Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 17-8--2018


bolletje

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei Ey187:

Heeft iemand ervaring depressief te zijn door oxazepam.

Je zegt het precies goed; door Oxazepam. Omdat het werkt op je receptoren zijn depressieve klachten na afbouw redelijk veel gehoord. In dat geval komen de depressieve gevoelens niet vanuit jezelf, maar zijn ze benzo gerelateerd. en uiteindelijk herstelt zich dat weer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Cyclad58:

Je zegt het precies goed; door Oxazepam. Omdat het werkt op je receptoren zijn depressieve klachten na afbouw redelijk veel gehoord. In dat geval komen de depressieve gevoelens niet vanuit jezelf, maar zijn ze benzo gerelateerd. en uiteindelijk herstelt zich dat weer. 

Oke, heb ook hele paranoïde gedachtes wordt er echt gek van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Deligaf1:

Wel wat last gehad. Ik heb z’n hekel aan die onderzoeken en testen. En die labeltjes die aan je gehangen worden terwijl dat het alleen maar moeilijker maakt als je daarna gat leven, ik heb dit of dat snapje? 

Ach die stomme labels altijd van al die instellingen... Ik heb er ook al een hoop gehad en je wordt gewoon bijna ziek gepraat... Ik geloof er niet meer in! Stop gewoon met het geven van al die rotzooi, dan zijn al die labels ook niet meer nodig! Zonder benzo's kunnen je lichaam en geest weer normaal en helder functioneren. Uiteraard is niet alles op de benzo's af te schuiven en is bepaalde hulp soms gewoon écht nodig. Maar die labels maken het idd alleen maar moeilijker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Ey187:

Oke, heb ook hele paranoïde gedachtes wordt er echt gek van.

Ik heb dat ook allemaal en denk ook dat het juist door het gebruik van de pillen komt. Je bent niet echt depressief maar de pillen werken zó erg op je hersenen dat ze je depressieve gevoelens en rare gedachtes bezorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieverds! Goedemiddag!

@bolletje Wel fijn dat je zelfs op zaterdag naar dagbesteding kan gaan. Ik hoop dat je een fijne dag hebt. En omgaat met de druk van te veel dingen tegelijk is herkenbaar.

@JeshenFijn dat je zoveel beter slaapt. En alle nachten waren vroeger vast ook verschillend, maar nu letten we er meer op.  Ik slaap ook wisselend. Gelukkig lijkt het 10 uur moeten slapen voor mij iets minder te worden. @Kaida74Wat een goed nieuws dat jij op vakantie zo aan het ontspannen bent! Dat is echt hoopvol en laat zien dat je lichaam die ontspannen ook kan oppakken als het de juiste stimulans krijgt. In bossen zitten meer etherische olie in de lucht van zichzelf en dat schijnt ook een heel positieve uitwerking te hebben op je centrale zenuwstelsel. Ook de stilte en de rust is daar veel meer aanwezig.

@Deligaf1labels kunnen soms even helpen om te bepalen welke hulp mogelijk het beste werkt. Het is nooit helpend om jezelf te identificeren met het label. We zijn geen vast hokje maar altijd in beweging... Dat hoort bij het mens zijn. In beweging en verandering. Labels zijn er voor het systeem, niet voor de mens.

 

@Cyclad58 Hoe gaat het met jou? Heb je nog regelmatig klachten of valt het mee?

 

@Bernice Hoe gaat het met jou lieverd? hoe is het met de onrust? Er zijn mensen die net als jij het heel zwaar hebben. Probeer als je kan te delen hoe het gaat. Je helpt zeker weten anderen met je verhaal.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Lieverds! Goedemiddag!

@Deligaf1labels kunnen soms even helpen om te bepalen welke hulp mogelijk het beste werkt. Het is nooit helpend om jezelf te identificeren met het label. We zijn geen vast hokje maar altijd in beweging... Dat hoort bij het mens zijn. In beweging en verandering. Labels zijn er voor het systeem, niet voor de mens.

 

 

 

Ik begrijp je insteek dat is ook hoe de regulieren zorg werkt. Ik klaag hier wel veel over in mijn situatie dan maar ik weet wel beter. Ik heb nu 2 onderzoeken moeten maken en ik gebruik nu medicatie, zonder zou ik anders reageren op de vragen snapje? Daarnaast is het ook een moment opname.

Dan kijken ze via de boekjes wat bij je past en daar moeten leren omgaan. Maar die klachten zitten er ook niet voor niks.... en dan krijg je het symptoom bestrijding effect. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

Lieverds! Goedemiddag!

@bolletje Wel fijn dat je zelfs op zaterdag naar dagbesteding kan gaan. Ik hoop dat je een fijne dag hebt. En omgaat met de druk van te veel dingen tegelijk is herkenbaar.

