Spring naar bijdragen

Huiskamer 19-9-18


Kaida74

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Hypertjeee:

Beste ad anderhalf uur geleden nu en ik merk echt niks . Nog steeds onrustig maar iets meer pijn in maag en licht in hoofd , maar dat heb ik altijd gehad sinds het begin . Wat nu ? De HA heeft nog steeds niet gebeld 

Lieve @Hypertjeee Diazepam is aangerekend, maar na anderhalf uur zou je wat effect moeten merken. Als straks je HA belt moet je maar meteen aangeven wat de Diazepam (niet) met je doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Cyclad58:

Lieve @Hypertjeee Diazepam is aangerekend, maar na anderhalf uur zou je wat effect moeten merken. Als straks je HA belt moet je maar meteen aangeven wat de Diazepam (niet) met je doet. 

De dosering is wel erg laag he zou het daar mee te maken kunnen hebben? Maar meer wil ik niet slikken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Hypertjeee:

De dosering is wel erg laag he zou het daar mee te maken kunnen hebben? Maar meer wil ik niet slikken 

Hypertjee, het kan idd wel even duren, er moet een bloedspiegel worden opgebouwd. Alles is nog in rep en roer en dat heeft even tijd nodig voor te stabiliseren. Of het aan een te lage dosis ligt daar is het in mijn ogen te kort voor om daarover te oordelen, ten slotte moet je je avond dosis ook nog innemen. 

Ik maakte dat ook zo mee met ct met oxazepam  toen zetten ze mij meteen op 3x0,5mg clonazepam oftewel 30mg diazepam. Dan is het wel weer stabiel maar dan bende wel veel verder van huis. Oftewel ze gaven mij meteen meer dan dat ik ooit had geslikt met een veel potenter middel. 

Hopelijk stabiliseerd het voor je grotendeels voor je. En dat je dan evetueel eerst op een AD gezet kan worden voordat je langzaam gaat afbouwen, het scheelt een hoop. 

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Deligaf1:

Hypertjee, het kan idd wel even duren, er moet een bloedspiegel worden opgebouwd. Alles is nog in rep en roer en dat heeft even tijd nodig voor te stabiliseren. Of het aan een te lage dosis ligt daar is het in mijn ogen te kort voor om daarover te oordelen, ten slotte moet je je avond dosis ook nog innemen. 

Ik maakte dat ook zo mee met ct met oxazepam  toen zetten ze mij meteen op 3x0,5mg clonazepam oftewel 30mg diazepam. Dan is het wel weer stabiel maar dan bende wel veel verder van huis. Oftewel ze gaven mij meteen meer dan dat ik ooit had geslikt met een veel potenter middel. 

Hopelijk stabiliseerd het voor je grotendeels voor je. En dat je dan evetueel eerst op een AD gezet kan worden voordat je langzaam gaat afbouwen, het scheelt een hoop. 

Sterkte

Ja de bedoeling is dat ze me op een ad gaan zetten . En dan heb je daar nog de bijwerkingen van :( Ik heb nog steeds niets gehoord . Het is al 4 uur. 

Gelukkig Zijn jullie er , heb echt zoveel steun aan jullie 

@Deligaf1 @Cyclad58 @bolletje @Kaida74 @Kannietmeer @GUUS En de rest  xxx 

bewerkt door Hypertjeee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei MyBattle:@Hypertjeee Sorry ik ben een tijdje weggeweest dus heb niet alles meegekregen. Maar wat is je geschiedenis kwa benzo's en andere medicijnen. En waar ga je nu doorheen?

  

Hoi beste @MyBattle

eigenlijk heb ik heel kort oxazepam gebruikt. Na een paniekaanval en slapeloosheid en angst die daar op volgde kreeg ik 10mg per dag voorgeschreven. Eerste paar dagen hielp het een beetje daarna begon de ellende. Ik kreeg er meer angst bij sliep ook niet meer goed lichte gevoel in hoofd hele dag door onrustig geagiteerd kan niet stilzitten . Na 3 weken CT gestopt . En toen begon nog grotere ellende. Alles werd 5 keer zo erg. Paar weken geleden is er door een psychiater ook nog eens depressie vastgesteld. Maar de vraag is het of het door de oxazepam is gekomen want dat is ook een bijwerking ervan of dat het gewoon al zat aan te komen. Ik heb best een stressvolle periode meegemaakt in aanloop naar de paniekaanval.

