ik vind het heerlijk om gestopt te zijn.   Mezelf dankbaar dat ik dit doe.  

Ik wil graag gestopt blijven.   En voor mij geldt dat ik dat verslavingspatroon in mij, wat ik ook weer heel makkelijk op andere dingen kan plakken, wil leren kennen.   Als het de voorgaande keren zo ging, waarom dan nu niet?   Wat heb ik nodig om gestopt te blijven?  (IK hè)

Verslaving is voor mij een manier om met emoties om te gaan.  Controle.  Voel ik iets vervelends, dan ga ik iets doen om dat niet te voelen.   In plaats van voelen.     Dus denk ik nu heel simpel: wel voelen dus.  Niet alleen mijn verslaving aan drank aanpakken, maar verslaving überhaupt.      Want als ik mezelf wel toesta om af te dekken met andere zaken, dan blijf ik mezelf de boodschap geven dat ik iets nodig heb om me beter te voelen.  Zo houd ik ook het lijntje in stand met alcohol, heb ik gemerkt.  Want vroeg of laat val ik weer terug (na 8 jaar, anderhalf jaar...).  

Dat wèl voelen (als iets zich aandient, leuk of niet leuk,meer niet) wordt dan een soort way of life.   En het is een fijn leerproces.   Niet eenvoudig,  en juist dat laatste is wel handig als het gaat om die verslaving: die confrontatie met die neiging steeds weer om niet te willen voelen, om iets te doen om er zo snel mogelijk vanaf te komen,  dàt opmerken, daardoor blijf ik alert.   Denk ik (hoop/verwacht ik, je moet toch wat).

 

De eerste stoppoging was meer om aan mijzelf te "bewijzen" dat ik geen alcoholist ben. Laten zien en ervaren dat ik best zonder alcohol kan. Ik heb ruim 3 maanden niet gedronken. Toen weer af en toe, daarna weer iets meer en na een aantal weken weer (onbewust?) diehard op hetzelfde binge-niveau.

De tweede stoppoging was de bedoeling een aantal maanden droog om daarna héél bewust, héél streng, nog héél af en toe een glaasje wijn te drinken. LOL! Daar had DrankBitch mij weer mooi te pakken.

Deze stoppogingen hebben mij doen inzien dat er geen weg terug is. Stoppen is echt de enige optie. Ik zal nooit kunnen matigen daarvoor heb ik té lang, dagelijks té grote hoeveelheden gedronken. Dus deze keer is het geen stoppoging maar een stopmoment.

Gelukkig ervaar ik nog dagelijks de euforie. Ik voel mij dan ook zoveel beter als ik 's morgens opsta. Echt 100% verschil! Daar ben ik zo dankbaar voor! Ik sta elke ochtend, gelukkig van mijn eigen kracht te genieten omdat ik zo helder in mijn hoofd ben. Ik probeer dit ook echt elke dag meerdere malen te beseffen en te koesteren.

Ik ben er nog niet achter wat mijn reden is of was om zoveel te drinken. Ik kom nu nog steeds niet verder dan: een diepgewortelde gewoonte en "gewoon" een verslaving.

Goed om te lezen dat jij hebt ontdekt dat het bij jou het af dekken van emoties is. Er is lef voor nodig om weer te gaan voelen maar ik ben er van overtuigd dat op de lange termijn voor jou de oplossing hierin zit.

Succes en sterkte met de weg die je bent ingeslagen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎21‎-‎1‎-‎2019 om 08:34 zei Patries:

Doet het jou wat wanneer anderen gezellig aan de wijn zitten? Mij maakt het niets uit, ik krijg er geen zin in drank van.

De grens is bij mij wel bereikt als mensen dronken worden. Dat vind ik heel naar, daar wil ik niet bij zijn.

