Spring naar bijdragen

Zaterdag 25 augustus 2018


Yvonne

Aanbevolen berichten

Inderdaad heel leerzaam dit soort dingen op het forum. Alhoewel ik dit in het dagelijks leven eigenlijk niet zo mee maak, leer je toch wel wat over jezelf. Vooral dat ik me nog steeds buitengewoon snel kan ergeren. En dat betekent dat ik er iets van vind. En dát probeer ik juist te voorkomen.

Vandaag in het winkelcentrum, een allerschattigst klein meisje liep rustig te dralen en naar al die grotemensenbenen te kijken. Ik vertederd, dochter was geërgerd. Waarom loopt ze niet door mama? Nou het is nog een kleine meid die dat moet leren hè. Zegt mijn dochter bozig: kan ze toch alsnog wel doorlopen, begrijp niet dat ze niet gewoon doorloopt mama. Dus ik kijk haar aan en zeg dat ze ook niet álles hoeft te begrijpen en dat ze ook niet overal wat van hoeft te vinden. En dat ze ook niet altijd maar ongevraagd haar mening hoeft te geven. En toen keek ik dus ineens in een spiegel :D

bewerkt door NickyLJ80
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euhm..ik snap em ni. Er is toch niets gebeurd op t forum? 

T is zo ver dus. De ollanders zijn hun laatste knikkers kwijt :face-icon-small-shocked:

Ik heb de zoete aardappel in den oven met geroosterde kikkererwten en een yoghurt iets met wortelen gemaakt. Een boel indische kruiden. T sloeg wat tegen. 

Morgen komt vriendin om reisje voor september te plannen. Me like.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei fleurtje:

Euhm..ik snap em ni. Er is toch niets gebeurd op t forum? 

T is zo ver dus. De ollanders zijn hun laatste knikkers kwijt :face-icon-small-shocked:

Ik heb de zoete aardappel in den oven met geroosterde kikkererwten en een yoghurt iets met wortelen gemaakt. Een boel indische kruiden. T sloeg wat tegen. 

Morgen komt vriendin om reisje voor september te plannen. Me like.

 

Jèggg yoghurt met wortelen met Indische kruiden ??  dat eten we hier in olland niet Fleurtje :P.  Geen wonder dat het tegen viel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bwa..ze is op zijn minst een pittig dametje he @NickyLJ80

Mijn dochter was zo eens ne keer zwaar aan t foeteren op een voetganger die op t fietspad liep. Dus ik had ook zo iets van 'meid hou je ne keer in zeg'. Ze zei 'tja van wie heb ik t'. Daar had ik ook ni van terug :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het ook niet eerder meegemaakt, en ik hoop het niet meer mee te maken. het zij zo of  SOI. . Zei mijn franstalige oma dan. 

erg fijn telefoongesprek gehad van een vriendin en een vriend. Mee kunnen denken voor iets " lastigs" van hem . Doet me goed elkaar te kunnen steunen en heel veel lachen. Dat dus ook. Ik ben bevoorrecht en besef dat ik  teveel  gedeeld heb hier. . Zo leer ik. . Ik houd het daarbij. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Francoise:

Jèggg yoghurt met wortelen met Indische kruiden ??  dat eten we hier in olland niet Fleurtje :P.  Geen wonder dat het tegen viel 

Nee daar zaten de kruiden niet in :D. Dat was yoghurt met geraspte wortel en een pepertje. De kruiden gingen op de kikkererwten.

Ja, dan liever een ollands visje inderdaad :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pittig ding ja fleur, alhoewel ik het vaak eerder brutaal vind:blush:. En als ik ergens een hekel aan heb...

