Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 25-9--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Moghu Kabouters en andere hulpverleners,

Ja Kabouters staan er om bekend dat ze graag en veel helpen;)

 

"Lieve Bolletje

nou het lijkt of ik moet plassen maar duurt ff voordat er wat uit komt. Lijkt wel of ik dieper moet nadenken om te plassen. 

Dat rare dingen doen wil ik even niet over hebben misschien een andere keer 

liefs hypertjeee"

Hypertjeee ik heb precies maar dan ook precies hetzelfde. Wat fijn dat je dit nu schrijft. Zat er al een tijd over te dubben of ik het zou schrijven hier.

Ja het duurt een tijdje voor je kunt plassen terwijl je wel moet. Net of je het inhoudt maar dat niet wilt, vooral 's nachts heb ik er last van. Het lijkt of ik heel voorzichtig ben met plassen. Vreemd hé? En ik kan het niet anders.     

Zo dadelijk boodschappen doen dus m'n racemonster voor de dag halen. Hier wel (gewoon) heerlijk een uur langer blijven liggen en geluisterd naar natuurgeluiden op de radio. Nou als ze dat een paar mnd. geleden tegen me gezegd hadden had ik ze keihard uit gelachen.

Wat gaan jullie doen?

Hé die Weegschaal:lips:

 

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een goede nacht gehad, alleen werd ik wakker gekust door mijn vriend die naar zijn werk ging. Lief bedoeld, de schat, maar ik slaap zo licht dat ik meteen klaar wakker (ik schrok wakker, adrenaline!!) was en niet lekker op eigen tempo wakker werd. 

Gisteren zijn ze in mijn flat begonnen. De vloeren en deurkozijnen zijn afgeplakt. Vandaag en morgen de boor in de vloeren. Ik ga vanavond even kijken. Doe ik bewust niet overdag ivm de prikkels.

Heb een paar dagen grieperig op de bank gehangen (het hele gezin lag de afgelopen weken in de kreukels ;) ) ,maar nu gaat het weer wat beter. 

Jongste van 13 (puberrrrr) is een midweek op werkweek met school . Rust in huis ;)

Verder geen plannen voor vandaag. Heb ook nog geen fut om wat te doen dus ik blijf nog even in de relax-stand ;)

@Jeshen fijn dat het met jou ook een stuk beter gaat!!!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vanmiddag bij mijn huisarts geweest en heb nu een mooie aantekening in mijn dossier: NOOIT MEER BENZODIAZEPINES! Wie mij dat ooit nog voor wil schrijven kan rekenen op een goede preek! :P Ik ben even de deur uit geweest; naar de huisarts, wat boodschapjes gedaan en een half uurtje gewandeld. Dat was alweer genoeg voor vandaag, mijn energie is nog 0,0. Verder wel een vrij helder hoofd, vergeleken met de afgelopen 4 dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ben nieuw op dit forum & momenteel ook erg slecht in m''n vel na afbouw oxazepam/ diazepam .Eind juni na een plotseling ontstane piep in m'n oor oxazepam voorgeschreven gekregen 10 Mg na bijna 10 dagen zonder slaap, in de zomerperiode bijna 5 week lang diarree gehad & doorgegaan met 't gebruik, wel half Augustus omgezet in 2 Mg diazepam. Daarna afgebouwd in 2 weken en bijna 2 weken nu klaar met de afbouw, kreeg de laatste 3 weken er 25 Mg Quatipine erbij om meer tot slapen te komen, maar daardoor erge hoge hartslag en naar voelen, dus vorige week woe. mee gestopt. Vrijdag nog ca 4 uurtjes kunnen slapen, maar daarna maar 1a2 uur per nacht. Helemaal op/ kapot voel ik me nu. Huisarts heeft nu 7,5 Mg Mirthazapine voorgeschreven. Goede oplossing??

