Spring naar bijdragen

Huiskamer 19-9-18


Kaida74

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden zei MyBattle:

Het blijft idd heel lastig, 3 weken is idd kort en ik snap dat je iets moet doen. Maar depressie en angst kunnen zonder medicatie ook afzakken en zijn meestal tijdelijk. En ook 3 weken gebruik kan een rebound geven. Het is erg moeilijk en ik wil natuurlijk niet jouw doktertje gaan spelen. Maar ik heb veel te maken gehad met onkunde van psychiaters en ik zou alles wat ze zeggen met een grote korrel zout nemen helaas :( 

Maar ik heb dus nu al ruim 10 weken last en het wordt echt niet beter . Ik heb mijn best gedaan maar Zo wordt ik niet beter helaas . Bedankt voor je zorgen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Cyclad58:

Prachtige metafoor natuurlijk, maar dat verhaal over de muren en fundamenten is een typisch psychiaterpraatje. Ik heb ook zoiets gehoord. 

Ben je van plan om het afbouwen nu door te zetten of wacht je inderdaad op de EMDR? Gezien de zeer geringe dosering Diazepam ben ik geneigd te zeggen dat je kunt doorgaan met taperen. Het restantje wat je nu nog slikt doet het gebouw naar mijn mening niet instorten. 

Eens met Ad. @Deligaf1 Ze DENKEN dat het je nog helpt?? Dat het nog functie heeft die laatste mg? Echt .... in mijn ogen is dat onzin. Maar ik moet er bij vermelden dat ik geen dokter ben hahaha. Wat een kolder weten ze toch te bedenken. Hij heeft duidelijk geen idee hoe deze medicatie werkt.
Ik zou als ik jou was gewoon schaven zoals je deed en mogelijk gewoon op halve snelheid doorgaan om klachten mogelijk te verminderen.

Ik sprak gisteren met een nieuwe vrouw in de US. Bouwt af met 0,001 mg van de pil af elke dag. Duurt dus een eeuwigheid. Maar het houd haar functioneel. Met 0.002 lag ze te trillen en alleen maar te huilen op bed, en ze heeft kinderen, dus ze kan niet anders. Maar jou tempo ligt een heel stuk hoger en kan dus ook lager. Je kan gewoon zelf aanvoelen hoe het laatste stukje voor je werkt.
Ik zelf bouwde af met 0.004 mg. Ging ik naar 0.005, dan was het ondragelijk, maar 0.004 kon ik hanteren. Om maar aan te geven dat je het zelf kunt voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Cyclad58:

Lieve Liz, als dat de oplossing is, prima toch? Het blijft wel een zoektocht. Ik gebruik nu magnesium en probiotica als supplementen en dat bevalt me wel goed. Wellicht hebben we inderdaad wat extra's nodig nu, dat is dan maar zo. On you go! 

merci mon ami.

Zo is het. Voedingssupplementen  dan maar blijven gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Deligaf1:

Zo net terug van de psychiater en baal er echt van wat hij zei.

De afbouw gaf hij mij de complimenten voor nu moet ik door gaan naar 0,5mg savond en 0,5mg sochtends. Alleen hij weet niet wat daarna het beste is om te doen omdat ik ook nog met een jeugd trauma rond loop is hij nogal bang om de diazepam om mij heen eraf te halen. Hij weet niet wat dat voor gevolgen heeft. 

Hij vertelde het zo, je hebt een dak boven je hoofd de antipsychotica, de muren zijn de diazepam en de anti depressiva is de fundering. Als we de muren weg halen kan het hele boeltje in gaan storten. Dus hij is aan het overwegen om eventueel eerst EMDR therapie in te schakelen voor dat de diazepam wordt afgebouwd. 

Vanaf 0,5mg moet ik doorblijven taperen naar 0,4 0,3 0,2 0,1 en dan nul. Dat was het verdere plan van de psychiater.

Groetjes

Lieve Tim,

je bent zo dapper ondanks alles wat je meemaakt . Hoop dat de plan zal werken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Deligaf1:

omdat ik ook nog met een jeugd trauma rond loop is hij nogal bang om de diazepam om mij heen eraf te halen. Hij weet niet wat dat voor gevolgen heeft. 

laat je ook niet bang maken. Deze ontwenning heeft niets met jeugdtrauma's te maken. Ik ben nu ook Schema therapie aan het doen, omdat het niet 1 trauma is maar een totale opvoeding die eruit moet en ook een huwelijk van 20 jaar die zijn sporen heeft getrokken in mijn leven. Maar daar heb je geen Dia voor nodig, want die doet niets voor je. Alle benzo's zijn functioneel voor een zeer korte periode en zijn verder gewoon zeer schadelijk. De hele functie van de benzo wordt niet begrepen en verkeerd toegepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Hypertjeee:

Dankjewel ik wilde alles behalve herinstallatie maar ik ben zo moe 

Je hebt er goed aan gedaan. Je hebt in ieder geval een keuze gemaakt en een stap in je verdere herstel gezet, al lijkt dat nu even niet zo. . En wat Liz zegt beaam ik, daar is heel veel moed voor nodig.