Ze doet niks tegen haar zin en laat zich niet overhalen zei de juf laatst. Top! Bestand tegen groepsdruk dus. Heel fijn, vooral later in de puberteit. Maar in het dagelijks leven thuis knap lastig wanneer ik zeg dat ze haar zooi op moet ruimen en ze daar duidelijk geen trek in heeft:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@NickyLJ80 heerlijk zo n assertief kind, prachtig! Aan jou de schone taak haar te leren dat het soms handig is wat genuanceerd te zijn. Maar ik zou willen dat ik dat wat meer had, haha! Wel interessant voor jezelf om eens te kijken waarom je er zo n hekel aan hebt...en of het inderdaad brutaal is, of gewoon heel direct:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn jongste dochter was ook zo of is eigenlijk. Zo vreselijk recht voor haar raap en doet ook waar ze zin in heeft. We hebben er heel veel strijd over gehad. Moest ze om 12 uur thuis zijn boeien ze kwam om half 1 en inderdaad iets doen wanneer het haar uit kwam of wanneer zij er zin in had. Maar ook een heel open kind heeft met iedereen contact. Staat open voor nieuwe dingen alles net iets anders dan een ander. Maar nog steeds vind ik het soms lastig. Ze zegt mij ongezouten de waarheid of vraag of zegt dingen waar me het schaamrood naar de kaken vliegt. Oudste is compleet anders veel meer ingetogen denkt na wat ze zegt en daar hebben we nooit geen problemen mee gehad was gewoon voor 12 uur al thuis zeg maar 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig dat verschil Lars. Twee totaal verschillende karakters. En een hele uitdaging als je eerst het gedrag van je oudste gewend was:D

Ik vind het wel verschrikkelijk moeilijk merk ik. Opvoeden. Een kind naar zelfstandigheid leiden. De middenweg zoeken tussen zelf laten doen en loslaten enerzijds en oplossen, ingrijpen en beschermen anderzijds. En dan is ze nog maar 7 (en ja, ik vind het nu al moeilijk:blush:)

Ik herken mezelf in haar maar ik ben het laatste jaar zo veranderd. Niet drinken heeft me een ander mens gemaakt. Of heeft mijn echte ik naar boven gehaald. Geen idee. Maar ik verander, zij verandert en dus moeten we steeds wennen en evenwicht hervinden. Liefst een beetje in harmonie, maar ik ben en blijf degene die beslist en wauw wat kan ze daarvan balen:lol:

Ik ga lekker in de relaxstand nu en vroeg naar bed. Boek mee. Ik ben er ook wel klaar mee voor vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten ieder voor nu of later. Voor mij zo direct mijn mandje. En succesvol afmelden wat betreft dagpact. T was effe lastig vandaag op dat gebied, blij dat ik alle boodschappen al gister in huis had dankzij de picnic. Dus winst. Blij mee.ik kan het. En qua handreiking wacht ik af, of liever gezegd..tis goed zo. Meer kan ik niet dan dat. 

Slaap lekker allen. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gasten gehad en herken nu van mezelf dat ik vroeger alvast maar even een wijntje genomen zou hebben tegen de spanning.

Want ja, ik vind zulke dingen spannend. Kan niemand zich van mij voorstellen, maar ‘t is wel zo.

Nu maar uitgesproken tegen het thuisfront. Oudste achteraf: ‘volgens mij vonden ze het hartstikke gezellig mam. En dacht niemand ‘oe, wat staan die glazen stom.’ ‘

Samen even om mij gelachen....

Het komt wel goed.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei NickyLJ80:

Grappig dat verschil Lars. Twee totaal verschillende karakters. En een hele uitdaging als je eerst het gedrag van je oudste gewend was:D

Ik vind het wel verschrikkelijk moeilijk merk ik. Opvoeden. Een kind naar zelfstandigheid leiden. De middenweg zoeken tussen zelf laten doen en loslaten enerzijds en oplossen, ingrijpen en beschermen anderzijds. En dan is ze nog maar 7 (en ja, ik vind het nu al moeilijk:blush:)

Ik herken mezelf in haar maar ik ben het laatste jaar zo veranderd. Niet drinken heeft me een ander mens gemaakt. Of heeft mijn echte ik naar boven gehaald. Geen idee. Maar ik verander, zij verandert en dus moeten we steeds wennen en evenwicht hervinden. Liefst een beetje in harmonie, maar ik ben en blijf degene die beslist en wauw wat kan ze daarvan balen:lol:

Ik ga lekker in de relaxstand nu en vroeg naar bed. Boek mee. Ik ben er ook wel klaar mee voor vandaag

Mooi hoe je dat beschrijft. Het klinkt bijna alsof ik het zelf had geschreven. En fijn dat je zo goed gaat. Topper!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...