Spring naar bijdragen

Huiskamer 19-9-18


Kaida74

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen kanjers,

Hopelijk allemaal, al is het maar een beetje, kunnen slapen? Ik heb een redelijk goede nacht gehad. Was om 3 uur even wakker en daarna om 7.30u, maar wel weer erg liggen dromen. Ik maak me te druk om die rot renovatie. Had gisteren een oversture buurvrouw bij me :( bij haar beginnen ze over 4 weken. Tenminste..... Als ze zich nu wél aan de planning houden. De eerste woningen worden deze week pas opgeleverd! Wat??? We zijn 4 weken verder en al die tijd konden al die mensen amper hun huis in/uit. Te bizar voor woorden.

Gisteren mijn nieuwe bed in 3 lagen plastic en vilt ingepakt en mijn kasten afgeplakt. Anders kan ik straks mijn hele huis uitsoppen en daar heb ik domweg de energie niet voor. Het is een meevaller dat ik ziek thuis zit en ik ruim van te voren begonnen ben met opruimen en inpakken. Dus komend weekend de laatste dingetjes doen en dan de sleutel aan de opzichter geven en snel wegwezen ;) Hoop alleen wel dat dit bij mij niet ook 4 weken gaat duren.....

Straks op de koffie bij een vriendin die ook een burnout gehad heeft. Even bijkletsen met iemand die het snapt ;)

Fijne dag allemaal!! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeey lieverds

Een tijdje niet meer aanwezig geweest hier. 

Ivm afbouwen van anti depressieva

Ik ben trots en blij dat ik jullie kan vertellen dat ik volledig sertraline vrij ben. 

Na 7 jaar vechten en 10 afbouw pogingen is het me gelukt. 

Veel duizelig nog wel en wat angst met slapen maar verder mag ik niet klagen 

@Kannietmeer @Bestwel @bolletje @Cyclad58 @Jeshen en alle anderen

Me is happy :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Lynn86:

Heeey lieverds

Een tijdje niet meer aanwezig geweest hier. 

Ivm afbouwen van anti depressieva

Ik ben trots en blij dat ik jullie kan vertellen dat ik volledig sertraline vrij ben. 

Na 7 jaar vechten en 10 afbouw pogingen is het me gelukt. 

Veel duizelig nog wel en wat angst met slapen maar verder mag ik niet klagen 

@Kannietmeer @Bestwel @bolletje @Cyclad58 @Jeshen en alle anderen

Me is happy :)

Beste @Lynn86

wij kennen elkaar nog niet denk ik . Ik ben hier nu ongeveer 10 weken. 

En wat super dat je eindelijk bent gestopt ! Waar kreeg je het voor? En gaat het nu goed met je?

liefs hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Ik heb heerlijk de klok rond geslapen. Ben wel met ontzettende hoofdpijn opgestaan. Straks om 1600u heb ik een afspraak staan bij de psychiater, het e.e.a bespreken voor de stap naar 0 en wat het verder inhoud qua klachten betreft en tijdlijn om dat weer terug te koppelen aan de bedrijfsarts. 

Ik laat jullie weten hoe het verlopen is gr,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lynn86:

Heeey lieverds

Een tijdje niet meer aanwezig geweest hier. 

Ivm afbouwen van anti depressieva

Ik ben trots en blij dat ik jullie kan vertellen dat ik volledig sertraline vrij ben. 

Na 7 jaar vechten en 10 afbouw pogingen is het me gelukt. 

Veel duizelig nog wel en wat angst met slapen maar verder mag ik niet klagen 

@Kannietmeer @Bestwel @bolletje @Cyclad58 @Jeshen en alle anderen

Me is happy :)

Wat fantastisch,  @Lynn86
Dit is echt een felicitatie waard. 

Hoe is het met je benzogebruik nu? Is dat de volgende stap? 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Hypertjeee:

@Deligaf1

lieve Tim ik kom weer met een crisis van de HA vandaan ze heeft me diazepam voorgeschreven ?? Ik weet niet wat ik moet doen straks gaat ze de crisisdienst bellen 

Ach meis..... Ik hoop dat de diazepam je wat rust geeft!!! Tenzij je dat niet wilt nemen natuurlijk. Dat is aan jezelf. Haal je niet teveel in je hoofd lieverd. Ze bellen nooit zomaar zonder overleg naar de crisisdienst. 

