Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 28-11--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieve vrienden,

Laat ingeslapen. De laatste tijd neem ik het weer niet zo nauw met het rusten overdag. Misschien een hele rare vraag medestrijders maar wat is nu eigenlijk een window of wave? Wat voel je dan precies. En komt dat zo opzetten of is er een aanleiding voor? Zijn dat misschien angstaanvallen of zo want dat herken ik wel.

Nou dadelijk weer een dag weg. Lekker bezig zijn.

Houd je haaks hé, en kleed je warm aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heey,

@bolletje

Wave’s zijn momenten van klachten die je voelt die je tijdens de ontwenning hebt, Windows zijn momenten dat je helemaal geen ontwennings  klachten hebt. Er zit geen linear verband in. De klachten die je in een wave hebt zijn vaak verschillend, angst, depersonalisatie, onrust, gespannen spieren, tintelingen ect die komen vaak voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha allemaal,

Hier gaat het niet goed. Of het nou een depressie is of burnout of een combi van beide weet ik niet, maar feit is wel dat het steeds minder goed gaat. 
Slapen is nu echt helemaal verstoord.

Ergens kan ik me wel vinden in burnout, omdat het op het werk ook niet meer wil vlotten en omdat ik al ruim 2 jaar alle ballen in de lucht houd en daarbij toch veel stress heb ervaren met afbouwen en stoppen lorazepam. Daarnaast relatieproblemen (al lijkt dat nu wel beter te gaan) en weinig ruimte voor ontspanning (lukt me ook dikwijls gewoon niet).

Dat alles bijeen zorgt ervoor dat de uitputting nabij is., Niet eens zozeer lichamelijk, dat lijkt wel te gaan. Op alle andere vlakken is de rek er echter wel helemaal uit. 
Ik weet het, het valt buiten de context van dit forum en heeft ook niets meer met benzo ontwenning te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha allemaal,

Hier gaat het niet goed. Of het nou een depressie is of burnout of een combi van beide weet ik niet, maar feit is wel dat het steeds minder goed gaat. 
Slapen is nu echt helemaal verstoord.

Ergens kan ik me wel vinden in burnout, omdat het op het werk ook niet meer wil vlotten en omdat ik al ruim 2 jaar alle ballen in de lucht houd en daarbij toch veel stress heb ervaren met afbouwen en stoppen lorazepam. Daarnaast relatieproblemen (al lijkt dat nu wel beter te gaan) en weinig ruimte voor ontspanning (lukt me ook dikwijls gewoon niet).

Dat alles bijeen zorgt ervoor dat de uitputting nabij is., Niet eens zozeer lichamelijk, dat lijkt wel te gaan. Op alle andere vlakken is de rek er echter wel helemaal uit. 
Ik weet het, het valt buiten de context van dit forum en heeft ook niets meer met benzo ontwenning te maken.

Maakt helemaal niet uit lieve Ad, of je troubles nu benzo gerelateerd zijn of niet. We zijn er om elkaar te steunen, in welk opzicht dan ook, ja toch! 

Ik denk dat je met werken te snel wil. Bezig blijven is goed, maar halve dagen is denk ik te snel. En ik snap het zo goed want ik ben ook zo, voel  me wat beter en hoppa volle kracht vooruit. Zo werkt het gewoon niet. Op de bank kniezen is ook zeker niet goed, maar nu zijn eigenlijk de dingen zo belangrijk die je blij maken...niet wat stress geeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Deligaf1:

Net bericht binnen gekregen a.s vrijdag met HRM en de bedrijfsarts weer rond de tafel gaan zitten. De reintergratie moet weer opgepakt worden. Ik zit er totaal niet op te wachten maar afwachten hoe het gesprek verloopt pfff...

Proberen niet op de feiten vooruit te lopen Tim....idd zoals Ad zegt, hoe moeilijk ook, je ziet het dan wel als je er zit. Nu erover druk maken heeft geen zin nu en veroorzaakt alleen maar stress wat je niet kunt gebruiken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sannie @Cyclad58

Vrijdag zie ik wel hoe het loopt, ik heb zelf ook al 3 mogelijkheden bedacht wat ik wel zou kunnen doen.

