bolletje Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 (bewerkt) Goeie morgen allemaal, Iedereen goed geslapen? Kaida gaan paardrijden met last van diarree????? Poeh jij durft zeg. Sannie een dier te moeten laten inslapen is vreselijk. Het wordt zo van je weggerukt. Je vraagt je af of het wel de juiste keuze is. De leegte die het dier achter laat, het gemis. Ja dat doet pijn Hier is het behaaglijk mensen, niet te koud maar zeker niet te warm heerlijk. Dadelijk ff boodschappen doen, ff werken hiero, rusten en dan lekker hobbyen en genieten. Mensen ik voel me goed. 1 november 2018 bewerkt door bolletje Sannie reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
204yha Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 Morning people, Ik ben even aan het brainstormen en het valt me op dat mijn ontwenningsklachten heel a typisch zijn. Wat je zou verwachten bij ontwenning van een rustgevende medicatie is dat je daarna juist wat onrustiger wordt en wat hyper. Ik heb echt het tegenovergestelde en het wordt erger. Ik ben ontzettend uitgeput, heb een zwaar gevoel in mijn lijf, depressief en brain dead ( maar nog wel racende gedachten ) Ik heb 0 enthousiasme voor iets en er komen steeds meer rare dingen bij, bijvoorbeeld het gevoel " scheef " te staan. Omdat ik vóór mijn lorazepam gebruik al hele extreme klachten had ben ik bang dat dit losstaat van de ontwenning? Het beste voelde ik me afgelopen zomer toen ik ong 0,20 - 0,10 Mg nam. Heeft iemand soortgelijke symptomen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 @bolletje wat goed dat je je goed voelt! Ja het verkies van mijn mooie Joplin is zeker erg pijnlijk geweest, zeker niet de reden van instorten, maar was de spreekwoordelijke druppel. Ik heb zat vriendinnen waar ik nog kan knuffelen of rijden, maar voor nu is het even goed zo. Op het moment is het slapen niet geweldig....lijkt steeds korter te worden, vanochtend 4.57 wakker. Ergens nog wel weer kort in slaap gevallen vlak voor de wekker om half 7...dan ben je echt kaduuk. Irritante is dat het maken meteen start bij ontwaken...raar hoofd! @Dis wat goed dat je vrijwel klachtenvrij bent, wauw! Doe idd wat goed voelt en is dit minder actief zijn, helemaal goed! Geniet van je herwonnen terrein! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 8 minuten geleden zei 204yha: Morning people, Ik ben even aan het brainstormen en het valt me op dat mijn ontwenningsklachten heel a typisch zijn. Wat je zou verwachten bij ontwenning van een rustgevende medicatie is dat je daarna juist wat onrustiger wordt en wat hyper. Ik heb echt het tegenovergestelde en het wordt erger. Ik ben ontzettend uitgeput, heb een zwaar gevoel in mijn lijf, depressief en brain dead ( maar nog wel racende gedachten ) Ik heb 0 enthousiasme voor iets en er komen steeds meer rare dingen bij, bijvoorbeeld het gevoel " scheef " te staan. Omdat ik vóór mijn lorazepam gebruik al hele extreme klachten had ben ik bang dat dit losstaat van de ontwenning? Het beste voelde ik me afgelopen zomer toen ik ong 0,20 - 0,10 Mg nam. Heeft iemand soortgelijke symptomen? Ik heb niet echt een antwoord. Ik heb zowel de onrust, enorme zenuwachtigheid en andere irritante symptomen, juist daarvan word ik ook doodmoe en heb ik zwaar gevoel in lijf etc. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
204yha Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 Ook kan ik niet echt zeggen dat ik " Windows " heb.. ik heb altijd wel klachten, altijd.. soms gewoon iets minder maar over het algemeen de laatste 3 weken gaat het echt bergafwaarts Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
204yha Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 7 minuten geleden zei Sannie: Ik heb niet echt een antwoord. Ik heb zowel de onrust, enorme zenuwachtigheid en andere irritante symptomen, juist daarvan word ik ook doodmoe en heb ik zwaar gevoel in lijf etc. Ja begrijpelijk inderdaad. Dat vraagt natuurlijk ook ontzettend veel energie van je systeem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
