Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 29-8--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen lieverds,

Gisteren weer vroeg naar bed gegaan. Het lijkt nu een stukje beter  te gaan. Ja ik ben weer als de dood voor een winterdip.

K.N.M. dank je voor je uitgebreide informatie.:lips:

Morgen ben ik een weekje m'n comp kwijt. Mijn broer neemt hem mee om hem schoon te maken. Duhus jullie moeten het een weekje zonder me doen.:(

Lieverds houd je haaks.:lips::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu ruim twee weken gestopt met Diazepam en ga mij steeds beroerder voelen. 
Compenseer dat met alcohol, dat helpt natuurlijk niet.
Knellende band om mijn hoofd, overgevoelig voor (verkeers)geluiden, mijn hele lichaam voelt alsof ik onder stroom sta.
ik begin vrij wanhopig te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Ik heb als een os geslapen net wakker.

@Roberto Waarom gebruik je alchol terwijl je weet dat je dat niet moet doen? Wil je volledig herstel ervaren dan zou ik als ik jou was daar ook mee stoppen.

Tuurlijk ga je je steeds beroerder voelen daardoor het is lood om oude ijzer doen. 

De keuze is aan jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dis:

Hoi, ik laat even wat van me horen. Na bijna drie weken praktisch klachtenvrij is het gisteren weer compleet omgeslagen, hardstikke nerveus en nergens zin in. Ik kan zo de hele dag in bed liggen maar dan gaan mijn gedachten met me op de loop. Ik blijf voorlopig weer even staan op 6,5 mg. Het ging zo goed, wat een verraderlijk spul is diazepam.

:angry:

Hey Dis,

Wat vervelend voor je dat je weer klachten begint te voelen na 3 weken :(. Ik heb ook vaak het gevoel dat ik nergens geen zin in heb. Ik werken 2 dagen in de week en 1 dag naar school. Ik moet me er echt toe zetten en mijn gedachtens nemen ook vaak de loop. Als ik een uurtje aan de gang ben en goed bezig ben gaat dat wel weer. Het is de afleiding die ik dan heb om niet met ontwenning bezig te zijn. Zodra ik in de auto stap richting huis dan voel ik dat wel weer helaas. Het is zwaar om naast werk en school af te bouwen. Maar enig sinds kan ik daar toch de afleiding vinden die dat patroon doet door breken. 

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi beste mensen ,

ik heb gisteren een vreselijke nacht gehad , niet geslapen en dan bedoel ik echt niet geslapen , veel bibberen erg angstig onrustig etc vandaag hele dag hetzelfde 

mijn huisarts is bij mij thuis gekomen. Ik blijf afvallen ondanks dat ik me best doe om te eten, ik slaap nauwelijks meer. Je zou denken dat het na 18 dagen stoppen beteren moest maar helaas nog meer achteruit gegaan .

ik ben helemaal verzwakt , geen kracht om op mijn benen te staan zelfs ..

de huisarts wilt graag helpen maar ik weiger medicatie , zopiclon zou ik even kunnen proberen zegt ze? Iemand daar ervaring mee?

en als ik zo doorga moet ik echt opgenomen worden in het ziekenhuis :( wat denken jullie ?

hopeloze hypertjeee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Hypertjeee:

Hoi beste mensen ,

ik heb gisteren een vreselijke nacht gehad , niet geslapen en dan bedoel ik echt niet geslapen , veel bibberen erg angstig onrustig etc vandaag hele dag hetzelfde 

mijn huisarts is bij mij thuis gekomen. Ik blijf afvallen ondanks dat ik me best doe om te eten, ik slaap nauwelijks meer. Je zou denken dat het na 18 dagen stoppen beteren moest maar helaas nog meer achteruit gegaan .

ik ben helemaal verzwakt , geen kracht om op mijn benen te staan zelfs ..

de huisarts wilt graag helpen maar ik weiger medicatie , zopiclon zou ik even kunnen proberen zegt ze? Iemand daar ervaring mee?

en als ik zo doorga moet ik echt opgenomen worden in het ziekenhuis :( wat denken jullie ?

hopeloze hypertjeee 

Dag Hypertjee,

Wat vervelend dat het weer slecht met je gaat.