Ook maak ik het bespreek baar hoe we dat met de laaste mg gaan doen om die succesvol af te bouwen + werken. 

Verder gaat het elke dag steeds een stukje beter met me waves en windows lossen elkaar af en de waves worden minder heftig. Het verbaasde me dat al na 5 dagen nadat ik 1mg af had gebouwd dit al merkte.Langzaam af bouwen is dan toch wel een uitkomst vooral het laaste stukje dat geven jullie hier ook al aan en de psychiater ook.

Snel afbouwen op het begin is wel heftig als ik dat niet had gedaan dan duurde het alleen maar langer voordat ik zo ver ben waar ik nu ben. 

Bedankt en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Sannie:

Supertof Tim, zo gegund ook! Geeft hoop! Hoeveel moest jij ook alweer afbouwen? Ik wil 1 Mg per maand doen en kijken hoe het loopt...of ik ergens kan versnellen of juist niet.

Vanaf April gestart met afbouwen van 30mg. Toen ik op 5mg stond werd het zwaar toen begon ik 1mg per 2 weken en vanaf 2.4mg 1mg in de maand.

Jij slikt toch 5mg en je werkt daar toch naast? dan zou ik het gewoon op 1mg in de maand houden. 

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal ,

hoe is t met jullie allemaal ? @bolletje @Deligaf1 @Sannie @Kannietmeer @Eleo31 @Ey187 En alle anderen natuurlijk :) @Cyclad58 Aah lieve Ad, ik hoop dat alles goed komt met je ... 

@Deligaf1 zoals ad zegt je moet het maar gewoon ondergaan

met mij is alles ok , soms nog wat mindere dagen maar ik doe nu vrijwel alles alleen. Autorijden , boodschappen, huishouden andere dingen ..ik geniet weer van mijn familie en van het leven 

liefs Hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Hypertjeee:

Hallo allemaal ,

hoe is t met jullie allemaal ? @bolletje @Deligaf1 @Sannie @Kannietmeer @Eleo31 @Ey187 En alle anderen natuurlijk :) @Cyclad58 Aah lieve Ad, ik hoop dat alles goed komt met je ... 

@Deligaf1 zoals ad zegt je moet het maar gewoon ondergaan

met mij is alles ok , soms nog wat mindere dagen maar ik doe nu vrijwel alles alleen. Autorijden , boodschappen, huishouden andere dingen ..ik geniet weer van mijn familie en van het leven 

liefs Hypertjeee 

@Hypertjeee

Goed om te horen dat het goed met je gaat!

ben je al benzovrij?

Gr tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11/28/2018 om 17:03 zei Cyclad58:

Ha allemaal,

Hier gaat het niet goed. Of het nou een depressie is of burnout of een combi van beide weet ik niet, maar feit is wel dat het steeds minder goed gaat. 
Slapen is nu echt helemaal verstoord.

Ergens kan ik me wel vinden in burnout, omdat het op het werk ook niet meer wil vlotten en omdat ik al ruim 2 jaar alle ballen in de lucht houd en daarbij toch veel stress heb ervaren met afbouwen en stoppen lorazepam. Daarnaast relatieproblemen (al lijkt dat nu wel beter te gaan) en weinig ruimte voor ontspanning (lukt me ook dikwijls gewoon niet).

Dat alles bijeen zorgt ervoor dat de uitputting nabij is., Niet eens zozeer lichamelijk, dat lijkt wel te gaan. Op alle andere vlakken is de rek er echter wel helemaal uit. 
Ik weet het, het valt buiten de context van dit forum en heeft ook niets meer met benzo ontwenning te maken.

tijd om eens helemaal aan jezelf te denken? Weet je wat je nodig hebt? Wat zijn jouw behoeften? meestal is het een veeg teken als je dat niet kan beantwoorden. Kan je dat wel, dan kunnen we kijken wat er gedaan kan worden om in je behoefte te voorzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hypertjeee:

Hallo allemaal ,

hoe is t met jullie allemaal ? @bolletje @Deligaf1 @Sannie @Kannietmeer @Eleo31 @Ey187 En alle anderen natuurlijk :) @Cyclad58 Aah lieve Ad, ik hoop dat alles goed komt met je ... 