Zouden m'n slechte nachten nog steeds oorzaak zijn van benzodiazepinen gebruik? Wil het liefst niks gebruiken, maar op deze manier verder gaan lukt me ook niet, werken lukt amper en sporten ook totaal geen energie voor. Ben m'n eigen ik helemaal kwijt 

Iemand nog tips/ herkenbaar?

bewerkt door Energiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Energiek:

Hallo,

Ben nieuw op dit forum & momenteel ook erg slecht in m''n vel na afbouw oxazepam/ diazepam .Eind juni na een plotseling ontstane piep in m'n oor oxazepam voorgeschreven gekregen 10 Mg na bijna 10 dagen zonder slaap, in de zomerperiode bijna 5 week lang diarree gehad & doorgegaan met 't gebruik, wel half Augustus omgezet in 2 Mg diazepam. Daarna afgebouwd in 2 weken en bijna 2 weken nu klaar met de afbouw, kreeg de laatste 3 weken er 25 Mg Quatipine erbij om meer tot slapen te komen, maar daardoor erge hoge hartslag en naar voelen, dus vorige week woe. mee gestopt. Vrijdag nog ca 4 uurtjes kunnen slapen, maar daarna maar 1a2 uur per nacht. Helemaal op/ kapot voel ik me nu. Huisarts heeft nu 7,5 Mg Mirthazapine voorgeschreven. Goede oplossing??

Zouden m'n slechte nachten nog steeds oorzaak zijn van benzodiazepinen gebruik? Wil het liefst niks gebruiken, maar op deze manier verder gaan lukt me ook niet, werken lukt amper en sporten ook totaal geen energie voor. Ben m'n eigen ik helemaal kwijt 

Iemand nog tips/ herkenbaar?

Ha @Energiek, welkom hier! 
Het is zeker goed mogelijk dat je slaapstoornis te wijten is aan je Diazepamgebruik. Alhoewel je kort gebruikt hebt lijk je toch last te hebben van ontwenningsverschijnselen. Slapeloosheid is helaas een veel gemelde klacht. Je lichaam is aan het herstellen. Je slaap komt zeker terug, maar dat zal zeker in het begin met horten en stoten gaan. Mirtazapine gebruik ik zelf niet, maar ik weet dat het in lage doseringen bij slapeloosheid wordt voorgeschreven en dat veel gebruikers daar baat bij hebben. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha @Energiek, welkom hier! 
Het is zeker goed mogelijk dat je slaapstoornis te wijten is aan je Diazepamgebruik. Alhoewel je kort gebruikt hebt lijk je toch last te hebben van ontwenningsverschijnselen. Slapeloosheid is helaas een veel gemelde klacht. Je lichaam is aan het herstellen. Je slaap komt zeker terug, maar dat zal zeker in het begin met horten en stoten gaan. Mirtazapine gebruik ik zelf niet, maar ik weet dat het in lage doseringen bij slapeloosheid wordt voorgeschreven en dat veel gebruikers daar baat bij hebben. 

 

Hallo Energiek, ik kreeg ook mirtazapine 7,5 mg af en toe gebruik ik ze, hielp mij prima, zonder sufheid of verslaving, zonder slaap, kun je de strijd overdag niet aan , en wat je schrijft zeer herkenbaar. Guusje 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Energiek:

Hallo,

Ben nieuw op dit forum & momenteel ook erg slecht in m''n vel na afbouw oxazepam/ diazepam .Eind juni na een plotseling ontstane piep in m'n oor oxazepam voorgeschreven gekregen 10 Mg na bijna 10 dagen zonder slaap, in de zomerperiode bijna 5 week lang diarree gehad & doorgegaan met 't gebruik, wel half Augustus omgezet in 2 Mg diazepam. Daarna afgebouwd in 2 weken en bijna 2 weken nu klaar met de afbouw, kreeg de laatste 3 weken er 25 Mg Quatipine erbij om meer tot slapen te komen, maar daardoor erge hoge hartslag en naar voelen, dus vorige week woe. mee gestopt. Vrijdag nog ca 4 uurtjes kunnen slapen, maar daarna maar 1a2 uur per nacht. Helemaal op/ kapot voel ik me nu. Huisarts heeft nu 7,5 Mg Mirthazapine voorgeschreven. Goede oplossing??

Zouden m'n slechte nachten nog steeds oorzaak zijn van benzodiazepinen gebruik? Wil het liefst niks gebruiken, maar op deze manier verder gaan lukt me ook niet, werken lukt amper en sporten ook totaal geen energie voor. Ben m'n eigen ik helemaal kwijt 

Iemand nog tips/ herkenbaar?