Zopiclon is een Z-drug die werkt ook op je GABA systeem het zelfde als benzo’s ik zou dit niet aannemen dan ben je na 18 dagen weer terug bij af! 

Omdat je al best wel een tijdje slecht slaapt kan je ook mocht het echt noodzakelijk zijn met je huisarts in overleg gaan of hij eeen psychiater kan bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn.

Ik was ook met crisis naar het ziekhuis gebracht omdat ik ct gestopt was door de huisarts en ontwetendheid. Ze hadden mij rivotril gegeven 3x 0,5mg = 30mg diazepam. Toen was ik nog verder van huis.

Misschien een optie voor te slapen met in overleg met je huisarts is om de lichtste dosis Seroquel voor te schrijven dit maakt heel suf en moe ik slaap er als een roosje op. Ik weet het het is wel weer psychofarmica wel meerdere hier op het forum slikken het en slapen er naast ontwenning goed op. 

Mocht er echt crisis zijn laat je dan geen clonazepam, lorazepam en alprozolam aansmeren dan raak je nog verder van huis. Beter dan dia als het echt niet gaat.

Hoop dat het snel beter gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Deligaf1:

@Roberto Waarom gebruik je alchol terwijl je weet dat je dat niet moet doen? Wil je volledig herstel ervaren dan zou ik als ik jou was daar ook mee stoppen.

Tuurlijk ga je je steeds beroerder voelen daardoor het is lood om oude ijzer doen. 

De keuze is aan jou.

@Roberto, ik ben het hier volledig mee eens. Als je het gaat compenseren met alcohol kun je net zo goed weer terug gaan naar de diazepam, toch?! Begrijp me niet verkeerd hoor, we doen allemaal wel domme dingen tijdens de ontwenning... Maar het is zó zonde! Je bent al op de goede weg door nu 2 weken benzovrij te zijn, daar kunnen velen van ons al jaloers op zijn!!! (waaronder ikzelf, ik ben nog niet zo ver) Hou vol (zonder alcohol)! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hypertjeee, wat ontzettend balen voor je! Ik weet wat het met je doet om zo slecht te slapen. Ik heb maandenlang zo slecht geslapen, heel af en toe een goede nacht, maar over het algemeen was het max 3 a 4 uur per nacht. Het maakt je helemaal gek in je hoofd en letterlijk doodziek! Zopiclon is zeker wél verslavend, het valt onder dezelfde categorie als de Temazepam die ik 1,5 jaar gebruikt heb... Dat begon ook met af en toe een pilletje van 5 mg en was uiteindelijk 30 a 40 mg per dag... Misschien kan het wel als je heel af en toe (bijvoorbeeld om de dag of om de 2 dagen) een pil neemt om even een nacht goed te kunnen slapen en niet langer dan 1 a 2 weken én met goede begeleiding. Dan schijnt het verslavende nog onder controle te zijn... Maar dat weet ik ook niet helemaal zeker. Dat zeg ik alleen omdat dat is wat ik overal hoor en lees...

Hoe denken de anderen hier erover???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Weegschaal81:

Als je het gaat compenseren met alcohol kun je net zo goed weer terug gaan naar de diazepam, toch?!

Ja en nee.

Alcohol is en was mijn kernprobleem.
Met die Diazepam ben ik nu gestopt, die was oorspronkelijk bedoeld om ontwenningsverschijnselen van stoppen met alcohol tegen te gaan.
Dat is deels gelukt, maar uiteindelijk mislukt.

ik zat daarna op de wip: eerst stoppen met alcohol en daarna met de benzo?
Of andersom?
Mijn keus was uiteindelijk andersom.