204yha Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 Ik heb ook heel veel irrationele angsten. Omdat ik iedereen zie overschakelen op diazepam ben ik nu ontzettend bang dat dat de reden kan zijn dat het zo slecht met me gaat, ik heb een lange tijd afgebouwd met lorazepam, maar ben nooit overgestapt en heb ook niet secuur op de 0,001 gemeten.. meer gevoelsmatig en op het oog fijn gemalen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 1 minuut geleden zei 204yha: Ik heb ook heel veel irrationele angsten. Omdat ik iedereen zie overschakelen op diazepam ben ik nu ontzettend bang dat dat de reden kan zijn dat het zo slecht met me gaat, ik heb een lange tijd afgebouwd met lorazepam, maar ben nooit overgestapt en heb ook niet secuur op de 0,001 gemeten.. meer gevoelsmatig en op het oog fijn gemalen Dit herken ik maar al te goed irrationele angsten hoor. Ik zit nog op Oxa en iedereen raadde asn overstap naar Dia. Mijn huisarts werkt sowieso tegen, ik ben bang voor de omzetting als ik dit er uberhaupt al doorheen krijg, bang voor de afbouw, de klachten, zorg voor Mn zoon, mijn relatie met onwijs lieve vriend (wonen niet samen), mijn werk/inkomen, mijn hypotheek etcetcetc. Ik probeer mij echt te focussen op het hier en nu, vandaag en niet morgen of wat ik al achter de rug hebt. Maar het is zo moeilijk die knop te vinden. Soms lukt het voor een uurtje ofzo, daar ben ik dan al heel blij mee. Het piekeren en de angst voor het onbekende is de extra grote boosdoener in dit geheel. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 5 minuten geleden zei 204yha: Ik heb ook heel veel irrationele angsten. Omdat ik iedereen zie overschakelen op diazepam ben ik nu ontzettend bang dat dat de reden kan zijn dat het zo slecht met me gaat, ik heb een lange tijd afgebouwd met lorazepam, maar ben nooit overgestapt en heb ook niet secuur op de 0,001 gemeten.. meer gevoelsmatig en op het oog fijn gemalen Maar wees trots op wat je zelf al bereikt hebt! Je bouwt af, dikke vette pluim al waard voor je durf en doorzettingsvermogen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Energiek Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 Goedemorgen, Na 3 daagjes werken en in de avond kunnen sporten bekaf in bed gekropen om na een uurtje warm en met op hol geslagen hart weer wakkerte worden. Twee PCM genomen en 2 uurtjes later toch voor ca. 3 uurtjes nog in slaap gevallen. Lekker koffie In het buiten nu Morgenocht afspraak met de orthomoleculair diëtist, zij denkt dat er waarschijnlijk nog steeds een parasiet aanwezig is in mijn darmen na mijn 5 weken diarree in de vak.periode, waardoor mijn slaap verstoord is.Fijn hoor al die activiteit in de huiskamer met zowel positieve als negatieve klachten. Fijne dag allemaal en zet 'm op Cyclad58 en Sannie reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 (bewerkt) @Energiek ik ben deze week voor het eerst weer regelmatig iedere ochtend op de zaak. Zorgt voor afleiding, blij mee en wat niet lukt doe ik thuis. Ik zit met die rottige auto ook en het feit je niet mag autorijden met die zooi (pak wel kleine stukjes naar de supermarkt mee) paniek/angst begon in de auto en wil niet dat dit weer versloft door helemaal niet meer ik de auto te stappen. Meerijden is inmiddels geen probleem meer gelukkig. Dat slapen gedoe heb ik sinds week of 4. Slaap redelijk goed in (met meditatie begeleiding op Mn mobiel) en wordt dan gewoon rond 5 uur wakker. Kom echt niet aan de 8 uur meer die ik zoooo nodig heb, irritant!!!! Ik ben ook aan het verdiepen welke ondersteunende supplementen te gaan gebruiken. Val hard af, geen eetlust en wisselend diarree/heel zacht (lekker praatje ) al sinds zomervakantie. Ik heb overigens geen krampen ofzo alleen soms misselijk. 