Mijn partner drinkt nog dagelijks. Tot nu toe heb ik daar geen enkele moeite mee. Als het in een groter gezelschap is vind ik het al moeilijker. Maar dat ligt ook aan de groep mensen, de omgeving, de aanleiding enzovoort. Ik zie het nog steeds als uitdaging. Alles meemaken en ervaren dat ik het écht wél kan meemaken zonder drank! Expres geen sociale dingen ontlopen, ik vind niet dat ik mezelf iets ontneem door niet te drinken (integendeel, ik geef mijzelf een gezonder en gelukkiger leven) maar ik vind wel dat ik mijzelf iets ontneem als ik sociale gebeurtenissen ga vermijden.

Als mensen erg dronken worden vind ik dat wel "vervelend" toch blijf ik dan vaak, gewoon om te zien dat ik zo ook ben geweest, zo niet erger. Stukje (plaatsvervangende) schaamte voelen om ook weer extra bewust ervan te zijn: dit nóóit meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Annasterre:

hey Mocktail, alles ok? 

Jazeker! Dank je wel voor het vragen! Énorm druk op mijn werk. Grote opdracht erbij gekregen. Fijn om het nu eens met een heldere kop aan te pakken, veel meer het idee dat ik "alles onder controle heb", minder panieken over matige kwaliteit en deadlines die steeds sneller dichterbij komen. Prima te doen nu!

Ik zal even op jou draadje kijken om te lezen hoe het met je gaat.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Mocktail:

Mijn partner drinkt nog dagelijks. Tot nu toe heb ik daar geen enkele moeite mee. Als het in een groter gezelschap is vind ik het al moeilijker. Maar dat ligt ook aan de groep mensen, de omgeving, de aanleiding enzovoort. Ik zie het nog steeds als uitdaging. Alles meemaken en ervaren dat ik het écht wél kan meemaken zonder drank! Expres geen sociale dingen ontlopen, ik vind niet dat ik mezelf iets ontneem door niet te drinken (integendeel, ik geef mijzelf een gezonder en gelukkiger leven) maar ik vind wel dat ik mijzelf iets ontneem als ik sociale gebeurtenissen ga vermijden.

Als mensen erg dronken worden vind ik dat wel "vervelend" toch blijf ik dan vaak, gewoon om te zien dat ik zo ook ben geweest, zo niet erger. Stukje (plaatsvervangende) schaamte voelen om ook weer extra bewust ervan te zijn: dit nóóit meer.

Zo is het: ontneem jezelf geen dingen die je leuk vindt om te doen! Zelf heb ik trouwens wel de neiging vooral overdag naar sociale gelegenheden te gaan, of aan het begin van de avond. Vroeger, toen ik nog jong was, maakte ik het altijd heel laat, ik feestte de hele nacht door en bleef altijd als een van de laatsten over. Dat is al heel lang niet meer zo omdat ik het niet meer lang volhoud in de avond, ik ben een dagmens. Ik ga graag naar feestjes, concerten en andere sociale bijeenkomsten die overdag gehouden worden. Heel soms ga ik weleens naar een gelegenheid waar je kunt dansen op de zondagmiddag. 

Ook daar wordt veel gedronken hoor, maar toch minder dan diep in de nacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Etty:

Jaaa,  zo'n bevestiging van: zo word ik dus als ik dronken ben,  ben ik ook vaak geweest, slap ouwehoeren, vaak alleen maar over mezelf of overdreven meegaan met de ander zijn drama, pootje over,  niet eens meer kunnen focussen met mijn ogen, hilarisch wel ergens, maar niet iets van: dat lijkt me vanavond wel leuk. 