Nu moet ik de alcohol nog aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hypertjeee:

@Deligaf1 ja de psychiater heeft gezegd zopiclon proberen, is kortwerkend en niet zo afhankelijk makend...

ze wilt me op laten nemen in het ziekenhuis afdeling psychiatrie om mijn angsten en slaapproblemen aan te pakken ? Krijg ik vast medicatie weer of niet ?

Ik zou dat persoonlijk niet doen, tenzij je echt geen andere keuze hebt. Toen ik bij het AZT terecht kwam kreeg ik idd mediciatie toe geschreven. Het is voor in z’n kort mogelijke tijd je zsm weer stabiel te krijgen en vannuit daar weer verder gaan kijken. @Kaida74 die gebruikt ook zopiclon die heeft meer ervaring mee.

Daarna zullen ze wel een behandel plan maken voor het afbouwen van de medicatie en angst en slaap problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Deligaf1:

Ik zou dat persoonlijk niet doen, tenzij je echt geen andere keuze hebt. Toen ik bij het AZT terecht kwam kreeg ik idd mediciatie toe geschreven. Het is voor in z’n kort mogelijke tijd je zsm weer stabiel te krijgen en vannuit daar weer verder gaan kijken. @Kaida74 die gebruikt ook zopiclon die heeft meer ervaring mee.

Daarna zullen ze wel een behandel plan maken voor het afbouwen van de medicatie en angst en slaap problemen.

Weet je ik ben echt bang :( ik wil helemaal geen medicatie , maar ik wil ook slapen en me goed voelen weer . Ik wil niet het ziekenhuis in omdat mijn kinderen er zijn maar ik wil ook er weer voor mijn kinderen zijn ... ik slaap al weken niet goed , die diepe slaap mis ik gewoon en sinds paar dagen is er bijna geen slaap meer. Gisterennacht was vreselijk . Vandaag ben ik gewoon een zombie . Ik heb zoveel pijn overal , kan bijna niet lopen , eet niet goed alles stapelt zich op en dat maakt t erger 

ik heb paniek , kan niet naar buiten alles lijkt te bewegen , die prikkels zijn onverdraagbaar ... snap niet wat er met me is gebeurd

:( ben zo verdrietig 

bewerkt door Hypertjeee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hypertjee,

Wat ben je eigelijk van plan nu om te doen wil je nog een paar dagen afwachten hoe dat het gaat? Ik begrijp goed van je angst en paniek klachten die had ik ook toen ik zo snel gestopt was, jij hebt het iig al langer volgehouden dan mij.

Ik snap dat je geen andere medicatie wil ik wilde die ook niet en denk ik hier niemand meer op het forum. Waar je benzo’s voor bent gaan slikken dat probleem is ook nog niet opgelost. Nu komt dat met de ontwenning een tig aantal keer zo hard terug. 

Heeft de HA gezegt dat je opgenomen wordt of heb je dit zelf voorgesteld?  

In jou situatie lijkt me dan beter om geplaast te worden bij het acute zorg team van het GGZ. Daar moet je elke dag heen of ze komen naar jou toe. 1 uurtje per dag je kan dan ook gewoon thuis blijven voor je kinderen en wordt dan niet intern opgenomen. Mij name ze zelfs al niet op toen ik een psychose terecht kwam en werd na een uur al weer na huis gestuurd. En toen bij het AZT elke dag en dat ging goed :)

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het AZT trouwens? 

De huisarts stelde het voor, ze zei dit gaat niet goed . Je valt alleen maar af en je slaapt niet geen goede combinatie. Dat ik wordt opgenomen is ook niet zeker. Ik hoor het morgen

ik ga vandaag ook niks slikken kijken of ik iets beter slaap omdat ik gisteren helemaal niet heb geslapen 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Hypertjeee:

Wat is het AZT trouwens? 