1 november 2018 bewerkt door Sannie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Energiek Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 @Sannie ik ben probiotica gaan gebruiken, hele goede vd natuurwinkel , maar nog steeds kan ik soms in m'n ontlasting zien wat ik de dag ervoor heb gegeten, geen goede voedingsopname dus. Volgens diëtiste mag dit nu niet meer zo zijn naar 2 maanden probiotica, dus hopelijk goede adviezen, tips of supplementen morgen. Heb me tijdens de 5 weken diarree ook enorm rot gevoeld, 4 kilo afgevallen, misselijk en geen eetlust. Nu gelukkig geen last meer van. Ben zelf al heel blij met 5 uurtjes slaap, vorige week weer zoveel slapeloze nachten moeten doorstaan blehhhh En idd vind ik ook, ook al ben ik nog zo moe, werken zorgt wel fijne afleiding Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 10 minuten geleden zei Energiek: @Sannie ik ben probiotica gaan gebruiken, hele goede vd natuurwinkel , maar nog steeds kan ik soms in m'n ontlasting zien wat ik de dag ervoor heb gegeten, geen goede voedingsopname dus. Volgens diëtiste mag dit nu niet meer zo zijn naar 2 maanden probiotica, dus hopelijk goede adviezen, tips of supplementen morgen. Heb me tijdens de 5 weken diarree ook enorm rot gevoeld, 4 kilo afgevallen, misselijk en geen eetlust. Nu gelukkig geen last meer van. Ben zelf al heel blij met 5 uurtjes slaap, vorige week weer zoveel slapeloze nachten moeten doorstaan blehhhh En idd vind ik ook, ook al ben ik nog zo moe, werken zorgt wel fijne afleiding Ja he! Ondanks dat ik mij vanochtend echt heel slecht voelde, laatste 5mg om 22.30 en rek dit naar half 9/9 uur volgende ochtend...nou dat vindt mijn lijf echt niet oké....maar na an een poos alleen thuis te hebben gewerkt ben ik dat ook wel beetje beu en als het lukt....nou dan maar liever ook op de zaak. Hou je ons op de hoogte van de aanbevelingen morgen...vind ik iig super interessant Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 Ik wil ook graag gaan hardlopen, ik hoor en lees overal dat dit echt goede therapie is en echt je hoofd leeg maakt. Maarja als je 0 energie hebt...hou je dat ook niet vol.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 Dis hier in mijn huisje staat ook de koffie warm voor jou en je vrouw. En voor Spruitje een minikoekje. Heel veel succes kerel. Jij redt het wel. Sannie soms krijg je energie van een activiteit. Of even in de buitenlucht een p[aar keer diep adem halen. Sannie reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
204yha Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 11 minuten geleden zei Sannie: Ik wil ook graag gaan hardlopen, ik hoor en lees overal dat dit echt goede therapie is en echt je hoofd leeg maakt. Maarja als je 0 energie hebt...hou je dat ook niet vol.... Hardlopen is absoluut alleen maar goed voor mensen die fit, gezond en energiek zijn en ook dan is het een aanslag op de knieën bij de meeste.. Maar qua cardio een van de beste work outs die je kunt beoefenen. Hardlopen wordt echt sterk afgeraden als je lichaam herstellende is, hardlopen geeft veel adrenaline en cortisol vrij en is best hard voor het lichaam met name de bijnieren. Het beste doe je eraan om lekker te wandelen en misschien later wat up tempo fietsen.. zwemmen is ook heel goed maar hou het wat kalm. Het lichaam moet terug in de parasympatische status geraken en alles wat stevige " actie " vereist kan beter uitgesteld worden tot je echt herstellende bent en voelt dat je het aankan. Beweging is echter wel goed allicht. Kannietmeer en Cyclad58 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 3 uur geleden zei bolletje: Kaida gaan paardrijden met last van diarree????? Poeh jij durft zeg. Goeiemorgen! @bolletje Hahaha lef heb ik wel ja Ik had ruim van te voren een diarree remmer genomen en wat voorzorgsmaatregelen getroffen voor als het toch mis mocht gaan. Maar ik hield alles binnen hihihi 2 uur geleden zei Dis: Beste lotgenoten, ik