ze wilden me opnemen maar dat weigerde ik en nu wil ik hulp bieden ze die niet

Nu Ben ik er gewoon mentaal en fysiek helemaal doorheen

vanochtend spoed naar HA. Diazepam gekregen 2 Mg maar heeft niet veel gedaan en ze zou me bellen over verdere stappen maar nog steeds niet gehoord 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn kop is er vandaag ook weer niet bij. Ik slik nu een paar weken geen supplementen en heb zojuist toch maar even een flinke box besteld. Hoop echt dat dat me uit deze put haalt. Zo moe en zo duf. Mijn hersenen zijn echt disfunctioneel. Ik kan er niets anders van maken.

Mogelijk gebruikt mijn lichaam gewoon veel meer dan normaal en kan ik daar niet tegen op eten ofzo? Ik weet het niet. Maar het lijkt er op dat ik ze nodig heb, omdat ik ander me echt zieker voel

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kannietmeer:

@Hypertjeee

Ik heb alles ook gelezen hier. Kan je de huis arts niet beter zelf even gaan terugbellen nu?

@MyBattle Welkom terug hoor!

Ze heeft net gebeld morgen afspraak bij de psychiater en met haar bespreken wat we verder gaan doen , medicatie opstarten en hoe dat moet gebeuren. Trouwens de 2mg dia heb ik niets van gevoeld maar goed zoals deligaf ook zegt waarschijnlijk nog een spiegel opbouwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kannietmeer:

mijn kop is er vandaag ook weer niet bij. Ik slik nu een paar weken geen supplementen en heb zojuist toch maar even een flinke box besteld. Hoop echt dat dat me uit deze put haalt. Zo moe en zo duf. Mijn hersenen zijn echt disfunctioneel. Ik kan er niets anders van maken.

Ik hoop het ook voor je lieverd ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste allemaal, 

@Lynn86 Wat super goed! Trots op je! Wat goed dat je mij ook tagde. Doordat ik bijna fulltime werk en net zo fulltime moeder ben,  heb ik niet elke dag meer tijd om te kijken.

@Kannietmeer Lees ik nu dat het niet zo goed gaat? Lieve schat toch, wat duurt het toch lang. Heb je nog iets veranderd de laatste tijd? Houd vol hoor. Je doet het goed door af en toe naar je ouders te gaan. Volgens mij zijn ze super trots op je!

Lieve @Hypertjeee ik schrik van je berichten. Bij mij duurde het ook zo lang. Voel je al iets van de diazepam? Ik heb na een week ofzo ook een pilletje van de huisarts gekregen. Mij hielp het niets. 

Doe wat enigzins goedvoelt. Wat je zegt: dat afvallen is een serieus probleem, misschien is de tip van @GUUS wat. De lichte dosis voor het slapen gaan. 

Dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hypertjeee Klinkt heel erg vervelend allemaal (zacht uitgedrukt) en ook erg herkenbaar, ben ook na een  CT afgelopen januari zwaar in de problemen gekomen ook na kort gebruik. Wetend wat ik nu weet had ik alles veel anders gedaan en ik wil aan de ene kant voorzichtig zijn met advies geven maar pas echt op dat je niet nog teveel andere middelen erbij gaat gebruiken en nog dieper in de problemen komt. Dat is mijn ervaring en ik wil graag jou behoeden van die valkuil. Ik zou als ik jou was en dat ben ik niet en ik weet echt hoe moeilijk dit is maar had ik het over kunnen doen nu niet aan de AD gaan. Ik vind het en dat is mijn mening onverantwoord om iemand na een CT een diagnose te geven als depressie. Tenzij jouw psych en behandelaren alles weten wat benzo ontwenning is wat ze waarschijnlijk niet weten.  Ik heb ook na een CT paroxetine genomen en ook seroquel en je gaat je er gewoon nu niet beter van voelen.  Seroquel helpt me wel met slapen maar depressie en angst helpt het mij niet mee en zal uiteindelijk ook ellende zijn om af te komen. En over de paroxetine nog maar niet te beginnen. Ik heb in het verleden toen ik gewoon depressief en angstig was paroxetine gebruikt en het werkte heel goed en ook met weinig moeite afgebouwd, dit keer dat ik het nam dacht ik dat ik gek werd. Je centrale zenuw stelsel is hypergevoelig en ik heb het heel snel weer af moeten bouwen met alle gevolgen van dien. Ik zit ook al sinds januari heel diep in de shit en alleen maar thuis, meerdere crisis momenten gehad en ook bij de crisis dienst gezeten maar ik weet nu gewoon dat ik voorlopig zal moeten accepteren dat ik ziek ben door al die rotzooi en dat geen enkel pilletje gaat helpen. Het kan ook nog erger. En ik moet nu gewoon de rit uitzitten.