@Deligaf1 zoals ad zegt je moet het maar gewoon ondergaan

met mij is alles ok , soms nog wat mindere dagen maar ik doe nu vrijwel alles alleen. Autorijden , boodschappen, huishouden andere dingen ..ik geniet weer van mijn familie en van het leven 

liefs Hypertjeee 

HI lieverd, Zo fijn dat het al weer goed met je gaat! Dank je wel voor het delen!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gesprek met de UWV arts ging prima gelukkig. Ik ben alleen gegaan en heb niet veel verteld over mijzelf. Alleen mijn klachten benoemd. Hij vroeg verder niet heel veel. Was een soort schildpad ( dat was het gevoel dat ik kreeg... ). Langzaam, rustig, vriendelijk en niet oordelend. Geen nare ervaring deze keer. Uitslag komt pas over 3 weken waarschijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Kannietmeer:

tijd om eens helemaal aan jezelf te denken? Weet je wat je nodig hebt? Wat zijn jouw behoeften? meestal is het een veeg teken als je dat niet kan beantwoorden. Kan je dat wel, dan kunnen we kijken wat er gedaan kan worden om in je behoefte te voorzien.

Ik heb helemaal niet veel nodig, alleen stabiliteit. Dat was de laatste 3 maanden vooral helemaal weg. Gisteren had ik overigens een veel betere dag en vandaag begint ook behoorlijk. Laat ik niet te pessimistisch zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Kannietmeer:

Gesprek met de UWV arts ging prima gelukkig. Ik ben alleen gegaan en heb niet veel verteld over mijzelf. Alleen mijn klachten benoemd. Hij vroeg verder niet heel veel. Was een soort schildpad ( dat was het gevoel dat ik kreeg... ). Langzaam, rustig, vriendelijk en niet oordelend. Geen nare ervaring deze keer. Uitslag komt pas over 3 weken waarschijnlijk.

Klinkt betrouwbaar. Het fijne van schildpadden is dat ze toch uiteindelijk echt wel vooruit komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Kannietmeer:

Gesprek met de UWV arts ging prima gelukkig. Ik ben alleen gegaan en heb niet veel verteld over mijzelf. Alleen mijn klachten benoemd. Hij vroeg verder niet heel veel. Was een soort schildpad ( dat was het gevoel dat ik kreeg... ). Langzaam, rustig, vriendelijk en niet oordelend. Geen nare ervaring deze keer. Uitslag komt pas over 3 weken waarschijnlijk.

Fijn dat in ieder geval het gesprek goed ging, dat is al 1 obstakel minder! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Cyclad58:

Ik heb helemaal niet veel nodig, alleen stabiliteit. Dat was de laatste 3 maanden vooral helemaal weg. Gisteren had ik overigens een veel betere dag en vandaag begint ook behoorlijk. Laat ik niet te pessimistisch zijn. 

Wat fijn om te horen! Dat gun ik je ook van harte!

 

5 uur geleden zei Cyclad58:

Klinkt betrouwbaar. Het fijne van schildpadden is dat ze toch uiteindelijk echt wel vooruit komen!

En dat is helemaal waar! Ik was echt verrast en blij hoe het ging. Weet natuurlijk niet het resultaat.

Ik hoorde vandaag weer van iemand dat ie allemaal veroordeling heeft gekregen tijdens zijn gesprek. Ziek zijn kon niet van de benzo komen zei de uwv arts en de therapie die hij kreeg moest zich niet bezig houden met het verwerken van dingen in zijn verleden maar met hoe hij weer aan het werk kon. Dus dat moest maar even worden aangepast!

Dat soor uwv artsen kunnen van mijn in een heel donker plekje kruipen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Kannietmeer:

ja dat vraag ik me dan altijd af..... hebben deze artsen geen eed waar ze zich aan moeten houden? Dat ze het belang van de patient in het oog houden? Vind het zooooo raar!

 

Ik heb ooit gewerkt voor een huisarts die tevens advocaat was en hij zei over bedrijfsartsen etc. Prutsers die het echte doktertje spelen niet lukt en het dan maar zo proberen :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...