Spring naar bijdragen

De dagdraad 4 11 2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedeavond. Bij ouders geweest. Ze zijn oud en hebben allerhande ingewikkeldheden. Tevens zie ik hoe lastig het is om stap-voor-stap steeds minder te kunnen en ook te begrijpen van de (digitale) wereld om hen heen. Hulp vragen doen ze niet. Ik begrijp het, ik respecteer het, maar kan er bijna niet tegen. Een gesprek voeren is ook steeds moeilijker. Ik moest huilen toen ik thuis kwam. Om hen. Om mezelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat zo ingewikkeld...met ouders en ook schoonouders, het ouder worden. Er mee omgaan...de verwachtingen die er zijn en niet zijn....de onuitgesproken angst of behoefte zien (of niet willen zien) onder hun gedrag of uitingen..compassie...respect en grenzen...ik vind het moeilijk...en ik weet vaak niet hoe daar mee om te gaan.  En ik kan er ook niet goed tegen...omdat het me frustreert...onmacht dus...voel ik....om er op een 'goede' manier mee om te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, @Sober, heb je iets gevonden waarmee je rond vijven je trekmoment kunt weerstaan? Iets wat je zonodig dagelijks kunt oppakken?
Als je zo'n 'vast' trekmoment maar lang genoeg weet om te bouwen ontstaat er vanzelf een nieuwe orde.

 

1 uur geleden zei spirit:

Die bruine vond ik altijd erg lekker en ja, het bestaat nog steeds hé?

Als je de bruine variant van "Exota" gazeuse bedoelt:  laat die nou net de naam 'champagnepils' gehad hebben... :o

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over meedenken gesproken, Sober,... ik zat juist te denken of wandelen nu wel zo geschikt voor je is om een vaste gewoonte van te maken. Je
zit met regelmaat minder goed in je vel en dan is wandelen misschien het eerste dat er bij inschiet. Om nog niet te spreken over slecht weer..
Misschien toch verstandig om wat varianten te bedenken, binnenshuis, op voorhand, zodat je niet alsnog overvallen wordt door die 'vijf uur periode".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei jopie:

 

met visite van een goede oude vriend met zijn nieuwe vriendin (ja, het kan nog, ben je 69, vind je nog een nieuwe partner)

 

 

 

Gelukkig er is nog hoop. Hier hebben ze er zin in vanavond of juist geen zin in dat kan ook. Iedereen al in de pyama ik dus ook. Morgen weer naar revalidatie met aangepast programma maar blij dat ik weer wat invulling van de dag heb.  Welterusten allen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...