Ik heb afgelopen jaren momenten gehad van verschrikkelijke angst dat ik niet kon stilzitten en dat is ook weer weggetrokken. Soms heeft het gewoon tijd nodig, ik heb ook ondersteuning van het GGZ en blijf vooral hulp zoeken en praten met hulpverleners. De angst zal afzakken dat garandeer ik je. Ik wou dat ik al die rotzooi nooit had aangeraakt had en toen maar had doorgebeten. Heel veel sterkte!

PS stabiliseren op een lage dosis benzo's lijkt mij nu het meest slimme. Dan heb je straks als je wat rustiger bent niet zo een lange weg te bewandelen. Ik ben ook weer herbegonnen met benzo's en rustig gaan afbouwen dat is denk ik stap 1.

bewerkt door MyBattle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kannietmeer:

mijn kop is er vandaag ook weer niet bij. Ik slik nu een paar weken geen supplementen en heb zojuist toch maar even een flinke box besteld. Hoop echt dat dat me uit deze put haalt. Zo moe en zo duf. Mijn hersenen zijn echt disfunctioneel. Ik kan er niets anders van maken.

Mogelijk gebruikt mijn lichaam gewoon veel meer dan normaal en kan ik daar niet tegen op eten ofzo? Ik weet het niet. Maar het lijkt er op dat ik ze nodig heb, omdat ik ander me echt zieker voel

Dat is dus wel een verandering. Ben je in een keer gestopt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Jeshen:

Dat is dus wel een verandering. Ben je in een keer gestopt?

het was vitamine poeder en ja toen het op was, was het op. Maar ik was niet gelijk weer een bankplakker. Maar ben het nu wel en mijn hoofd is dus weer terug zoals ik me 2 maanden terug voelde toen ik niet naar de natuurarts ging. Denk ik .... ik weet het soms niet meer. Ik weet dat ik toen lang niet zoveel energie had en dat ik veel buikpijn had door een benzo belly. Mijn Buikpijn is over en opgelost. Ben op het moment wel ongesteld, maar voel me emotioneel altijd beter na ongesteld worden. 3 dagen voordat ik ongesteld wordt, is het altijd vreselijk. Ik slikte b12, omega 3 en vitamine elke dag poeder ( bommetje van alles) Ik heb net de b12 en omega 3 en vit D weer gepakt en ben daar weer mee begonnen. Ik hoop dat dat snel effect geeft. Als dat zo is , dan is dat een goed teken dat ik niet genoeg kan eten om mijn lichaam alles te geven wat het nodig heeft op het moment. Verklaart ook waarom ik misschien zo slecht slaap de afgelopen weken....

Fijn dat je er even bent trouwens. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei MyBattle:

@Hypertjeee Klinkt heel erg vervelend allemaal (zacht uitgedrukt) en ook erg herkenbaar, ben ook na een  CT afgelopen januari zwaar in de problemen gekomen ook na kort gebruik. Wetend wat ik nu weet had ik alles veel anders gedaan en ik wil aan de ene kant voorzichtig zijn met advies geven maar pas echt op dat je niet nog teveel andere middelen erbij gaat gebruiken en nog dieper in de problemen komt. Dat is mijn ervaring en ik wil graag jou behoeden van die valkuil. Ik zou als ik jou was en dat ben ik niet en ik weet echt hoe moeilijk dit is maar had ik het over kunnen doen nu niet aan de AD gaan. Ik vind het en dat is mijn mening onverantwoord om iemand na een CT een diagnose te geven als depressie. Tenzij jouw psych en behandelaren alles weten wat benzo ontwenning is wat ze waarschijnlijk niet weten.  Ik heb ook na een CT paroxetine genomen en ook seroquel en je gaat je er gewoon nu niet beter van voelen.  Seroquel helpt me wel met slapen maar depressie en angst helpt het mij niet mee en zal uiteindelijk ook ellende zijn om af te komen. En over de paroxetine nog maar niet te beginnen. Ik heb in het verleden toen ik gewoon depressief en angstig was paroxetine gebruikt en het werkte heel goed en ook met weinig moeite afgebouwd, dit keer dat ik het nam dacht ik dat ik gek werd. Je centrale zenuw stelsel is hypergevoelig en ik heb het heel snel weer af moeten bouwen met alle gevolgen van dien. Ik zit ook al sinds januari heel diep in de shit en alleen maar thuis, meerdere crisis momenten gehad en ook bij de crisis dienst gezeten maar ik weet nu gewoon dat ik voorlopig zal moeten accepteren dat ik ziek ben door al die rotzooi en dat geen enkel pilletje gaat helpen. Het kan ook nog erger. En ik moet nu gewoon de rit uitzitten.

