Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 29-8--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Hypertjeee:

Hoi beste mensen ,

ik heb gisteren een vreselijke nacht gehad , niet geslapen en dan bedoel ik echt niet geslapen , veel bibberen erg angstig onrustig etc vandaag hele dag hetzelfde 

mijn huisarts is bij mij thuis gekomen. Ik blijf afvallen ondanks dat ik me best doe om te eten, ik slaap nauwelijks meer. Je zou denken dat het na 18 dagen stoppen beteren moest maar helaas nog meer achteruit gegaan .

ik ben helemaal verzwakt , geen kracht om op mijn benen te staan zelfs ..

de huisarts wilt graag helpen maar ik weiger medicatie , zopiclon zou ik even kunnen proberen zegt ze? Iemand daar ervaring mee?

en als ik zo doorga moet ik echt opgenomen worden in het ziekenhuis :( wat denken jullie ?

hopeloze hypertjeee 

Ik voel met je mee...… 

Slapen is basic, als je dat weer terugkrijgt kun je de rest van de klachten ook beter hendelen.

Hou vol, lieve @Hypertjeee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Weegschaal81:

@Hypertjeee, wat ontzettend balen voor je! Ik weet wat het met je doet om zo slecht te slapen. Ik heb maandenlang zo slecht geslapen, heel af en toe een goede nacht, maar over het algemeen was het max 3 a 4 uur per nacht. Het maakt je helemaal gek in je hoofd en letterlijk doodziek! Zopiclon is zeker wél verslavend, het valt onder dezelfde categorie als de Temazepam die ik 1,5 jaar gebruikt heb... Dat begon ook met af en toe een pilletje van 5 mg en was uiteindelijk 30 a 40 mg per dag... Misschien kan het wel als je heel af en toe (bijvoorbeeld om de dag of om de 2 dagen) een pil neemt om even een nacht goed te kunnen slapen en niet langer dan 1 a 2 weken én met goede begeleiding. Dan schijnt het verslavende nog onder controle te zijn... Maar dat weet ik ook niet helemaal zeker. Dat zeg ik alleen omdat dat is wat ik overal hoor en lees...

Hoe denken de anderen hier erover???

@Hypertjeee wat @weegschaalzegt klopt helemaal! Zopiclon is wel degelijk verslavend, tenzij je het heeeeeel kort gebruikt. Max een week of 2. Niet langer!! Anders had ik ook niet op dit forum gezeten :( Ik slikte het ruim 10 jaar en mijn gebruik was hoog! Slikte in sommige periodes wel een strip per nacht.... En slapen ho maar! Dus please help jezelf niet van de regen in de drup!!! 

Sterkte !! Het is zwaar, maar je komt er doorheen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Weegschaal81:

Heb je daar ook al een plan voor?

Ik heb daar wel een plan voor, alleen lichamelijk lukt mij dat nu nog niet.
Wel heb ik vanochtend met mijn husarts gebeld.
Ik krijg een herhalings bloedonderzoek op mogelijke tekorten.

Dat is in ieder geval weer een stap in de goede richting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hypertjeee mogelijk is het wijs als ze eens goed bloedonderzoek bij je laten doen?  Alles even nakijken?  Als je dingen kan uitsluiten, kan je beter bepalen of je echt alleen benzo ontwenning hebt, of dat er meer aan de hand is.

 

hm... bedenk me dat ik je die tip mogelijk al eerder heb gegeven.

Als ze testen vraag dan ook specifiek om een test waar serotonine levels en andere neurotransmitters worden gecontroleerd. Het zegt niet direct iets over je hersenenfucntie, maar wel genoeg over je lichaam en dus ook de mogelijkheid van je hersenen om deze stoffen te gebruiken. En dat lijkt me verstandig.

 

Juist omdat je het zo kort hebt gebruikt zou ik als ik jou was geen risico willen nemen dat er ook andere dingen in je lichaam mis aan het gaan zijn, die eigenlijk de oorzaak van alles.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

@Hypertjeee mogelijk is het wijs als ze eens goed bloedonderzoek bij je laten doen?  Alles even nakijken?  Als je dingen kan uitsluiten, kan je beter bepalen of je echt alleen benzo ontwenning hebt, of dat er meer aan de hand is.

 

hm... bedenk me dat ik je die tip mogelijk al eerder heb gegeven.

Als ze testen vraag dan ook specifiek om een test waar serotonine levels en andere neurotransmitters worden gecontroleerd. Het zegt niet direct iets over je hersenenfucntie, maar wel genoeg over je lichaam en dus ook de mogelijkheid van je hersenen om deze stoffen te gebruiken. En dat lijkt me verstandig.

 

Juist omdat je het zo kort hebt gebruikt zou ik als ik jou was geen risico willen nemen dat er ook andere dingen in je lichaam mis aan het gaan zijn, die eigenlijk de oorzaak van alles.

Lieve liz,

ben vandaag bij de neuroloog geweest wat testen gedaan, conclusie: je hebt niet iets waarvan we uitgaan dat het neurologisch is. Dat lichte gevoel in je hoofd kan komen doordat je angstig bent paniek hebt verkeerd ademt en niet goed slaapt . Maar mocht je toch nader onderzoek willen doen we een mri, ze gaan mij bellen om een afspraak te maken

morgen heb ik een intake gesprek in het ziekenhuis, om een behandelplan op te maken en praten over mogelijke opname

ik zal morgen mijn huisarts even bellen om nog een bloedonderzoek te laten doen nu op al de punten die je noemt , bedankt 

liefs hypertjeee 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Hypertjeee:

Lieve liz,

ben vandaag bij de neuroloog geweest wat testen gedaan, conclusie: je hebt niet iets waarvan we uitgaan dat het neurologisch is. Dat lichte gevoel in je hoofd kan komen doordat je angstig bent paniek hebt verkeerd ademt en niet goed slaapt . Maar mocht je toch nader onderzoek willen doen we een mri, ze gaan mij bellen om een afspraak te maken

morgen heb ik een intake gesprek in het ziekenhuis, om een behandelplan op te maken en praten over mogelijke opname

ik zal morgen mijn huisarts even bellen om nog een bloedonderzoek te laten doen nu op al de punten die je noemt , bedankt 

liefs hypertjeee 

 

 

Lieve @Hypertjeee, je mag best blij zijn met de diagnose van de neuroloog, al is het voor mij geen verrassing. Wat jij ervaart is wat benzo's met een mens kunnen doen. Natuurlijk heb jij het kort geslikt en snap ik jouw onzekerheid daarover volkomen. Laat je het ons weten hoe het vandaag is gegaan in het ziekenhuis?

Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...