zal wat minder op het forum verschijnen. Het gaat steeds beter met mij. Hoewel ik nog rond de 3,5-4mg dia zit gaat de afbouw goed en ben ik vrijwel klachtenvrij. Iedereen heeft wel eens een minder goede dag of een griepje, zo denk ik er nu over. Dankzij de steun van jullie allemaal en @bolletje, @Kannietmeer, en @Cyclad58 in het bijzonder, ben ik zover gekomen. Zeker in het begin van mijn afbouw heb ik veel steun van dit waardevolle forum ondervonden ( @moderator leest u mee?). Lieverd fijn dat je zo goed als klachtenvrij bent!! Hopelijk gaan die laatste loodjes ook goed en ben je snel benzo vrij! Kom gerust nog eens langs om te vertellen hoe het met je gaat! Ik heb aan jou ook veel steun gehad. Dus dank je wel hier voor! Ik wens je alle goeds! Knuffel! 1 uur geleden zei Sannie: het verkies van mijn mooie Joplin is zeker erg pijnlijk geweest, zeker niet de reden van instorten, maar was de spreekwoordelijke druppel. Pffff wat heftig voor je!! Snap zo goed dat dat de bekende druppel was... Hoeveel kan een mens hebben? Ik stop (al dan niet tijdelijk) omdat ik me niet kan ontspannen tijdens het rijden, er niet van kan genieten en het me bergen energie kost. Maar misschien komt het ook doordat de les in de ochtend was en dan ben ik echt op m'n slechtst... Maandagmiddag om 5 uur weer privéles. Eens kijken of het dan beter gaat en anders echt stoppen. Moet aan mijn energie denken en ervan kunnen genieten. Probiotica gebruik ik ook. Maar door de stress deze week is mijn lijf compleet van slag. Ik val ook weer af... Krijg amper een hap door mijn keel. Het idee aan eten maakt me al misselijk. Bij de huiskamer van gisteren heb ik een oproep geplaatst of iemand van jullie ervaringen heeft met bezwaar maken tegen de beslissing het UWV. Ik hoop echt dat er iemand reageert en ik wat tips krijg, want tot nu toe word ik van het kastje naar de muur gestuurd... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 @Kaida74 goed idee om eerst nog een ander tijdstip te proberen qua rijden, het is toch je pasje en als het lukt is dat mooi meegenomen en goed voor je koppie ook! Op internet ook buiten dit forum al gezocht, waarschijnlijk wel, maar dacht zeg het even Kaida74 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 @204yha het voelt nu ook absoluut niet slim om te gaan beginnen. Krijg te weinig binnen en zo slap ala een vaatdoek. Dus voorlopig hou ik het bij wandelen! Bedankt voor de uitleg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 (bewerkt) 6 uur geleden zei Sannie: Ik wil ook graag gaan hardlopen, ik hoor en lees overal dat dit echt goede therapie is en echt je hoofd leeg maakt. Maarja als je 0 energie hebt...hou je dat ook niet vol.... @Sannie Ik heb altijd hardgelopen, ook tijdens de afbouw en de ontwenning. Soms was mijn energielevel ook erg laag, maar dan ging in toch, al liep ik dan hooguit op 70%. Dat werkte bij mij prima. Het wordt natuurlijk echt een moeizaam verhaal als je altijd voluit wilt, dat staat je energielevel sowieso niet toe. Probeer het eens als je je wat beter en sterker voelt , al is het maar een korte afstand en wellicht (ver) onder hetgeen je van jezelf gewend bent, het geeft doorgaans toch een positieve boost. 1 november 2018 bewerkt door Cyclad58 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 (bewerkt) 11 minuten geleden zei Cyclad58: @Sannie Ik heb altijd hardgelopen, ook tijdens de afbouw en de ontwenning. Soms was mijn energielevel ook erg laag, maar dan ging in toch, al liep ik dan hooguit op 70%. Dat werkte bij mij prima. Het wordt natuurlijk echt een moeizaam verhaal als je altijd voluit wilt, dat staat je energielevel sowieso niet toe. Probeer het eens als je je wat beter en sterker voelt , al is het maar een korte afstand en wellicht (ver) onder hetgeen je van jezelf gewend bent, het geeft doorgaans toch een positieve boost. @Cyclad58 Ik heb een boek gelezen: “verademing” over de