Ik heb afgelopen jaren momenten gehad van verschrikkelijke angst dat ik niet kon stilzitten en dat is ook weer weggetrokken. Soms heeft het gewoon tijd nodig, ik heb ook ondersteuning van het GGZ en blijf vooral hulp zoeken en praten met hulpverleners. De angst zal afzakken dat garandeer ik je. Ik wou dat ik al die rotzooi nooit had aangeraakt had en toen maar had doorgebeten. Heel veel sterkte!

PS stabiliseren op een lage dosis benzo's lijkt mij nu het meest slimme. Dan heb je straks als je wat rustiger bent niet zo een lange weg te bewandelen. Ik ben ook weer herbegonnen met benzo's en rustig gaan afbouwen dat is denk ik stap 1.

@MyBattle

ik heb het echt maar 3 weken gebruikt. He kan mogelijk een ontwenningsverschijnsel zijn maar ook echt een depressie zijn. Ik wilde ook niet aan de ad of herinstallatie . Heb het geprobeerd zonder te overwinnen maar helaas gaat het niet :(

en wat erg van jou ook, ik hoop dat het goed komt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kannietmeer:

@MyBattlehoelang duurde het stabiliseren voor jou toen je herinstalleerde?

Dat ging erg snel kwestie van een paar dagen tot een week, echter wist ik toen nog niet wat er precies gaande was en dat het door de benzo's kwam en ben ik daarna in 1 keer van 3mg lorazepam naar 15mg diazepam overgezet om af te bouwen. Ten eerste veel te weinig ten tweede te snelle overschakeling toen begon de ECHTE ellende pas, verschrikkelijke angst en happen naar lucht , opgenomen en op 5mg lorazepam + seroquel en paroxetine. Toen na een maand gestabiliseerd maar paroxetine maakte me wel suicidaal. Dat snel afgebouwd toen ging het relatief beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Jeshen:

Beste allemaal, 

@Lynn86 Wat super goed! Trots op je! Wat goed dat je mij ook tagde. Doordat ik bijna fulltime werk en net zo fulltime moeder ben,  heb ik niet elke dag meer tijd om te kijken.

@Kannietmeer Lees ik nu dat het niet zo goed gaat? Lieve schat toch, wat duurt het toch lang. Heb je nog iets veranderd de laatste tijd? Houd vol hoor. Je doet het goed door af en toe naar je ouders te gaan. Volgens mij zijn ze super trots op je!

Lieve @Hypertjeee ik schrik van je berichten. Bij mij duurde het ook zo lang. Voel je al iets van de diazepam? Ik heb na een week ofzo ook een pilletje van de huisarts gekregen. Mij hielp het niets. 

Doe wat enigzins goedvoelt. Wat je zegt: dat afvallen is een serieus probleem, misschien is de tip van @GUUS wat. De lichte dosis voor het slapen gaan. 

Dikke knuffel.

@Jeshen Hey lieverd je komt niet meer vaak online idd ben blij dat alles goed met je gaat. 

Ik heb niets gevoeld van de dia, moet voor het slapen gaan ook eentje slikken misschien dat ik dan wat voel

weet je ik voel nu dat ik twee stappen achteruit ben gegaan maar mijn klachten zijn niet meer te verdragen...

knuffel terug 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Hypertjeee:

@MyBattle

ik heb het echt maar 3 weken gebruikt. He kan mogelijk een ontwenningsverschijnsel zijn maar ook echt een depressie zijn. Ik wilde ook niet aan de ad of herinstallatie . Heb het geprobeerd zonder te overwinnen maar helaas gaat het niet :(

en wat erg van jou ook, ik hoop dat het goed komt. 

