Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 29-7-2018


Aanbevolen berichten

Gooooooooooooooooooeie morgen kanjers,

Wat kunnen we (ondanks we het vaak moeilijk hebben) trots zijn op onszelf. Wat doen we het goed. We moeten ons realiseren dat we met iets bezig zijn waar misschien 99% van de pillengebruikers niet aan durft of wil beginnen omdat het gewoon erg moeilijk is. WIJ WEL.  We willen niet meer vluchten.

Voor diegene die alleen mee lezen en de stap nog  niet durven zetten,  kom bij ons, hoe meer mensen hoe sterker we worden. We hebben hier een paar kanjers, Cyclad en K.N.M. die goeie ervaringsadviezen kunnen geven. Je hoeft niet alleen te vechten want …...We doen het hier samen.

Zo dit was weer de preek uit de zondagdienst van 29-7. Gaat allen in vrede en pilloos.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Dis,

Maar ik denk dan ook dat het een heel klein prulleke is. Had je niet eens een foto van haar geplaatst? Ben ik al weer vergeten.

 Die van mij gingen van de week ook buiten liggen maar gisteren waren ze toch flink aan het hijgen.

 Laat al een paar dagen als ik ga werken de ventilator gericht op de bank, aan. Ja daar genieten ze nu van. Ach ja ik ben een beetje gestoord. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi allemaal,

ik ben aan het afbouwen, maar durf even niet verder. 

Alleen voel ik me nu heel rot en vraag ik me af of afbouw me niet juist beter gaat laten voelen uiteindelijk... 

mn lijf lijkt om meer te vragen en dat wil ik niet.

ik neem in om 9.30, 16.00, en 23.00 uur.

Voel me rot tot een uur of 11.00 en dan weer van 14.00 tot 16.00 u. 

Harkloppingen, onwerkelijk gevoel... wazig, gestresst...

Wat moet ik doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Bernice:

Lieve @karin123,

Lyrica werkt ook op gaba net als de benzodiazepines, probeer het niet te nemen.

Ik ga ook echt door een hel maar het is de enigste manier om er vanaf te komen.

Sterkte!

Xxx

Lieve Bernice,

 

Ik het even nagezocht op het net en vond dit:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pregabaline

Er daar staat dat het niet op de GABA werkt.

En ik ben nog niet eens aan het afbouwen eerder opbouwen door die hitte waar ik zo angstig voor ben geworden.

Liefs Karin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei bolletje:

Ik niet Karin. Hoe is het vandaag met je?

Ik vind het zo kluters dat ik geen foto's kan plaatsen Dis. Ze zijn te groot.:( Wat een heerlijk poepie hé?

Slecht, zoveel stress, niet alleen van medicatie, de warmte heeft me de das omgedaan en mijn angst voor alles en dan moet ik ook nog afbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dis bedankt voor je reactie. 

Mijn huisarts wil me niet over laten stappen, maar ik ga het morgen met de apotheker bespreken. 

Wat zijn jullie ervaringen in dit soort situaties met apothekers?

mijn huisarts gelooft niet in ontwenningsverschijnselen. Daar kan ik zo boos om worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bolletje:

Hallo Brien en van harte welkom op ons fijne forum, ik hoop dat je er veel aan hebt.:rose:

Karin jij was toch al aan het afbouwen of heb ik het mis?

Ja wilde beginnen alweer. Vorig jaar opgenomen vanwege de afbouw. 20mg Dia en 30mg Oxa. Alles omgezet naar Dia, 25mg,  na drie dagen 18 mg DIa en de hel brak los. Na 9  weken thuisgekomen met heel veel stress en die zit nog steeds in mijn hoofd en lichaam, durf geen winkel in.

Thuis door de stress van daar weer aan de Oxa begonnen overdag en ik moet eerst meer rust vinden want ben na het opstaan na 3 uur kapot van de stress bang voor de dag die komen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry voor de late reactie, het gaat misschien 5% beter, ik weet mn paniek wat onder controle te houden. Maar ik durf bijna niet naar buiten, wel een wandeling en stukje rennen maar dan weer snel naar huis helaas. Nog lang niet stabiel. Baby stapjes probeer ik maar te maken, goed eten en veel drinken. En veel accepteren er zit niets anders op. Het is pijnlijk zo te moeten leven, zoveel onbegrip zo weinig hulp. En dat voelt eenzaam. Gelukkig zijn er dit soort groepen maar het is toch treurig dat je achter je computer moet gaan zitten voor herkenning en steun. Ik ben blij dat jullie er zijn dus begrijp me niet verkeerd!

Ik heb nog 1.625 lorazepam te gaan en dan nog herstellen, soms zakt het lood me wel in de schoenen als ik bedenk hoe lang dit nog kan duren. Het is echt heel eenzaam, ookal zijn jullie er voor mij en kan ik ook familie bellen als het niet meer gaat (zij begrijpen er niet veel van maar steunen mij toch) Maar wat is dit toch onwerkelijk zwaar, en alleen maar omdat je naar een dokter of psych bent gegaan voor hulp. 

