Spring naar bijdragen

Wat eet jij vandaag? Makkelijke, gezonde en natuurlijk lekkere recepten gezocht


Zonnig

Aanbevolen berichten

Makkelijk, maar het kost wel even wat tijd.

- 1kg Macaroni

- 1 bouillionblokje

- 750ml pastasaus

- 2x Tomatenpuree, blikjes van 25 gram.

- 4 uien

- 3 Paprika (Mix)

- 4 Tomaten

- 500g Kipfilet, gehakt of Smac

- 500g Bonen naar keuze, ik ga meestal voor kidney.

- 250g champignons

 

Kook de macaroni in boullion (Paddestoelen is een aanrader).

Snij ondertussen de groente en het vlees klein.

Bak het vlees in een wokpan of iets vergelijkbaars. Zodra deze bijna gaar is, voeg je de uien, tomaten, paprika, bonen (Met vocht)  en champignons toe. Zodra droog gekookt/gebakken, voeg je de tomatensaus en puree toe, even opwarmen en doorroeren, dan mengen met de macaroni. Zelf vind ik de saus meestal wat flauw, en voeg ik knoflooksaus en maggi toe naar smaak.

Hier kan ik 4 dagen van eten.

 

Met spinazie en zalm ipv bovenstaand is ook een aanrader, echter iets duurder.

bewerkt door BeamMeUpJim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jim, voor als je heel veel haast hebt:
Een zak roerbakgroente , die zijn er in alle varianten tegenwoordig, 
Stukjes vlees, vis of vega spul  
(Gekookte rijst,  linzen, quinoa of pasta of wat dan ook erbij of naast)
Als je dat lekker vindt wat romiger maken met wat kruidenroomkaas of kokosroom... 
Mik er eventueel wat versgevroren tuinkruiden uit de diepvries bij (kun je kant en klaar in potjes kopen tegenwoordig)
maak op smaak af met peper, zout, specerijen en je hebt een hartstikke gezonde maaltijd in nog geen tien minuten op tafel staan.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak van rijpe avocado, een pepertje knoflook citroensap en tomatenblokjes uit blik een quacamole. Beetje zout naar smaak.

maak Van Mexicaanse roerbakgroente met tomatenpassate een groentesaus.knoflook en wat kruiden naar smaak.

bekleed een ovenschaal met zachte tortilla’s daarop een laag quacamole daarop een laag groentesaus en daarop een laagje zure room.

herhaal deze stappen totdat de schaal gevuld is en bestrooi met kaas. 25 min op 160 graden in de oven en klaar is u vegetarische en heerlijke maaltijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Makkelijk, en jonge kinderen lusten het ook (wat in huize Sandro belangrijk is):

500 gr gehakt bakken tot het rul is

Zakje fajita mix toevoegen (met evt 50 ml water) en zo'n zak wokgroenten van de supermarkt (mexicaans raad ik aan). 10 minuten door bakken tot de groenten beetje gaar zijn maar nog wel knapperig.

Fajita's 5 minuten in de oven. Klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Nietmeer:

Maak van rijpe avocado, een pepertje knoflook citroensap en tomatenblokjes uit blik een quacamole. Beetje zout naar smaak.

maak Van Mexicaanse roerbakgroente met tomatenpassate een groentesaus.knoflook en wat kruiden naar smaak.

bekleed een ovenschaal met zachte tortilla’s daarop een laag quacamole daarop een laag groentesaus en daarop een laagje zure room.

herhaal deze stappen totdat de schaal gevuld is en bestrooi met kaas. 25 min op 160 graden in de oven en klaar is u vegetarische en heerlijke maaltijd.

Noem avocado en je hebt me al :D Ook superlekker in salades.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avocado als ontbijt  of lunch.... Halveer de vrucht, pit eruit, tikkie uithollen en bewaren uiteraard. Ovenschaaltje.. Twee helften erin, beide kantjes er een eitje intikken. En de restjes vrucht ook in het ingevette schaaltje. Peper en zout erop naar smaak, kwartiertje oven en.. Hopla

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Staat hier voor donderdag op de planning. Lekkere snelle maaltijd. Dochter plukt eens wat sliertjes groente eruit, maar wordt verder wel opgegeten. Woksaus five spices erdoor donderdag.

Vandaag kipkrokantschnitzel met gebakken aardappels (uit diepvries) en witte bonen in tomatensaus. Niks bijzonders maar ook wel een snelle hap want moet werken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...