Spring naar bijdragen

0nze huiskamer 28-9-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Morgen,

Een uur geleden ben in bij de bedrijfsarts geweest. Oh die 2,4mg Diazepam en die anderen medicatie die doen er niet zoveel meer toe, het is beter voor jou dat je weer richting volledig werk gaat werken en blijf maar op deze dosis staan. 

Hij wilde ineens alles weten wat met mij aan de hand was en wat ik thuis deed als ik niet was werken. Dat is echt typisch voor z’n bedrijfsarts, als het niet goed met je gaat gaan ze naar je prive leven vragen kijken wat je daar allemaal doet en als er maar iets goed gaat pakken ze je daarop. Ik beleef lekker kort af er vielen veel stiltes in het gesprek, om mij maar zoveel mogelijk te laten vertellen. Als ik thuis was lag ik heel de dag op bed zei ik tegen hem. 

Ik laat het GGZ wel bellen, kijken of die daar ook zo over denken.  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Deligaf1:

Morgen,

Een uur geleden ben in bij de bedrijfsarts geweest. Oh die 2,4mg Diazepam en die anderen medicatie die doen er niet zoveel meer toe, het is beter voor jou dat je weer richting volledig werk gaat werken en blijf maar op deze dosis staan. 

Hij wilde ineens alles weten wat met mij aan de hand was en wat ik thuis deed als ik niet was werken. Dat is echt typisch voor z’n bedrijfsarts, als het niet goed met je gaat gaan ze naar je prive leven vragen kijken wat je daar allemaal doet en als er maar iets goed gaat pakken ze je daarop. Ik beleef lekker kort af er vielen veel stiltes in het gesprek, om mij maar zoveel mogelijk te laten vertellen. Als ik thuis was lag ik heel de dag op bed zei ik tegen hem. 

Ik laat het GGZ wel bellen, kijken of die daar ook zo over denken.  ;)

Hey daar :)! 

Gelukkig heb ik zelf geen ervaring met een bedrijfsarts, dat klinkt echt mega stressvol en die stress kun je er nu eigenlijk moeilijk bij hebben. Wel goed dat je kortaf was! Je hoeft jezelf niet te verdedigen, gewoon bij jezelf blijven en jouw waarheid spreken, die is namelijk belangrijk want het draait hier om jou! Goed gedaan. Het GGZ inschakelen is inderdaad een optie, die kunnen het misschien bevestigen voor je. 

Ik heb trouwens eindelijk ( een beetje ) door hoe het forum werkt! Ik heb me al ooit eens ergens voorgesteld maar geen idee meer waar dus in het kort: Anne, 26 jaar, lorazepam 1 Mg oal sinds jan aan het afbouwen, goeie zomer gehad ( ongeveer op 0,15 lang gezeten ) en nu op 0 en voel me niet goed, mijn klachten zijn divers en weet niet precies of het alleen met ontwenning te maken heeft, aangezien ik het de zomer zo " goed " heb gehad. 

Ik heb vanochtend een video gezien die wellicht hulpzaam kan zijn tijdens ontwenning en het incasseren van allerlei crazy ass symptomen. Het is wat next level spiritueel en vraagt veel van je hogere zelf en je bewust zijn, het is het allermoeilijkst wanneer je overspoelt wordt maar zeker geen verkeerd advies, het gaat over observant te worden van je denken ipv er mee te vereenzelvigen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Deligaf1:

Morgen,

Een uur geleden ben in bij de bedrijfsarts geweest. Oh die 2,4mg Diazepam en die anderen medicatie die doen er niet zoveel meer toe, het is beter voor jou dat je weer richting volledig werk gaat werken en blijf maar op deze dosis staan. 

Hij wilde ineens alles weten wat met mij aan de hand was en wat ik thuis deed als ik niet was werken. Dat is echt typisch voor z’n bedrijfsarts, als het niet goed met je gaat gaan ze naar je prive leven vragen kijken wat je daar allemaal doet en als er maar iets goed gaat pakken ze je daarop. Ik beleef lekker kort af er vielen veel stiltes in het gesprek, om mij maar zoveel mogelijk te laten vertellen. Als ik thuis was lag ik heel de dag op bed zei ik tegen hem. 

Ik laat het GGZ wel bellen, kijken of die daar ook zo over denken.  ;)

Oh god... Zo deden ze ook tegen mij bij het UWV.... En dan lekker alles wat je zegt tegen je gebruiken.... Ik heb er geen goed woord voor over :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Kaida74:

Oh god... Zo deden ze ook tegen mij bij het UWV.... En dan lekker alles wat je zegt tegen je gebruiken.... Ik heb er geen goed woord voor over :angry:

Echt hé, Daarom zeg ik zo min mogelijk tegen die mensen die praten altijd met 3 gezichten of meer. En dan ook nog zo doen als ik er bijna vanaf ben. 

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Deligaf1:

Echt hé, Daarom zeg ik zo min mogelijk tegen die mensen. En dan ook nog als ik er bijna vanaf ben.

Ik heb mijn lesje ook wel geleerd. Als het rapport niet klopt en ze me aan het werk willen zetten dan ga ik voor een second opinion. Walgelijk gewoon... Ze hebben nergens verstand van, behalve zakken vullen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kaida74:

Ik heb mijn lesje ook wel geleerd. Als het rapport niet klopt en ze me aan het werk willen zetten dan ga ik voor een second opinion. Walgelijk gewoon... Ze hebben nergens verstand van, behalve zakken vullen. 