Wat zegt jouw gevoel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Hypertjeee:

@Deligaf1

lieve Tim ik kom weer met een crisis van de HA vandaan ze heeft me diazepam voorgeschreven ?? Ik weet niet wat ik moet doen straks gaat ze de crisisdienst bellen 

Lieve @Hypertjeee wat naar allemaal. 
Zo kort Oxazepam gebruikt en dan nu zo in de kreukels. 
Diazepam is op zich niet de oplossing, maar je schreef gisteren al dat zo doorgaan ook geen optie is. De crisisdienst zal meer dan waarschijnlijk ook aandringen op het slikken van benzo's en/of antidepressiva. 

Op zich ben ik het met @Kannietmeer eens dat je geen benzo's moet gaan gebruiken, maar je moet wel doorkunnen. Dilemma. Ik wens je veel wijsheid en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Hypertjeee:

@Deligaf1

lieve Tim ik kom weer met een crisis van de HA vandaan ze heeft me diazepam voorgeschreven ?? Ik weet niet wat ik moet doen straks gaat ze de crisisdienst bellen 

Oke Hypertjee,

Hoeveel mg diazepam heeft de HA voorgeschreven? Je bent nu 10 weken van de oxa af en het gaat nog steeds niet goed. Ik laat de keuze uit eindelijk aan jou. Mocht je toch de dia in willen nemen dan zou ik dat langzaam opbouwend gaan pakken dus niet meteen 10mg maar met kleine stapjes beginnen hoe je daar op reageerd dus bijvoorbeeld met 2mg diazepam om het toch zo laag mogelijk te houden. En dan dit te bespreken met een psychiater te bespreken en eventueel met een AD te starten voor ondersteuning voor het afbouwen en ook voor na het afbouwen. Omdat er ook spraken is van angst en depressie

 

Sterkte

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Kaida74:

Ach meis..... Ik hoop dat de diazepam je wat rust geeft!!! Tenzij je dat niet wilt nemen natuurlijk. Dat is aan jezelf. Haal je niet teveel in je hoofd lieverd. Ze bellen nooit zomaar zonder overleg naar de crisisdienst. 

Wat zegt jouw gevoel?

Ik moet nu de knoop doorhakken . Inslikken of zo door gaan met lijden . Ik reageerde niet goed op de oxa maar dat betekent niet dat dit niet zou moeten werken voor mij tenzij alles niet goed werkt voor mij dan ben ik wel een speciaal gevalletje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Deligaf1:

Oke Hypertjee,

Hoeveel mg diazepam heeft de HA voorgeschreven? Je bent nu 10 weken van de oxa af en het gaat nog steeds niet goed. Ik laat de keuze uit eindelijk aan jou. Mocht je toch de dia in willen nemen dan zou ik dat langzaam opbouwend gaan pakken dus niet meteen 10mg maar met kleine stapjes beginnen hoe je daar op reageerd dus bijvoorbeeld met 2mg diazepam om het toch zo laag mogelijk te houden. En dan dit te bespreken met een psychiater te bespreken en eventueel met een AD te starten voor ondersteuning voor het afbouwen en ook voor na het afbouwen. Omdat er ook spraken is van angst en depressie

 

Sterkte

2x2 Mg per dag 

ja ze willen sowieso met ad starten

gedoe gedoe :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Cyclad58:

Lieve @Hypertjeee wat naar allemaal. 
Zo kort Oxazepam gebruikt en dan nu zo in de kreukels. 
Diazepam is op zich niet de oplossing, maar je schreef gisteren al dat zo doorgaan ook geen optie is. De crisisdienst zal meer dan waarschijnlijk ook aandringen op het slikken van benzo's en/of antidepressiva. 

Op zich ben ik het met @Kannietmeer eens dat je geen benzo's moet gaan gebruiken, maar je moet wel doorkunnen. Dilemma. Ik wens je veel wijsheid en sterkte.

Idd een dilemma lieve Ad,

ben ten einde raad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Hypertjeee:

Idd een dilemma lieve Ad,

ben ten einde raad. 