Hoe herkenbaar ook weer... :blush: vroeger barstte ik ook nog wel eens in huilen uit, of liep ik boos weg uit het café als ik vond dat mijn (toenmalige) vriend vervelend werd van de drank... En dan zelf zo zat als een kanon alleen door het donker naar huis... :face-icon-small-shocked: de laatste jaren viel ik op een feestje bij mensen thuis ook nog wel eens in slaap. Ook heel charmant... ikzelf kan dat bij een ander niet meer aanzien merk ik. Ik vermijd dus het café e.d. Maar eerlijk is eerlijk ik mis het niet. Hoewel ik de laatste maand wel erg weinig mensen zie... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Geraldine:

Hoe herkenbaar ook weer... :blush: vroeger barstte ik ook nog wel eens in huilen uit, of liep ik boos weg uit het café als ik vond dat mijn (toenmalige) vriend vervelend werd van de drank... En dan zelf zo zat als een kanon alleen door het donker naar huis... :face-icon-small-shocked: de laatste jaren viel ik op een feestje bij mensen thuis ook nog wel eens in slaap. Ook heel charmant... ikzelf kan dat bij een ander niet meer aanzien merk ik. Ik vermijd dus het café e.d. Maar eerlijk is eerlijk ik mis het niet. Hoewel ik de laatste maand wel erg weinig mensen zie... 

:D

Zo herkenbaar weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Etty:

Ik hoop dat je blijft schrijven over hoe het gaat!

Zeker Etty! Het is fijn om hier te komen. Niet alleen de dingen opschrijven maar juist jullie reacties geven stof tot nadenken, waardoor ik zelf weer inzichten krijg waar ik mee verder kan! Ik denk de laatste tijd zo vaak diep na dat ik vissen zie zwemmen ;) en dat zonder delirium.

12 uur geleden zei Sober:

Ik heb en las ook veel zelfhulpboeken.

Tof! Heb je nog aanraders? Maakt niet uit waar het over gaat maar boeken waarvan je zegt: "Dat was interessant, verrassend, anders, vernieuwend, leuk, leerzaam … die zou je eens moeten lezen." Laat je even weten hoe je Big Book ervaart?

1 uur geleden zei Woodie:

En met sporten, ik heb vanavond de mannen achter mij gelaten met hardlopen :D op naar de vier weken! 

Voor @Woodie

Bikkel!

Power.jpg

bewerkt door Mocktail
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier in de buurt hangt een kast aan een blinde muur, met de tekst 'bibliotheek'. Zo leuk om daar te kijken. Ik heb het blad Flow eruit gehaald. Zo'n blad dat je niet wilt kopen omdat het schandalig duur is en je het toch zo uit hebt. Maar het is best lekker, op de bank met een kopje thee bladeren in zo'n blad. Ik heb daar het boek "Nou, nog eentje dan" ingezet. Dat is best een aardig boek waarin een jaar onthouding beschreven wordt. Haar eigen ervaringen maar ook interviews en haar reflectie op onderzoeken en de politiek van alcohol. Zo'n boek dat je zelf eigenlijk zou moeten schrijven ;) zou iets voor jou zijn Mocktail. 

Ik ben ook lang van de zelfhulpboeken geweest. Het laatste boek dat me geraakt heeft was het boek over EQ van Daniel Coleman. Dat stond al jaren grotendeels ongelezen in de kast, maar heb ik weer opgepakt door een Mindfulness-achtige cursus. De beschrijving waar emoties voor dienen en hoe je brein in elkaar zit. Ontworpen voor de mens van honderden jaren geleden. Emotionele intelligentie. Een onderwerp waar je eigenlijk in je opvoeding veel meer over zou moeten leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Lonster:

k heb daar het boek "Nou, nog eentje dan" ingezet. Dat is best een aardig boek waarin een jaar onthouding beschreven wordt. Haar eigen ervaringen maar ook interviews en haar reflectie op onderzoeken en de politiek van alcohol. Zo'n boek dat je zelf eigenlijk zou moeten schrijven ;) zou iets voor jou zijn Mocktail. 

Ja, ik heb deze ook onlangs in één adem uitgelezen. Mooi boek. Ook door de interviews met mensen die allemaal weer andere kanten van de verslaving laten zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 26 alcoholvrij:

Hey! Ik heb 2 punten onder mijn Nick!