Ze hebben er totaal geen verstand van, en mochten ze er verstand van hebben dan valt het toch allemaal mee zeggen ze. Uiteindelijk maken z’n (artsen) het alleen maar erger dan dat het is. Ik zit nu op 2,4mg en dan moet ik dat afbouwen stop zetten als het aan hem ligt en gewoon gaan werken. Hij kan de tering krijgen, ze mogen mij er zelfs voor ontslaan als ze willen ik geef op dat gebied nergens niks meer om.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theoretisch hebben ze overal verstand van maar het praktische gedeelte daar gaat het tussen hen en ons mis en dat zal altijd zo blijven of ze moeten ook zulke ervaringen krijgen.

Beter  is bij zulke ontmoetingen met een stalen gezicht vragen "Kent u het gevoel". En dat een paar keer, dan maak je ze monddood. Dit heb ik een hele tijd geleden bij een herkeuring gedaan, en zo in de W.A.O. terecht gekomen. Niet dat dat zo fijn was maar je confronteert ze wel met een stukje gevoelsarm zijn. Het zich totaal niet kunnen inleven in anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Theoretisch hebben ze overal verstand van maar het praktische gedeelte daar gaat het tussen hen en ons mis en dat zal altijd zo blijven of ze moeten ook zulke ervaringen krijgen.

Beter  is bij zulke ontmoetingen met een stalen gezicht vragen "Kent u het gevoel". En dat een paar keer, dan maak je ze monddood. Dit heb ik een hele tijd geleden bij een herkeuring gedaan, en zo in de W.A.O. terecht gekomen. Niet dat dat zo fijn was maar je confronteert ze wel met een stukje gevoelsarm zijn. Het zich totaal niet kunnen inleven in anderen.

Dat hoor ik ook van iedereen. Ikzelf heb het heel anders ervaren... Ik heb 2.5 jaar lang in de ziektewet gezeten en daarna moest ik opnieuw gekeurd worden. Die keuring ging per telefoon en duurde 5 minuten!!! Conclusie: duurzaam arbeidsongeschikt met geen zicht op herstel. Ik viel van mijn stoel van verbazing. Was enorm blij (geen druk meer van het UWV, geen sollicitatieplicht, geen herkeuringen meer), maar ook volslagen verrast. Ben er 4 maanden beduusd van geweest... "HUH? Geen verplichtingen meer??? HUH? En nu dan??? HUH, mag ik nu dan voor het eerst in mijn leven zelf gaan kiezen/doen wat mij mooi/fijn/leuk/haalbaar lijkt???". Ik zit nu nog steeds wat in die modus van HUH??? maar ook stevig aan het rondkijken, bv ervaringsdeskundige, zou dit iets voor mij zijn? Kortom: ik heb erg ERG veel geluk gehad en ben dankbaar dat in in NL woon en niet in het (om het even welk ander) land. Nu niet gaan slaan hoor, jongens en meisjes ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 28-9-2018 om 11:22 zei 204yha:

 

.......Ik heb trouwens eindelijk ( een beetje ) door hoe het forum werkt! Ik heb me al ooit eens ergens voorgesteld maar geen idee meer waar dus in het kort.......

 

Hallo @204yha

Als je je vorige posts wil bekijken kun je op je eigen naam klikken bij een willekeurige post van jou, dan rechtsboven op "bekijk mijn activiteit", waarna je al je berichten ziet.

Door links op "discussies" te klikken zie je de draadjes die je zelf gestart bent.

Als je dat doet zie je dat je op 1 juni, in de rubriek "tips en adviezen" het draadje "lorazepam stoppen" hebt aangemaakt.

Dat is misschien wel handig om te weten!

 

In plaats van op je naam te klikken bij een post van jou kun je ook op je accountnaam rechtsboven klikken, dan kiezen voor "profiel", dan weer op "bekijk mijn activiteit", en zo voort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-9-2018 om 11:22 zei 204yha:

Hey daar :)! 

Gelukkig heb ik zelf geen ervaring met een bedrijfsarts, dat klinkt echt mega stressvol en die stress kun je er nu eigenlijk moeilijk bij hebben. Wel goed dat je kortaf was! Je hoeft jezelf niet te verdedigen, gewoon bij jezelf blijven en jouw waarheid spreken, die is namelijk belangrijk want het draait hier om jou! Goed gedaan. Het GGZ inschakelen is inderdaad een optie, die kunnen het misschien bevestigen voor je. 

Ik heb trouwens eindelijk ( een beetje ) door hoe het forum werkt! Ik heb me al ooit eens ergens voorgesteld maar geen idee meer waar dus in het kort: Anne, 26 jaar, lorazepam 1 Mg oal sinds jan aan het afbouwen, goeie zomer gehad ( ongeveer op 0,15 lang gezeten ) en nu op 0 en voel me niet goed, mijn klachten zijn divers en weet niet precies of het alleen met ontwenning te maken heeft, aangezien ik het de zomer zo " goed " heb gehad. 

Ik heb vanochtend een video gezien die wellicht hulpzaam kan zijn tijdens ontwenning en het incasseren van allerlei crazy ass symptomen. Het is wat next level spiritueel en vraagt veel van je hogere zelf en je bewust zijn, het is het allermoeilijkst wanneer je overspoelt wordt maar zeker geen verkeerd advies, het gaat over observant te worden van je denken ipv er mee te vereenzelvigen. 

 

Hi  Anne,

 

ik denk dat jezelf niet vereenzelvigen met je gedachten altijd een belangrijke stap in de goede richting is. Je bent niet je gedachten namelijk. Als je iets kan observeren ben je het niet zelf, is het idee. Dank je wel voor het delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...