 

Ik wens iedereen hier veel sterkte en heling toe.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HÉ karin,

 God meisie toch. Mijn ervaring is dat hoe meer ik thuis was, hoe angstiger en gespannen ik werd. Heb ik je al gevraagd of je ook een partner hebt, want wie doet nu boodschappen? Kun je jezelf wel behelpen? Heb je ook vrienden die op bezoek komen?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bolletje:

Hé God meisie toch. Mijn ervaring is dat hoe meer ik thuis was, hoe angstiger en gespannen ik werd. Heb ik je al gevraagd of je ook een partner hebt, want wie doet nu boodschappen? Kun je jezelf wel behelpen? Heb je ook vrienden die op bezoek komen?

Ik heb ook voor de opname veel thuis gezeten waarschijnlijk door al die pammetjes. Heb een man die alles doet in huis en de boodschappen. Vrienden niet meer die  hebben afgehaakt en ik zelf ook omdat het niet meer ging helaas. Kan ook geen bezoek verdragen dan zak ik door mijn hoeven van de angst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bolletje:

Waar ben je dan precies zo bang voor?

Ben mijn vertrouwen in mijn lichaam kwijt geraakt door de overgang en heel angstig geworden daardoor. Die was en is ook heel extreem. In de zomer een natte  nachtpon aan in bed, hoofd onder de kraan en twee waaiers erop. En dan de rest nog wat door je lichaam giert. Baan eraan moeten geven en in burn out beland. Toen aan de AD gezet en toen ging het helemaal mis met de nodige pammetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@karin123 

Slik je nu wel tijdens de afbouw AD? 

Van 25mg dia naar 19 dia is een behoorlijke grote stap in 3 dagen.

Hoe ziet jou afbouw plan er eigelijk uit? 

Als het echt niet anders kan dan dat je alleen maar thuis kan blijven is oke anders had je wel een andere keuze gehad. 

Wel raad ik het aan als je wat stabieler bent toch maar kleine stappen te ondernemen wat haal baar voor je is, ook om er mee te leren omgaan. Van thuis zitten ben je steeds met jezelf bezig met al die klachten die hebt vanwege afbouw en daar word het ook niet makkelijker door.

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei MyBattle:

Sorry voor de late reactie, het gaat misschien 5% beter, ik weet mn paniek wat onder controle te houden. Maar ik durf bijna niet naar buiten, wel een wandeling en stukje rennen maar dan weer snel naar huis helaas. Nog lang niet stabiel. Baby stapjes probeer ik maar te maken, goed eten en veel drinken. En veel accepteren er zit niets anders op. Het is pijnlijk zo te moeten leven, zoveel onbegrip zo weinig hulp. En dat voelt eenzaam. Gelukkig zijn er dit soort groepen maar het is toch treurig dat je achter je computer moet gaan zitten voor herkenning en steun. Ik ben blij dat jullie er zijn dus begrijp me niet verkeerd!

Ik heb nog 1.625 lorazepam te gaan en dan nog herstellen, soms zakt het lood me wel in de schoenen als ik bedenk hoe lang dit nog kan duren. Het is echt heel eenzaam, ookal zijn jullie er voor mij en kan ik ook familie bellen als het niet meer gaat (zij begrijpen er niet veel van maar steunen mij toch) Maar wat is dit toch onwerkelijk zwaar, en alleen maar omdat je naar een dokter of psych bent gegaan voor hulp. 

 

Ik wens iedereen hier veel sterkte en heling toe.

 

 

@MyBattle

Top van je dat je toch de stier bij de horens pakt om toch wat activiteiten te doen zoals hier boven beschreven. Geef jezelf daar een schouder klopje voor dat je dat gedaan hebt. Elk baby stapje die je vooruitgang boekt is er 1 naar herstel.

Je hebt nog 1.625mg te gaan het duurdt nog wel even maar oke. Heb je ook al gekeken wat je achter je hebt gelaten? Die tijd heeft denk ik meer tijd gekost dan je nou nog zou moeten gaan. Uit eindelijk komen we er allemaal. En wij hebben allemaal een stapje voor die gene die het niet proberen.

sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Deligaf1:

@karin123 

Slik je nu wel tijdens de afbouw AD? 

Van 25mg dia naar 19 dia is een behoorlijke grote stap in 3 dagen.

Hoe ziet jou afbouw plan er eigelijk uit? 

Als het echt niet anders kan dan dat je alleen maar thuis kan blijven is oke anders had je wel een andere keuze gehad. 

Wel raad ik het aan als je wat stabieler bent toch maar kleine stappen te ondernemen wat haal baar voor je is, ook om er mee te leren omgaan. Van thuis zitten ben je steeds met jezelf bezig met al die klachten die hebt vanwege afbouw en daar word het ook niet makkelijker door.