Knuffel van mij! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Cyclad58:

Je hebt er goed aan gedaan. Je hebt in ieder geval een keuze gemaakt en een stap in je verdere herstel gezet, al lijkt dat nu even niet zo. . En wat Liz zegt beaam ik, daar is heel veel moed voor nodig.

Knuffel van mij! 

Jullie zijn zo lief @Cyclad58 en @Kannietmeer ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer @Cyclad58 @Hypertjeee

Ik ga gewoon zeker door met afbouwen EMDR kan nog lang wachten want daar komt weer een hoop papier werk bij kijken. Mijn afbouw tempo ligt boven het gemiddeld niveau, het is tussen haakjes leefbaar zoals ik nu doe en ik kan gewoon gaan werken de psychiater zei dat ook dat dit ook onmogelijk is voor sommige mensen die zijn heledag verbonden aan bed. 

Wat ook nog een optie zou zijn is een Hypnotische Coma, ik heb veel baat aan hypnose gehad alleen er zitten nog alleen onverwerkte emoties in mijn onderbewuste die voor angst klachten zorgen. In een hypnotische coma kunnen ze met een EV-Techniek ( Emotie vervanger) dit transformeren. Mij huidige hypnotherapeut beschikt alleen niet tot die techniek dus zou ik naar een andere moeten. De psychiater is daar nogal behoedend voor om dat te gaan doen maar ik ben daar totaal niet bang voor. Ik kijk wel hoe dat het loopt ik kan op dit moment toch niet meer doen dan afbouwen.

Bedankt,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Deligaf1:

@Kannietmeer @Cyclad58 @Hypertjeee

Ik ga gewoon zeker door met afbouwen EMDR kan nog lang wachten want daar komt weer een hoop papier werk bij kijken. Mijn afbouw tempo ligt boven het gemiddeld niveau, het is tussen haakjes leefbaar zoals ik nu doe en ik kan gewoon gaan werken de psychiater zei dat ook dat dit ook onmogelijk is voor sommige mensen die zijn heledag verbonden aan bed. 

Wat ook nog een optie zou zijn is een Hypnotische Coma, ik heb veel baat aan hypnose gehad alleen er zitten nog alleen onverwerkte emoties in mijn onderbewuste die voor angst klachten zorgen. In een hypnotische coma kunnen ze met een EV-Techniek ( Emotie vervanger) dit transformeren. Mij huidige hypnotherapeut beschikt alleen niet tot die techniek dus zou ik naar een andere moeten. De psychiater is daar nogal behoedend voor om dat te gaan doen maar ik ben daar totaal niet bang voor. Ik kijk wel hoe dat het loopt ik kan op dit moment toch niet meer doen dan afbouwen.

Bedankt,

Weet je Tim , die mp3 van het hypnosehuis daar val ik echt van in slaap maar ik word kort daarna weer wakker helaas . Of ik val in slaap tijdens de mp3 en dan wordt ik wakker als hij aan het einde zegt ik ga je uittellen, zo raar... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Hypertjeee:

Weet je Tim , die mp3 van het hypnosehuis daar val ik echt van in slaap maar ik word kort daarna weer wakker helaas . Of ik val in slaap tijdens de mp3 en dan wordt ik wakker als hij aan het einde zegt ik ga je uittellen, zo raar... 

 

Je bent dan onder hypnose geweest :) en omdat hij zegt ik ga uittellen wordt je automatisch weer wakker omdat dan de sessie is afgelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Kannietmeer:

het was vitamine poeder en ja toen het op was, was het op. Maar ik was niet gelijk weer een bankplakker. Maar ben het nu wel en mijn hoofd is dus weer terug zoals ik me 2 maanden terug voelde toen ik niet naar de natuurarts ging. Denk ik .... ik weet het soms niet meer. Ik weet dat ik toen lang niet zoveel energie had en dat ik veel buikpijn had door een benzo belly. Mijn Buikpijn is over en opgelost. Ben op het moment wel ongesteld, maar voel me emotioneel altijd beter na ongesteld worden. 3 dagen voordat ik ongesteld wordt, is het altijd vreselijk. Ik slikte b12, omega 3 en vitamine elke dag poeder ( bommetje van alles) Ik heb net de b12 en omega 3 en vit D weer gepakt en ben daar weer mee begonnen. Ik hoop dat dat snel effect geeft. Als dat zo is , dan is dat een goed teken dat ik niet genoeg kan eten om mijn lichaam alles te geven wat het nodig heeft op het moment. Verklaart ook waarom ik misschien zo slecht slaap de afgelopen weken....

Fijn dat je er even bent trouwens. :heart:

En dat slecht slapen verandert je stemming ook @Kannietmeer! Daar heb ik inmiddels wel ervaring mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...