relatie tussen hardlopen, juiste manier ademhalen en heel vaak werden ook de angst/paniekstoornissem genoemd en het vaak onnodig voorschrijven van benzo’s en AD. Runningtherapie noemen ze het. Sprak mij zeer aan. Ik ben nog nooit zo bezig geweest met gezondheid en bewegen als nu. Tot vorig jaar altijd dressuur en buitenritten gereden, mijn passie, maar nu moet het tijdelijk anders en zo kwam ik door mijn collega op dit boek. Wilde met 5 km opbouw beginnen.... Trouwens pfff ik ben echt langdradig zie ik. Ik hoop dat het hardlopen jouw nu ook echt steun is Ad, even hoofd leeg (voor zover dit kan). 1 november 2018 bewerkt door Sannie Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 1 uur geleden zei Sannie: @Cyclad58 Ik heb een boek gelezen: “verademing” over de relatie tussen hardlopen, juiste manier ademhalen en heel vaak werden ook de angst/paniekstoornissem genoemd en het vaak onnodig voorschrijven van benzo’s en AD. Runningtherapie noemen ze het. Sprak mij zeer aan. Ik ben nog nooit zo bezig geweest met gezondheid en bewegen als nu. Tot vorig jaar altijd dressuur en buitenritten gereden, mijn passie, maar nu moet het tijdelijk anders en zo kwam ik door mijn collega op dit boek. Wilde met 5 km opbouw beginnen.... Trouwens pfff ik ben echt langdradig zie ik. Ik hoop dat het hardlopen jouw nu ook echt steun is Ad, even hoofd leeg (voor zover dit kan). Ha @Sannie, langdradig ben je zeker niet! Ik loop zelf meestal tussen de 3 en de 6 kilometer. De langere afstanden doe ik sinds ik met de benzo's ben besmet niet meer, dat kost me echt te veel energie. Komt wellicht wel weer. Opbouwen naar 5 kilometer is prima om te beginnen. Je ziet vanzelf wat je aankunt. Rustig opbouwen is een vereiste. Met hardlopen kan ik inderdaad mijn hoofd leegmaken. Ik hoef ook niet meer de gemiddelden te halen die ik gewend was te lopen. Dat bevalt me prima. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sannie Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 6 minuten geleden zei Cyclad58: Ha @Sannie, langdradig ben je zeker niet! Ik loop zelf meestal tussen de 3 en de 6 kilometer. De langere afstanden doe ik sinds ik met de benzo's ben besmet niet meer, dat kost me echt te veel energie. Komt wellicht wel weer. Opbouwen naar 5 kilometer is prima om te beginnen. Je ziet vanzelf wat je aankunt. Rustig opbouwen is een vereiste. Met hardlopen kan ik inderdaad mijn hoofd leegmaken. Ik hoef ook niet meer de gemiddelden te halen die ik gewend was te lopen. Dat bevalt me prima. @Cyclad58 zo voelt het wel hoor mijn bijdragen . Omdat ik inderdaad zoveel positieve dingen hoor erover en ik wandelen (alleen) enorm saai vind en mijn koppie dan ook blijft doordraaien op volle toeren....leek het mij een goede start. Ik hoef ook geen marathon te lopen ooit, puur lichaam/geest stimuleren en leeglopen, precies zoals jij zegt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 1 november 2018 Rapport Share Geplaatst 1 november 2018 10 uur geleden zei 204yha: Morning people, Ik ben even aan het brainstormen en het valt me op dat mijn ontwenningsklachten heel a typisch zijn. Wat je zou verwachten bij ontwenning van een rustgevende medicatie is dat je daarna juist wat onrustiger wordt en wat hyper. Ik heb echt het tegenovergestelde en het wordt erger. Ik ben ontzettend uitgeput, heb een zwaar gevoel in mijn lijf, depressief en brain dead ( maar nog wel racende gedachten ) Ik heb 0 enthousiasme voor iets en er komen steeds meer rare dingen bij, bijvoorbeeld het gevoel " scheef " te staan. Omdat ik vóór mijn lorazepam gebruik al hele extreme klachten had ben ik bang dat dit losstaat van de ontwenning? Het beste voelde ik me afgelopen zomer toen ik ong 0,20 - 0,10 Mg nam. Heeft iemand soortgelijke symptomen? Heel normaal en heel herkenbaar. Iedereen is anders. Zo te zien heb jij iets meer de klachten die ik heb/ had. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden