Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 28-11--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Op 28-11-2018 om 17:03 zei Cyclad58:

Ha allemaal,

Hier gaat het niet goed. Of het nou een depressie is of burnout of een combi van beide weet ik niet, maar feit is wel dat het steeds minder goed gaat. 
Slapen is nu echt helemaal verstoord.

Ergens kan ik me wel vinden in burnout, omdat het op het werk ook niet meer wil vlotten en omdat ik al ruim 2 jaar alle ballen in de lucht houd en daarbij toch veel stress heb ervaren met afbouwen en stoppen lorazepam. Daarnaast relatieproblemen (al lijkt dat nu wel beter te gaan) en weinig ruimte voor ontspanning (lukt me ook dikwijls gewoon niet).

Dat alles bijeen zorgt ervoor dat de uitputting nabij is., Niet eens zozeer lichamelijk, dat lijkt wel te gaan. Op alle andere vlakken is de rek er echter wel helemaal uit. 
Ik weet het, het valt buiten de context van dit forum en heeft ook niets meer met benzo ontwenning te maken.

@Cyclad58 Nee het valt idd buiten de context van dit forum maar ik heb exact hetzelfde gehad. Het herstel van de burnout duurde veel langer dan de ontwenning van diazepam.

Eigenlijk zou je het bij mij zo kunnen stellen dat ik die burnout 12 jaar heb kunnen uitstellen door het gebruik van diazepam. Na de ontwenning hiervan sloeg die (sluimerende) burnout ongenadig hard toe. Toen moest ik alsnog beginnen met hetgeen waar ik 12 jaar eerder aan moeten beginnen.

Een hele moeizame strijd was dit, achteraf ben ik blij met die burnout, ik hou geen ballen meer in de lucht en dat lucht op.

Succes jongen, want ook dit hersteld.

mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12/1/2018 om 20:27 zei Dis:

Dat herken ik, hoewel het bij mij niet zo erg is ben ik ook weer begonnen waar ik 15 jaar geleden was. Gelukkig heeft de tijd ook voor oplossingen gezorgd. Maar er komen nieuwe zaken en daar moeten wij nu benzo-vrij mee om leren gaan. Ik betrap me de laatste tijd op negatieve gedachten die onnodig zijn. Zo iets van "nu ben ik benzo-vrij en al 64, wat heb ik er aan".

En wat goed dat je jezelf betrapt, en dus kan corrigeren. Nu kan je vanuit een gezonde Gerard ook zeggen: "Nee nee, het is een geweldige prestatie en overwinning dat ik er vanaf ben en misschien heb je nog wel 30 te gaan en wordt je 94 jaar! Dat is een enorme tijd en alle moeite waard! Ik ben trots op je Gerard!" 

En ik ben ook echt trots op je en blij voor je Gerard. Het is een pittige strijd en jij hebt hem gewonnen. Extra lief zijn voor jezelf en met veel geduld met jezelf omgaan.

 

liefs, Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...