 

Punten.jpg

 

Ik ben "Nieuw hier" af en nu echt een "Forummer". Wellicht een twijfelachtige mijlpaal maar ik zie het toch maar als een mijlpaal. Mijlpalen zijn er om te vieren!

 

 

Ik kom later nog terug op jullie berichtjes met boeken.

Happy day!

bewerkt door Mocktail
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Bob:

Gefeliciteerd! Maar emmm.. zijn mijlpalen niet wat achterhaald? Kilometerpaaltjes heb je bovendien sneller bijelkaar. :D

Ik wou schrijven: mijlpaal, kilometerpaal, who cares? Ik ga alle palen vieren! Maar ik krijg nu hele rare dingen te zien op mijn netvlies laat maar …

bewerkt door Mocktail
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎25‎-‎1‎-‎2019 om 07:03 zei Etty:

Verslaafd aan liefde van Jan Geurtz,  of de andere boeken van hem ( De verslaving voorbij).  De grote verdoving van Erik Stofferis, niet echt zelfhulp maar wel veel inzicht mbt verdoving,  alcohol.  De boeken van Ingeborg Bosch, Illusies met name. Boeken over geweldloze communicatie. 

Ik heb er laatst een hele zooi weggekieperd, naar de kringloop.  

Heb jij zelf boeken die echt wat deden? 

Ik schreef eerder dat ik alle zelfhulp boeken lees, of het nu een probleem voor mij is of niet. Ik vind het (meestal) gewoon interessant en ik haal er altijd wel iets uit. Een kennis wees mij op het boek: De opluchting van Jan Geurtz, gaat over roken (ik ben al 20 jaar rookvrij), toen ik die kocht heb ik meteen De verslaving voorbij gekocht. Daar ben ik vandaag in begonnen. Erik Stofferis ga ik noteren. Ingeborg Bosch heb ik van de week naar staan kijken maar ik kon niet zo goed een keuze maken. Illusies dus …

Mijn eerste (zelfhulp)boeken die ik las waren van Dr. Wayne Dayer. Niet morgen maar nu én Eerst geloven, dan zien. Bol-punt-com schrijft dat het laatste boek van 2002 is maar ik weet zeker dat ik die in de vorige eeuw heb gelezen. Ik was 16-17? toen ik deze boeken las. Het is héél erg Amerikaans geschreven maar dat vind ik niet erg. Deze boeken hebben mij geleerd hoe sterk het brein kan zijn. Dat als je mentaal iets wilt dat je daartoe ook in staat bent. Het heeft zeker veel invloed gehad op de manier waarop ik nu in het leven sta en hoe ik over dingen denk. Tenminste, dat denk ik. Het is al lang geleden dat ik deze boeken heb gelezen. Misschien eens leuk op terug te lezen, ontdekken of ik het nu nog steeds inspirerend vind.

Mindful afvallen van Joanna Kortink. Wederom voor mij niet relevant. Ik heb geen "eetprobleem", integendeel ik eet erg gezond. Ik wil wel nog 8 kilo afvallen maar dat gaat vanzelf zolang ik de drank maar laat staan. Drank en de nodige hapjes erbij was toch al snel 1500 calorieën per dag. Waarom ik dit boek zo interessant vond omdat het je laat kennismaken met saboterende gedachten, het herkennen van emoties en het onderzoeken van behoeftes. Er staan veel concrete opdrachten in het boek. Voor mij was dit boek goed te vertalen naar alcoholverslaving.

Slaap als een Roos van Dr. Guy Meadows. En ja, ik slaap werkelijk uitstekend! Veel te kort omdat ik een enorme nachtbraker ben (ook zonder alcohol) maar ik slaap geweldig. Dit boek past de ACT (Acceptance and Commitment Therapy) toe. Dit boek gaat over exposure/confrontatie, niet bang zijn voor je probleem maar het omarmen en het toelaten. Luisteren naar alle gedachtes die je hebt, erkennen dat deze er zijn en weten dat het geen feiten zijn. Je kunt de gedachten ook weer loslaten. Mindfulness kan op vele manieren hierbij helpen.