Herkenbaar, Ik ben ook aan deze rommel gekomen door tinnitus, mijn verhaal is wat langer en met veel hogere doseringen. Als ik je 1 tip mag geven probeer waar kan vanaf nu van al deze rotzooi af te blijven het gaat je angst erger maken en je tinnitus ook. Je hebt je benzo gebruik vrij snel afgebouwd en daar heb je nu een rebound van, je zal meer angst hebben, onrustiger zijn, en in mijn geval ook hardere tinnitus. Maar dit gaat met de goede imput allemaal herstellen. Gezond eten, beetje wandelen, als je wel kan heel rustig sporten. Misschien een goede psycholoog. Je hersenen hebben door veel stress en al die middelen een zware tik te verduren gehad. Maar het komt goed, en als je echt niet slaapt dan zou die 7,5 mirtazepine wel een optie kunnen zijn. Het is geen onschuldig goedje maar je moet wel slapen natuurlijk. En we hebben allemaal wel eens uit nood iets moeten slikken, benzo's zijn toch wel het meest ellendige van allemaal.

Maak je over de tinnitus ook niet al te druk, ik volg namelijk het een en ander erover en er zijn op het moment een paar behandelingen die worden onderzocht. Ik heb contact met iemand gehad die in een testgroep zit van een veel belovende behandeling. Hij heeft zeer ernstige 9/10 tinnitus die niet te maskeren is. Dus die hoort hij boven alles uit, zelfs als hij onder de douche staat of in de bioscoop zit. Mijn tinnitus is veel zachter en ik werd er al wanhopig van moet je nagaan. Sinds hij aan dit onderzoek meedoet is zijn tinnitus gezakt naar 2/10 dus daar is hoop. Het zal nog even duren voordat dat op de markt komt en er zijn nog meer onderzoeken gaande, het is dus niet levenslang ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Guusje, bedankt voor je reactie, af & toe gebruiken is dus ook een optie? Heb jij dat gedaan op die manier?

En mybattle ook bedankt voor je persoonlijke verhaal, gelukkig is mijn piep allang niet meer zo hard/ duidelijk als bij de start. Hoor 't allen  in stilte, wanneer ik in bed lig. Maar mooi dat er een mogelijke behandeling in 't verschiet ligt.

wil ook absoluut geen benzo's meer,  hoop dat ik het red met tijdelijk even Mirtazepine of mogelijk af en toe een dag gebruiken. Ben dus normaal gesproken heel energiek, maar nu al ruim 3 maanden niet ☹️

bewerkt door Energiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb het op die manier gedaan, je kan echt niet herstellen zonder zo weinig slaap, ik nam  echt af en  toe, dan 3 nachten niets, en echt zo kreeg ik mijn slaapritme terug, 7,5 mg is echt niet verslavend,   nu nog misschien 1 X in de maand, ik zelf 5 weken oxzazepam geslikt 1 jaar geleden, CT gestopt, kreeg het voor chronische stress, na stoppen, 20 X zo erg  terug de stress, nu nog symptomen, van erge spierpijn in benen, maar gaat ook wat beter nu, slaap is echt heeeeel belangrijk, komt goed gr guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-9-2018 om 19:58 zei Energiek:

Hoi Guusje, bedankt voor je reactie, af & toe gebruiken is dus ook een optie? Heb jij dat gedaan op die manier?

En mybattle ook bedankt voor je persoonlijke verhaal, gelukkig is mijn piep allang niet meer zo hard/ duidelijk als bij de start. Hoor 't allen  in stilte, wanneer ik in bed lig. Maar mooi dat er een mogelijke behandeling in 't verschiet ligt.

wil ook absoluut geen benzo's meer,  hoop dat ik het red met tijdelijk even Mirtazepine of mogelijk af en toe een dag gebruiken. Ben dus normaal gesproken heel energiek, maar nu al ruim 3 maanden niet ☹️

Eigenlijk kreeg ik 15 mg mirtazapine, maar ik dacht probeer ze door midden,kijken hoe dat gaat, en dat ging prima, maar 15 mg, is eigenlijk standaard, voor de 7,5 mg voor de 1 te weinig,  bij de ander genoeg, bij mij werkte  7,5 mg.  Dus kijken wat bij je past  ,h.arts zei om de 3 dagen krijg je uiteindelijk een ritme ,ik hoop zo dat je kunt slapen, ik weet wat het is, knuffel Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...