Sterkte

Heb sinds 14 dagen geleden nog 15mg Mirtazapine geslikt en toen halveert na twee weken, dit is de eerste dag met een halve. Mirtazapine is me eigenlijk nooit goed bekomen maar ben er aan blijven hangen, dacht toch nog een keer proberen.  Niet weer dus. Ik word er agressief en depressief van. Met de crisisdienst gebeld gisteren en die stelde Lyrica voor voor die grote angst (GAS).

 

Was ook niet normaal die grote stap lag te schudden en te trillen als een gek daar en later helemaal hyper. Kwam daar helemaal hoteldebotel van met heel veel stress. Was niet te houden en weer aan de  Oxa´s begonnen.

Mijn plan tjsa, moet toch eerst aansterken want ben zo labiel als de pest en dan proberen de oxa te minderen. Heb nog 3 mg DIa in de avond van de opname. Klopt ben alleen maar met de klachten en pillen bezig.

Ben net buiten de poort geweest en een klein stukje gelopen, heel veel spanning dat wel maar wel gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei bolletje:

Karin dus als de warmte weg is voel jij je ook weer wat beter? Maar warmte komt terug en dat zou betekenen dat je het ieder jaar moeilijk krijgt.

Ja dan is er 1 angst weg. Maar de overgang gaat ook door en ik liep net even buiten en kon de warmte wel aan. Heb dat jaren niet gekund, kan ook niet zweten. Tien helse jaren hebben zich gevestigd in mijn brein, die raak je niet zomaar kwijt en dan is het ook nog zoooooooo heeeeeeeeel heet geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei karin123:

Heb sinds 14 dagen geleden nog 15mg Mirtazapine geslikt en toen halveert na twee weken, dit is de eerste dag met een halve. Mirtazapine is me eigenlijk nooit goed bekomen maar ben er aan blijven hangen, dacht toch nog een keer proberen.  Niet weer dus. Ik word er agressief en depressief van. Met de crisisdienst gebeld gisteren en die stelde Lyrica voor voor die grote angst (GAS).

 

Was ook niet normaal die grote stap lag te schudden en te trillen als een gek daar en later helemaal hyper. Kwam daar helemaal hoteldebotel van met heel veel stress. Was niet te houden en weer aan de  Oxa´s begonnen.

Mijn plan tjsa, moet toch eerst aansterken want ben zo labiel als de pest en dan proberen de oxa te minderen. Heb nog 3 mg DIa in de avond van de opname. Klopt ben alleen maar met de klachten en pillen bezig.

Ben net buiten de poort geweest en een klein stukje gelopen, heel veel spanning dat wel maar wel gedaan.

Oke, sommige mensen zij met AD geholpen andere weer met Lyrica. Met lyrica heb ik geen ervaring mee. 

De gerenaliseerde angststoornis ben je hier voor getest? Je betrekt dus alles naar de angst toe als je dat hebt. Buiten het vechten/vluchten/bevriezen vanuit het angstcentrum hebben wij ook 3 grote filters in ons brein van uit NLP gezien dat zijn Generaliseren, vervormen en weglaten. Jou filter Generaliseren is dus over actief met betrekking tot de angst. Met deze filters kan je ook aan de gang gaan om dingen te transformeren. Ik kan je wel hier iets over sturen en of je kan via youtube daar ook filmpjes over vinden om dat zelf toe te passen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Deligaf1:

Oke, sommige mensen zij met AD geholpen andere weer met Lyrica. Met lyrica heb ik geen ervaring mee. 

De gerenaliseerde angststoornis ben je hier voor getest? Je betrekt dus alles naar de angst toe als je dat hebt. Buiten het vechten/vluchten/bevriezen vanuit het angstcentrum hebben wij ook 3 grote filters in ons brein van uit NLP gezien dat zijn Generaliseren, vervormen en weglaten. Jou filter Generaliseren is dus over actief met betrekking tot de angst. Met deze filters kan je ook aan de gang gaan om dingen te transformeren. Ik kan je wel hier iets over sturen en of je kan via youtube daar ook filmpjes over vinden om dat zelf toe te passen. 

Ik heb in 2015 verschillende soorten AD geprobeerd, sertraline, Lexapro, Prozac en Cipramil en van allemaal ging ik de lucht in en om het aan te laten slaan pammetjes erbij die er nooit meer af zijn gegaan. Ik was voor die tijd alleen een beetje paniekerig in de morgen waarschijnlijk vanwege de overgang later is alles een zooitje geworden.

Dus ik denk vanaf morgen maar Lyrica, heb hier op het forum ook een aantal mensen gelezen bij wie het geholpen heeft.

 

Ja, voor getest maar dat was na de opname en totaal over de rooie en daarvoor was dat stukken minder dus ik weet niet meer wat wat is.

Ja ik betrek alles naar de angst toe. Bevriezen in mijn geval vaak of weg zakken in vermoeidheid als iemand te lang tegen me praat. Wat is NLP?

Ik heb wel dingen onthouden van de CGT maar zit in het slob vanwege de hitte en de verandering van pillen die ik angstig vind.

Maar stuur maar graag als het niet teveel moeite kost, heel graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...