Jammer dat ik zo weinig tijd heb om te lezen, te veel hobby's en te weinig vrije tijd!

Ik ga zelf nog een hoofdstuk Jan Geurtz lezen.
Truste!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎25‎-‎1‎-‎2019 om 10:52 zei Lonster:

Zo'n boek dat je zelf eigenlijk zou moeten schrijven ;) zou iets voor jou zijn Mocktail. 

Ik ben ook lang van de zelfhulpboeken geweest. Het laatste boek dat me geraakt heeft was het boek over EQ van Daniel Coleman. Dat stond al jaren grotendeels ongelezen in de kast, maar heb ik weer opgepakt door een Mindfulness-achtige cursus. De beschrijving waar emoties voor dienen en hoe je brein in elkaar zit. Ontworpen voor de mens van honderden jaren geleden. Emotionele intelligentie. Een onderwerp waar je eigenlijk in je opvoeding veel meer over zou moeten leren.

Dan moet ik toch zeker eerst een jaar sober zijn! Ik schrijf al hier op het forum, dat is al typewerk genoeg (met twee vingers hè!).

Boek van Daniel Coleman is inderdaad zeer interessant! Ik heb na het lezen zelfs een 8 weekse cursus gevolgd. Ik heb er zeker veel aan gehad. Vooral als ik nuchter ben, met alcohol zakte mijn EQ (en ook IQ) tot het niveau van een stoeptegel. Misschien goed om het boek nog eens te lezen, ik denk dat ik er nu nog wel meer uit kan leren.

bewerkt door Mocktail
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarna heb ik Boeddha's brein (Hoe mindfulness je hersens en je leven kan veranderen) gelezen. Niet morgen maar nu heb ik ook in de vorige eeuw gelezen. En Eckhart Tolle, Neal Donald Walsh, Ben Tiggelaar, Alexander Lowen…

Wat een hilarisch verhaal, zelfhulpboeken lezen over problemen die je niet hebt. :lol: Maar je hebt natuurlijk gelijk dat het ene probleem veel overeenkomsten heeft met het andere.

Nee je moet het boek schrijven terwijl je met je zoektocht naar soberheid bezig bent natuurlijk. Na een jaar niet drinken kan iedereen wel een boek schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 29 alcoholvrij:

Ik heb mij vandaag gruwelijk verslapen. Gewoon vergeten de wekker te zetten, in al die jaren drank-verdoving-katers is mij dat nooit gebeurd. Ik ben altijd een meesterlijke slaper geweest, zonder wekker word ik voor 9:00 uur niet wakker. Anyway, Cocktail was mijn wekker vanmorgen: MOOOCCCCKKKKKK!!! JE BENT TE LAAT! ERUIT!!! ← Lees: hartstilstand!

Ik had een belangrijke vergadering waar ik werkelijk bij móest zijn. Geen douche, geen koffie, zo in de panty's en héél veel Chanel 5. Jezus, wat was ik chagrijnig, ik ben zó geen ochtendmens, bloedhekel aan haasten en dát zonder douche én koffie. HEL!

Wat een wattenhoofd! Duf en troebel. Bléééhhh! Tot ik besef, dit had ik "vroeger" altijd! Ook ná het douchen en de koffie. Chagrijnig, duf en troebel.

Net voor de deur van de vergaderruimte zich sluit, kan ik - met een-grijp-een-koffie-mee - net op tijd naar binnen glippen. Ik neem een slok koffie en de bewolking verdwijnt, mijn hoofd klaart op en ik denk: "Chagrijnig, duf, troebel? Wélnééééé, dag 29 alcoholvrij! BAM!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...