@JeshenFijn dat je zoveel beter slaapt. En alle nachten waren vroeger vast ook verschillend, maar nu letten we er meer op.  Ik slaap ook wisselend. Gelukkig lijkt het 10 uur moeten slapen voor mij iets minder te worden. @Kaida74Wat een goed nieuws dat jij op vakantie zo aan het ontspannen bent! Dat is echt hoopvol en laat zien dat je lichaam die ontspannen ook kan oppakken als het de juiste stimulans krijgt. In bossen zitten meer etherische olie in de lucht van zichzelf en dat schijnt ook een heel positieve uitwerking te hebben op je centrale zenuwstelsel. Ook de stilte en de rust is daar veel meer aanwezig.

@Deligaf1labels kunnen soms even helpen om te bepalen welke hulp mogelijk het beste werkt. Het is nooit helpend om jezelf te identificeren met het label. We zijn geen vast hokje maar altijd in beweging... Dat hoort bij het mens zijn. In beweging en verandering. Labels zijn er voor het systeem, niet voor de mens.

 

@Cyclad58 Hoe gaat het met jou? Heb je nog regelmatig klachten of valt het mee?

 

@Bernice Hoe gaat het met jou lieverd? hoe is het met de onrust? Er zijn mensen die net als jij het heel zwaar hebben. Probeer als je kan te delen hoe het gaat. Je helpt zeker weten anderen met je verhaal.

Ha @Kannietmeer Liz, het gaat best goed de laatste tijd. Nauwelijks klachten meer. Nu 9 maanden Loravrij, er zal best nog eens een moeilijk moment komen, maar dat gaat dan ook weer voorbij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Kannietmeer en alle andere lotgenoten,

Hier een update en ja, eindelijk positief. Ik zit inmiddels op 2 mg diazepam en heb zeker veel last van onrust oftewel ik kan me totaal niet ontspannen maar eigenlijk is dat heel logisch, want ik ben een spierontspanner aan het afbouwen dus mn spieren staan strak. Accepteren dus maar en vandaag lukt dat, vandaag heb ik rust in mn hoofd, eindelijk! Ik ben positief gestemd. Ik bouw 1 mg per 2 weken af dus nog een week of 4 en dan ben ik klaar. Helaas mag ik dan verder met een antidepressivum dus die doen we er maar gelijk achteraan, is niet anders maar wel weer heel langzaam. Als ik  in dit tempo afbouw heb ik er dus een jaar over gedaan om 2 mg clonazepam af te bouwen maar heb ondanks de langzame afbouw, heel veel klachten gehad omdat ik niet stabiliseerde. Grootste klachten zijn spanning, angst en onrust maar ik had/ heb ook zwaar depressieve gevoelen, zag/zie het vaak niet meer zitten. Vandaag  een positieve dag dus het kan wel terwijl ik gisteren echt een dramadag had, bijna niet geslapen en dan voel ik me ook down. Bij mij is het blijkbaar zo dat hoe minder benzo's ik inneem hoe positiever ik word.

Zet em op allemaal, het komt goed!

Liefs,

Bernice

 

bewerkt door Bernice
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Bernice:

Lieve @Kannietmeer en alle andere lotgenoten,

Hier een update en ja, eindelijk positief. Ik zit inmiddels op 2 mg diazepam en heb zeker veel last van onrust oftewel ik kan me totaal niet ontspannen maar eigenlijk is dat heel logisch, want ik ben een spierontspanner aan het afbouwen dus mn spieren staan strak. Accepteren dus maar en vandaag lukt dat, vandaag heb ik rust in mn hoofd, eindelijk! Ik ben positief gestemd. Ik bouw 1 mg per 2 weken af dus nog een week of 4 en dan ben ik klaar. Helaas mag ik dan verder met een antidepressivum dus die doen we er maar gelijk achteraan, is niet anders maar wel weer heel langzaam. Als ik  in dit tempo afbouw heb ik er dus een jaar over gedaan om 2 mg clonazepam af te bouwen maar heb ondanks de langzame afbouw, heel veel klachten gehad omdat ik niet stabiliseerde. Grootste klachten zijn spanning, angst en onrust maar ik had/ heb ook zwaar depressieve gevoelen, zag/zie het vaak niet meer zitten. Vandaag  een positieve dag dus het kan wel terwijl ik gisteren echt een dramadag had, bijna niet geslapen en dan voel ik me ook down. Bij mij is het blijkbaar zo dat hoe minder benzo's ik inneem hoe positiever ik word.

Zet em op allemaal, het komt goed!

Liefs,

Bernice

 

Wat fijn dat het beter gaat, Bernice! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...