Het blijft idd heel lastig, 3 weken is idd kort en ik snap dat je iets moet doen. Maar depressie en angst kunnen zonder medicatie ook afzakken en zijn meestal tijdelijk. En ook 3 weken gebruik kan een rebound geven. Het is erg moeilijk en ik wil natuurlijk niet jouw doktertje gaan spelen. Maar ik heb veel te maken gehad met onkunde van psychiaters en ik zou alles wat ze zeggen met een grote korrel zout nemen helaas :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Hypertjeee:

Ja de bedoeling is dat ze me op een ad gaan zetten . En dan heb je daar nog de bijwerkingen van :( Ik heb nog steeds niets gehoord . Het is al 4 uur. 

Gelukkig Zijn jullie er , heb echt zoveel steun aan jullie 

@Deligaf1 @Cyclad58 @bolletje @Kaida74 @Kannietmeer @GUUS En de rest  xxx 

Hypertjee, Het klopt dat dit klachten kan gaan geven bij mij werkte het al naar 3 dagen dus het hoeft ook niet zo lang te duren maar de kans bestaat ook van wel. Ik had er wel een positieve ervaring met het opbouwen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo net terug van de psychiater en baal er echt van wat hij zei.

De afbouw gaf hij mij de complimenten voor nu moet ik door gaan naar 0,5mg savond en 0,5mg sochtends. Alleen hij weet niet wat daarna het beste is om te doen omdat ik ook nog met een jeugd trauma rond loop is hij nogal bang om de diazepam om mij heen eraf te halen. Hij weet niet wat dat voor gevolgen heeft. 

Hij vertelde het zo, je hebt een dak boven je hoofd de antipsychotica, de muren zijn de diazepam en de anti depressiva is de fundering. Als we de muren weg halen kan het hele boeltje in gaan storten. Dus hij is aan het overwegen om eventueel eerst EMDR therapie in te schakelen voor dat de diazepam wordt afgebouwd. 

Vanaf 0,5mg moet ik doorblijven taperen naar 0,4 0,3 0,2 0,1 en dan nul. Dat was het verdere plan van de psychiater.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Deligaf1:

Zo net terug van de psychiater en baal er echt van wat hij zei.

De afbouw gaf hij mij de complimenten voor nu moet ik door gaan naar 0,5mg savond en 0,5mg sochtends. Alleen hij weet niet wat daarna het beste is om te doen omdat ik ook nog met een jeugd trauma rond loop is hij nogal bang om de diazepam om mij heen eraf te halen. Hij weet niet wat dat voor gevolgen heeft. 

Hij vertelde het zo, je hebt een dak boven je hoofd de antipsychotica, de muren zijn de diazepam en de anti depressiva is de fundering. Als we de muren weg halen kan het hele boeltje in gaan storten. Dus hij is aan het overwegen om eventueel eerst EMDR therapie in te schakelen voor dat de diazepam wordt afgebouwd. 

Vanaf 0,5mg moet ik doorblijven taperen naar 0,4 0,3 0,2 0,1 en dan nul. Dat was het verdere plan van de psychiater.

Groetjes

Prachtige metafoor natuurlijk, maar dat verhaal over de muren en fundamenten is een typisch psychiaterpraatje. Ik heb ook zoiets gehoord. 

Ben je van plan om het afbouwen nu door te zetten of wacht je inderdaad op de EMDR? Gezien de zeer geringe dosering Diazepam ben ik geneigd te zeggen dat je kunt doorgaan met taperen. Het restantje wat je nu nog slikt doet het gebouw naar mijn mening niet instorten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

mijn kop is er vandaag ook weer niet bij. Ik slik nu een paar weken geen supplementen en heb zojuist toch maar even een flinke box besteld. Hoop echt dat dat me uit deze put haalt. Zo moe en zo duf. Mijn hersenen zijn echt disfunctioneel. Ik kan er niets anders van maken.

Mogelijk gebruikt mijn lichaam gewoon veel meer dan normaal en kan ik daar niet tegen op eten ofzo? Ik weet het niet. Maar het lijkt er op dat ik ze nodig heb, omdat ik ander me echt zieker voel

Lieve Liz, als dat de oplossing is, prima toch? Het blijft wel een zoektocht. Ik gebruik nu magnesium en probiotica als supplementen en dat bevalt me wel goed. Wellicht hebben we inderdaad wat extra's nodig nu, dat is dan maar zo. On you go! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...