Heb je vandaag al een gesprek met de crisisdienst? Wees in elk geval open en vertel alles wat je is overkomen, zeker ook de benzo ontwenning. De crisisdienst zal dat waarschijnlijk niet herkennen, maar het is wel belangrijk om je eigen overtuiging daarover duidelijk te maken. Nogmaals sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Hypertjeee:

2x2 Mg per dag 

ja ze willen sowieso met ad starten

gedoe gedoe :( 

Die optie die je hebt is indergeval beter dan dat ze met nog potentere benzo’s aankomen.

Wat zou je er van vinden stel dat je nu wel gewoon een goede nachtrust kunt krijgen ben je dan ook geholpen om dit langer vol te houden? Zonder dat er benzo’s worden voorgeschreven? 

Misschien is het dan een optie om Seroquel te vragen? Dit wordt vaak als off label gebruikt als slaap medicatie. En dit duurdt niet zo lang met opbouwen dan een AD.

bewerkt door Deligaf1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Deligaf1:

Die optie die je hebt is indergeval beter dan dat ze met nog potentere benzo’s aankomen.

Wat zou je er van vinden stel dat je nu wel gewoon een goede nachtrust kunt krijgen ben je dan ook geholpen om dit langer vol te houden? Zonder dat er benzo’s worden voorgeschreven? 

Misschien is het dan een optie om Seroquel te vragen? Dit wordt vaak als off label gebruikt als slaap medicatie. En dit duurdt niet zo lang met opbouwen dan een AD. 

Probleem is niet alleen niet kunnen slapen maar de agitatie de onrust die door mijn lijf heen gaat. Ik heb gewoon rust nodig . Lichamelijk ben ik ook op . Ik val steeds meer af .

ik mag dus 2x per dag 2 Mg slikken 

hoe moet ik dat verdelen over de dag ? Of alleen 1x 2 Mg slikken 

bewerkt door Hypertjeee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Cyclad58:

Heb je vandaag al een gesprek met de crisisdienst? Wees in elk geval open en vertel alles wat je is overkomen, zeker ook de benzo ontwenning. De crisisdienst zal dat waarschijnlijk niet herkennen, maar het is wel belangrijk om je eigen overtuiging daarover duidelijk te maken. Nogmaals sterkte! 

De HA gaat me vanmiddag bellen , dan hoor ik het 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Hypertjeee:

Probleem is niet alleen niet kunnen slapen maar de agitatie de onrust die door mijn lijf heen gaat. Ik heb gewoon rust nodig . Lichamelijk ben ik ook op . Ik val steeds meer af .

Ok, hopelijk kunnen ze vanmiddag iets voor je betekenen misschien het Acute Zorg Team dat is opzich niet verkeerd dan wordt je niet opgenomen maar dan komen ze bij je thuis of je je gaat naar hun toe.

De keuze die jij maakt is altijd goed anders had je wel een andere mogelijkheid gehad. 

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Hypertjeee:

Het probleem is niet alleen niet kunnen slapen maar de agitatie de onrust die door mijn lijf heen gaat. Ik heb gewoon rust nodig . Lichamelijk ben ik ook op . Ik val steeds meer af .

ik mag dus 2x per dag 2 Mg slikken 

hoe moet ik dat verdelen over de dag ? Of alleen 1x 2 Mg slikken 

Als je Diazepam gaat slikken dan kun je het beste de 2 x 2mg gelijkelijk over de dag verdelen. , bijvoorbeeld 's morgens 2 mg en 's avonds vlak voor het slapen gaan 2 mg. 

Dan is de inname verdeeld en het effect maximaal. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Cyclad58:

Als je Diazepam gaat slikken dan kun je het beste de 2 x 2mg gelijkelijk over de dag verdelen. , bijvoorbeeld 's morgens 2 mg en 's avonds vlak voor het slapen gaan 2 mg. 

Dan is de inname verdeeld en het effect maximaal. 

Ik moest er nu eentje nemen omdat ik gewoon rustig moest worden net half uurtje geleden ingenomen . Ik weet dat het beste is om vaste tijdstippen te hanteren . Maar dan zou ik daar morgen maar aan moeten beginnen is dit erg ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Hypertjeee:

Ik moest er nu eentje nemen omdat ik gewoon rustig moest worden net half uurtje geleden ingenomen . Ik weet dat het beste is om vaste tijdstippen te hanteren . Maar dan zou ik daar morgen maar aan moeten beginnen is dit erg ?