De huisarts stelde het voor, ze zei dit gaat niet goed . Je valt alleen maar af en je slaapt niet geen goede combinatie. Dat ik wordt opgenomen is ook niet zeker. Ik hoor het morgen

ik ga vandaag ook niks slikken kijken of ik iets beter slaap omdat ik gisteren helemaal niet heb geslapen 

 

Het AZT is het Acute Zorg Team van het GGZ. Dan is er geen intake of iets nodig en je bent meteen an de beurt. Ik hoop dat je straks een fijne nacht rust hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dis:

@Hypertjeee Kan je niet een barbituraat vragen aan je huisarts om een a twee keer max. per week te nemen? Dit werkt anders. Zoplicon zou ook kunnen maar gezien je ervaring met dat korte gebruik van oxazepam. Kan je niet even mirtazepine nemen. zo kort mogelijk, wat je ook neemt.

Ja zoiets dacht ik ook al mirtazepine of seroquel dat maakt ook echt slaperig en je krijgt er ook honger van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Dis:

@Hypertjeee Kan je niet een barbituraat vragen aan je huisarts om een a twee keer max. per week te nemen? Dit werkt anders. Zoplicon zou ook kunnen maar gezien je ervaring met dat korte gebruik van oxazepam. Kan je niet even mirtazepine nemen. zo kort mogelijk, wat je ook neemt.

Zou ik kunnen vragen .. bedankt dat jullie meedenken liefff 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Dis:

@Hypertjeee Kan je niet een barbituraat vragen aan je huisarts om een a twee keer max. per week te nemen? Dit werkt anders. Zoplicon zou ook kunnen maar gezien je ervaring met dat korte gebruik van oxazepam. Kan je niet even mirtazepine nemen. zo kort mogelijk, wat je ook neemt.

Mirtazapine 7,5 mg hielp mij om eindelijk na weken te slapen, nam dat 2 X in de week zo kreeg ik langzaam mijn ritme terug  kreeg 15 mg van h.arts maar brak ze door midden, en daar sliep ik ook op 7,5 mg   zolang  zonder slaap bouw je geen genezing op Hypertjee liefs guusje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Ja en nee.

Alcohol is en was mijn kernprobleem.
Met die Diazepam ben ik nu gestopt, die was oorspronkelijk bedoeld om ontwenningsverschijnselen van stoppen met alcohol tegen te gaan.
Dat is deels gelukt, maar uiteindelijk mislukt.

ik zat daarna op de wip: eerst stoppen met alcohol en daarna met de benzo?
Of andersom?
Mijn keus was uiteindelijk andersom.

Nu moet ik de alcohol nog aanpakken.

Oké, dat wist ik niet. Ik dacht dat je alcohol ging gebruiken om de ontwenning van de diazepam te onderdrukken.

En nu? Nu ben je wel van de benzo's af maar nog niet van de alcohol... Heb je daar ook al een plan voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei GUUS:

Mirtazapine 7,5 mg hielp mij om eindelijk na weken te slapen, nam dat 2 X in de week zo kreeg ik langzaam mijn ritme terug  kreeg 15 mg van h.arts maar brak ze door midden, en daar sliep ik ook op 7,5 mg   zolang  zonder slaap bouw je geen genezing op Hypertjee liefs guusje 

Lieve Guusje Idd mijn slaap betert maar niet ipv dat het beter moest gaan is het steeds korter en slechter geworden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Dis:

Hoi, ik laat even wat van me horen. Na bijna drie weken praktisch klachtenvrij is het gisteren weer compleet omgeslagen, hardstikke nerveus en nergens zin in. Ik kan zo de hele dag in bed liggen maar dan gaan mijn gedachten met me op de loop. Ik blijf voorlopig weer even staan op 6,5 mg. Het ging zo goed, wat een verraderlijk spul is diazepam.

:angry:

Die waves komen en gaan weer, Gerard. Gelukkig weet je dat. Goed dat je even stabiel blijft. Binnenkort kun je de volgende stap weer zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...