Spring naar bijdragen

Dinsdag 28 augustus 2018


NickyLJ80

Aanbevolen berichten

Ik vind een pop-up ook wel even wat anders dan een of andere melding die je dwingt om te betalen of andere gevoelige info te verstrekken.
Nou ja, het internet is vol gevaren, zeggen we maar.

Ben ook jaren geleden afgestapt van Windows, Chrome doe ik ook niet, en goegelen evenmin.

Maar ja, das een keuze die ieder voor zichzelf moet maken.

bewerkt door Asterix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt als een heerlijke vakantie Lars.

Ik moet (of mag) een andere telefoon van het werk. En dan heb je beperkte keuze en nóg kan ik niet kiezen. Dus dan ga je vergelijken op zo'n site en dan zie je heel eenvoudig de verschillen tussen de telefoons. Dan zou je verwachten dat het makkelijker wordt, maar ik heb echt zó geen benul van al die termen dat ik nou alsnog niet weet wat ik kiezen moet. Wat voel ik me dan stom zeg pfff. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het met je eens Harp, maar om alle gevaren voor te zijn is ondoenlijk.
Een beetje gezond verstand en niet alles gratis willen hebben en nergens op klikken wat je niet vertrouwd is al een beginnetje.
En uiteraard gebruikt de meerderheid gewoon windows, het staat immers overal al op.

Misschien heb ik het niet goed gelezen wat LJ schreef, maar ze sprak over het win logo en een stem die iets van haar wilde toch?

Ik gebruik dan wel geen windows en ben gevrijwaard van virussen, maar weet ook wel dat de browser de zwakke plek blijft, op ieder platvorm.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal hartstikke bedankt voor de felicitaties mensen... 
Alleen... ik ben niet jarig vandaag.
Wel heel lief alle berichtjes voor mij :P
Inderdaad sta ik niet op de kalender, dat klopt, en dat hou ik ook liever zo. 
Hier branden inmiddels ook de lampen, het gaat inderdaad razendsnel, 
heeft ook wel weer wat vind ik. 
En verder hebben wij ook ooit een knalrood scherm gehad op de pc met de melding dat
dat scherm alleen zou worden verwijderd als.... (weet niet meer wat ik zou moeten doen) 
Gelijk het ding weggebracht, kostte E 40 om weer lekker te kunnen computeren, geen idee 
of ik alsnog genept was toen:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Harp:

Een firewall gaat bar weinig doen tegen agressieve pop-ups op sites voor 'gratis' films (of gratis wat dan ook). Internet je wel met Google Chrome met de pop-upblokker ingeschakeld en Adblock Plus geïnstalleerd? Dat is een aardig begin als je dat soort sites bezoekt, plus natuurlijk de standaardbescherming die je naar ik aanneem al hebt.

Ja die heb ik en ik had ook AVG free.
En nu heb ik dus een jaar Eset.
Hopelijk voorlopig goed beschermd dus en een stuk wijzer in sites bezoeken die te mooi zijn om waar te zijn☺☺☺
Maar had die site al wel vaker in gebruik en nooit problemen gehad hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Harp:

Hadden we het hier over echte ransomware dan? Ik dacht 'alleen maar' een pop-up die 'deed alsof'. Als die steeds terugkomt is dat ook zorgelijk, overigens.

Snap ik, maar afstappen van Windows (naar Linux of Apple) is niet voor iedereen makkelijk natuurlijk. Voor 'leken' is Windows lekker gebruiksvriendelijk. Helaas maken kwaadwillenden juist daar maar al te graag misbruik van. Juist daarom wond ik me een beetje op vandaag over zo'n computerzaakmedewerker die duidelijk geen idee heeft (alt+f4 om malware te verwijderen???) en zo de problemen in stand houdt in plaats van helpt op te lossen.

Eigenlijk zou niemand toegang mogen krijgen tot internet zonder eerst alles te leren over de gevaren en hoe je daartegen te wapenen (je mag toch ook niet de weg op zonder rijbewijs?), maar dat roep ik al jaren...

De winkel heeft met virusscanners alles doorgelicht. Rommel er af gegooid. Maar blijkbaar niet gecheckt of bij het weer opstarten van mijn pc dat scherm niet terugkwam.
En die kwam meteen terug. Dat scherm blokkeert dan verder computeren. Met Alt en f4 ging ik terug naar het scherm dat vroeg of ik de sessie wilde herstellen of niet. En niet betekende dat die pop up niet werk meegenomen in het verdere gebeuren. Zo heb ik het begrepen en als het anders is, dan heb ik het dus als digibeet verkeerd begrepen. Ik noemde ook steeds gehackt, maar ik begrijp nu van vrienden dat dit geen echte hack was maar meer een knullige poging tot chantage (als ik gebeld had) blufpoker dus. Ik gebruik Mozilla Firefox op aanraden van zoon. Die kent zijn moeder wel en weet dat ik alles zo simpel mogelijk moet doen haha. Windows 10 vindt hij niet gebruiksvriendelijk hij heeft zelf een 7 versie op de kop getikt geloof ik, maar ik moet het met 10 doen.  Nou en verder sluit ik het af hoor, ga voortaan wat voorzichtiger zijn, maar mij kun je best makkelijk voor de gek houden hiermee dus ik sluit niks uit;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...