Nee, dat is niet erg. Als je vanaf morgen vaste tijdstippen van inname hanteert dan is dat prima. Merk je al wat effect? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Bedankt voor je berichtje!

Hallo mensen, ben een tijdje weggeweest van het forum. Het ging redelijk, maar zeker niet goed ik moest even een pauze hebben van forums etc.. Ik zit heel veel thuis. Ik zit nu op 0.85 lorazepam waarvan ik 0.25 heb overgeschakeld naar diazepam dus 0.6 lorazepam en 2,5 diazepam.

Mijn ergste symptomen zijn behoorlijke depressie en verergerde tinnitus en wel wat angst. Ik heb ook besloten wat rustiger te gaan afbouwen vanaf nu. Ik heb sinds 15 maart 4.15 mg lorazepam afgebouwd dus heb daar 6 maanden over gedaan ik begin erg te twijfelen of ik te hard ben gegaan. Ik dacht dat ik vanaf nu met 8-9 weekjes wel klaar zou zijn 0.1 per week of 1mg diazepam per week eraf en dan naar 0 maar de depressie die ik nu voel is wel heftig en ben bang dat ik te hard ga.

Je leest ook zoveel verschillende dingen de een bouwt af in jaren, de een in 7 maanden. Het is allemaal lastig.

Wat vinden jullie? is een totaal van 5mg lora afbouwen in 8 maanden te snel of niet? Nu ik onder de 1mg lora zit begin ik het nog zwaarder te krijgen, ik denk vaak dat ik het niet lang meer volhoud, het is puur overleven dit en voelt alsof dit voor eeuwig is.

Er is ook gewoon buiten het internet om geen hulp en zo weinig begrip. Ik blijf hier tegenaan lopen, dat je er echt alleen voor staat. Ik heb er soms echt heel veel moeite mee te omvatten wat er allemaal gebeurd is en hoe heftig dit is, na alles wat ik al heb meegemaakt en dan nog even een benzo afbouw eroverheen is gewoon een titanen strijd.

Wens iedereen hier veel sterkte toe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Hypertjeee:

Ik moet nu de knoop doorhakken . Inslikken of zo door gaan met lijden . Ik reageerde niet goed op de oxa maar dat betekent niet dat dit niet zou moeten werken voor mij tenzij alles niet goed werkt voor mij dan ben ik wel een speciaal gevalletje

 

Hypertjee, 4 jaar geleden voor burnout paroxetine  gekregen , ziek van geweest  1 jaar lang,vroeg aan h.arts waarom dit med.? Hij zegt wij kunnen nooit weten hoe een patiënt op een med.reageerd ik bleek niet tegen een bijstofje te kunnen, nu 4r haar later kreeg ik chronische stress kreeg oxza  5 weke gebruikt ook alleen maar beroerder,kon  ook niet tegen bijstofje,  dus er zijn meer mensen, die heel anders reageren op medicatie, maar je komt er gewoon kop op lieve gr Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Cyclad58:

Nee, dat is niet erg. Als je vanaf morgen vaste tijdstippen van inname hanteert dan is dat prima. Merk je al wat effect? 

Beste ad anderhalf uur geleden nu en ik merk echt niks . Nog steeds onrustig maar iets meer pijn in maag en licht in hoofd , maar dat heb ik altijd gehad sinds het begin . Wat nu ? De HA heeft nog steeds niet gebeld 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei GUUS:

Hypertjee, 4 jaar geleden voor burnout paroxetine  gekregen , ziek van geweest  1 jaar lang,vroeg aan h.arts waarom dit med.? Hij zegt wij kunnen nooit weten hoe een patiënt op een med.reageerd ik bleek niet tegen een bijstofje te kunnen, nu 4r haar later kreeg ik chronische stress kreeg oxza  5 weke gebruikt ook alleen maar beroerder,kon  ook niet tegen bijstofje,  dus er zijn meer mensen, die heel anders reageren op medicatie, maar je komt er gewoon kop op lieve gr Guusje

Dankje lieve @GUUS 

wat zijn we toch aparte gevallen dan ? Zou er geen een medicijn dan een positief effect op ons hebben ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...